Нестандартні завдання для учнів 1 класу з інтегрованого курсу "ЯДС"

Про матеріал
Матеріал містить підбірку нестандартних завдань для опрацювання учнями 1 класів тематичних тижнів, розроблених Навчальною програмою Нової української школи під керівництвом Р. Шияна
Перегляд файлу

Картинки по запросу рамка для текста школьная

Передмова

     Одним із шляхів реформування освіти в Україні є орієнтація на технологію розвитку критичного мислення. Зазначена технологія дає змогу одночасно і більш ефективно формувати в учнів низку ключових компетентностей.

      Згідно Концепції Нової української школи та Модельної програми освітній процес у першому класі здійснюється через впровадження тематичних тижнів. Стратегії розвитку критичного мислення варто використовувати з перших днів навчання. Технологія проведення уроку з розвитку критичного мислення залежить від його предметного наповнення і дидактичних ігор та завдань. У першому класі доцільно добирати цікаві для дітей завдання, що можуть навчити дітей критично мислити, ухвалювати швидкі та обґрунтовані рішення.

      Кожен урок має носити пізнавальний характер, що збуджує дослідницький інтерес учнів. Під час впровадження технології критичного мислення знання засвоюються легше і значно краще, адже стратегії тут розраховані не на запам’ятовування а на вдумливий, творчий процес пізнання світу, на постановку проблеми та пошук її розв’язання.

      Застосування технології критичного мислення створює додаткову мотивацію до навчання. Школярі шукають шляхи застосування навичок критичного мислення і, як правило, охоче їх використовують і в школі, і в житті.

       Дуже важливим є стимулювання пізнавальних здібностей учнів.  Потрібно намагатися добирати цікавий та пов’язаний з життям матеріал, спрямований на формування життєвих компетенцій.

       Запропоновані нестандартні завдання передбачають оригінальні розв’язання, вибір раціональних способів дослідження, порівняння, а також потребують від кожного учня вищого ступеня творчої активності, когнітивності мислення.

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 1.  Я – ШКОЛЯР.

Ідеї ігор-руханок для знайомства учнів класу

Гра-руханка буде сприяти не тільки швидкому запам'ятовуванню імен однокласників, але і стане веселою фізкультхвилинкою, доречною між уроками.

Гра «Трубопровід»

Орієнтовний час: 5-8 хвилин.

Принцип: Діти стають у лінію, тримаючись за руки. Обирають ведучого-водопровідника. Він стає спиною до гравців і говорить: «Вода пішла». Після цього діти по черзі швиденько називають свої імена. Коли останній в ланцюжку назве своє ім'я, учні продовжують називати імена у зворотному напрямку (2-3 рази).

Після цього ведучий каже «Кран перекритий», повертається обличчям до гравців і називає їхні імена по черзі. Кожна правильна відповідь – очко. Після цього обирають нового ведучого, гра поновлюється.

Гра-руханка «Компот»

Орієнтовний час: 5-7 хвилин.

Принцип: Учні класу стоять колом, а усередині кола – ведучий. Він може звернутися до будь-кого з дітей. Якщо той, хто водить, говорить слово «грушка», то учень, до якого звернувся ведучий, має назвати ім’я свого сусіда праворуч, якщо «сливка»,– відповідно однокласника ліворуч. Якщо відповідь учасника гри буде неправильна, він стає замість ведучого.

На команду ведучого «компот» – учасники гри швиденько перемішуються і знайомляться з тими дітьми, які знаходяться праворуч та ліворуч від них.

Діалог-гра «Що варто покласти в ранець і для чого?»

Ідея № 1

Запропонуйте учням зіграти у гру «Зіпсований телефон».

Принцип: Діти стають ланцюжком, вчитель говорить пошепки першому учню назву певного шкільного приладдя. Після цього дитина має пошепки передати сусіду почуте слово - від першого до останнього учня. Останній учень має сказати, що він почув.

Рефлексія: Спитайте дітей, чи знають вони, що означає це слово та як це можна використовувати на уроках.

Ідея № 2

Запропонуйте школярам добірку загадок про шкільне приладдя.

Худорлява і вертлява, на папір біжить у справах, закарлючки полишає, — у пеналі спочиває. (Ручка)

Олівці Петрусь узяв, швидко щось намалював. Хоч крути, а хоч верти, має тільки три кути.(Трикутник) 

Він про осінь сповіщає, малюків у клас скликає: — Вже минулось тепле літо, то ж пора за парти, діти! (Шкільний дзвінок)

Настрибався зайчик вволю, білий слід лишав по полю. Ми за ним спостерігали, слово "мама" прочитали (Крейда)

То в клітинку, то в лінійку,
Написати тут зумій-но,
Й малювати дещо зможеш,
Називаюся я … (зошит).

Чи в лінійку, чи в клітинку
Чистим був, та за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер…
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу».
Це шкільний учнівський…………(зошит)

Її шанує кожен.
Вона повідать може
Про все на світі білім
І дорослому і дітям…
До знань веде доріжка,
Коли з тобою ………..(книжка)

 

Я беру в свою правицю
Із пенала помічницю
Я писати тільки вчуся.
Зосереджуся, зберуся:
Крапка… рисочка… карлючка…
Наче пишем, - я і ……….(ручка)

Принцип: Вчитель пропонує кілька віршованих загадок, які діти мають відгадати.

Рефлексія: Запропонуйте школярам об'єднатися за певним принципом (за кольором наплічника, пеналу тощо.)

Описание: Umt1n                   

Допоможіть Незнайкові зібрати портфель у школу.

- Допоможи вибрати , що потрібно брати до школи, а що ні ?

- З’єднай лініями ті предмети,які він покладе у портфель.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 2.  МІЙ КЛАС.

Вправа «Правильний вибір».

Завдання: обрати та обвести малюнок, на якому зображено правила, які ти хочеш, щоб були у твоєму класі. Поясни свій вибір.

Картинки по запросу правила класу 1 клас

Стратегія «Кола по воді»

Опорним словом є головне слово дня. Його записують у стовпчик і на кожну букву добирають слова до досліджуваної теми. По суті це невелике дослідження, що може початися в класі  та мати продовження вдома.

Наприклад:

Ш – шикарна, ..

275E1DDAК – красива, креативна, …

О – оригінальна, …

Л – люба, …

А – авторитетна, … тощо.

 

 Ігри – розмальовки

 

 

 

 

 

Стіна слів

Завдання: прочитати правила  класу та пояснити їх зміст.

 Картинки по запросу правила класу 1 клас

 

Тиждень 3.  МОЇ ДРУЗІ.

Гра-ознайомлення з навчальними центрами /осередками класної кімнати та їх призначенням («живим куточком», класною бібліотекою, ігровим осередком тощо)

 

1. Підготуйте таблички з написами назв різних осередків класу й помістіть ці таблички заздалегідь відповідно в кожному осередку. Ознайомте дітей з різними осередками в класі.

 

o Цікаво, а що тут сталось? Чому наші шкільні речі зібрані в коробку і знаходяться біля дверей? Як ви думаєте?

 

2. Спільно з дітьми запропонуйте рознести всі речі на свої місця.

o А ви знаєте куди нести кожну річ?

 

3. Прочитайте назви всіх класних осередків. Витягнувши з коробки ляльку (машинку або іншу іграшку), спробуйте «випробувати» дітей запитанням:

o Мені здається, що ці речі зайві в нашій класній кімнаті, адже ми тут навчаємось, а лялькою бавляться… А як думаєте ви?

 

Витягуючи з коробки фарби, можна запропонувати таке:

o О, я знаю, фарби нам потрібно віднести в ігровий осередок, адже ми можемо намалювати свій малюнок, коли випаде така нагода, правильно?

 

(Діти мають заперечити і сказати, що до осередку гри потрібно віднести, наприклад, м’ячик, а фарби – у мистецький осередок.)

 

 Визначення власних пріоритетів (пошук найцікавішого осередку для учня/учениці)

 

1. Запитайте в дітей про те, що вони найбільше люблять робити у класі (писати, читати, малювати, роздумувати про життя тощо).

2. Попросіть учнів об’єднатися у групи відповідно до того, які вподобання вони мають, і розміститися в улюбленому осередку.

 

ГРА «Телефонна розмова».

 

Учителька роздає кожній групі телефонну слухавку (макет із картону) і просить учнів:

- обговорити у малих групах, чому вони обрали саме цей куточок осередка та що цікавого в ньому міститься;

- обрати представника групи, який буде «говорити по телефону».

 

Учитель імітує звук дзвінка. Дитина, яку обрали, бере слухавку. Обрана дитина із ще однієї групки бере слухавку, коли «припиняється дзвінок». Триває розмова по телефону між двома дітьми про те, чому їм подобається саме цей осередок класної кімнати та що цікавого в ньому є. Усі інші слухають розмову, потім аналізують її (чи правильно висловлювали свої думки співрозмовники, чи ввічливими були).

ГРА «Най-най…»

Орієнтовний час: 10 – 15 хв.

Хід гри:

Діти об’єднуються в групи по 4 – 5 осіб і отримують 7 – 10 хвилин для спілкування. Учні мають розказати в групі про себе, а потім усі разом визначити, хто є найкращим у певній категорії – найкращий гравець у футбол, найкращий декламатор, найкращий помічник. По закінченню часу діти повинні розказати про свою групу, назвавши всіх її членів і відповідно схарактеризувавши.

 

ГРА «Розкажи і покажи»

Орієнтовний час: 5 – 7 хв.

Хід гри:

Школярів об’єднують у пари і надають 3 – 5 хвилин для спілкування. Діти мають розказати одне одному про себе так, щоб потім товариш міг легко іншим розповісти про нього і показати пантомімою визначальні риси. Така гра дає можливість дітям краще познайомитися, дізнатися більше один про одного, навчитися презентувати себе, а також візуалізувати асоціації.

 

Тиждень 4.  МОЄ ДОВКІЛЛЯ.

Вправа «Що таке довкілля?»

Попросіть дітей дати власні визначення цього поняттю та пояснити, чому вони думають саме так. За потреби задавайте уточнювальні питання:

  • Чи можна вважати довкіллям все, що ми бачимо навколо себе?
  • А чи можемо ми вважати довкіллям предмети неживої природи?
  • А як ви вважаєте, чи могли би ми з вами прожити без всього, що нас оточує?
  • Без чого, в першу чергу, ви не можете уявити собі довкілля?
  • Без яких предметів довкілля все ж таки можна було б обійтися?

Вправа «Що з чим пов’язано?»

Ця вправа навчить дітей швидко знаходити та виокремлювати зв’язки між різними предметами, навіть якщо спочатку здаватиметься, що деякі речі безпосередньо між собою не пов’язані, навчить мислити ширше та робити правильні висновки. Наприклад, попросіть учнів пояснити, як пов’язані між собою такі пари понять:

  1. Дерево – ліс. Більшість дерев росте у лісі.
  2. Меблі – квартира. Меблі купують для того, щоб облаштувати квартиру.
  3. Річка – риба. Риба живе у річці.
  4. Ялинка – іграшка. На Новий рік ми прикрашаємо ялинку яскравими іграшками.
  5. Зима – подарунки. Взимку ми святкуємо Новий рік. На Новий рік люди дарують один одному подарунки.

Гра «Аукціон»

Запропонуйте учням зіграти в цікаву гру, яка допоможе їм краще зрозуміти важливість певних предметів живої та неживої природи, а також дізнатися більше про їхні властивості. Крім того, діти тренуватимуться описувати те, що вони спостерігають, зосереджуючись на перевагах кожного предмета.

Орієнтовний час: 10 – 15 хв.

Хід гри: Один з учнів може стати ведучим аукціону (вперше це може бути вчитель). Ведучий обирає предмет, який буде розігруватися, наприклад, пензлик (загалом треба обирати предмети, які добре знайомі учням). Ведучий показує пензлик, вихваляє його, вказуючі основні переваги, а потім відкриває торг. Ті діти, які хочуть стати власниками предмета, мають розказати, чим саме він подобається та для чого знадобиться. Перемагає та отримує пензлик той учень, який наведе більше аргументів.

Вправа «Знайди відповідність»

Орієнтовний час: 5 хв.

Хід гри: Об’єднайте дітей у групи по двоє або по троє та роздайте їм конверти, в яких знаходитимуться картки із зображеннями живої та неживої природи. Попросіть учнів уважно роздивитися картки та розподілити їх на відповідні групи (живе – неживе). Потім подивіться, чи всі учні впоралися з завданням, запитайте, з якими предметами виникли труднощі та надайте необхідні пояснення.

Картинки по запросу картинки жива і нежива природа

Вправа «Як використовують рослини?»

Запропонуйте учням подумати та пригадати, які саме способи використання рослин вони знають. Наприклад, не тільки для вживання в їжу, а і для лікування, косметики тощо. Можна роздати дітям картки із зображеннями різних рослин (полуниці, липи, троянди тощо).

 

 

 

Квест «Що цікавого є на шкільному подвір’ї?»

Шкільне подвір’я – цілий світ, у якому школярі знайдуть багато цікавого! Але просто ходити та роздивлятися рослини чи камінчики сумно, а от виконувати нестандартні завдання – значно веселіше!

Хід гри. Розкажіть дітям, що на подвір’ї заховано скарб, який вони мають знайти, але для цього доведеться виконати кілька завдань. Об’єднайте дітей у дві або три групи та дайте кожній конверт із завданнями або картою – як вам буде зручніше. Завдання можуть бути найрізноманітнішими:

1. Знайти у шкільному дворі дерева, зашифровані у загадках:

Плечистий, коренастий
Та міцний, як зуб,
Виріс у дворі наш… (Дуб)

Чорно-біла одежина,
Зверху – листяна хустина.
Як весна – дарує сік, –
П’ємо радо цілий рік. (Берізка)

Навесні зеленіла, влітку засмагала,
червоне намисто восени вдягала. (Калина)

Що за диво? На гіллі
їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
та зелені кожушки. (Каштан)

2. Знайшовши на дворі загадані дерева, кожна команда виявить під ними конверти з наступним завданням. Це запитання, на які треба відповісти:

  • У якій послідовності змінюються пори року?
  • Як змінюється природа восени?
  • Які зміни ви бачите навколо?

3. Після правильних відповідей на ці запитання учні отримують нову підказку – напрямок подальшого руху. Наприклад, наступною зупинкою може бути кущ бузку, біля якого діти знайдуть конверт з новим запитанням: Які трави використовуються для заварювання лікувальних чаїв? (Варіанти відповідей: липа, м’ята, меліса, ромашка, малина тощо).

4. Учням треба знайти на шкільному подвір’ї рослини, з яких готують лікувальні чаї, на школьному подвір’ї. Біля них конверт з наступним завданням: «Знайти дерево, з якого вже майже осипалося листя». Коли всі команди дійдуть до нього, то знайдуть невелику скриньку, в якій сховані яскраві картки із осінньою природою.

Тиждень 5.  ОСІНЬ.

Пальчикові та рухливі ігри

Чи знаєте ви, що вплив на нервові закінчення рук сприяє активізації розумової діяльності? Отже, пальчикова гімнастика сприяє розвитку зорової уваги, пам'яті, уяви та фантазії. А інсценування казок за допомогою пальчикових ігор надзвичайно подобається дітям! Пропонуємо такі тематичні вправи:

«Осінь»

Запропонуйте дітям виконати вправи, візуалізуючи висловлювання про осінь за допомогою пальчиків.

«Повіяв осінній прохолодний вітерець …» (подути на пальці рук).
«Закружляло листя і полетіло з дерев на землю…» (поворушити пальчиками, опустити ручки вниз).
«По листочках застукав дощик: кап-кап-кап…» (постукати пальчиками по парті).
«За ним забив град …» (постукати кулачками по парті).
«Потім сніг припорошив …» (зробити плавні рухи вперед-назад).
«І накрив їх сніговою ковдрою …» (притиснути руки до парти долонями вниз).

«Квасимо капусту»

Ми капусту шаткували! (прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз)

Солі в неї ми поклали! (пальці зібрані «щіпкою», «солимо капусту»)

Ми капусту м’яли, дерли! (енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі)

І морквичку туди терли! (пальці однієї руки зжаті в кулак і виконують ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки)

«Дерева»

Вітер залетів у гай (руки витягнуті долонями вперед, пальці розведені та напружені)

Ти дерева не гойдай, (качати руками з одного боку в інший)

Дуже гілки не клони, щоб не тріснули вони! (качати руками униз – угору, не згинаючи пальців)

 

Хвилинка художника

  • Підберіть олівці відповідних кольорів та розфарбуйте осінні хмари, але тільки ті, де є буква о.

Картинки по запросу буква о

Метод «6 цеглинок» «Домовляємося, збираємо, міняємо»

Завдання:

  • З цеглинок зробіть осінній листочок, але листочок має бути одного кольору, можливо з невеликим вкрапленням іншого кольору.

Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного кольору при цьому вони мають рухатися по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання:

  • Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?
  • Як вам вдалося зібрати цеглинки одного кольору?
  • Що було найскладнішим? Найцікавішим? Найнесподіванішим?

Розгляньте з учнями малюнок і обговоріть, які осінні місяці відображено у вигляді хлопчиків, братів-місяців.

Картинки по запросу осінні місяціКартинки по запросу осінні місяціКартинки по запросу осінні місяці

Запропонуйте дітям відгадати, який місяць про себе може говорити так:

«Я останній місяць осені. Мене часто називають Чорнотропом. Та мені більше подобається ім’я Льодостав – адже я починаю вкривати кригою річки й озера. Я люблю посумувати. Адже без мене грудень не прийде».

Поставте дітей в коло і поділіть на три групи: «вересень – жовтень – листопад – вересень - ….».

Дайте завдання кожній групі учнів розфарбувати один місяць (на вибір) відповідними кольорами.

Після завершення роботи діти презентують й обґрунтовують, чому розмалювали свій малюнок саме такими кольорами.

 

 

 

Тиждень 6.  Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА.

Групове заняття.

Гра «Асоціації»

1. Підготуйте навчальні ресурси: малюнки чи фотографії краєвидів, визначних постатей або невідомих людей, ілюстрації символів України (калина, Тризуб, козак тощо, три-чотири ілюстрації на особу).

2. Об’єднайте дітей у групи по 4 особи. Покладіть на стіл кошик / коробку з різними ілюстраціями, пов’язаними з поняттям «Батьківщина». Попросіть, щоби діти обрали з кошика по кілька ілюстрацій, які їм до вподоби.

Потім учні висловлюватимуть свої погляди у малих групах, Ви ж поспостерігайте, чи інші діти їх слухають, дотримуються черги для висловлення своєї думки тощо. Дозвольте дітям експериментувати з ілюстраціями й обирати навіть ті, які, на Ваш погляд, мало пов’язані з Батьківщиною (котик Мурчик чи яблука в кошику). Цінність цієї гри в поданні широкої палітри асоціацій, пов’язаних із Батьківщиною, та у взаємонавчанні. Зрештою, повага до думки дітей – теж важлива річ цієї вправи.

1. Попросіть кожну дитину полічити ті картки, які вона обрала, й позначити цифрою кількість карток. Запропонуйте об’єднатися в пари й полічити спільні для пари картки, підшукавши відповідну цифру на позначення кількості. Нехай діти з’ясують, у кого рівна кількість карток.

2. Попросіть учнів полічити картки, що є в малих групах, та покласифікувати ілюстрації на фотографії і малюнки; люди – краєвиди тощо. Дайте завдання спільно порахувати кількість таких ілюстрацій. Не обмежуйтеся числом «4», нехай ті діти, які вміють рахувати, допоможуть тим, які поки що рахують до чотирьох.

3. Підсумуйте, що наша Батьківщина – це Україна. Це рідний дім для всіх, хто вважає себе громадянами України.

http://rus-list.ru/wp-content/uploads/2014/11/4764656_large-1024x767.jpghttp://yednannya.at.ua/_nw/0/89786352.pnghttps://cs6.pikabu.ru/post_img/2014/03/15/5/1394864312_746083758.jpg http://wallpage.ru/imgbig/wallpapers_75740.jpghttps://formaxfun.com/wp-content/uploads/2018/02/%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%B8-5.jpghttp://www.zlatka.com.ua/pimages/24636/15734/original.jpghttp://russkiev.info/wp-content/uploads/2017/03/853567153.jpghttps://mykharkov.info/wp-content/uploads/2016/06/ukraine-kiev.jpg

http://www.poetryclub.com.ua/upload/poem_all/00638019.jpghttp://s3.fotokto.ru/photo/full/415/4150024.jpg

 

Тиждень 7.  МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ.

Вправа «Привітайся»

Ця вправа навчить дітей обирати правильний стиль спілкування відповідно до ситуації, а для цього їм треба уявити себе на місці інших. Заздалегідь приготуйте картки, на яких мають бути розписані ролі для діалогів. Наприклад, учень ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– учитель, покупець - продавець, водій автобуса ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– пасажир, учень - учениця тощо. Об’єднайте учнів у пари та запропонуйте навмання обрати картку, а потім - уявити себе на місці вказаних персонажів та обрати найкращий ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­спосіб привітання, враховуючи вік та положення людини.

Вправа «Хто як вітається?»

Ця вправа допоможе дітям зрозуміти, що усі люди різні, а отже, до кожного треба шукати свій підхід. Поставте учням декілька запитань, а потім разом з ними проаналізуйте відповіді:

  1. Чи знаєте ви, що у різних країнах світу люди вітаються один з одним по-різному?
  2. Як саме?
  3. Як ви привітаєтеся з людиною, яка приїхала з іншої країни?

Вправа «Що пішло не так?»

Розкажіть дітям коротку історію про хлопчика чи дівчинку, які не досягли своєї мети. Таку історію ви цілком можете вигадати самостійно. Наприклад, розкажіть дітям про хлопчика, який вирішив, що у майбутньому обов’язково стане власником велопрокату. А щоб мрії не залишилися просто мріями, він вирішив діяти одразу: по-перше, хлопчина почав вимагати у батьків придбати крутий велосипед, а коли отримав бажане ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– став пропонувати друзям покататися на ньому за гроші. Втім, друзям, які спочатку погодилися на таку пропозицію, дуже скоро це набридло. Вони зрозуміли, що хлопець поводиться не по-товариськи, а батьки насварили його та заборонили кататися на велосипеді, поки він не зрозуміє, що зробив не так.

Що ж саме пішло не так, чи можна вважати цього хлопця підприємливим, та що він мав зробити насправді?

Гра «Купівля корисності» .

Обладнання: Картки із зображення різних товарів (роздатковий матеріал для учнів), великі аркуші паперу, фломастери.

ЦІЛІ навчити учнів визначати ЧОМУ люди купують;

ЯКУ користь шукають.

Пропонуємо один із добрих способів визначити, чому люди щось купують, – перелічити «корисність», яку вони шукають. Інколи це легко, а інколи складно. Але це завжди цікаво. Учні можуть побачити можливості нових ідей, коли перелічатькорисність покупки.

Для того, щоб учні краще зрозуміли, чому люди купують і яку корисність шукають, проведіть з ними обговорення.

ВИЗНАЧЕННЯ ТОГО, ЧОМУ ЛЮДИ КУПУЮТЬ, НАДЗВИЧАЙНО ВАЖЛИВЕ ДЛЯ БУДЬ-ЯКОГО УСПІШНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Обговорення:

Чому люди купують.....?

 Наприклад, поставте учням запитання: Спитайте: Чому люди купують велосипеди (автомобілі тощо)?

Яку КОРИСТЬ вони шукають?

Можливі відповіді:

зручність;

швидкість;

комфорт.

1. Поділітьучнів на групи.

2. З набору карток роздайте (або запропонуйте витягнути самостійно) одну картку для групи (ваза, телевізор, зелена фарба для волосся, взуття, тощо.

3. Кожна група повинна визначити: яку користь шукають споживачі, роблячи цю покупку (активно шукаючи ідеї); чи варто купувати цей товар (рішення групи; на обговорення питання – 10хвилин).

4. Групи по черзі розповідають про свої ідеї перед класом.

ОБГОВОРЕННЯ

Якщо ми розуміємо, ЧОМУ люди щось купують, тоді ми краще знаємо, ЩО ми їм продаємо. Ми продаємо корисність, а не продукт. Це стосується багатьох життєвих ситуацій, що їх також можна описати як продаж – переконання когось щось зробити, ведення переговорів, навіть навчання.

 

Тиждень 8.  ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ.

Давайте пофантазуємо. Уявіть, які роботи або механізми були б корисними в школі, в домашньому господарстві, в магазині, на виробництві, як могли б змінитися знайомі нам сьогодні прилади. Запропонуйте дітям намалювати їх або змайструвати з різноманітних матеріалів. А потім представити однокласникам, щоб вони відгадали, що це.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/works-3492099_1280.jpg

Гра  «Так  чи  ні»

- Пилососом  чистять  килими

- Комп’ютер – предмет  неживої  природи

- Відро  та  віник -  це  техніка

-Холодильник  призначений  для  зберігання  продуктів

-  Пральна  машина  пере  одяг

- Кондиціонер  миє  посуд

- Автомобілем  кермує  шофер

- Літаком  керує  моряк

- Комп’ютер – це  техніка

- Феном  сушать  й  укладають  волосся

- Електрочайник  охолоджує  воду

- Телевізор – це  рукотворна  річ

- Телефон  служить  для  зв’язку  й  спілкування

- Машинка – це  іграшка

- Ноутбук – це  техніка

- Техніка  допомагає  людям

 

Гра  «Вилучи  зайве» (на  дошці – 2  малюнки)

  1. група  об’єктів:

«зайве» - сонце (предмет  природи).

Інше – рукотворні  речі (техніка)

 

  1. група  об’єктів:

«зайве»- робот (рукотворна  річ)

Інші  предмети – об’єкти  живої  та  неживої  природи.

Висновок:  Робот – це  рукотворна  річ, складна  техніка. Яка  допомагає  людині. Наука. Яка  займається  роботами – робототехніка.

  • Зараз  ми  будемо  конструкторами  роботів.

Конструювання (моделювання)  робота  (на  дошці – по  групах)- 6  деталей.

EDA572F8Мозковий штурм

Це ефективний метод заохочення творчої активності, швидкого генерування великої кількомті ідей. Застосовуйте його для вирішення конкретних проблем або  пошуку відповіді на якесь птання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: спробуйте назвати спосіб використання цієї техніки в нестандартних умовах

 

Тиждень 9.  ІГРИ.

Вправа «Скарбничка досягнень»

Запропонуйте кожному учню зробити скарбничку власних досягнень. Для цього можна взяти будь-яку коробку чи банку та оформити її на власний смак – додати візерунки, обклеїти наліпками, розмалювати фарбами тощо.

Принцип: Запропонуйте кожному школяреві ввести для себе обов'язкове правило: щовечора кидати у скарбничку одну чи кілька записок, на яких фіксувати свої досягнення протягом поточного дня. Успіхи не обов'язково мають бути значними, наприклад, «Сьогодні я вперше написав домашнє завдання без помарок» тощо. Важливо, щоб навіть у найневдалішому дні дитина могла знайти щось хороше та значиме для себе. Адже успішна та впевнена у собі людина зростає на маленьких досягненнях і перемогах!

Тиждень 10.  ТЕАТР.

Вправа-інтерв’ю «Що ти знаєш про театр?»

Діти об’єднуються у пари (самі або за допомогою вчителя) та беруть один в одного інтерв’ю. Серед оірєнтовних запитань:

  • Чи був ти колись у театрі?
  • На якому спектаклі?
  • Яка дія відбувалася у цьому спектаклі?
  • Що тобі сподобалося (або не сподобалося) у спектаклі?
  • Тобі сподобалися актори? Якщо ні, то чому?
  • А тобі сподобався сам театр?
  • Ти пішов би в театру ще раз?
  • На яку виставу ти хотів би потрапити?
  • Як ти гадаєш, а чому люди ходять в театру?
  • А чи знаєш ти, як виник театр?
  • Як ти гадаєш, хто відповідає за створення вистави?

Гра «Жести»

Запропонуйте учням сісти колом. Кожен гравець має вигадати свій жест, наприклад, можна почухати вухо, помахати рукою, поплескати в долоні тощо. Потім один з учнів показує свій жест і одразу­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ – іншого учасника. Той, чий жест показали, має повторити його сам та також показати чужий. І так по колу. Якщо хтось збився, він вибуває з гри. Гра продовжуються доти, поки не залишаться два переможці.

Гра «Відгадай героя»

Заздалегідь підготуйте картки якогось кольору (наприклад, блакитного) та одну зелену. Покладіть їх у коробку та запропонуйте учням по черзі витягнути картку. Той, хто витягне зелену, стає ведучим. Учень загадує будь-якого казкового персонажа та без слів показує його однокласникам. Завдання глядачів ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– відгадати, про якого героя йдеться. Той, хто відгадав першим, стає ведучим.

C5E36BC6Гра «Емоції та почуття»

Запишіть у кружечках номер хлопчика, з                                                             відповідною емоцією та спробуйте в парах                                                                   відтворити ці емоції.

 

 

 

 

Вправа «Створи історію»

Діти дуже люблять вигадувати різні цікаві історії. Запропонуйте кожному з них вигадати власний сюжет про похід у театру та розказати його однокласникам. Історія не обов’язково має бути масштабною, достатньо кількох речень. Ви були з учнями в театрі? Ускладніть завдання та попросіть їх вигадати продовження вистави, наприклад, подумати над тим, як склалася історія героїв після завершення дії на сцені. А потім розіграйте цей сюжет.

Гра «Знайди своє місце»

Заздалегідь підготуйте картки з номерами та прикріпіть їх у довільному порядку на стільці. Потім роздайте дітям «квитки» з номерами їхніх місць. Але номери на квитках не мають бути очевидними: наприклад, номер 7 можна записати як 6+1, а номер 5 як 3+2. Попросіть учнів порахувати кількість місць та знайти власне.

Вправа «Театр тіней»

Запитайте у дітей, які види театру їм відомі та розкажіть про таке цікаве мистецьке явище як театр тіней. Запропонуйте учням подумати над тим, чи можна створити його у звичайних шкільних умовах і що для цього потрібно. Підкажіть та спрямуйте на правильний шлях, а потім запропонуйте пограти в театр тіней у класі.

 

 

Вправа «Намалюй афішу»

Запропонуйте учням подумати над тим, яку саме виставу їм би хотілося відвідати. А що можна зробити для того, щоб й інші діти захотіли на неї піти? Правильно, намалювати гарну афішу, яка привертатиме увагу! Як це зробити? Об’єднайте дітей у декілька груп по п’ять осіб – разом вони мають намалювати афішу. При цьому важливо, щоб кожен учасник висловив свою думку та брав участь у створенні малюнка.

 

Тиждень 11.  МОДА.

Гра «Добери одяг». Групова робота.

- А зараз я вам пропоную пограти в гру «Добери одяг відповідно пори року». У наших ляльок є велика шафа, а в шафі безліч одягу. Допоможіть їм прибратися. Розкладіть одяг відповідно кожній порі року.

 

 

 

Картинки по запросу зимовий одяг для дітейКартинки по запросу весняний одяг для дітей

Картинки по запросу літній одяг

Картинки по запросу пори року картинки для дітей

Картинки по запросу осінній одяг для дітей светр

Похожее изображение

Картинки по запросу осіннє пальто  для дітей

 

Картинки по запросу літній одяг

 

 

 

Гра «Зміни слово».

 

- В кожну пору року ми одягаємо одяг відповідну сезону. Швачка шиє одяг для різних сезонів. Як називається такий одяг? Змінимо слова, що відповідають на питання ЩО? Словами, що відповідають на запитання ЯКИЙ?

Весна – який?... (весняний).

Зима – який?...(зимовий).

Літо – який?...(літній).

Осінь – який…(осінній).

 

 

Гра «Зайвий предмет».

А тепер уявіть що ми з вами вже дорослі, і самі ходимо за покупками у великі модні магазини. Ми будемо заходити в магазини, я вам буду називати речі, які там продаються. Якщо одяг не повинен продаватися в названому магазині, ви плесніть у долоні.

Магазин «Головні убори» -  хустка, шапка, чоботи, кепка. Що зайве?

 Магазин «Верхній одяг» - куртка, шуба, капелюх, пальто. Що зайве?

 Магазині «Нижня білизна» - труси, футболки, шкарпетки, шарфи. Що зайве?

Магазин «Взуття» - туфлі, чоботи, шкарпетки, ботинки. Що зайве?

Магазин «Спортивний одяг» - спортивний костюм, плаття, кросівки. Що зайве?

 

Робота в уявній «Майстерні модельєрів».

Подивіться на столах лежать ескізи різного одягу, кольорові олівці, вибирайте вподобаний вами одяг, сідайте за столи і переносите вашу фантазію на аркуш паперу. Я пропоную вам ескізи моделей зібрати і відправити поштою відомому модельєру  Андре Тану. Можливо ваші ідеї він втілить в своїх колекціях.

Отже, можете приступати.

Картинки по запросу ескізи одягу картинки для дітей

D:\моя работа\НУШ\дидактичні ігри\23379987_1988200108118551_5433230583425889619_n.jpgD:\моя работа\НУШ\дидактичні ігри\23316568_1988200101451885_7975513804476142106_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Презентація власних творчих робіт.

- Молодці, у всіх вийшло втілити свої мрії в реальність. Зараз давайте складемо всі ескізи в конверт і відправимо відомому модельєрові Андре Тану. Він напевно зацікавиться одягом дітей 1-А класу. А ми будемо дуже уважно стежити за останніми новинами моди, і чекати показу нашої колекції одягу.

 

 

 

 

 

Тиждень 12.  ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ.

Колообіг води у природі

Розгляньте разом мультиплікаційну відеомодель колообігу води у природі, поясніть її зміст та значення колообігу для всього живого. Після цього запропонуйте учням разом створити наочний макет планетарного процесу.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/eec8c204-2b5f-4b88-9bdf-98c2862dd5ba_610x375_fit.jpg

Відгадування загадок.

  • Біла ковдра
    Землю вдягала.
    Сонце припекло -
    Ковдра потекла. (сніг)
  • У вогні не горить,
    У воді не тоне.(лід)
  • Росте вона вниз головою,
    Не влітку зростає, а зимою.
    А сонце її припече -
    Заплаче вона й потече.(бурулька)
  • На дворі переполох:
    З неба сиплеться горох.(град)
  • Мене п'ють, мене ллють.
    Усім потрібна я,
    Хто я така?(вода)
  • Покружляла зірочка
    В повітрі трошки,
    Сіла і розтанула
    На моїй долоньці.(сніжинка)
  • Вранці намисто заблищало,
    Всю траву собою заткали,
    А пішли шукати його вдень,
    Шукаємо, шукаємо - не знайдемо.(роса)
  • Довго мене нема – все в’яне,
  • а як прийду — знов оживає. (дощ)

 

  • Мов прозора біла хмара
  • над каструлею летить... (пара). 

 Вчитель

- Діти, що спільного у відповідях до загадок?

- Так, дійсно це все – крапелька води, яка перетворюється в залежності від температури та пори року.

Активність «Ситуації та емоції»

Учитель:

 - Зараз ми ходитимемо по кімнаті і той, чиє ім’я я назву повинен запропонувати продовження ситуації, яку я розповідатиму. Я починаю: «Жила на березі струмочка маленька крапелька…»

Далі через кожні 20-30 секунд вчитель називає ім’я наступного учасника.

Намалюйте подорож своєї краплинки.

C:\Users\UserWin7-2018\Pictures\images (8).jpg

 

BB46B3C4 

 

Робота в парах.

  • Де живе вода?
  • Де буває чиста вода?
  • F9408272Як зробити воду чистою?

F9408272(Складання асоціативного куща)

F9408272F9408272Гра у групах «Математичний дощик»

F9408272F9408272BB46B3C4BB46B3C4F9408272Завдання: переселити краплинки                                                                                        води з прикладами на хмарку                                                                                                       з відповідними числами – відповідями.

 

 

 

Тиждень 13.  ЗИМА.

Вправа «Що змінилося взимку?»

Запитайте у дітей, чи помітили вони якісь зміни у природі довкола нас, поки йшли до школи? Який вигляд тепер мають дерева та кущі, якою була погода? Запропонуйте учням намалювати спочатку те, якою природа була ще нещодавно, восени, а потім - якою вона стала зараз. Нехай вони порівняють малюнки та розкажуть, що ж саме та чому змінилося.

Вправа «Знайди відмінності»

Ця вправа допоможе розвинути уважність та зосередженість. Об’єднайте учнів у пари та роздайте їм по два, на перший погляд, однакові малюнки на зимову тематику. Завдання дітей - знайти відмінності. Перемагає та пара, яка першою знайде всі необхідні елементи.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/image%20%287%29.jpghttps://naurok.com.ua/uploads/blog/image%20%281%29%20%281%29.jpg

Вправа «Розмалюй сніжинку»

Роздайте дітям заздалегідь підготовлені аркуші зі схематичними зображеннями сніжинок. Спитайте, який колір зазвичай мають сніжинки. А потім попросіть дітей уявити снігопад у чарівній країні. Якого кольору сніжинки падають там? Попросіть учнів пофарбувати сніжинки саме у такий колір.

Інший варіант вправи: попросіть дітей пофарбувати сніжинки у колір свого настрою. Нехай не обмежують свою уяву! А потім вони можуть намалювати власну сніжинку, яку вигадають самі.

 

 

Вправа «Розкажи зимову історію»

Запропонуйте учням уявити себе справжніми чарівниками та казкарями і вигадати цікаву зимову історію. А щоб їм було простіше це зробити, домовтеся про те, хто буде героями цієї історії, –наприклад, Вітер, Сніг, Зима та Хуртовина або Дерево, Зайчик, Білочка тощо.

 

Тиждень 14.  ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ.

Розмальовуємо космос

Як дитина може уявляти собі космос? Фантастично! А щоб дізнатися, як саме, роздайте учням картки-розмальовки, та запропонуйте розмалювати їх так, як вони забажають. Діти обрали незвичайні кольори? Попросіть їх пояснити свій вибір – це буде дуже цікаво!

https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%801.jpg https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%802.jpg

Гра «День і ніч»

День та ніч постійно змінюють одне одного, а от чому та як? Об’єднайте дітей у пари, визначивши, хто буде день, а хто – ніч. Запропонуйте їм вигадати історію, яка б пояснювала, як же так сталося, що ніч приходить одразу після дня і ніяк інакше. А потім вони зможуть презентувати свою історію перед класом.

Діорама «Космос»

Створіть разом із учнями просту, проте дуже ефектну космічну діораму, яка допоможе уявити нашу Сонячну систему. Для цього вам знадобиться звичайна коробка для взуття, а також вирізані з паперу кольорові заготовки планет Сонячної системи, які можна буде закріпити у коробці.

 

 

Гра «Шифрувальник»

Обчисліть приклади і ви дізнаєтесь, із якої планети до нас прийшла телеграма.

 

81807B50 

 

 

 

 

Тиждень 15.  ПОДОРОЖУЄМО В ЧАСІ.

 

Математична вікторина «Коли я буду дорослим»

Усі діти мріють стати дорослими. Зважаючи на те, які числа вже вивчили діти, запропонуйте порахувати, скільки їм буде через рік. А через три? А коли виповниться десять? А скільки років тому було чотири рочки? А щоб учням було цікаво, задійте їхню фантазію. Поєднайте приємне з корисним та пофантазуйте, що буде, коли вони підуть до другого класу або коли їм виповниться сім років.

Рефлексія «А як ти відчуваєш час?»

Запитайте в дітей, як вони розуміють час та навіщо він потрібен. Дайте дітям простір для фантазій! Нехай вони висловлюють найнеймовірніші припущення.  Орієнтовні запитання:  

  • Що ви знаєте про час?
  • Чи траплялось так, що час для вас йде дуже довго?
  • А було так, що час минав дуже швидко?
  • Чи вміє час бігати?
  • Для чого нам фото?
  • Чи можна зупинити час за допомогою фотоапарата?

Гра з м’ячем «Учора, сьогодні, завтра».

Учитель пропонує учням пограти в гру.

Хід гри:

Учитель: Пропоную  вам  пограти  у  гру  «Учора,  сьогодні,  завтра». Я  буду  кидати  м’яч. Той, хто його впіймає, продовжує речення: «Вчора ввечері я…» і повертає м’яч мені. Учитель продовжує кидати м’яч іншим дітям (4-5). Учні продовжують речення. Далі  учитель  пропонує  продовжити  інше  речення:  «Сьогодні  я……».  Учитель акцентує увагу дітей на тому, що сьогодні – це те, що відбудеться зараз. Далі вчитель просить продовжити речення: «Завтра я буду…..».

Бесіда:

  Чи можемо ми змінити те, що було вчора?

  Чи можемо ми змінити те, що буде сьогодні, завтра?

Висновок: все те, що вже відбулося змінити не можна.

 

Гра «Будь уважний».

Вчитель розставляє картки із назвами днів тижня. Учні читають і запам’ятовують назви по-порядку. Коли вчитель говорить «Ніч», учні закривають очі. Вчитель переставляє місцями картки. Коли говорить: «День», учні відкривають очі і виправляють помилки.

 

Фотовиставка  «Подорож  у часі».

Учитель пропонує дітям розглянути плакати з фотографіями дітей класу [вік дітей – 1–6 років]).

Запитання:

  • Як  час  вплинув  на  нас?  Скільки  років  пройшло  між  першою  і  останньою фотографією? На фотографіях, де вам 6 років, ви старші, чи молодші?
  • Які зміни сталися з вами? Що ви вміли, коли вам був1 рік, 6 років?
  • Чого навчилися ви за півроку в школі?
  • А чи могли б ми повернутися в той час, коли були зовсім маленькими?
  • А чи можемо ми поринути на років 10 уперед, а на годину?

(Учитель  підводить  учнів  до  усвідомлення  того,  що  час  не  повертається  назад.  І людина не може поринути в майбутнє і змінити його).

  • Як  ви  думаєте,  чи  можливими  будуть  у  майбутньому  подорожі  в  часі?  А  чи може людина зупинити час чи пришвидшити його?

Перегляд уривка мультфільму «Годинник» («Фіксики») (6 хв).

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=hR3VCSaEOF8)

Робота в групах «Складаємо продовження мультфільму».

Кожна група озвучує своє продовження мультфільму. Всі колективно дивляться  мультфільм. І обговорюють, чи справдилися їхні передбачення.

Обговорення:

  • Чи збіглися ваші сценарії з тим, що ви бачили у мультфільмі? Що збіглося? Що ні?
  • Чи можна спинити час? А стати володарем часу?
  • Про які годинники розповіли герої мультфільму?
  • Чи може людина керувати часом?
  • А чи існує «машини часу»?

 

Тиждень 16.  ЗИМОВІ СВЯТА.

Вправа «Святкові міми»

Об’єднайте учнів у групи та поясніть їм, хто такі міми. Кожна група має рухами та мімікою показати якесь свято, а інші діти повинні вгадати, що це за свято.

Також варто розповісти першачкам  про символи зимових свят. Для початку поясніть, що таке символ. Попросіть учнів розповісти, що вони знають про символи зимових свят в Україні. Розкажіть, як в інших країнах святкують  Новий рік та Різдво.

Вправа «Читаємо на напрямком»                Гра «Святкова математика»

2875D59CD3BB8DDE 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 17.  СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ.

Вправа «Знайди відповідності»

Запропонуйте учням зіграти у гру, яка допоможе їм знайти власне захоплення. Для цього заздалегідь знайдіть та роздрукуйте два типи карток: із зображеннями дітей, які зайняті своїм хобі (грають на музичних інструментах, малюють, співають, катаються на велосипеді чи роликах тощо), та із зображеннями предметів, які потрібні для реалізації цих хобі (музичні інструменти, велосипед, ролики, ноти тощо). Роздайте картки дітям, запропонуйте роздивитися їх та поєднати зображення за принципом: хобі та те, що для нього потрібно.

Гра «Вгадай захоплення»

Зіграйте з учнями у гру: ви називаєте слово чи речення, які описують певні захоплення. Той, хто швидше вгадає, про що саме йдеться, отримує наліпку або фішку. Переможе той учень, який набере більше фішок.

  • Командна гра, в якій гравці мають забити м’яч у ворота суперника. (Футбол)
  • Ноти, піаніно, музика. (Навчання грі на піаніно)
  • Фарби, пензлі, альбом. (Малювання)
  • Нитки, голка, тканина. (Вишивання)
  • Рухи під музику. (Танці)
  • Марки, наклейки, моделі машинок. (Колекціонування)
  • Карти, чарівна паличка, капелюх-циліндр. (Фокуси)
  • Глина, пластилин. (Ліплення)

Гра «Актори»

Об’єднайте дітей у групи. Кожна група отримує картку із завданням, на якій вказане (намальоване чи написане) певне захоплення. Діти мають обговорити це та без слів, за допомогою лише жестів та міміки, показати своє захоплення. Інші учні мають відгадати, що ж саме показують їхні однокласники.

Вправа «Я – творець»

Дайте учням відчути себе справжніми творцями та випробувати нове цікаве хобі. Об’єднайте дітей у групи. Для цього покладіть у мішечок чи капелюх різнокольорові папірці та запропонуйте дітям навмання дістати папірці і за об’єднатися у групи відповідно до кольору шматочку паперу. Кожна група отримує власне завдання: зліпити горобця, намалювати картину, створити фігурку-орігамі, створити картину, використовуючи техніку квілінгу, побудувати невеличку скульптуру з LEGO тощо. Таким чином учні випробують цікаві справта, можливо, знайдуть щось нове для себе.

Вправа «Неіснуюча тварина».

Діти в групах з конструктора «Лего» створюють неіснуючу істоту. Складають розповідь про неї.

Діти вчаться:

  • Працювати в парах, домовлятись, шукати спільне рішення.
  • Відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного.

Основні завдання:

  • Діти об’єднуються в пари.
  • Отримують завдання з конструктора «Лего»  створити неіснуючу істоту (два набори цеглинок).
  • Підготувати розповідь про створену істоту.

Запитання до дітей:

  • Як вдалося створити таку істоту?
  • Що було найважчим?
  • Що ще можна створити в парі?

Варіанти розширення, додаткові завдання.

  1. Вправа «Вантажники».

Діти вчаться співвідносити цифру з кількістю,  працювати в парах.

  1. Вправа «Умілі рибалки».

Діти вчаться конструювати вудки та координувати власні рухи під час «риболовлі».

  1. Вправа «Художники».

Діти вчаться уявляти, творчо мислити, вигадувати та експериментувати, генерувати нові оригінальні ідеї.

Тиждень 18.  МИ - МАНДРІВНИКИ.

Вправа «Ребус»

Принцип виконання: розшифруйте ребус, складений за визначеними правилами.  Ребуси до слів  «намет», «карта», «наплічник»

 

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/kol%20%281%29.jpg

Вправа «Знайди правильне слово»

Принцип виконання: головне завдання – виокремити зашифроване слово. Для цього необхідно переставити літери таким чином, щоб прочитати слово правильно (анаграма) або з-поміж літер знайти ту послідовність, яка  буде позначати певне слово.

 https://naurok.com.ua/uploads/blog/anagr.jpg

Зашифровано такі слова: північ, компас, намет, мандрівник, турист, захід, південь, карта

77D48EA8 

Робота в парах.

Розгадайте кросворд

«Морський світ»

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Орієнтування»

Принцип виконання: побудуйте маршрут туриста, використовуючи стрілки-підказки.

C8213274https://naurok.com.ua/uploads/blog/1%20%2827%29.jpg

Вправа на уважність «Знайди відмінності»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 19.  МИ–ДОСЛІДНИКИ, МИ-ВИНАХІДНИКИ.

Комплекс вправ та експериментів «Досліджуємо навколишній світ!»

Вправа «На дотик»

Підготуйте: вирізані з картону фігурки тварин (пташки, песика, зайчика, їжачка тощо) та пов’язку для очей.

Хід досліду. Запропонуйте дітям перевірити свою вправність у розпізнаванні предметів на дотик. Зав’яжіть одному з учнів очі та дайте фігурку. Нехай школяр спробує впізнати її. Заберіть фігурку та розв’яжіть дитині очі.

Висновки. Попросіть дитину з пам’яті намалювати на дошці предмет, який вона тримала. Усі разом діти можуть оцінити, наскільки зображення схоже на оригінал.

Дослід «Сила дерева – у корені»

Підготуйте: відро/коробку з піском, муляж дерева з корінням та без нього.

Хід досліду. Візьміть посудину з піском та помістіть у неї дерево без коріння. Запропонуйте усім, хто бажає, разом дмухнути на нього, імітуючи силу вітру. Дерево впаде або сильно похилиться. Повторіть процес із деревом, яке має коріння. Зверніть увагу дітей на те, що друге дерево було значно стійкішим.

Висновки. Попросіть дітей проаналізувати дослід та зробити висновок щодо того, яке значення для дерева має коріння.

Дослід «Берестяна грамота»

Підготуйте: кору берези, кору клена та ємність з водою.

Хід досліду. Запропонуйте дітям добре роздивитися обидва зразки кори та розім’яти їх руками. Хай учні розкажуть, що вони відчули та чи побачили якусь різницю. Помістіть кору у ємність із водою та зачекайте кілька хвилин (займіться іншими вправами тощо). Запропонуйте дітям вийняти кору та перевірити, чи вона змінилася.

Висновки. Діти побачать, що кора берези не розмокла, а клена – почала ламатися. Це відбувається через те, що «шкіра» берези не пропускає воду і не гниє. Завдяки цій властивості наші предки писали саме на такій корі (бересті) понад тисячу років тому! Попросіть учнів  висловити власні ідеї щодо того, як ще можна використати такі якості кори берези.

 

 

Вікторина «Так це ж винахід!»

Першачки уже не раз працювали з анаграмами. Запропонуйте їм відгадати назви винаходів:

  • КОЕЛСО (колесо)
  • ОМЛОКОТ (молоток)
  • ВОНЕЧ (човен)
  • УКЛ (лук)
  • ВАМОТОБІЛЬ (автомобіль)
  • ЛЕТЕНОФ (телефон)
  • ЧРУАК (ручка)
  • АПРІП (папір)
  • АШКЧА (чашка)

Називаючи слова, учні мають пояснити призначення винаходів та сказати, як саме вони покращують наше життя.

Мозковий штурм «Дорога винаходу»

Пограйте з дітьми у винахідників. Нехай вони оберуть якийсь предмет із класного приміщення (дошку, люстру, вікно, карту, ручку тощо). Учні мають пропонувати будь-які ідеї, які допоможуть розкрити такі питання:

  • Яка можлива історія створення винаходу (будь-які версії)?
  • Назвіть аналогії: предмети та явища, які за формою і функціями схожі на обраний винахід.
  • Пояснити призначення цього предмету та його значення саме для нас.
  • Запропонувати власний винахід, який може замінити звичний предмет.

Вправа «Знайди зайве»

 

CCC77A0A 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 20.  СПОРТ.

Гра «Я знаю слово»

Ця гра допоможе учням актуалізувати назви видів спорту та слів спортивної тематики. Гру починають з того, що школярі стають колом і вчитель кидає їм м’ячик. Той, хто впіймав, має вдарити м’ячем об підлогу. І доки м’яч знову не торкнеться долоні, першачок має сказати назву виду спорту або слово, пов’язане зі спортом. А потім кидає м’яч іншому гравцю. Якщо хтось не впорався, хід переходить до іншого учасника. Коли м’ячик пройде перше коло, можна ускладнити гру. На другому колі збільшити кількість слів до двох: один гравець називає не одне слово, а два й двічі б’є м’ячем об підлогу. А на третьому колі – три слова й три удари м’ячем. Слова не повинні повторюватися. Гра триває, доки дітям це не набридне чи вони не втомляться.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%822%20%281%29.jpg

Гра «Спортивний крокодил»

Протягом 20 тижня НУШ першачки ознайомляться з основними видами спорту. Щоб зробити це цікавим та веселим, пограйте з учнями у «Спортивного крокодила». Що треба робити? Під час цієї гри відгадуйте різноманітні назви видів спорту. Клас треба об’єднати у дві команди. Перша команда загадує певний вид спорту. А потім гравці обирають одного учня з другої команди та повідомляють йому загадане слово. Тепер черга другої команди. Її учасник, якому повідомили вид спорту, має показати своїй команді загадане слово. При цьому застосовувати можна лише жести, міміку, рухи. І жодного слова чи напису! Тим часом команда має вгадати, яке слово їй показують.

Види спорту:

теніс, футбол, шахи, біатлон, альпінізм, велосипедний спорт, фігурне катання, легка атлетика, важка атлетика, волейбол, бокс, кінний спорт, плавання, фітнес, фехтування, хокей.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%20%281%29.jpg

Математичні спортивні задачки

Як пов’язані спорт та математика? Як зацікавити першачків розв’язуванням математичних задач? Запропонуйте учням не просто обчислювати суму та різницю між числами, а пограти у спортивного коментатора, журналістів та суддів. Для цього застосуйте прийом сторітелінгу. Наприклад, розповідайте історії, пов’язані зі спортом, додаючи завдання на обчислення в межах 20.

  • На Олімпіаді українська збірна виборола 14 золотих медалей, а Чехія – на дві менше. Скільки виборола золотих медалей чеська збірна?
  • Учасник змагань під номером 5 пробіг 4 кілометри, а учасник під номером 7 пробіг на 1 кілометр більше. Скільки пробіг учасник під номером 7?

Групове заняття

Вчитель по черзі називає види спорту, а діти об’єднуються у групи (волейбол, теніс, футбол).

 

1 група (волейбол): з’єднують малюнок з правильною назвою і наклеюють на аркуш паперу.

 

 

 

 

  • Похожее изображение
  •  
  •  
  • Картинки по запросу бадминтон рисунок

 

 

Картинки по запросу плавание рисунок

 

Картинки по запросу баскетбол рисунок

 

 

Похожее изображение

 

 

2 група (теніс): закінчують речення.

  • Щоб бути здоровим, треба … .
  • У спорті використовуються таке приладдя: обручі, … .
  • Треба обов’язково робити зранку … .
  1. група (футбол): малюють схематичний малюнок «Здоровий спосіб життя».

Гра  «Скринька запитань»

 Діти по черзі у колі відкривають скриньку і беруть звідти листочок, на ньому написан вид спорта або щось пов’язане зі спортом. Діти кажуть, що вони знають про те, що там написано. Наприклад: м’яч, бокс, Андрій Шевченко, футбол, стрибки, обруч, ковзани і т.д.

 

«Крісло автора»

 Дитина, яка займається спортом розповідає про те, де вона займається, яким видом спортом, які нагороди отримала.

 

Тиждень 21.  МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИЖКИ.

Гра «Про що ця книга»

Запропонуйте першачкам відчути себе дослідниками. Продемонструйте дітям деталі різних книг, а вони нехай спробують описати їхні сюжети, вказати назви та назвати імена персонажів. Учні можуть орієнтуватися за:

Назвою                                            Ілюстраціями                                        Головним героєм

https://naurok.com.ua/uploads/blog/47755854_images_6446593910.jpg      https://naurok.com.ua/uploads/blog/3-porosenka.jpg                      https://naurok.com.ua/uploads/blog/depositphotos_31335951-stock-photo-pinocchio-goes-to-school.jpg

Мозковий штурм «Обладунки для книги»

Першачки уже дізналися про те, що книга є джерелом знань. Її необхідно берегти і поважати. Вона – наш друг, а друзів треба захищати від неприємностей. Дітям варто дізнатися про основні методи і засоби, які допоможуть захистити книжку від пошкодження. Крім того, таку розмову можна успішно поєднати із розвитком вміння шукати аналогії та мислити креативно.

Спробуйте провести мозковий штурм. Для цього підготуйте зображення предметів, які могли б захистити книги від псування та пошкоджень. Покажіть їх дітям і попросіть, щоб учні висловили будь-які ідеї щодо можливого застосування цих предметів. Після обговорення значення та функцій кожного з них варто колективно обрати найкращу ідею. Щоб інформація краще засвоїлася, можна зробити такі захисні елементи із підручних засобів.

 

 

 

Кілька прикладів «обладунків для книги»:

Обкладинка                                           Закладка                      Захист для країв сторінок

https://naurok.com.ua/uploads/blog/493794146_w200_h200_30009_500x500.jpghttps://naurok.com.ua/uploads/blog/8e22522a3bfefb2b848819c29ca4dfdc.jpg              https://naurok.com.ua/uploads/blog/2269d00025503d70cca1a6c4a206bb2e.jpg

Книжкова полиця – дім для книги                   Транспорт для книги в обладунках

https://naurok.com.ua/uploads/blog/6ee592e0ad1146ac247d4b70c464607d.jpg                     https://naurok.com.ua/uploads/blog/20029.750x0.jpg

Гра «Наша бібліотека»

Попросіть дітей згадати будь-які назви книг, які вони знають або чули. Діти можуть навіть вигадати назву власної книги за умови,  що зможуть стисло переказати її зміст. Вчитель виконує роль бібліотекаря і записує на кожен окремий аркуш по одному найменуванню. Коли учні озвучать усі можливі назви, вчитель може запропонувати підрахувати кількість книг на аркушах кожного кольору.

Для такої бібліотеки можна створити окреме місце і запропонувати школярам поступово замінювати аркуші на справжні книги. Так діти будуть самостійно формувати класну бібліотеку.

Груповий проект «Створюємо книгу»

Першачки уже дізналися про книги та їхню історію, зрозуміли значення книги у житті людей. Тому доречно запропонувати учням відчути себе авторами, які працюють над створенням колективної книги. Для цього вам знадобляться папір (краще білий), різнокольорові олівці та клей. Перед початком роботи радимо зробити позначки на аркушах (з лівого боку), щоб було зручно їх підклеювати. Можна поєднати цю роботу із закріпленням знань про цифри.

Об’єднайте учнів у декілька груп. Поясніть дітям, що їхнє завдання – написати коротеньку історію (5–6 речень) про улюблений мультфільм (або казку, вірш тощо). Якщо хтось із учнів ще не вміє писати – попросіть зробити малюнок. Також діти мають домовитися щодо нумерації сторінок (кожен учень має послідовно пронумерувати свій аркуш). Оберіть одного з учнів, який буде розмальовувати титульну сторінку. Таку книжечку можна назвати «Наші улюблені мультфільми» або «Казки від першачків».

Після того, як усі аркуші будуть оформлені, допоможіть учням склеїти їх у одну книжку. А потім можна усім разом почитати цю книгу та обговорити почуте.

Тиждень 22.  ТРАНСПОРТ.

Вправа «Який буває транспорт?»

Покажіть дітям картинки з різними видами транспортних засобів і запропонуйте визначити, яке призначення має кожен з них: пасажирський, наземний, підземний, повітряний, сільськогосподарський, вантажний, водний. Попросіть пригадати, який транспорт діти бачать дорогою до школи?

https://naurok.com.ua/uploads/blog/1497005806.jpg

CB6FF2F6Гра «Судоку»

Гра, схожа на «хрестики-                                                                                                         нулики». Розвиває спостережли-                                                                                      вість,  логіку, уважність.

 

 

 

 

Ребуси про транспорт

https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%801.png https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%802.png https://naurok.com.ua/uploads/blog/%D1%803.png

Тиждень 23.  ПРОФЕСІЇ.

Склади пазл «Професія та її приладдя»

Картинки по запросу дидактичний матеріал професії

Технологія  «Мозковий штурм»

  • Уявімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?

   Не працює електрик … (немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, комп’ютер).

 ― Не вийшов на роботу пекар … (усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків).

 ― Вирішив відпочити кочегар … (холодно в школі, вдома, в дитячому садку, в лікарні).

  ― А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу? (Не буде з чого пекти хліб, виробляти масло, сир).

 

Гра «Шифр»

Ведуча.Діти, ви маєте код, що є ключем для розшифровки назв професій. Перелік цих професій у зашифрованому вигляді вам зараз роздам. Ви повинні розшифрувати назви професій  і скласти їхній список.

Код та перелік професій для кодування

А -5

Б -9

В -3

Г -0

Д -7

Є -6

Ж -1

З -55

І -77

Й -11

К -17

Л -2

М -4

Н -8

О -10

П -15

Р -14

С -12

Т -20

У -13

Ф -16

Х -22

Ц -18

Ш -19

Щ -25

Ю -24

Я -26

 

Зашифровані професії

5, 7, 3, 10, 17, 5, 20.                                 (адвокат)

17, 10, 8, 12, 20, 14, 13, 17, 20, 10, 14.   (конструктор)

16, 10, 20, 10, 0, 14, 5, 16.                       (фотограф)

15, 14, 10, 0, 14, 5, 4, 77, 12, 20.             ( програміст)

1, 13, 14, 8, 5, 2, 77, 12, 20.                    (журналіст)

5, 3, 20, 10, 12, 2, 24, 12, 5, 14.               (автослюсар)

 

Гра  «Чий інструмент?»

Ведуча.Тепер час показати знання особливостей роботи людей різних професій. Які  інструменти необхідні їм для роботи? Які предмети символізують ту чи іншу професію? Зараз ви повинні  назвати професії за назвою предметів. (Вихователь показує інструмент чи предмет, а діти називають професію)

Перелік інструментів та предметів

Термометр, шприц,  ліки.                                 ___лікар

Сценарій, сцена, мікрофон.                              ___актор

Дошка, крейда, зошит.                                     ___вчитель

Мольберт, палітра, фарба, полотно.                __художник

Голка, тканина, сантиметр.                              ___швачка

 

Гра « Хто так каже?» 
«Кому добавки?» (кухар).
«Який зуб вас турбує?» (лікарка-стоматолог). 
«Великеспасибі за покупку» (продавець). 
«Вам посилка, розпишіться» (листоноша).
«Тема сьогоднішнього уроку «Дерева і кущі» (вчитель). 
«Сідайте, як стригтимемося?» (перукар).


Завдання «Асоціації» 
Шланг, вода, костюм (пожежник). 
Дзеркало, ножиці, гребінець(перукар). 
Кисть, валик, відро з фарбою(маляр) 
Поварежка, ковпакбілий, каструля (кухар). 
М’яч, кеди, форма (футболіст). 
Корова, відро з молоком (доярка). 
Фарби, пензлик, картина (художник). 
Автобус, квиток, гроші(кондуктор). 


Гра  «Най  - най»

Ведуча.Тепервивідповісте на питання з елементамигумору. 

Назвітьпрофесії: 

Найзеленіша (садівник, лісник, квітникар-декоратор ...);

  Найсолодша (кондитер, продавець в кондитерськомувідділі    ...);

  Сама грошова(банкір...);

  Найволохатіша(перукар, грумер ...);

  Сама дитяча(вихователь, педіатр, вчитель...);

  Найсмішніша(клоун, пародист...).

 

Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки? (бібліотекар)

4. Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6 Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень 24.  ЯК КЕРУВАТИ ЧАСОМ.

Обмін інформацією

• Попросіть дітей розказати, як вони планують свій час. Запитайте, чи все заплановане їм вдається реалізувати. 

Результат пошуку зображень за запитом "режим дня школяра"

ДОДАТОК ДО УРОКУ 5 2. Робота за картками — Розгляньте малюнки. Домалюйте стрілки на годинниках. — Чому необхідно дотримувати розпорядку дня?

Тиждень 25.  ВЕСНА.

Подумай! - Як називаються весняні місяці? серпень квітень жовтень березень червень травень

  • Виклади цеглинки лише тих кольорів, які відповідають весняним місяцям та поклади їх у порядку, починаючи з нижчої  - першого місяця.

Робота з анаграмами

Допоможіть учням розвивати уважність, логіку та критичне мислення – запропонуйте їм розгадати анаграми. Скажіть, що слова-відгадки пов’язані з весною та її символами. Крім того, попросіть учнів згадати, що таке символи та які емоції вони викликають у нас.

Завдання:

  • ЕВСАН (весна)
  • СПВІ (спів)
  • ПРЛОСІКО (пролісок)
  • ТСУРМОК (струмок)
  • ПІДНІСЖКИН (підсніжник)
  • ЕЛЕЛАК (лелека)
  • РПОНІМЬ (промінь)
  • КАПШ (шпак)
  • КОКИТИ (котики)
  • РЕБЕАЗ (береза)

 

 

Вправа «Якби…»

Доповніть речення:

  • Якби я була сонечком, то …
  • Якби я був хмаринкою, то…
  • Якби я була вітерцем , то…

Асоціативний кущ «Весна»

Картинки по запросу асоціативний кущ весна

Похожее изображение

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Никитенко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Мешко Олена
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
5884
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку