№ |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
4 год |
Відповідальність за власне здоров’я, безпеку і добробут Найдорожчий скарб людини – це її власне життя і здоров’я (ціннісні орієнтири) Безпека особи. |
Мозковий штурм «Загальнолюдські цінності» Аналіз тексту Рефлексія |
- знаходить за допомогою вчителя інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність - розпізнає серед запропонованих ймовірнінебезпеки природного, техногенного, соціального характеру і побутового походження - класифікує потенційні небезпеки для здоров’я і життя людини - висуває гіпотези щодо наслідків власних дійу надзвичайних ситуаціях, на основі набутих знань та достовірної інформації |
Складники здоров’я |
Мікрофон «Хто відповідальний за твоє здоров’я?». Аналіз тексту. Формування критичного мислення Пірингове оцінювання (Р2Р). Рефлексія |
||
Соціальні, природні, техногенні та побутові небезпеки. Заповіді безпечної життєдіяльності. |
Коло ідей. Дослідницько-пізнавальне навчання (IBL) – мінідослідження «Безпека та небезпеки». Microlearning. Формування медіаграмотності. Пірингове оцінювання (Р2Р).Рефлексія |
||
3 год |
Безпечна поведінка на дорогах Самостійне перебування на пішохідному переході, на дорозі. Багатосмугова дорога. |
Створення лепбуків «Дорожній рух» Навчаючи вчусь. Проблемноорієнтоване навчання «Принеси власний пристрій» (BYOD) Використання е-навчальних ігрових середовищ. Пірингове оцінювання (Р2Р) |
- розпізнає ймовірні небезпеки на дорозі та утранспорті - визначає потенційні небезпеки дорожньогоруху для здоров’я - пояснює необхідність власної відповідальності за поведінку в громадських місцях |
Види транспорту. |
Театралізація «Надання першої |
|
Можливі небезпеки для пасажира громадського транспорту. ДТП. |
домедичної допомоги в разі ДТП» Віртуальна, змішана і доповнена реальність. Пірингове оцінювання (Р2Р). Рефлексія |
- моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі ДТП |
год |
Особистість і спілкування Особистість у групі. Ролі в шкільному колективі. Соціальне здоров’я. |
Прес. Пошук інформації. Дискусія «Гідність чи гординя?». Навчальні ігри Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- розуміє що таке особистий простір, поважаєсвій і чужий особистий простір під час спілкування - розуміє вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту - розпізнає ймовірні небезпеки соціального характеру - розрізняє ситуації, коли силу переконаннявикористали з позитивними чи негативними намірами - описує психічні (зокрема емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу - виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу - встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку |
Вплив спілкування на здоров’я, безпеку і добробут. Спілкування з однокласниками та вчителями Спілкування: увага, слухання, говоріння. Вербальне та невербальне спілкування. |
Проблемно-орієнтоване навчання «Спілкування на рівних – шлях до порозуміння та взаємоповаги» Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
||
Дружба. Стосунки дівчаток і хлопчиків. Булінг та ризики для здоров’я |
Storytelling Інтерв’ю Пошук інформації Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
|
|
|
- спілкується вербально та невербально- бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби - виконує різні ролі в груповій роботі - демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному середовищі - протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб - моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях соціального походження |
2 год |
Безпека надворі Вуличний травматизм. Піротехнічні засоби. Екскурсії. Рух групи. Безпечні й небезпечні незнайомці |
Проблемно-орієнтоване навчання. Активне читання «Свято з петардами» Пошук інформації. Театралізація. Формування критичного мислення. Створення цифрових продуктів (презентації, інфографіка). Віртуальна, змішана і доповнена реальність. Пірингове оцінювання (Р2Р). Рефлексія. |
- розпізнає ймовірні небезпеки техногенного,соціального характеру - обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в громадських місцях - моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі вуличного травматизму - прогнозує наслідки власних дій у непередбачених ситуаціях, апелюючи до набутих знань |
3 год |
Поведінка у природі Безпечна та відповідальна поведінка у природі (небезпечні гриби, рослини) |
Акваріум «Безпека у природі». Навчальні ігри. Активне читання. Формування критичного мислення Створення цифрових продуктів (плакат, інфографіка). Пірингове оцінювання (Р2Р). Рефлексія |
- розпізнає ймовірні небезпеки природногохарактеру – визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (забруднення, ультрафіолетове випромінювання тощо) - прогнозує разом з учителем наслідки власних дій у непередбачених і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації - обирає кращі рішення щодо самодопомоги та допомоги іншим особам - уміє звертатися по допомогу до інших осіб чи відповідних служб, викликати рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію - демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в природному середовищі - діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях,використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції - моделює послідовність дій у небезпечнихситуаціях природного походження |
Алгоритм дій під час небезпечних ситуацій та стихійного лиха (підтоплення, грози, сильного вітру, пожежі). Безпека на кризі та на воді. Способи повідомлення про потрапляння в автономну ситуацію |
Microlearning Проблемно-орієнтоване навчання Формування медіаграмотності – перегляд відео «Порятунок від стихійного лиха» Театралізація Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
4 год |
Успішне навчання. Наукові досягнення видатних українців Комфортне навчання. Типи сприйняття інформації. Способи ефективного навчання відповідно до основного типу сприйняття інформації. Допоміжні засоби навчання |
Інтерв’ю «Чому я пишаюсь своїм родичем?». Проблемно-орієнтоване навчання. Storytelling. Пірингове оцінювання (Р2Р). Мозковий штурм. Пошук інформації. Використання енавчальних ігрових середовищ. Віртуальна, змішана і доповнена реальність. Рефлексія |
- розуміє важливість навчання для успішногомайбутнього - визначає цілі власної діяльності та використовує запропоновані вчителем способи їх досягнення - організовує разом з батьками та вчителемвласний освітній простір, дотримується розпорядку дня |
Планування часу та самодисципліна. Зменшення залежності від гаджетів. Раціональна організація навчання і відпочинку. |
Коло ідей Пошук інформації Створення цифрових продуктів (презентації, музика, плакат, інфографіка… ) Storytelling «Мій успішний день» |
||
Оцінювання навчальних досягнень (P2P, оцінка вчителя), навчальний прогрес; причини успіхів та невдач. Розвиток уваги та пам’яті |
Мікрофон «Що таке справедливе оцінювання?». Мозковий штурм Формування медіаграмотності Пошук інформації. Використання енавчальних ігрових середовищ Проблемно-орієнтоване навчання Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- визначає за допомогою вчителя ефективні способи засвоєння навчальної інформації - використовує запропоновані вчителем допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я - аналізує власний навчальний розвиток, - розрізняє причини успіхів та невдач |
|
Виявлення особистих нахилів, здібностей та обдарувань. Планування їх розвитку на близьку й далеку перспективи |
Створення інтелект карти «Як я розвиваю свої здібності» Використання е-навчальних ігрових середовищ Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- має хобі та виявляє наполегливість у досягненні успіхів - розуміє власні прагнення і потреби особистісного розвитку та навчання - з допомогою вчителя і батьків створює та реалізує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті - моделює кроки задоволення власних потребз урахуванням власних можливостей та можливостей інших осіб |
3 год |
Відповідальність у побуті – як складова соціальної відповідальності Безпека на кухні, домашня аптечка та побутова хімія. Легкозаймисті речовини вдома. Пожежна безпека. |
Ажурна пилка Дослідницько-пізнавальне навчання (IBL) Аналіз тексту онлайн новини про зберігання небезпечних речовин у житлових будинках Створення цифрових продуктів (презентації, плакат, інфографіка) Віртуальна, змішана і доповнена реальність Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- розпізнає ймовірні небезпеки побутовогопоходження - вирізняє із запропонованого переліку хімічні речовини, які становлять загрозу в разі неналежного використання - виявляє ризики неналежного поводження ізтваринами (домашні, бездомні, дикі) - розуміє необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки - прогнозує разом з учителем наслідки власних дій у непередбачених і |
Висотні будівлі. Селфі. |
Дискусія «Ризиковане селфі» Формування критичного мислення |
|
Побутовий травматизм. Поведінка з домашніми, бездомними, дикими тваринами |
Аналіз тексту Створення цифрових продуктів (презентації, плакат, інфографіка) Пошук інформації Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації - обирає моделі безпечної поведінки - поводиться безпечно під час спілкування- здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію - бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна |
2 год |
Інформаційна безпека Безпечна комунікація у віртуальному середовищі. Блоги. Запобігання викраденню особистої інформації |
Мікрофон Проблемно-орієнтоване навчання Аналіз тексту Формування критичного мислення Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- розпізнає ймовірні небезпеки соціального характеру - використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки й добробуту - передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв - прогнозує разом з учителем ризики комунікації у віртуальному середовищі та |
Безпечні телекомунікації. Уникнення телефонного та телевізійного шахрайства. Критичне ставлення до інформації. Факти (чесність) і |
Формування медіаграмотності «Як розпізнати фейки, фішинг, майнери, ботнети, хейтинг, флеймінг, тролінг?» Театралізація: «Алло, це телефонні шахраї?» Пошук інформації Використання е-навчальних ігрових середовищ |
|
фейки. |
Пірингове оцінювання (Р2Р) |
наслідки власних дій у непередбачуваних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації |
4 год |
Мій добробут Бюджет сім’ї та шляхи його поповнення. Доходи і витрати. Кишенькові гроші. |
Дискусія Навчальні ігри «Купуємо смаколики» Проєктне навчання (Project-based Learning, PBL) Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- розуміє кілька основних економічних понять (гроші, зайнятість тощо) - розуміє, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього - розрізняє законні джерела доходів для свого віку - розпізнає приклади поведінки, дружньої донавколишнього середовища - розпізнає ймовірні небезпеки побутовогопоходження - уміє раціонально розпоряджатися власнимигрошима за участі батьків - розуміє цінність докладених зусиль дорослих для отримання доходів - уміє інтерпретувати інформацію, наведену на маркувальних знаках, упаковках для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів - уміє вибирати продукти і товари за |
Етикетки товарів і продуктів харчування. Культура споживання. Термін придатності продуктів харчування. Товари стихійної торгівлі. Безпечний склад товарів першої необхідності та продуктів харчування |
Акваріум Активне читання Дослідницько-пізнавальне навчання (IBL) Пошук інформації «Підтримаємо українського виробника» Microlearning Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
||
Вторинне використання пакувальних матеріалів у побуті. Вироби з використаного картону, пластику та деревини. Сортування сміття. Вичерпність природних |
Дослідницько-пізнавальне навчання (IBL). Мейкерство «Корисні речі з вторинної сировини» Мозковий штурм Ажурна пилка Формування медіаграмотності Створення цифрових продуктів (плакат, |
|
ресурсів. Заощадження води, тепла та електроенергії |
інфографіка). Пірингове оцінювання (Р2Р). Рефлексія |
показниками якості, термінів придатності - визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини - відбирає об’єкти для повторної переробки - обирає моделі поведінки, спрямовані на збереження добробуту |
3 год |
Емоції та етична поведінка Настрій, емоції та здоров’я. Психічне та емоційне здоров’я. |
Прес Театралізація Коло ідей Пошук інформації Проблемно-орієнтоване навчання Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- розуміє обмеженість ресурсів здоров’я- визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності - вирізняє ознаки доброчинності - пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження почуттів - визначає, ідентифікує та обговорює психічні(зокрема емоційні) та соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу - толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не |
Толерантне ставлення до людей з інвалідністю. Допомога тим, хто її потребує, у класі, родині. Недопущення дискримінації. Цінність турботи про інших. Доброчинність та допомога в будинках- |
Мозковий штурм Storytelling «Кому я можу допомогти?» Формувальне оцінювання. Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
|
інтернатах для дітей з інвалідністю, дитячих садочках, молодших класах |
|
загрожують здоров’ю, безпеці і доброту - розуміє індивідуальні відмінності інших осіб - виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги, особливо до людей з особливими потребами |
5 год |
Дбаємо про власний організм Здоровий спосіб життя. Зовнішні чинники впливу на збереження здоров’я, добробуту та безпеки. Пошук достовірної інформації про здоровий спосіб життя, особливості клімату, екології тощо та їхнього впливу на здоров’я; безпеку та добробут. Підбір одягу за погодою Самооцінка власного фізичного розвитку. Здорове харчування та сон. Українська кухня. |
Ажурна пилка Проблемно-орієнтоване навчання «Як одягатись за погодою?» Storytelling Формування медіаграмотності Коло ідей Аналіз тексту Створення лепбуків “Українська кухня” Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- розуміє вплив зовнішніх чинників на здоров’я - розуміє негативний вплив недотримання правил / інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я - розуміє причини вибору небезпечної поведінки - пояснює наслідки недотримання здоровогоспособу життя на основі інформації, що міститься в різних джерелах - обирає корисне для здорового, безпечного життя та те, що приносить задоволення (радість) - визначає форми поведінки, які дають задоволення без завдання шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб - обирає продукти харчування, які приносять |
|
|
|
задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту |
Види активного відпочинку. Спорт чи фізична культура. Відомі українські спортсмени. Допінг та небезпека його використання. Способи загартовування організму. Засоби захисту для занять спортом та активного відпочинку |
Створення інтелект карт “Види активного відпочинку” Навчальні ігри Microlearning «Принеси власний пристрій» (BYOD) Мозковий штурм «Засоби захисту для занять спортом» Пірингове оцінювання (Р2Р) Рефлексія |
- виявляє зацікавлення у тривалій систематичній діяльності в спорті та наполегливість у досягненні мети - використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я - обирає способи проведення дозвілля, відповідний одяг, які дають задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту - обирає моделі поведінки, спрямовані на збереження здоров’я - приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам в разі травмування |
|
Допомога та самодопомога в разі травмування під час активного відпочинку. Контроль самопочуття через симптоми та вимірювання температури тіла. Домедична допомога. |
Театралізація: «Травмування на відпочинку»” Коло ідей Театралізація «Що робити в разі поганого самопочуття» Формувальне оцінювання |
||
Вікові зміни в організмі, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
Ток шоу «Чому ми різні? (толерантне ставлення до кожного)» Дослідницько-пізнавальне навчання (IBL). Пошук інформації |
- розуміє негативний вплив недотримання правил безпечної поведінки на збереження життя і |
|
Поліпшення постави та зору. |
Фізичні вправи. Навчальні ігри Формувальне оцінювання . Рефлексія |
здоров’я - розуміє важливість профілактичних заходівщодо інфекційних і неінфекційних захворювань - визначає за допомогою вчителя, ідентифікує фізичні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу - приймає індивідуальні темпи вікових змін ворганізмі як вияв норми - моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі поганого самопочуття |
Особиста гігієна Профілактика інфекційних та неінфекційних захворювань. Безпечна поведінка під час епідемії та пандемії |
Аналіз тексту Формування критичного мислення Дискусія. Формування медіаграмотності Пошук інформації. Створення лепбуків про необхідність профілактики захворювань. Пірингове оцінювання (Р2Р). Рефлексія |