Майстер-клас "Використання фоамірана, як матеріала для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків"

Про матеріал
Тема: Використання фоамірану, як матеріалу для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків. Форма проведення: майстер-класс Аудиторія: керівники гуртків початкового-технічного моделювання. Практична робота: виготовлення настільного канцелярського органайзера «Бешкетник» з фоамірану. Забезпечення роботи майстер-класу: Наочні посібники: Виставка робіт з фоамірану, зразки існуючих видів фоамірана, презентація ІКТ «Алгоритм виготовлення органайзера «Бешкетник» з фоамірану» Обладнання та матеріали для практичної роботи: канцелярський ніж; ножиці звичайні та фігурні; олівець; лінійка; гелева ручка; клей «Дракон»; клейовий термопістолет, фоаміран 2-х кольорів; текстурний фоаміран; ґудзики. Структура майстер-класу: Майстер-клас складається з двох етапів: теоретичний і практичний. Етап 1 (теоретичний) Мета: передача особистого досвіду використання фоамірана як матеріалу для дитячої творчості. Завдання: • ознайомити з властивостями та видами фоамірану; • формувати уявлення про види фоамірану, та особливості іх застосування у різних видах виробів; • дати методичні поради по використанню фоамірана на заняттях гуртків; • розвинути інтерес до використання фоамірана у власній педагогічній діяльності; • формуванні мотивації до самонавчання, самовдосконалення, саморозвитку.
Перегляд файлу

                                                                                           

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр позашкільної роботи» Павлоградської міської ради

 

 

 

Майстер-клас

Використання фоамірана,  як матеріала для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків

 

 

                                                                     Підготувала методист,

                                                                     керівник т/о «Креатив  

                                                         Плюсніна С.В.                                                        

 

 

 

 

 

Павлоград

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр позашкільної роботи» Павлоградської міської ради

 

 

 

Майстер-клас

Використання фоамірану,  як матеріалу для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків

 

 

                                                                     Підготувала методист,

                                                                     керівник т/о «Креатив  

                                                         Плюсніна С.В.                                                        

 

 

 

 

 

 

 

м. Павлоград

Тема: Використання фоамірану,  як матеріалу для творчості на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо - технічних гуртків.

Форма проведення: майстер-класс

Аудиторія: керівники гуртків початкового-технічного моделювання.

Практична робота: виготовлення настільного  канцелярського органайзера «Бешкетник» з фоамірану.

Забезпечення роботи майстер-класу:

Наочні посібники:  Виставка робіт з фоамірану, зразки існуючих видів фоамірана, презентація ІКТ «Алгоритм виготовлення органайзера «Бешкетник» з фоамірану»

Обладнання та матеріали для практичної роботи:  канцелярський ніж; ножиці звичайні та фігурні; олівець; лінійка; гелева ручка; клей «Дракон»; клейовий термопістолет, фоаміран 2-х кольорів; текстурний фоаміран; ґудзики.                       

Структура майстер-класу:

Майстер-клас складається з двох етапів: теоретичний і практичний.

Етап 1 (теоретичний)

Мета: передача особистого досвіду використання фоамірана як матеріалу для дитячої творчості.

Завдання:

  • ознайомити з властивостями та видами фоамірану; 
  • формувати уявлення про види фоамірану, та особливості іх застосування у різних видах виробів; 
  • дати методичні поради по використанню фоамірана на заняттях гуртків;
  • розвинути інтерес до використання фоамірана  у власній педагогічній діяльності; 
  • формуванні мотивації до самонавчання, самовдосконалення, саморозвитку.

Форма проведення: лекція-бесіда.

Етап 2 (практичний)

Мета: демонстрація методів і технік роботи під час створення виробів з фоамірану.

Завлання:

  • Навчити основам виготовлення виробів з фоамірану, на прикладі настільного органайзера «Бешкетник»;
  • обмінятися досвідом роботи по виготовленню виробів з фоамірану;
  • створити невимушену творчу атмосферу; сприяти творчій самореалізації педагогів.
  • формувати потребу у створенні естетичних, креативних речей.

Форма проведення: Спільна робота ведучого майстер- класу з аудиторією

План проведення майстер-класу:

  1. Актуалізація теми. Показ зразків виробів з фоамірану.
  2. Блок теоретичної інформації.
  3. Практична робота учасників майстер-класу. Обмін досвідом та ідеями.
  4. Рефлексія.
  1. Актуалізація теми. Показ зразків виробів з фоамірану

     Фоаміран – дивовижний  за своїми художніми та технологічними  властивостями матеріал. У перекладі з англійської «foam» означає «піна». Яскравий, безпечний та легкий у використанні матеріал набуває все більшої популярності, як матеріал для дитячої творчості.

     Податливість, гнучкість, здатність розтягуватися, зберігаючи знайдену форму, відкривають широкі можливості для його  використання на заняттях гуртків початкового технічного моделювання, художньо-технічних гуртків. Фоаміран – чудовий матеріал для дитячих виробів. Він відкриває широкі можливості для  втілення дитячих фантазій. Його можна з успіхом використовувати при вивченні наступних тем програм з науково-технічної творчості: «Констроювання з готових об’ємних форм», «Виготовлення іграшок і сувенірів з різних матеріалів», «Художнє констроювання та макетуванння», «Формотворення», «Новорічні та різдвяні сувеніри та прикраси», «Великодні сувеніри»…

  1. Блок теоретичної інформації

     Фоаміран з’явився в асортименті товарів для рукоділля  відносно недавно. Завдяки чудовим еластичним властивостям фоамиран отримав назву пластичної замші. Інші назви – ревелюр, ЕВА, фоам, фом.

      Колірна гамма фоамірана не надто широка, обмежується приблизно двадцятьма відтінками. Компенсується це відмінною сприйнятливістю цього матеріалу до фарбування. Тонують фоаміран акриловими, олійними фарбами, художньої пастеллю. Деколи використовують нестандартні барвники, наприклад, сухі тіні. Деталі скріплюються переважно за допомогою клея «Дракон», клейового термопістолета.

     Основна вимога до товарів для дитячої творчості – безпека. Фоаміран цілком відповідає вказаному критерію. Матеріал екологічний, не має різкого запаху, не залишає слідів фарби на руках при контакті. Ревелюр чудово тягнеться, зберігаючи отриману форму, він досить міцний, не рветься, не кришиться при роботі. Забруднення з пластичної замші легко видалити під струменем прохолодної води без ризику зіпсувати вироби: завдяки специфічній структурі він відштовхує вологу, зберігаючи форму під впливом вологи.

Різновиди фоамірана:

     В залежності від країни походження фоамиран, може відрізнятися за властивостями. Чим відрізняється ревелюр виробництва різних країн? Ось невеличкий огляд матеріалів різної географії виготовлення:

  • Іранський фоам – першопроходець даної сфери. Власне в Ірані вперше почали виготовляти фоамиран. Колірна гамма іранського фома найбільш широка і представлена ніжними пастельними відтінками. Матеріал приємний на дотик, володіє бархатистою текстурою, високим ступенем еластичності. Найчастіше це листи розміру 60*90, 60*70.
  • Турецький ревелюр володіє високою якістю. Його палітра кілька біднішими, ніж у іранського матеріалу. Випускається в різному форматі – листами різного розміру і рулонами.
  • Фоамиран, производства Кореи, володіє високою якістю. Він найкращим чином зберігає форму готового виробу, дозволяє зробити найбільш тонкі елементи, має насичені кольори.
  • Пластична замша китайського походження попадається різної якості. Зустрічаються досить якісні зразки високої еластичності, чудово тримають форму.

В залежності від текстури фоаміран може бути: гладким ( товщиною від 0,5 мм. до 3-4 мм.), з малюнком, текстурним,  глітерним (зустрічається звичайний та на клейовій основі)

3. Практична робота учасників майстер-класу. Обмін ідеями та досвідом роботи

     Органайзер для канцелярського приладдя - річ потрібна не тільки, для звичайного школяра, але і для дорослої людини. Зручно, коли для олівців, ручок, ножиць, пензликів та інших дрібниць є містке і симпатичне сховище. Цю ідею легко можна втілити у життя. При невеликій кількості та вартості використаних матеріалів, та простоті виконання можна створити оригінальний і корисний атрибут для робочого місця дітей та дорослих, (Додаток№1).

Практична робота учасників майстер-класу за технологічною карткою «Виготовлення органайзера «Бешкетник».

Технологічна картка «Виготовлення органайзера «Бешкетник»

Для виготовлення органайзера бешкетник нам знадобляться

І. Інструменти: канцелярський ніж; ножиці звичайні та фігурні; олівець; лінійка; гелева ручка; клей «Дракон»; клейовий термопістолет.

H:\фото 21.11\IMG_9157.JPG

II. Матеріали: 1, 2.  фоаміран 2-х кольорів;  3, 4. текстурний фоаміран, або гофрований картон; 5. господарчі втулки; 6. ґудзики.

G:\Озорник\IMG_9118.JPG

 

ІІІ. Технологічна послідовність виготовлення органайзера «Бешкетник»

4. З кольорового картону виготовляємо денце майбутнього органайзера.

G:\Озорник\IMG_9107.JPGG:\Озорник\IMG_9111.JPG

5. Наклеюємо денце на господарчі втулки, отримуємо стаканчики.

G:\Озорник\IMG_9113.JPGG:\Озорник\IMG_9114.JPG

6. З фоамірану вирізаємо деталі обгортки для стаканчиків. Ширина деталей дорівнює d стаканчика, а довжина висота + 2см.

  1.               Наклеюємо деталі обгортки на стаканчики майбутнього  органайзера.

G:\Озорник\IMG_9121.JPGG:\Озорник\IMG_9123.JPG

  1. Загортаємо і приклеюємо припуски.

G:\Озорник\IMG_9124.JPGG:\Озорник\IMG_9125.JPG

  1. За допомогою клейового термопістолета з’єднуємо стаканчики між собою.

G:\Озорник\IMG_9127.JPGG:\Озорник\IMG_9127.JPG

  1. За шаблоном вирізаємо деталь грудки, (Додаток№2).

G:\Озорник\IMG_9110.JPGG:\Озорник\IMG_9130.JPG

  1. Кольоровою гелевою ручкою наносимо імітацію декоративної  відстрочки, та гульфіка (застібки), (Додаток№3)

G:\Озорник\IMG_9133.JPG

G:\Озорник\IMG_9134.JPG

  1.  Вирізаємо деталі декоративних кишень та бретельок.
  2.  

G:\Озорник\IMG_9138.JPG

  1.               Декоруємо деталь грудки кишенею.G:\Озорник\IMG_9139.JPG
  2.  Наклеюємо деталь грудки на стаканчики.

G:\Озорник\IMG_9143.JPG

 

  1. Приклеюємо бретелі до деталі грудки.

G:\Озорник\IMG_9144.JPG

  1.          Приклеюємо бретелі до стаканчиків.G:\Озорник\IMG_9145.JPG

 

  1.  Декоруємо ґудзиками.

G:\Озорник\IMG_9146.JPG

  1.  Канцелярський органайзер «Бешкетник» готовий!

 

 

  1. Рефлексія.

Підведення підсумків заняття. Виставка виконаних на майстер-класі творчих робіт. Обговорення майстер-класу.

                       

 

                                                                                                            Додаток№1E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Дизайн 2017\Органайзер Бешкетник\IMG_8588.JPGE:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Дизайн 2017\Органайзер Бешкетник\IMG_8589.JPG

 

 

                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     Додаток№2

H:\методичка мк\Методична розробка Бешкетник\шаблон БЕШКЕТНИК.jpg

                                                                                                      

                                                                                                         Додаток№3

 

H:\методичка мк\Методична розробка Бешкетник\схема нанесення декоративної відстрочки.jpg

                                                                                                             Додаток№4

Фотозвіт з майстер-класу

 

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\191CANON\IMG_9166.JPG

 

 

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\191CANON\IMG_9168.JPG

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\191CANON\IMG_9175.JPG                              

 

                                     

 

 

 

 

E:\ДОКУМЕНТИ ЦПРВВД\Фото\ФОТО 17-18\191CANON\IMG_9170.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

  1. Шавровська В. Майстер-клас – ефективна форма навчання педагогів.//Дошкільне виховання. – 2009 – №6. – С.5. 
  2. Шрагіна Л.І. Технологія розвитку креативності. К: Шк. Світ, 2010. 
  3. Програми з позашкільної освіти. Науково – технічний напрям. – К.: Грамота, 2007, - с. 359.
  4. http://pozashkillya.ostriv.in.ua/publication/code-72401BE5664F5/list-262C43C3F27
  5. http://vidpoviday.com/virobi-z-foamirana-dlya-pochatkivciv

 

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку