Основи здоров'я 5-9 класи 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з основ здоров'я за оновленою програмою для 5-9 класів у 2018-2019 навчальному році. До підручників Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Основи здоровя 5 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердж.  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Бойченко Т.Є., Василенко С.В., Гущина Н.І. та ін. Основи здоров’я: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2013

Зміст уроку

Дата

Приміт.

Розділ 1. ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ ( 6год)

1

Здоровий спосіб життя. Безпека й небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття**. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла*. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію**.

 

 

2

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості**. Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги*. Моделювання ситуації відмови від пропозиції перейти дорогу у небезпечному місці**.

 

 

3

Безпека на зупинках громадського транспорту.

 

 

4

Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом.

 

 

5

Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Відпрацювання навичок поведінки у транспорті*. Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті*.

 

 

6

Узагальнення вмінь і навичок з теми «Здоровя людини»

 

 

Розділ 2. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВЯ ( 6 год)

7

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».

 

 

8

Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.  Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, інтернет, дистанційне навчання)**.

 

 

9

Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

 

 

10

Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.

 

 

11

Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.

 

 

12

Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Психічна і духовна складові здоровя»

 

 

Розділ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 5 год)

13

Принципи і методи загартовування.

 

 

14

Рухова активність. Профілактика порушень постави і зору. Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. Розрахунок максимальної маси портфеля*.

 

 

15

Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах**. Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід**.

 

 

16

Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Вплив телебачення і комп’ютера на здоровя. Розробка  пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером*.

 

 

17

Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Фізична складова здоровя»

 

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 18 год)

Тема 1. Соціальний добробут ( 8 год)

18

Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Права і обов’язки дитини (створення пам’ятки)*.

 

 

19

Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоровя. Переваги упевненої поведінки. Безпека спілкування в Інтернеті. Відпрацювання навичок ефективного спілкування**. Безпека спілкування в Інтернеті.**

 

 

20

Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих.

 

 

21

Взаємодопомога членів родини.

 

 

22

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.

 

 

23

Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.

 

 

24

Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. Аналіз витрат сімї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини.

 

 

25

Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Соціальний добробут».

 

 

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (10 год)

26

Причини виникнення і способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів.**

 

 

27

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. Обстеження безпеки своєї оселі.

 

 

28

Безпека на дворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.  Моделювання безпечної поведінки з людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної  поведінки в місцях великого скупчення людей. Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.

 

 

29

Наслідки забруднення довкілля для життя і здоровя людини.

 

 

30

Способи збереження природного середовища. Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок.*

 

 

31

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.

 

 

32

Підручні рятувальні засоби. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів.*

 

 

33

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуація на воді. Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі.**

 

 

34

Узагальнення вмінь, навичок і знань з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі»

 

 

35

Узагальнення здобутих навичок і вмінь.

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Основи здоровя 6 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.

 (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П.,Василенко С.В., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2014

Зміст уроку

Дата

Приміт.

Розділ 1. ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ ( 5 год)

1

Життя і здоровя людини. Безпека життєдіяльності. Здоровя та благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоровя.

 

 

2

Ризики і небезпеки.

 

 

3

Навколишнє середовище і здоровя. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов*.

 

 

4

Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля.

 

 

5

Соціальне середовище і здоровя. Захист від кримінальних небезпек. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації. Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек і захисту особистого майна*.

 

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 8 год)

6

Значення води й харчування для розвитку та здоровя підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування в підлітковому віці.

 

 

7

Харчові звички. Принципи харчування для здоровя. Калорійність харчування й енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Визначення збалансованості харчового раціону.

 

 

8

Профілактика йододефіциту й діабету.

 

 

9

Правила купівлі, обробки та зберігання харчових продуктів. Аналіз маркування харчових продуктів.**

 

 

10

Перша допомога в разі харчових отруєнь. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях.

 

 

11

Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни».*

 

 

12

Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.

 

 

13

Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Здоровя людини. Фізична складова здоровя»

 

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВЯ ( 7 год)

14

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їхній розвиток з віком. Проект самовдосконалення* (вибір, планування і досягнення мети).

 

 

15

Навички та звички. Вплив звичок на здоровя. Корисні та шкідливі звички. Чинники формування звичок. Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої чи шкідливої звички).

 

 

16

Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

 

 

17

Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоровя. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій. Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками.*

 

 

18

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна й комерційна реклами. Аналіз соціальної і комерційної реклами.*

 

 

19

Психоактивні речовини та здоров’я. позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску й маніпуляціям. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

 

 

20

Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Психічна і духовна складові здоровя»

 

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 15 год)

Тема1. Соціальний добробут. Спілкування і здоровя (7 год)

21

Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування.

 

 

22

Стилі спілкування. Значення для здоровя впевненої поведінки. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.

 

 

23

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальних мережах). Складання плану покращення міжособистісних стосунків.

 

 

24

Поняття конфлікту. Види та способи розв’язання конфліктів.

 

 

25

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Моделювання ситуації з конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

 

 

26

Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі.

 

 

27

Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Соціальний добробут. Спілкування і здоровя»

 

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 8 год)

28

Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії. Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. * Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.**

 

 

29

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Відпрацювання наслідків евакуації з приміщення школи і своєї оселі.**

 

 

30

Засоби пожежогасіння.  Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загорання одягу.

 

 

31

Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра в разі виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

 

 

32

Безпека руху велосипедиста. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху, перевезення вантажів та виконання маневрів на велосипеді.

 

 

33

Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальних служб. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога в різних ситуаціях. Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними. Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. **

 

 

34

Узагальнення вмінь, навичок та знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

 

 

35

Підсумково-узагальнюючий урок.

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Основи здоровя 7 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.

 (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2015

Зміст уроку

Дата

Приміт.

Розділ 1. ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ (10 ГОД)

  1.  

Цілісність здоров’я. Переваги  здорового способу життя.

 

 

  1.  

 Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я.  Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.*

 

 

  1.  

Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань.

 

 

  1.  

Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. Оцінювання ризиків щоденного життя.**

 

 

  1.  

Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.

 

 

  1.  

Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.

 

 

  1.  

Види ДТП.  Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Моделювання поведінки пасажира при ДТП.

 

 

  1.  

Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

 

 

  1.  

Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. Відпрацювання алгоритму дій піл час пожежі в громадському приміщенні.

 

 

  1.  

Узагальнення з теми «Здоров’я, спосіб життя. Життя і здоров’я  людини».

 

 

Розділ  2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 5 год)

  1.  

Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного  дозрівання.

 

 

  1.  

Показники фізичного розвитку  підлітків. Способи покращення фізичної форми. Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоровя.

 

 

  1.  

Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.

 

 

  1.  

Типи шкіри. Особливості функціонування шкіри у підлітковому віці. Догляд за шкірою і волоссям. Визначення типу шкіри і волосся. Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу  шкіри (проект).*

 

 

  1.  

Узагальнення з теми «Фізична складова здоровя»

 

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВЯ ( 9 год)

  1.  

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.

 

 

  1.  

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

 

 

  1.  

Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. Вправи на концентрацію уваги, розвиток памяті, уяви.**

 

 

  1.  

Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Ознаки психологічної рівноваги. Відпрацювання навичок самоконтролю.

 

 

  1.  

Поняття і види стресу. Реакція організму на стрес. Хронічний стрес і здоров’я. Відпрацювання навичок планування часу.

 

 

  1.  

Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуац. Позитивне мислення.

 

 

  1.  

Стресова стійкість. Оцінювання рівня стресу.  Керування стресом. Самодопомога і допомога в разі стресу.

 

 

  1.  

Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів. Формування позитивної  адекватної самооцінки.

 

 

  1.  

Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

 

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 11 год)

  1.  

Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.*

 

 

  1.  

Вплив засобів масової інформації на здоровя. Створення реклами здорового способу життя.

 

 

  1.  

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями.

 

 

  1.  

Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу. Моделювання способів протидії негативному соціальному впливу.

 

 

  1.  

Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння.

 

 

  1.  

Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет-залежність.

 

 

  1.  

Наслідки вживання наркотиків. Міфи і факти про наркотики.

 

 

  1.  

Наркотична залежність. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркот. Протидія залученню до вжив. наркот.

 

 

  1.  

Заходи профілактики інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації.

 

 

  1.  

Узагальнення з теми «Соціальна складова здоровя»

 

 

  1.  

Підсумково-узагальнюючий урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Основи здоровя 8 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2016

Зміст уроку

Дата

Приміт.

Розділ 1.  ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ ( 6 год)

1

Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.

 

 

2

Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

 

 

3

Класифікація надзвичайних ситуацій.

 

 

4

Основні принципи порятунку і захисту  людей у надзвичайних ситуаціях. Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень ЗМІ про НС.**

 

 

5

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

 

 

6

Домедична допомога за надзвичайних ситуацій. Визначення стану потерпілого. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому.

 

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я ( 6 год)

7

Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

 

 

8

Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.

 

 

9

Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки.

 

 

10

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби.

 

 

11

Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях.

 

 

12

Узагальнення знань з теми «Здоровя людини. Фізична складова здоровя»

 

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВЯ ( 5 год)

13

Формування самосвідомості у підлітковому віці. Розвиток особистості. Біосоціальний характер особистості. Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.

 

 

14

Складові духовного розвитку особисті. Моральний розвиток особистості. Формування системи цінностей. Піраміда потреб. Планування майбутнього.

 

 

15

Ідеали краси і здоровя. Вплив модних тенденцій на здоровя.

 

 

16

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Барєри  ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Розвиток памяті і уваги. Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Вправи на розвиток памяті та уваги. 

 

 

17

Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоровя»

 

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ (18 год) 

Тема 1. Соціальний добробут ( 6 год)

18

Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки).

 

 

19

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.

 

 

20

Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків, сексуальних домагань. Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.

 

 

21

Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом.

 

 

22

Віктимна поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насилля.

 

 

23

Узагальнення з теми «Соціальний добробут»

 

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 12 год)

24

Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення пріоритетів у дорожньому русі.

 

 

25

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та їх пасажирів. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами.

 

 

26

Забруднення навколишнього середовища і здоровя. Питна вода і здоровя. Небезпека купання у забруднених водоймах.

 

 

27

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоровя. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоровя. Вплив забруднення грунтів на здоровя.

 

 

28

Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.

 

 

29

Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.

 

 

30

Захист від кримінальних небезпек. Основи самозахисту. Поняття і межі допустимої самооборони.

 

 

31

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.

 

 

32

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угрупувань. Загроза тероризму. Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань.

 

 

33

Вплив ЗМІ на здоровя і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека в мережі Інтернет.

 

 

34

Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

 

 

35

Підсумково-узагальнюючий урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

Основи здоровя 9 клас ( 35 год, 1 год на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017.

 (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)

Підручник: Бойченко Т.Є., Василашко І. П., Гурська О. К., та ін. Основи здоров’я: підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2017

Зміст уроку

Дата

Приміт.

Розділ 1. ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ ( 3 год)

1

Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоровя. Аналіз свого способу життя та особистих цілей.

 

 

2

Взаємозв’язки фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.

 

 

3

Чинники, що впливають на показники здоровя населення. Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.

 

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 6 год)

4

Взаємозв’язок складових фізичного здоровя.

 

 

5

Види рухової активності. Вплив рухової активності. На фізичний, психологічний і соціальний добробут людини.

 

 

6

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.

 

 

7

Біологічні ритми і здоровя. Значення сну в юнацькому віці.

 

 

8

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоровя.

 

 

9

Узагальнення знань з теми «Здоровя людина. Фізична складова здоровя»

 

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВЯ ( 13 год)

10

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

 

 

11

Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.

 

 

12

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

 

 

13

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення професійних схильностей. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами ЗМІ».

 

 

14

Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.

 

 

15

Саморегуляція. Методи самоконтролю.

 

 

16

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття  і навчання. Підготовка до ДПА.  Визначення індивідуального стилю навчання.

 

 

17

Способи ефективного навчання й підготовки  до іспитів. Планування часу. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до ДПА.

 

 

18

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

 

 

19

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя.

 

 

20

Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. Самооцінка характеру. Проект самовиховання.

 

 

21

Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоровя».

 

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВЯ ( 13 год)

Тема 1. Соціальний добробут ( 7 год)

22

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.

 

 

23

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття  «гендер» і «стать».

 

 

24

Стан репродуктивного здоровя молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.

 

 

25

Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ.

 

 

26

Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою.

 

 

27

Вплив психоактивних  речовин на репродуктивне здоровя. Профілактика вроджених вад.

 

 

28

Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

 

 

29

Узагальнення з теми «Соціальний добробут»

 

 

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки ( 6 год)

30

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.  Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.

 

 

31

Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоровя.

 

 

32

Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоровя громади.**

 

 

33

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.

 

 

34

Узагальнення з теми «Сучасний комплекс проблем безпеки»

 

 

35

Підсумково-узагальнюючий урок.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Савко Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балан Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Половинченко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Капітанова Людмила Миколаївна
    Дякуємо ВАМ за такий чудовий план! Вчителі ЗОШ № 30, м.Краматорська, селище Ясногірка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вознюк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мороз Валентина
    відповідає програмі, конкретизовано, дякую Валентина Мороз
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Костенко Станіслав
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Ягнюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Живага Надія Семенівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Чубич Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Крамная Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
docx
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
45415
Оцінка розробки
4.9 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку