Осінь золота тихо -ніжно ходить

Про матеріал
Урок №1 з позакласного читання на осінню тематику проводитиметься згідно такої мети: - поглибити знання учнів про тексти на осінню тематику, їхні різновиди, особливості побудови; формувати навички виразного читання і переказу оповідань та казок, заохочувати до щирого її тлумачення; - розвивати творчі здібності учнів; -формувати розуміння прекрасного у сьогоденні; -виховувати позитивні риси вдачі, бажання працювати із додатковими джерелами художньо-поетичного слова.
Перегляд файлу

Урок №1

Тема:  Осінь  золота  тихо-ніжно  ходить.

Мета: :        поглибити  знання  учнів  про  тексти  на  осінню  тематику,   їхні 

                      різновиди,  особливості  побудови;  формувати  навички 

                      виразного  читання  і  переказу  оповідань  та  казок,  заохочувати  до  щирого  її тлумачення;   розвивати  творчі  здібності  учнів;

формувати  розуміння  прекрасного  у сьогоденні; 

виховувати  позитивні  риси  вдачі, бажання   працювати  із  додатковими  джерелами  художньо-поетичного  слова.

 

Обладнання:аудіо запис «Осіння  пісенька»,  збірка  «1000  загадок»,  книги  «Моя  читаночка»

                                                      Хід  уроку

  1. Організація  класу

  Аутотренінг

(наводить  учень)

Я – учень,

Я  ходжу  до  школи.

Я  навчаюсь  вчитись,

Я  все  розумію.

Я  все  хочу  знати.

(наводить  вчитель)

Урок  має  бути:

- цікавим;

- трохи  казковим;

- навчальним;

-продуктивним.

(читають  з  дошки  по  черзі)

Ми  будемо:

  • дисциплінованим,
  • уважними,
  • зібраними

 

 

  1. Мотивація  навчальної  діяльності  учнів

А) Виразне  читання  вчителем  вірша  В.Сосюри  «Осінь»  (на  фоні  повільної  мелодії)

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом
синьоока осінь їде навмання.
В'яне все навколо, де пройдуть копита,
золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні й розкида кругом.
Скрізь якась покора в тишині розлита,
і берізка гола мерзне за вікном.

Б)  Слухання  музики  П.Чайковського  «Осіння  пісенька»

- Хто  міг  би  співати  цю  пісеньку?

- Пісеньку  осені  ми  відчуємо  краще,  якщо  зазирнемо  у  наші  читаночки.

3. Робота  над  темою  уроку ( За  дом.завд  :с.39-43,  чит,  переказ,  с.43 вивч.вірш)

А) Аналіз  тексту «Чи  далеко  до  осені»

 - Де  мешкала  родина  лелек?

- Про  що  запитували  діти?

- Які  періоди  життя  лелечат  наведено  у  тексті?

- Як  діти  дізналися,  що  настала  осінь?

Б) Ознаки  осені  за  загадками  про  осінь (усно)

    За  збіркою  «1000  загадок»

№583,  №584,  №585,  №586

В) Вірш М.Вінграновського (с.40)

   1) Складання  плану  за  строфами (усно)

   2) Виразне  читання (1  учень)

   3) Аналіз  за  запитаннями:

    - Як  змінюється  настрій  вірша?

    - Які  знаєте  легенди  про  лелек?

Г) Текст  «Гарбуз» (с.41)

1) Лексична  робота:

Здерся – забрався,  баняк – посуд,  підсвинок – маленьке  порося,  гарбузиння – огудина (стебло),  барильце – бочечка,  щемно – сумно.

2.Виразне  читання (Вправа  «стоп»)

  1. Опис  гарбуза  (зачитує  1  учень)
  2. Пояснити  вживання ….  У  кінці тексту.

Д)  «Як  починається  осінь»

   1. Читання  абзацами  та  складання  плану.

   2. аналіз  за  запитаннями:

- Чому  автор  використав  героя  Діда  Мороза? Чи  можна  текст  назвати  казкою?  Чому?

-Чим  Осінь  полюбляє  займатися  ?  Зачитати  уривок.

- Яке  явище  природи  згадується  у  кінці  тексту?

- Пригадати  легенду,  яка  тлумачить  походження  словосполучення  «бабине  літо»

 Е) Вірш  с .43 (Декламування  напам’ять)

 

  1. Підсумок  уроку

Виразне  читання  вчителем  вірша О.Пчілки «Як  швидко  літо  промайнуло»

Як швидко літо проминуло!
Прийшла осінняя пора.
Немов на крилах полинуло
Кохане літечко з двора!…
Садок марніє потихеньку,
Пожовклі падають листки,
Вітрець не віє вже тепленько,
Жене понурії хмарки.
Посох горошок на городі,
Мачок вже цвіт давно згубив,
Високий соняшник на грядці
Журливо голову схилив.

  1. Домашнє  завд : принести найулюбленіші періодичні видання

 

docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку