Методична розробка заняття за темою «Монотипія як основа зображення пейзажу»

Про матеріал
• сформувати уявлення про види і форми сучасного декоративного мистецтва; • познайомити з одним із видів оформлення інтер'єрів - монотипією. • розвивати художні навички при виборі колірного рішення в техніці монотипія. • формувати в учнів позитивні взаємини з однолітками, вміння співпрацювати; • розширювати художній кругозір учнів, формувати активного глядача; • виховувати патріотичне ставлення до діяльності художників в навколишньому житті.
Перегляд файлу

Методична розробка заняття за темою «Монотипія як основа зображення пейзажу»

 

Мета:

• сформувати уявлення про види і форми сучасного декоративного мистецтва;

• познайомити з одним із видів оформлення інтер'єрів - монотипією.

• розвивати художні навички при виборі колірного рішення в техніці монотипія.

• формувати в учнів позитивні взаємини з однолітками, вміння співпрацювати;

• розширювати художній кругозір учнів, формувати активного глядача;

• виховувати патріотичне ставлення до діяльності художників в навколишньому житті.

 

Обладнання:

• Для вчителя: зразки виробів сучасного декоративного мистецтва.

• Для учнів: скло, пензлі, акварельні фарби, баночки з водою.

• Оформлення дошки: тема уроку. Слова: інтер'єр, живопис, пейзаж, колір, монотипія, силует. Зразки виробів сучасного декоративного мистецтва, інструктаж виконання практичної роботи.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

  1.                     Організаційний момент
  2.                     Повторення пройденого матеріалу
  3.                     Викладення нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми заняття.

- Сьогодні ми познайомимося з сучасним декоративним мистецтвом Монотипія.

 

3.2. Показ зразків виробів сучасного декоративного мистецтва.

- Сучасне декоративне мистецтво в основному використовується в оформленні інтер'єрів будівель.

- Що означає слово "інтер'єр"?

(Внутрішнє оздоблення будинку, приміщення.)

- А люди якої професії займаються інтер'єрами?

(Художники і дизайнери.)

На відміну від народних майстрів, які пов'язані в своїй творчості традиціями, що передаються з покоління в покоління, сучасний художник - прикладник вільний у здійсненні творчих задумів. Він сміливо експериментує з матеріалом, формою, кольором, створюючи кожного разу щось абсолютно нове.

 

3.3. Що таке живопис, колір

Живопис-це такий вид образотворчого мистецтва, в якому колір відіграє головну роль. Живопис означає писати життя. Писати жваво, то є повно і переконливо передавати дійсність.

Колір це одна з ознак видимих нами предметів, усвідомлене зорове відчуття. Коли будете виконувати роботу, дотримуйтеся принципу колірної гармонії, і ваші малюнки вийдуть дійсно гарними. Уявіть, що всі кольори зникли з навколишнього світу, і ми бачимо його тільки чорно-білим. Яка сумна, одноманітна і незвична картина вийде. Виявляється, як багато в нашому житті значить колір. Колір допомагає дізнатися, чи поспіли ягоди, або про те, що вже настала осінь, тому що зелене листя дерев пожовкло і почервоніло. Навіть повітря по-різному фарбує  далі лісів або гір, допомагає нам орієнтуватися в просторі. В різний час дня залежно від кольору освітлення змінюються відтінки неба, землі і води. В сутінки найбільш яскравими здається зелений колір. З настанням темряви червоно-фіолетові кольори темніють, а зелено-блакитні кольори світлішають. Весь світ у всій його красі, форму і матеріал, простір і освітлення ми бачимо завдяки різноманітності кольору.

З давніх часів колір тісно пов'язаний з життям людини. Наприклад, у Стародавній Греції була розроблена ціла система, в якій голосні звуки давньогрецької мови та ноти відповідали певним кольорам:

• альфа-до-червоний

• епсилон - ре-оранжевий

• ця-ми-жовтий

• іота-фа-зелений

омікрон-соль-блакитний

• іпсилон-ля-синій

• омега-сі-фіолетовий

Письменник Володимир Набоков навіть кожну букву алфавіту співвідносив з певним кольором.

"Такою є моя азбучна веселка" (ВЕЕПСКЗ)

По-червоний. Е-оранжевий. Е-жовтий. П-зелений. З-блакитний. К-синій. З-фіолетовий.

Наука про колір виникла дуже давно. Ще в IV столітті до н.е. вчений Аристотель у Стародавній Греції намагався пояснити походження кольору і різні колірні явища.

 

3.4. Історія створення техніки монотипія

Монотипія (від грец. Monos - один і typos - відбиток) - вид друкованої графіки, в якій фарби наносяться від руки на абсолютно гладку поверхню металевої дошки; єдиний унікальний відбиток виходить під тиском верстата. Монотипія відрізняється тонкістю колірних співвідношень і нагадує акварель.

Однією з найпростіших графічних технік вважається монотипія.

На гладкій поверхні - склі, пластмасовою дошці, плівці, товстої глянцевому папері - робиться малюнок масляної або гуашові фарбою. Звичайно, матеріал, на який наноситься фарба, не повинен пропускати воду. Зверху накладається аркуш паперу і притискають до поверхні. Виходить відбиток в дзеркальному відображенні. Завжди тільки один.

Звідси й назва - монотипія (від грецького monos - один, єдиний і tupos - відбиток). Кількість фарб у монотипії - будь-яке.

Починаючому, в якості гладкої поверхні радимо використовувати папір і на папері ж віддрукувати малюнок. Спробуйте намалювати і віддрукувати осінній або літній пейзаж, букет квітів у вазі ...

Цікавий результат вийде, якщо виконати малюнок не на гладкій поверхні, а на фактурному папері - ватмані або креслярському папері. А відбиток зробити на листі звичайного паперу для письма.

Монотипію можуть освоїти діти молодшого дитячого віку. Нехай малюють гуашшю квіти, метеликів і "друкують" їх зображення. Малюкам принесе задоволення сам процес роботи. І в той же час вони граючи долучаться до "таїнства" роботи з фарбами, водою, папером - основними знаряддями праці художника-графіка.

Намагайтеся пробудити фантазію малюка, а для цього заняття перетворіть в захоплюючу гру. Так, на аркуші паперу залиште кілька досить великих крапель рідко розведеної фарби. Зігніть листок навпіл і щільно стисніть. Розгорнувши, ви побачите незвичайні, химерні візерунки. Їх можна при бажанні назвати і ляпками.

Ще одна весела гра з папером і фарбами. І знову з допомогою техніки монотипії. Намалюйте гуашшю або олійною фарбою на половині листка щільного паперу (ватману) метелика з щільно складеними крилами. Зігніть листок навпіл, щільно притисніть його половинки одна до одної, розгорніть ... Що ж сталося? Метелик розправив крила і збирається летіти. Адже малюнок симетрично відбився на другій половині аркуша.

Показ послідовності виконання осіннього пейзажу методом "монотипія".

Нанести малюнок на одну половину аркуша, обережно згорнути аркуш навпіл і розгладити його. Відкривши лист, діти побачать, що всі їхні зображення "поринуло" у воду, відбилося в ній.

- Ось які дива зустрічаються в природі. Вода, як дзеркало. Коли робота підсохне її потрібно дописати технікою письма по сухому (дерева, чагарники)

4. Практична робота.

4.1. Інструктаж безпеки при роботі.

4.2. Попередження помилок.

4.3. Роботу можна виконувати в парі або самостійно.

4.4. Отримання фону за допомогою техніки монотипія. Вибір основної гами кольорів

Основні прийоми роботи в цій техніці монотипія.

На гладкій поверхні - склі, пластмасовій дошці, плівці, товстому глянцевому папері - робиться малюнок масляною або гуашовою фарбою. Звичайно, матеріал, на який наноситься фарба, не повинен пропускати воду. Зверху накладається аркуш паперу і притискають до поверхні. Можна прокатати і фотоваліком. Виходить відбиток в дзеркальному відображенні. Завжди тільки один.

Звідси й назва - монотипія (від грецьких слів monos - один, єдиний і typos - відбиток). Кількість фарб у монотипії - будь-яке. І не женіться відразу за багатоколірністю. Краще спочатку попрацювати двома або навіть однією фарбою.

Вологий відбиток залиште просихати на столі. Його можна прикріпити кнопками до спеціальної дерев'яної дошки або ж повісити сохнути на мотузку, прикріпивши прищіпкою. Так сушать фотовідбитки.

Постарайтеся вдивитися в відбиток побачити в ньому зірки і квіти. Узори можуть викликати асоціації з дивовижними глибоководними рибами або молюсками, з химерними сузір'ями на нічному небі, хмарами, кристалами або раковинами.

 

4.5. Малювання пейзажу (силует)

Пейзаж (фр. місцевість, країна, батьківщина) - жанр образотворчого мистецтва, предметом якого є зображення природи, виду, місцевості.

Ландшафт - традиційний жанр станкового живопису. Картини, в яких головним було зображення природи, стали створювати в Голландії в ХVII столітті. Жанр пейзажу не тільки говорить про нескінчену різноманітну крас природи в різні пори року, в різних кліматичних умовах, при сонячному і місячному освітлення, а й передає відчуття і настрій. В основі будь-якого пейзажу лежить реальна природа, але при цьому образи виникають найрізноманітніші, тому що головнеце індивідуальність художника. Він малює не завжди так, як в натурі, а передає своє внутрішнє відчуття стан в живописі, тому в кожного художника свої улюблені колірні поєднання, прийоми, індивідуальне ставлення до кольору.

Ми будемо малювати пейзаж за допомогою силуету. Силуетплощинне зображення, прийом роботи, засіб художньої виразності, а також вид графіки. Силует подібний тіні об'єкта. У такому малюнку зовнішні контури об'єкта повинні бути дуже виразні, без зайвих деталей.

5. Підсумок заняття. Обговорення виставкових робіт.

- Про які види сучасного декоративного мистецтва ви дізналися вперше?

- Для чого служать вироби сучасного декоративного мистецтва?

(Для оформлення інтер'єрів будинку.)

Готові вироби поміщаються на виставковому стенді, обговорюється, що вийшло особливо вдало, які були розбіжності при роботі в парі.

 

docx
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
1245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку