для учнів 5 – 7 класів
Мета:
Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Квестери отримують маршрутні листи, які в процесі гри заповнюють координатори. Перемагають квестери, які набрали найбільшу кількість балів.
ПЕРЕБІГ КВЕСТУ:
Учитель: Дорогі друзі! Ми раді вас сьогодні вітати на святі, присвяченому Міжнародному Дню рідної мови.
Рідна мова – це мова, що першою засвоюється дитиною і залишається зрозумілою на все життя. Рідною прийнято вважати мову нації, мову предків, яка пов'язує людину з її народом, з попередніми поколіннями, їхніми духовними надбаннями.
Загинули б люди, повірте, без мови,
Бо як же вони спілкуватись могли?
Якби говорити не вміли, й читати,
То дикі б, печерні ще й досі були.
За рішенням ЮНЕСКО 21 лютого всі народи землі відзначають Міжнародний день рідної мови.
Міжнародний день рідної мови святкують з 2000 року. Саме так вчені-лінгвісти намагаються привернути увагу людей щодо володіння рідною мовою. На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає (!). А зникає мова – перестає існувати й народ!
Мова – це той інструмент , який єднає націю, народність, народ до єдиного цілого. Це великий скарб, який треба шанувати, берегти і розумно збагачувати.
Ведучий : Моя мово! Мово невмируща!
Нездоланна в просторі віків,
Ти потрібна нам, як хліб насущний,
Як дарунок вічний прабатьків.
Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки наймилозвучніших мов земної кулі.У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою і перською як найкраща, найбагатша мова світу.За мелодійністю українська мова займає друге місце серед мов світу, поступаючись лише італійській.
А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Мовний вояж». Представники кожної команди отримають маршрутні листи. Але, перш, ніж розпочати гру, дозвольте представити вам наше шановне журі:
Тож починаємо змагання знавців української мови.
Станція «Ерудит»
Координатор задає запитання. Відповіді задаються протягом 1 хвилини. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Станція «Перекладач»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Завдання. Потрібно перекласти подані слова українською мовою і заповнити горизонтальні клітинки.
Відповідь: Лава, лазня, лайка, ланка, лантух, ланцюг, ласощі, латаття, лагідний, лаштунки, ластовиння.
Станція «Шифрувальник»
Координатор задає завдання. Оцінювання: 5 балів.
Завдання: дізнайтеся, що написано в цій грамоті. Зібрати літери в слова вам допоможуть чарівні стрілочки.
Відповідь: Не кажи не вмію, а кажи навчуся.
Станція «Народ скаже, як зав’яже»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Завдання. Пояснити фразеологізми.
Станція «Жартівлива»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
1.Що тепліше одного кожуха? (Два кожуха)
2.Коли дурень розумний (Коли мовчить)
3.Що в хаті щодня цілують? (Чашку)
4.Жило триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг? (Дві)
5.Біжить, біжить, а не оглядається. (Час)
6. Що в світі найшвидше? (Думка)
7.Що за трава, що й сліпий знає? (Кропива)
8.Що посеред землі стоїть? (Літера М)
9.На небі одно, на землі немає, у баби двоє, у дівки нема? (Літери Б)
10.Мовчить, а сто дурнів навчить.(Книга)
Станція «Лінгвістична»
Координатор задає завдання. Оцінювання: одна правильна відповідь – 1 бал.
Кіно, тіло, ручка , сосна, ласка, Баку, мета, фарш, масло, повар, силач
Станція «Словникар».
Учасникам запропоноване одне велике слово, з його літер вони повинні за 1 хвилину скласти якомога більше нових слів.
«Милозвучність» 1 слово – 1 бал
(Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли тощо.)
Станція «Чорна скриня»
За 5 підказок учні повинні відгадати, що знаходиться в чорній скрині (Чим менше підказок використали – тим більший бал)
Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм. (5 балів)
Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів (4 бали)
Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу (3 бали)
Підказка 4;В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова (2 бали)
Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» (1бал)
Правильна відповідь: КНИГА
Станція «Латка на фразеологізм»
(за кожну правильну відповідь – 1 бал)
Відновіть фразеологізми, вставляючи на вільне місце слово-латку
1 команда
«Латки»: язик, око, ніс
Правильні відповіді: розвʼязався язик, впадати в око, водити за ніс, виткнути носа, дати волю язикові
2 команда
«Латки»: курка, кінь, коза, кіт
Правильні відповіді: носиться, як курка з яйцем, бути на коні, і кури загребуть, нагадали козі смерть, шкребуть на серці кішки
Станція «Розумне перо»
Час виконання-5хв.
Оцінка-максимум 5б(за кожне речення 1б).
Завдання:розставити розділові знаки,там де потрібно.
1. Я маю багато ідеальних якостей щедрість шляхетність і доброту.
2. В парку росли такі дерева липи клени дуби берези.
3. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме.
4. Люблю тебе моя ти пісне тобі я дякую за все.
5. Кажуть мудрість приходить з роками.
Відповіді:
1.Я маю багато ідеальних якостей: щедрість , шляхетність і доброту.
2.В парку росли такі дерева: липи, клени, дуби, берези.
3.Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — все це йому знайоме.
4. Люблю тебе, моя ти пісне, тобі я дякую за все.
5. Кажуть, мудрість приходить з роками.
1