Календарно-тематичне планування з основ здоров'я за оновленою програмою для 5-9 класів у 2018-2019 навчальному році. До підручників Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін.
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 5 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердж. Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василенко С.В., Гущина Н.І. та ін. Основи здоров’я: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2013
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Приміт. |
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 6год) |
||||
1 |
Здоровий спосіб життя. Безпека й небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття**. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла*. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію**. |
|
|
|
2 |
Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості**. Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*. Моделювання ситуації відмови від пропозиції перейти дорогу у небезпечному місці**. |
|
|
|
3 |
Безпека на зупинках громадського транспорту. |
|
|
|
4 |
Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. |
|
|
|
5 |
Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Відпрацювання навичок поведінки у транспорті*. Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті*. |
|
|
|
6 |
Узагальнення вмінь і навичок з теми «Здоров’я людини» |
|
|
|
Розділ 2. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 6 год) |
||||
7 |
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня». |
|
|
|
8 |
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, інтернет, дистанційне навчання)**. |
|
|
|
9 |
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи. |
|
|
|
10 |
Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів. |
|
|
|
11 |
Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. |
|
|
|
12 |
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
|
|
Розділ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 5 год) |
||||
13 |
Принципи і методи загартовування. |
|
|
|
14 |
Рухова активність. Профілактика порушень постави і зору. Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. Розрахунок максимальної маси портфеля*. |
|
|
|
15 |
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах**. Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід**. |
|
|
|
16 |
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я. Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером*. |
|
|
|
17 |
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Фізична складова здоров’я» |
|
|
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 18 год) Тема 1. Соціальний добробут ( 8 год) |
||||
18 |
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Права і обов’язки дитини (створення пам’ятки)*. |
|
|
|
19 |
Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки. Безпека спілкування в Інтернеті. Відпрацювання навичок ефективного спілкування**. Безпека спілкування в Інтернеті.** |
|
|
|
20 |
Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих. |
|
|
|
21 |
Взаємодопомога членів родини. |
|
|
|
22 |
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. |
|
|
|
23 |
Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. |
|
|
|
24 |
Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини. |
|
|
|
25 |
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Соціальний добробут». |
|
|
|
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (10 год) |
||||
26 |
Причини виникнення і способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів.** |
|
|
|
27 |
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. Обстеження безпеки своєї оселі. |
|
|
|
28 |
Безпека на дворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Моделювання безпечної поведінки з людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях. |
|
|
|
29 |
Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. |
|
|
|
30 |
Способи збереження природного середовища. Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок.* |
|
|
|
31 |
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення. |
|
|
|
32 |
Підручні рятувальні засоби. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів.* |
|
|
|
33 |
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуація на воді. Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі.** |
|
|
|
34 |
Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» |
|
|
|
35 |
Узагальнення здобутих навичок і вмінь. |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 6 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П.,Василенко С.В., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2014
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Приміт. |
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 5 год) |
|||
1 |
Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я та благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. |
|
|
2 |
Ризики і небезпеки. |
|
|
3 |
Навколишнє середовище і здоров’я. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов*. |
|
|
4 |
Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля. |
|
|
5 |
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації. Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек і захисту особистого майна*. |
|
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 8 год) |
|||
6 |
Значення води й харчування для розвитку та здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування в підлітковому віці. |
|
|
7 |
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування й енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Визначення збалансованості харчового раціону. |
|
|
8 |
Профілактика йододефіциту й діабету. |
|
|
9 |
Правила купівлі, обробки та зберігання харчових продуктів. Аналіз маркування харчових продуктів.** |
|
|
10 |
Перша допомога в разі харчових отруєнь. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях. |
|
|
11 |
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни».* |
|
|
12 |
Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. |
|
|
13 |
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» |
|
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 7 год) |
|||
14 |
Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їхній розвиток з віком. Проект самовдосконалення* (вибір, планування і досягнення мети). |
|
|
15 |
Навички та звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні та шкідливі звички. Чинники формування звичок. Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої чи шкідливої звички). |
|
|
16 |
Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. |
|
|
17 |
Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій. Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками.* |
|
|
18 |
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна й комерційна реклами. Аналіз соціальної і комерційної реклами.* |
|
|
19 |
Психоактивні речовини та здоров’я. позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску й маніпуляціям. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. |
|
|
20 |
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 15 год) Тема1. Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я (7 год) |
|||
21 |
Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування. |
|
|
22 |
Стилі спілкування. Значення для здоров’я впевненої поведінки. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях. |
|
|
23 |
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальних мережах). Складання плану покращення міжособистісних стосунків. |
|
|
24 |
Поняття конфлікту. Види та способи розв’язання конфліктів. |
|
|
25 |
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Моделювання ситуації з конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. |
|
|
26 |
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі. |
|
|
27 |
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я» |
|
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 8 год) |
|||
28 |
Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. * Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.** |
|
|
29 |
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Відпрацювання наслідків евакуації з приміщення школи і своєї оселі.** |
|
|
30 |
Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загорання одягу. |
|
|
31 |
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра в разі виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. |
|
|
32 |
Безпека руху велосипедиста. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху, перевезення вантажів та виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
33 |
Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога в різних ситуаціях. Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними. Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. ** |
|
|
34 |
Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» |
|
|
35 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
|
|
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 7 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2015
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Приміт. |
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (10 ГОД) |
|||
|
Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. |
|
|
|
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.* |
|
|
|
Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань. |
|
|
|
Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. Оцінювання ризиків щоденного життя.** |
|
|
|
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. |
|
|
|
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі. |
|
|
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Моделювання поведінки пасажира при ДТП. |
|
|
|
Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. |
|
|
|
Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. Відпрацювання алгоритму дій піл час пожежі в громадському приміщенні. |
|
|
|
Узагальнення з теми «Здоров’я, спосіб життя. Життя і здоров’я людини». |
|
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 5 год) |
|||
|
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
|
|
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я. |
|
|
|
Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри. |
|
|
|
Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці. Догляд за шкірою і волоссям. Визначення типу шкіри і волосся. Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект).* |
|
|
|
Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я» |
|
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 9 год) |
|||
|
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. |
|
|
|
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
|
|
|
Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.** |
|
|
|
Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. Відпрацювання навичок самоконтролю. |
|
|
|
Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Хронічний стрес і здоров’я. Відпрацювання навичок планування часу. |
|
|
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуац. Позитивне мислення. |
|
|
|
Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу. Керування стресом. Самодопомога і допомога в разі стресу. |
|
|
|
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. Формування позитивної адекватної самооцінки. |
|
|
|
Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 11 год) |
|||
|
Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.* |
|
|
|
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Створення реклами здорового способу життя. |
|
|
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями. |
|
|
|
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу. Моделювання способів протидії негативному соціальному впливу. |
|
|
|
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. |
|
|
|
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет-залежність. |
|
|
|
Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики. |
|
|
|
Наркотична залежність. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркот. Протидія залученню до вжив. наркот. |
|
|
|
Заходи профілактики інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. |
|
|
|
Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я» |
|
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок. |
|
|
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 8 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2016
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Приміт. |
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 6 год) |
||||
1 |
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. |
|
|
|
2 |
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
|
|
|
3 |
Класифікація надзвичайних ситуацій. |
|
|
|
4 |
Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень ЗМІ про НС.** |
|
|
|
5 |
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
|
|
|
6 |
Домедична допомога за надзвичайних ситуацій. Визначення стану потерпілого. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому. |
|
|
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 6 год) |
||||
7 |
Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
|
|
8 |
Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
|
|
9 |
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. |
|
|
|
10 |
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. |
|
|
|
11 |
Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях. |
|
|
|
12 |
Узагальнення знань з теми «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» |
|
|
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 5 год) |
||||
13 |
Формування самосвідомості у підлітковому віці. Розвиток особистості. Біосоціальний характер особистості. Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети. |
|
|
|
14 |
Складові духовного розвитку особисті. Моральний розвиток особистості. Формування системи цінностей. Піраміда потреб. Планування майбутнього. |
|
|
|
15 |
Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
|
|
16 |
Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Розвиток пам’яті і уваги. Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Вправи на розвиток пам’яті та уваги. |
|
|
|
17 |
Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоров’я» |
|
|
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (18 год) Тема 1. Соціальний добробут ( 6 год) |
||||
18 |
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки). |
|
|
|
19 |
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. |
|
|
|
20 |
Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків, сексуальних домагань. Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску. |
|
|
|
21 |
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом. |
|
|
|
22 |
Віктимна поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насилля. |
|
|
|
23 |
Узагальнення з теми «Соціальний добробут» |
|
|
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 12 год) |
||||
24 |
Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення пріоритетів у дорожньому русі. |
|
|
|
25 |
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та їх пасажирів. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами. |
|
|
|
26 |
Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. |
|
|
|
27 |
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення грунтів на здоров’я. |
|
|
|
28 |
Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
29 |
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. |
|
|
|
30 |
Захист від кримінальних небезпек. Основи самозахисту. Поняття і межі допустимої самооборони. |
|
|
|
31 |
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. |
|
|
|
32 |
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угрупувань. Загроза тероризму. Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань. |
|
|
|
33 |
Вплив ЗМІ на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека в мережі Інтернет. |
|
|
|
34 |
Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» |
|
|
|
35 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
|
|
|
Календарно-тематичне планування
Основи здоров’я 9 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.
(згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2017
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Приміт. |
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ ( 3 год) |
|||
1 |
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров’я. Аналіз свого способу життя та особистих цілей. |
|
|
2 |
Взаємозв’язки фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. |
|
|
3 |
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя. |
|
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 6 год) |
|||
4 |
Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
|
|
5 |
Види рухової активності. Вплив рухової активності. На фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
|
|
6 |
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
|
|
7 |
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
|
|
8 |
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я. |
|
|
9 |
Узагальнення знань з теми «Здоров’я людина. Фізична складова здоров’я» |
|
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я ( 13 год) |
|||
10 |
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
|
|
11 |
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
|
|
12 |
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
|
|
13 |
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення професійних схильностей. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами ЗМІ». |
|
|
14 |
Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. |
|
|
15 |
Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
|
|
16 |
Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до ДПА. Визначення індивідуального стилю навчання. |
|
|
17 |
Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до ДПА. |
|
|
18 |
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
|
|
19 |
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. |
|
|
20 |
Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. Самооцінка характеру. Проект самовиховання. |
|
|
21 |
Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я». |
|
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 13 год) Тема 1. Соціальний добробут ( 7 год) |
|||
22 |
Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. |
|
|
23 |
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і «стать». |
|
|
24 |
Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. |
|
|
25 |
Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. |
|
|
26 |
Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою. |
|
|
27 |
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. |
|
|
28 |
Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
|
|
29 |
Узагальнення з теми «Соціальний добробут» |
|
|
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки ( 6 год) |
|||
30 |
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні. |
|
|
31 |
Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. |
|
|
32 |
Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади.** |
|
|
33 |
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. |
|
|
34 |
Узагальнення з теми «Сучасний комплекс проблем безпеки» |
|
|
35 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
|
|