Аудіювання (слухання і розуміння прослуханого)
При оцінюванні навчальних досягнень з літературного читання у початкових класах передбачена перевірка аудіативних умінь, тобто умінь сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його.
Цей вид роботи здійснюється фронтально у кінці кожного семестру.
У 3 класі перевіряються вміння сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного прослуховування. При цьому учні повинні знати:
3 клас
фактичний зміст
причинно-наслідкові зв'язки
головну думку висловлювання
Учитель читає незнайомий учням текст, а потім пропонує тест, що складається із запитань з варіантами відповідей. Учні прослуховують кожне запитання та варіанти відповідей до нього, обирають один із варіантів і записують номер запитання і поряд – номер відповіді (1. а).
У 3 класі учням пропонується 6 запитань із трьома варіантами відповідей. За кожну правильну відповідь на запитання учень одержує 2 бали.
У збірнику дібрано художні тексти відповідно до вимог програми для 3 класу.
Обсяг тексту і тривалість звучання визначається так:
Клас\Обсяг тексту\Тривалість звучання
3 220 -300 слів 2-3хв
У 3 класі оцінювання здійснюється за 12-бальною шкалою. Для визначення того чи іншого бала в межах одного рівня вчитель бере до уваги незначні відхилення від окреслених критеріїв того чи іншого рівня та більшу чи меншу кількість помилок, допустимих для відповідного рівня.
3 клас
Рівень Бали Критерії оцінювання аудіативних умінь
Початковий 1-3 Учень правильно вибрав відповідь лише на 1 запитання
Середній 4-6 Учень впорався із 2-3 запитаннями до тексту
Достатній 7-9 Учень правильно виконав 4 тестових завдання
Високий 10-12 Учень правильно вибрав відповідь на 5-6 запитань
Бджілки на розвідці
Настала весна, сонце зігнало сніг з полів; у пожовклій торішній травичці з'явилися свіжі яскраво-зелені стебельця; бруньки на деревах розгорталися і випускали молоде листячко.
От прокинулася й бджілка від свого зимового сну, прочистила очиці волохатими лапками, розбудила подруг, і виглянули вони у віконечко – дізнатися: чи зник уже сніг, і лід, і холодний північний вітер?
Бачать бджілки, що сонечко світить весело, що скрізь ясно й тепло; вибралися вони з вулика і полетіли до яблуньки:
- Чи нема в тебе, яблунько, чого-небудь для бідних бджілок? Ми цілу зиму голодували.
- Ні, – каже яблунька, – ви прилетіли занадто рано; мої квіти ще заховані в бруньках. Спитайте у вишні.
Полетіли бджілки до вишні:
- Люба вишенько! Чи нема в тебе квіточки для бідних бджілок?
- Завітайте, любоньки, завтра, – відповідає їм вишня. – сьогодні ще нема на мені жодної відкритої квіточки, а коли відкриються, я буду рада гостям.
Полетіли бджілки до тюльпана: заглянули в його яскраву голівку; та не було в ній нектару.
Сумні та голодні бджілки хотіли вже додому повертатись, коли враз побачили під кущем маленьку темно-синю квіточку: це була фіалочка. Вона відкрила бджілкам свою чашечку, повну запашного солодкого соку.
Наїлися, напилися бджілки і полетіли додому радесенькі.
(За К. Ушинським, 189 слів)
Тестові завдання
1.Яка пора року настала?
2.Що робила бджілка?
3.Чому бджілки виглянули у віконечко?
4.Чому яблунька і вишня не змогли нагодувати бджілок?
5.У якої квітки не було нектару?
6.Яка квіточка пригостила бджілок солодким соком?