О.І. Копиленко "Хоробре кошеня"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом О.І. Копиленка, з оповіданням «Хоробре кошеня», вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати критичне мислення та зв'язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема. Оповідання українських письменників. О.І. Копиленко "Хоробре кошеня"

Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом  О.І. Копиленка, з оповіданням «Хоробре кошеня», вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати критичне мислення та  зв'язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати любов до природи.

Обладнання: презентація, картки для роботи в групі та індивідуально, виставка книжок, капелюхи, малюнки до біографії письменника, комп’ютери, мікрофон.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

Учні. Ми вам раді, люди добрі,

         І вітаєм щиро вас,

         І запрошуєм ласкаво

         На урок у 2 клас.

Вчитель. Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, звірям, людям.

І тоді обов’язково

День для вас веселим буде!

 

IІ.  Мотивація навчальної діяльності. (слайд 1)

Сьогодні у нас незвичайний урок, урок – подорож по країні Читалії. Ми будемо мандрувати по Долині Чистомовлення, зазирнемо у Скриньку  Пам’яті, перейдемо через Дитячий Місточок, заскочимо у гості до Хмаринки Оповідань, пограємося на Острові Забав та піднімемося на Гору Мислення.

  • Отже, вирушаємо на Долину Чистомовлення.

ІII.  Актуалізація опорних знань. Мовленнєва розминка. (слайд 2)

  1. Дихальні вправи
  • Повний вдих і видих носом.
  • Проговорювання голосних звуків без голосу. (слайд 3 – 8)
  • Голосно цокаємо язиком. 

2. Робота з  таблицями.

(у кожної дитини таблиця)

  • Вправа «Лабіринт»

  3. Чистомовка (слайд 9)

Чі-чі-чі – сидить кіт на печі

     Ла-ла-ла – миша від нього втекла

Енько-енько – в нірку вскочила швиденько

     Та-та-та – сміється з нашого кота.

  1. Скоромовка (слайд 10)

Котик мишку наздогнав
І сказав: м'яв!
А вона на те: пі-пі,
Дуже ніколи мені!

- Прочитайте про себе.

- Встали, уявили себе ведмедиками, розказали, як ведмедики. Уявили себе лисичкою, розказали, як лисичка.

- За бажанням хтось один.

V. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Молодці, діти, а тепер ми з вами зазирнемо у Скриньку Пам’яті. (слайд 11)

1. Пояснення вчителя

- Давайте пригадаємо, які літературні жанри ви знаєте? (Казки, вірші, загадки, скоромовки …)

- Що таке оповідання? (слайд 12)  – Це  невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою. (Прозою, тобто невіршованою мовою.) У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного або кількох персонажів. Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, пригодницькі, фантастичні, гумористичні.

 -А зараз перейдемо через Дитячий місточок та піднімемося на Хмарку Оповідань .( слайд 13) І саме тут ми познайомимося з тим оповіданням, яке будемо вивчати.

Якщо ви закреслите букви З та М, то прочитаєте назву оповідання.

МХОЗЗРЗМОБММЗРЕМКЗОМЗШЗЕНММЯ

  • Саме так називається оповідання «Хоробре кошеня»
  • Хто написав це оповідання? Почитайте.
  • Так, це оповідання написав О.Копиленко.
  • Отже, сьогодні ми познайомимося з його життєвим та творчим шляхом та опрацюємо оповіданням «Хоробре кошеня». (слайд 14)

 

2.Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом О. Копиленка. (слайд 15)

- Подивіться на портрет письменника і послухайте розповідь підготовлених учнів  про його життєвий шлях. (Вчитель на дошку вивішує картинки для кращого запам’ятання його біографії).

Учні

  • Народився Олександр Іванович Копиленко 1 серпня 1900 року в місті Корасноград Харківської області у родині робітника-залізничника.
  • Де і пройшло його босоноге  дитинство. Там він закінчив школу та учительську семінарію.
  • Край, де він народився наділив його любов'ю до природи, до людей, до життя. «Любив бігати по берегах річки, ловити рибу, ганяв за вужами» - розповідав сам про себе Олександр.
  • У 1923 році — виходить перша збірка «Кара-круча» , а у 1926 році — оповідання для дітей «Сенчині пригоди»

Вчитель.

  •  1934 році Олександр Копиленко видав збірку оповідань для дітей «В лісі», у якій були цікаві спостереження за природою, життям птахів та звірів. Відтоді і до кінця свого життя він немовби дописував цю книгу. У подальшому під назвою «Як вони поживають» вона отримала популярність серед читачів, неодноразово перевидавалася.
  • Передчасно пішов від нас письменник, та ім’я його завжди серед нас. Ним названі вулиці, школи, бібліотеки у багатьох містах. На Дніпрі плаває пароплав з іменем О. Копиленка. Існує премія імені Олександра Копиленка, яку вручають письменникам та художникам за кращі твори, присвячені дітям.
  • Помер письменник  1 грудня 1958 року у віці 58 років і похований у Києві.
  1. Фізкультхвилинка 

(Настав час опинитися на Острові Забав). (слайд 16-17)

VІ. Опрацювання оповідання «Хоробре кошеня».

  1. Вправа «Передбачення» (слайд 18)

А тепер, діти , згадаємо з яким оповіданням ми будемо працювати  та подивимося на ілюстрацію до оповідання і спробуємо вгадати, про що буде йтися у творі.

То давайте сідайте зручненько та слухайте уважно.

2. Первинне читання твору вчителем.

- Чи вгадали ви про що саме буде розповідатися в оповіданні?

- Скажіть, від чийого імені веде розповідь автор?

3. Напівголосне читання дітьми.

- А тепер самостійно прочитайте оповідання. І як завжди підкресліть незрозумілі вам слова.

4. Словникова робота. (слайд 19)

роздере    паща

обійшло  ґаночку

неймовірна  мандрує

холоднувато                       полювання

ризикованим                      подержавши

  • Прочитайте слова «луною» за мною. Що означає неймовірна спека?
  • Ганок – прибудова перед входом до будинку.
  • Погрібник – надбудова над погребом.
  • Потова залоза – утворює і виділяє піт, який виходить через маленький отвір (пори).
  1. Читання «Ланцюжком»
  2. Робота в групах. Інноваційний метод «6 капелюхів». (слайд 20-21)

-Перед нами Гора Мислення. Попрацюємо у лабораторії «6 капелюшків». Виберіть собі колір капелюшка. Отримайте завдання, обговоріть у групі. Якщо будете готові дайте сигнал, підвівши капелюх.

Ж.К. - позитив

Ч.К. - критика

Черв.К. - емоції

З.К. – креатив

Позитив  – що гарного, доброго є в оповіданні та його героях?

(була неймовірна спека і пес просто не схотів звертати увагу на кошеня, а може він вгледів у ньому дитину і не став ображати)

Критика –  що негативного сталося чи могло статися?

(Історія могла закінчитися дуже сумно. Пес міг загризти кошеня. Адже всім відомо, що коти з собаками не дружать)

Емоції – які емоції викликав цей твір? Чому?

(Викликає несказанно гарні емоції , навіть тварини не ображають менших за себе)

Креатив – Поясніть прислів’я «Живуть як кішка з собакою». Можна його віднести до вивченого оповідання?

(Так говорять про тих, хто завжди свариться. Відношення до оповідання не має)

  1. Гра «Розвідники»
  • Скільки разів у тексті зустрічаються слова: кошеня (4), Гопак (5 ).( 1,2 група – кошеня; 3, 4 – Гопак)
  1. Робота за комп’ютером у групах . Вправа Learning Apss “Хоробре кошеня»

-  Розкласти в порядку розвитку подій в даному оповіданні.

- Давайте разом перевіримо. 1гр. читає, що було спочатку, 2гр. – що далі і т.д.

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Вправа «Мікрофон» (слайд 22)

— З яким оповіданням ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Що ви запам’ятали про його життя та творчість?

— Що нового дізналися з цього оповідання?

— Що вас найбільше вразило?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (слайд 23)

За допомогою виділених у тексті слів скласти план і переказати оповідання.

 

docx
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку