Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка і підмета

Про матеріал

Познайомити восьмикласників з типами односкладних

речень; розвивати вміння аналізувати ці речення у

висловлюваннях, моделювати й конструювати їх відповідно

до комунікативного завдання. Виховувати любов до України.

Перегляд файлу

8 клас

Тема. Односкладні прості речення з головним членом   у  формі присудка і підмета

 

Мета.  Познайомити восьмикласників з типами односкладних

               речень; розвивати вміння аналізувати ці речення у

               висловлюваннях, моделювати й конструювати їх  відповідно

               до комунікативного завдання. Виховувати любов до України.

 

Тип уроку: засвоєння  нових знань.

 

Обладнання : узагальнюючі схеми і таблиці.

 

 

                Можеш все на світі

Вибирати, сину,

Вибрати не можна

Тільки Батьківщину.

 В. Симоненко

 

Хід  уроку

 

І. Актуалізація опорних знань

 

Бесіда

( На мультимедійній дошці вислови про Україну)

 

Любіть Україну,

Як сонце любіть

Вишневу свою Україну,

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

              В. Сосюра

Свою Україну любіть

Любіть її во время люте,

В останню  тяжку минуту

За неї Господа моліть!

                 Т. Шевченко

 

План  бесіди:

  • Пригадайте, що називається реченням?
  • Визначте граматичну основу в реченнях.
  • Що ви помітили у поданих реченнях?
  • Яке речення називається двоскладним, а яке односкладним?
  • Яка спільна тема об’єднує подані вислови?
  • Поясніть слова В. Симоненка, що є епіграфом нашого уроку.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Шановні учні! Для того, щоб охарактеризувати односкладні речення, визначити їх у тексті, уміти правильно і доцільно вживати їх в усному і писемному мовленні, збагачувати наше мовлення, ми повинні  вивчити тему «Односкладні речення».

 

ІІІ. Сприймання й осмислення нового матеріалу

  1. Розповідь  учителя ( з використанням узагальнюючих таблиць і схем ).

    2.  Колективне опрацювання опорної схеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Завдання  учням

( на дошці записані речення).

  • Прочитайте речення, визначте, які з них односкладні, а які двоскладні, поясніть,чому?

 

  1. Не відкладайте добрих справ

Служіть Землі, служіть Вітчизні ( Ю.Стадниченко).

  1. Рівний, залитий сонцем степ одразу  принишк (О.Гончар).
  2. Вітерцем дихнуло з долини (П.Дорошенко).
  3. Народ наш живе на Україні дуже давно (М.Грушевський).
  4. Люблю вночі на небеса дивитись (Д.Павличко).

 

Міні – диктант

 

Нашої заслуги в тім не бачу,

Нашої не знаю в тім вини,

Що козацьку бунтівливу вдачу

Нам лишили предки з давнини.

Нам і те не добавляє слави,

Що вони од чужоземних сил

Заступили землю кучеряву

Горами високими могил…

(Л.Костенко)

- Виписати односкладні речення.

  • Розповідь учителя про роль односкладних речень у мовленні. Звертається увага на те, що вони збагачують нашу мову.
  •  

І група учнів працює з картками.

 

КАРТКА 1 Перебудуйте двоскладні речення на односкладні.

Вона ніколи не буде співачкою. Ви повинні прочитати всю книгу. Хтось почав стукати у вікно. Сонце було яскравим.

КАРТКА 2 Перебудуйте односкладні речення на двоскладні.

У мене немає цієї книги. Будь локонічним у висловлюваннях. Йому зовсім не хотілось виступати. Не знищити ніколи наш народ.

 

ІI група

 

Конструювання-моделювання

- Подані двоскладні pечення перебудувати на односкладні безособові та синонімічні іншого виду.

Кущ омитий чистою pосою. Сміхом-жартом село заметене. Зайвих не хочем ми слів. Так гарно пахне спечена картопля. Я не міг заснути довго не міг заснути.

- Перевірка виконаного завдання біля дошки.

IV. Підсумок вивченого на уроці

 

Творче конструювання.

За поданим початком і кінцем скласти твір-мініатюру ( 6-7 речень ) у художньому стилі, використовуючи односкладні означено-особові речення.

В темряві

  У маленькі вікна низенької хати заглядала чорна синя ніч.

  Петрик спить і тихенько виграє носом, немов у дудку (За  С.Васильченком).

 

 

V.  Домашнє  завдання

Випишіть із художньої літератури односкладні речення, по одному реченню кожного типу.

 

doc
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку