Музична культура другої половини ХХ ст. Рок-музика – основні тенденції розвитку та її видатні представники.

Про матеріал
В наданих методичних рекомендаціях пропонуєится більш поглиблене вивчення сучасної музики засобами цікавого та пізнавального музичного та ілюстративного матеріалу, комплексний підхід до вивчення теми уроку.
Перегляд файлу

План-конспект

Відкритого уроку з музичної літератури.

   
 
    Підготовила:                                               

Викладач-методист вищої категорії
   Бахмутського коледжу мистецтв
ім. І.Карабиця Панасенко І. О.

 

Тема уроку: Музична культура другої половини ХХ ст. Рок-музика – основні тенденції  розвитку та її  видатні представники. Творчість рок- груп  Led Zeppelin  та  Queen”.

Мета уроку:
                  А) навчальна:   більш поглиблене вивчення сучасної музики засобами цікавого та пізнавального музичного та ілюстративного матеріалу, комплексний підхід до вивчення теми уроку, навчати дітей самостійно мислити та робити висновки, відрізняти талановитих митців від випадкових представників .

                Б) виховна: пробудження зацікавленості учнів до  яскравої і талановитої творчості кращих представників сучасної молодіжної музики, розвивати емоційну активність учнів, збагачувати дітей засобами мистецтва.

              В) розвиваюча: Розвивати навики систематичного самоконтролю; Розвивати творчий підхід до роботи як засіб виховання стійкого професійного інтересу; Розвивати естетичний смак до прослуханих художніх творів; розвивати творчий пошук, уміння узагальнювати і систематизувати знання; розвивати навики отримання нових знань шляхом самостійної роботи в мережі Інтернет; розвивати професійне мислення.                      

 

 

Тип уроку: комплексний.

 

Обладнання та музично-ілюстративний матеріал:

  1. музичний центр;
  2. музичні інструменти (фортепіано, скрипки, акордеон, баян, балалайка);
  3. DVD, телевізор,;
  4. компакт-диск із записом репродукцій Куінджі, Левітана, Рєпіна;

  5.  ноти;

  1. фотографії садиби, дому-музею Гоголя у Васильовці.
  2. плакати із зображенням Гоголя;

 

Музичні приклади:

Популярні рок-композиції гуртів “Led Zeppelin  та  Queen”.

Терміни і поняття, які виписуються на дошці:

Рок, джаз, рок-н-рол, джаз-рок, рок-балада, блюз.

 

Структура уроку

1.Організаційний момент – викладення теми,мети та завдань уроку.

2.Перевірка домашнього завдання за темою «Джаз. Творчість Дж. Гершвіна» –  усне опитування в індивідуальній формі .

 Джаз. Історичний екскурс. Зародження джазу серед негритянських мешканців США як результат взаємодії африканської та європейської музичних культур.

   – Визначення найбільш характерних рис джазової музики – його ритмічної та мелодичної непередбачуваності. Прослуховування та аналіз джазового етюду №6 М. Дворжака (виконує уч. VIII класу Медведєва Анна), визначення його жанру та характерних рис боса-нови.

   Бесіда про імпровізаційність та вільність інтерпретації джазових творів як типове явище цього мистецтва. Аналіз пісні Дж. Гершвіна «Oh, Lady Be Good», виконаної у різних джазових стилях (запис із концерту Елли Фіцджеральд).

 – Нові жанри джазової музики та переосмислення класичних жанрів. Балада – риси класичної та джазової балади. М.Замороко. «Кінець дороги» (виконує уч. VII класу Борисова Євгенія).

 – Підведення підсумків. Питання для закріплення:

    А) В якій країні виник джаз?

    Б) В яких містах США формувався власний джазовий стиль?

    В) Назвіть імена найвидатніших майстрів джазу.

    Г) Назвіть композиторів, які використовували інтонаційні та ритмічні джазові звороти.

    Д) Які риси характерні для джазу.

 – Прослуховування блюзу «Не питайте» українського композитора  у виконанні учениці VIII класу Лісовенко Анастасії.

 

   Творчість Дж.Гершвіна. Опитування у фронтальній формі:

   А) Де народився Дж.Гершвін?

   Б) Яку музичну освіту він одержав?

   В) Назвіть учителів Гершвіна.

   Г) Шлях до музичного Олімпу. Де він працював і ким?

   Д) Творчість яких композиторів він ретельно вивчав?

   Е) Хто перший гідно оцінив пісні Гершвіна, скільки у нього пісень?

   Є) Що повязувало Гершвіна із видавництвом Хармса?

   Ж) Що ви знаєте про його роботу із театрами на Бродвеї?

   З) Назвіть твір, який приніс Гершвіну світове визнання?

   І) В якому  жанрі написана «Рапсодія в блюзових тонах»?

   Ї) Кілька слів про історію створення «Рапсодії».

   К)Як пройшла прем’єра «Рапсодії»? Враження слухачів і відгуки критиків.

   Л) У чому полягає творче відкриття Гершвіна.

Прослуховування фрагменту із «Рапсодії в блюзових тонах».

   М) Назвіть інші твори Гершвіна у симфонічному жанрі.

   Н) Історія створення опери «Поргі і Бесс».

   О) Історичне значення опери.

Прослуховування «Колискової» із опери«Поргі і Бесс».

 – Закріплення термінів і понять за темою.

 – Складання тестів.

 

3. Викладення нової теми «Музична культура другої половини ХХ ст. Рок-музика – основні тенденції  розвитку та її  видатні представники. Творчість рок-груп “Led Zeppelin” та “Queen”».

   виникнення і розвиток рок-музики в 50-60-і роки ХХ ст.;

  • стильова основа рок-музики;
  • найважливіші прикмети рок-музики;
  • багатовекторність розвитку рок-музики;
  • найвідоміші представники;
  • знайомство із творчим шляхом рок-груп “Led Zeppelin” та “Queen”. перегляд відеофільмів (лекційний матеріал у додатку);
  • індивідуальна робота за картками;
  1. Підведення підсумків. Запитання до учнів для закріплення нової теми:
  1. Назвіть стильову основу та характерні ознаки  рок-музики.
  2. Назвіть час формування рок-музики.
  3. Назвіть найвідоміших представників  рок-музики.
  4. Який із напрямків рок-музики перекладається як «твердий, жорсткий»?
  5. Які нові жанри телебачення з’явились завдяки творчим пошукам  рок-музикантів?
  6. Назвіть найбільш відвідувану рок-групу.
  7. Назвіть авторів «Богемської рапсодії».
  8. Назвіть найбільш відому композицію групи “Led Zeppelin”, перлину їхньої творчості.
  1. Домашнє завдання.
    • Підготувати усну доповідь або письмове повідомлення про одну із рок-груп: «Beatles», «Pink Floyd», «Black Sabbath», «Depeche mode», «Iron maiden», «Jetro Toul», «ДДТ» або  ін. за  вибором учнів.
    • Скласти тести, роздані на уроці.
    • Підготувати реферат за темою «Рок-музика та її видатні представники» – вибір представників за бажанням учнів.
  2. Наочні посібники.
    • таблиці із термінами за темами «Джаз», «Рок-музика» (зразки таблиць у зменшеному вигляді надані в додатку);

                 картки для індивідуального опитування і самостійної роботи учнів;

  • тести за темами «Джаз», «Рок-музика» (зразки у додатку);
  1. Навчальна та методична література:

1.Барсова И. Книга об оркестре. – К., «Музична Україна», 1988.

2.Бриль И. «Практический курс джазовой импровизации». – М.,1979.

3.Гивенталь И., Щукина Л., Ионин Б. Музыкальная литература зарубежных стран., вып.7. – М., «Музыка», 2000.

4.Джаз. – статья В.Б.Фейертага из «Музыкального энциклопедического словаря». – М.:  «Советская энциклопедия», 1990.

5.Замороко Н. «Фортепиано в джазе». –  К.: «Музична Україна», 1988.

6.Замороко Н. «Эстрадные и джазовые пьесы для фортепиано», К., 1988. 7.Зельченко В. «Джазовые и эстрадные композиции для ф-но». – М., 1980.

8.Конен В.Д. Пути американской музыки. – М.: «Музыка», 1977.

9.Конен В.Д. Рождение джаза. – М.: «Музыка», 1984.

10.Мысовский В., Фейертаг В. Джаз. – Л., «Советский композитор», 1960.

11.Популярная история музыки. – СПб.: «Вече», 2002.

12.Смирнов И. Популярная энциклопедия. Музыка. – М.: «Терра – книжный   клуб», 2001.

13.Фёдоров Е. Рок в нескольких лицах. – М.: «Музыка», 1989. 

14.Чугунов Ю. «Гармония в джазе». –  М.: «Музыка», 1984.

15.Чугунов Ю. «Джазовые произведения для фортепиано». – М.,1982.

16.Шестаков Г.Ю. Рок-музыка. – статья из «Музыкального энцикло-     

     педического словаря». – М.: «Советская энциклопедия», 1990.

17.Юэн Д. Джорж Гершвин. Путь к славе. – М. М.: «Музыка»,1989.

18.Якушенко И. «Джазовый альбом». – М.: «Музыка»,1984.

  1. Додаток.

Лекційний матеріал до відеофільмів.

Зразки таблиць, тестів та карток для індивідуального опитування.

 

doc
Додав(-ла)
Panasenko Irina Oleksiivna
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку