Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Центр позашкільної роботи» Павлоградської міської ради
Майстер-клас
Використання фоамірана, як матеріала для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків
Підготувала методист,
керівник т/о «Креатив
Плюсніна С.В.
Павлоград
Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Центр позашкільної роботи» Павлоградської міської ради
Майстер-клас
Використання фоамірану, як матеріалу для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків
Підготувала методист,
керівник т/о «Креатив
Плюсніна С.В.
м. Павлоград
Тема: Використання фоамірану, як матеріалу для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків.
Форма проведення: майстер-класс
Аудиторія: керівники гуртків початкового-технічного моделювання.
Практична робота: виготовлення настільного канцелярського органайзера «Бешкетник» з фоамірану.
Забезпечення роботи майстер-класу:
Наочні посібники: Виставка робіт з фоамірану, зразки існуючих видів фоамірана, презентація ІКТ «Алгоритм виготовлення органайзера «Бешкетник» з фоамірану»
Обладнання та матеріали для практичної роботи: канцелярський ніж; ножиці звичайні та фігурні; олівець; лінійка; гелева ручка; клей «Дракон»; клейовий термопістолет, фоаміран 2-х кольорів; текстурний фоаміран; ґудзики.
Структура майстер-класу:
Майстер-клас складається з двох етапів: теоретичний і практичний.
Етап 1 (теоретичний)
Мета: передача особистого досвіду використання фоамірана як матеріалу для дитячої творчості.
Завдання:
Форма проведення: лекція-бесіда.
Етап 2 (практичний)
Мета: демонстрація методів і технік роботи під час створення виробів з фоамірану.
Завлання:
Форма проведення: Спільна робота ведучого майстер- класу з аудиторією
План проведення майстер-класу:
Фоаміран – дивовижний за своїми художніми та технологічними властивостями матеріал. У перекладі з англійської «foam» означає «піна». Яскравий, безпечний та легкий у використанні матеріал набуває все більшої популярності, як матеріал для дитячої творчості.
Податливість, гнучкість, здатність розтягуватися, зберігаючи знайдену форму, відкривають широкі можливості для його використання на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо-технічних гуртків. Фоаміран – чудовий матеріал для дитячих виробів. Він відкриває широкі можливості для втілення дитячих фантазій. Його можна з успіхом використовувати при вивченні наступних тем програм з науково-технічної творчості: «Констроювання з готових об’ємних форм», «Виготовлення іграшок і сувенірів з різних матеріалів», «Художнє констроювання та макетуванння», «Формотворення», «Новорічні та різдвяні сувеніри та прикраси», «Великодні сувеніри»…
Фоаміран з’явився в асортименті товарів для рукоділля відносно недавно. Завдяки чудовим еластичним властивостям фоамиран отримав назву пластичної замші. Інші назви – ревелюр, ЕВА, фоам, фом.
Колірна гамма фоамірана не надто широка, обмежується приблизно двадцятьма відтінками. Компенсується це відмінною сприйнятливістю цього матеріалу до фарбування. Тонують фоаміран акриловими, олійними фарбами, художньої пастеллю. Деколи використовують нестандартні барвники, наприклад, сухі тіні. Деталі скріплюються переважно за допомогою клея «Дракон», клейового термопістолета.
Основна вимога до товарів для дитячої творчості – безпека. Фоаміран цілком відповідає вказаному критерію. Матеріал екологічний, не має різкого запаху, не залишає слідів фарби на руках при контакті. Ревелюр чудово тягнеться, зберігаючи отриману форму, він досить міцний, не рветься, не кришиться при роботі. Забруднення з пластичної замші легко видалити під струменем прохолодної води без ризику зіпсувати вироби: завдяки специфічній структурі він відштовхує вологу, зберігаючи форму під впливом вологи.
Різновиди фоамірана:
В залежності від країни походження фоамиран, може відрізнятися за властивостями. Чим відрізняється ревелюр виробництва різних країн? Ось невеличкий огляд матеріалів різної географії виготовлення:
В залежності від текстури фоаміран може бути: гладким ( товщиною від 0,5 мм. до 3-4 мм.), з малюнком, текстурним, глітерним (зустрічається звичайний та на клейовій основі)
3. Практична робота учасників майстер-класу. Обмін ідеями та досвідом роботи
Органайзер для канцелярського приладдя - річ потрібна не тільки, для звичайного школяра, але і для дорослої людини. Зручно, коли для олівців, ручок, ножиць, пензликів та інших дрібниць є містке і симпатичне сховище. Цю ідею легко можна втілити у життя. При невеликій кількості та вартості використаних матеріалів, та простоті виконання можна створити оригінальний і корисний атрибут для робочого місця дітей та дорослих, (Додаток№1).
Практична робота учасників майстер-класу за технологічною карткою «Виготовлення органайзера «Бешкетник».
Технологічна картка «Виготовлення органайзера «Бешкетник»
Для виготовлення органайзера бешкетник нам знадобляться
І. Інструменти: канцелярський ніж; ножиці звичайні та фігурні; олівець; лінійка; гелева ручка; клей «Дракон»; клейовий термопістолет.
II. Матеріали: 1, 2. фоаміран 2-х кольорів; 3, 4. текстурний фоаміран, або гофрований картон; 5. господарчі втулки; 6. ґудзики.
ІІІ. Технологічна послідовність виготовлення органайзера «Бешкетник»
4. З кольорового картону виготовляємо денце майбутнього органайзера.
5. Наклеюємо денце на господарчі втулки, отримуємо стаканчики.
6. З фоамірану вирізаємо деталі обгортки для стаканчиків. Ширина деталей дорівнює d стаканчика, а довжина висота + 2см.
Підведення підсумків заняття. Виставка виконаних на майстер-класі творчих робіт. Обговорення майстер-класу.
Додаток№1
Додаток№2
Додаток№3
Додаток№4
Фотозвіт з майстер-класу
Список використаних джерел:
1