Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
І варіант
1. Однакова кількість букв і звуків у рядку
А Європа, щедрість, яма, звук; Б віддзеркалення, юшка, сніп, Яна; В плем’я, денний,сплять, єпископ; Г рельєф, приїжджати, студентський, їжа;
Д мільярд, юність, наявність, підземний.
2. У всіх словах наголошений другий склад
А вітчим, верба, чорнозем; Б дочка, осока, чорнослив;
В граблі, котрий, кишка; Г адже, жалюзі, кропива; Д донька, рукопис, вільха.
3. Літеру И на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А пташ...ня, пр....подобний, мар...во, печ...во; Б пряд...во,плет...во, пал...во, пр...кріпити;
В добр...во, сив..на, замер..хтіти, л..мон; Г пред...кат, доб...рати, м...реж...во, л..ментувати;
Д преф...ранс, заст...лати, горщ..ковий, кл..котіти.
4. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка
А аген...ство, рідкіс..ний, зліс..ний, зап'яс..ний; Б блис...нути, цінніс..ний, швидкіс..ний, перехрес..ний;
В тиж..невий, дириген..ський, заздріс..ний, контрас...ний;
Г артис...ці, пристрас..ний, улес..ливий, кореспонден..ський; Д шіс...сот, кіс..лявий,облас..ний, якіс..ний.
5. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
А піднос...ся, пот..мянілий, Уман..щина, мад...яр; Б Мол..єр, нен..чин, боїш..ся, сяд..мо;
В павіл..йон, сопіл..чин, с..огодні, кос..ба; Г їдал..ня, батал..йон, конс...єржка, дон...чин;
Д різ..бяр, мен..ший, уман...с...кий, кур...йоз.
6. Апостроф ставиться в усіх словах рядка
А духм...яний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити; Б кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;
В ін...єкція, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра; Г без...іменний, пів..ями, прив..ялений,п..єдестал;
Д Лук..ян, верб...я, торф..яний, Руж...є.
7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
А Ел...іс, священ..ий, довгождан..ий, спросон..я; Б узбереж...я, міц...ю, Поволж..я, пам'ят..ю;
В л..яний, Андор...а, Донеч...ина, об..ризкати; Г Бокач...о, юн..ат, розкіш..ю, хоб...і;
Д Ребек...а, священ...ик, л..ється, піч..ю.
8. Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні
А Сміються в сонці золотому річки, і села, і поля. Б Що думаєш сказати, спершу обміркуй.
В Велика картина в золотій рамі гойдалася на шнурку. Г Найдужче у житті цінувався хліб.
Д Я шукав усе світле в дорозі і в людях.
9.Редагування потребують усі речення, ОКРІМ:
А Сестра подарувала мені пам’ятний сувенір.
Б Я піднімався сходами вгору, аби швидше потрапити до квартири.
В Діти розгорнули підручники з математики.
Г В альтанці зібралися ті учні, які приймали участь в олімпіаді.
10. Правильно утворено слово:
А пражський; Б щастливий; В спідлоба; Г нью-йорський.
11.Потрібно вставити У на місці всіх пропусків у рядку
А було ...Києві, лежала ... шухляді, плавала ... воді; Б знімки ...фотографа, була ...Львові, читати...голос;
В перерва ...навчанні, їхати ...вагоні, десь ... річці; Г бути ...формі, осінь ... Каневі, допоміг... війти;
Д гуляв ...лісі, улюблений ... читель, блиск ... очах.
12.Дібрати синонім до фразеологізму теревені правити
А небо коптити; Б правити світом; В брати на кпини; Г точити ляси
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ІІ варіант
1.Розділ мовознавчої науки, що вивчає звуковий склад мови, називається:
а)орфоепією; б) фонетикою; в) фонологією; г) фонематикою
2.В усіх словах спостерігається уподібнення приголосних звуків в рядку:
а)зошит, місце, ручка; б) мишці, на дошці, безчестя;
в) занісши, вітчим, джерельний; г) мідний, розшукати , зжувати.
3. Правильну транскрипцію слова річці подано в рядку:
а)[р’ і ц’ і]; б) [р’ і ц:’ і]; в) [ р’ і ч ц’ і].
4. Не утворюють пару за дзвінкістю/глухістю фонеми:
а) [в ] - [ф] ; б) [ д ] - [ т ]; в) [ з ] – [ с ] ; г) [ дж ] - [ч ].
5. Усі слова не мають подовження в рядку:
а) Поволж…я, Поліс…я, Запоріж…я; б) порос..я, матір…ю, скатерт…ю;
в) зіл…я, піддаш…я, верф…ю; г) молодіст…ю, молод…ю, совіст…ю.
6. Позначте рядок, у котрому є речення з фразеологізмом:
а) Скидає Київ животворний сон з плечей своїх, туманами укритих.
б) На другий день уже було відомо, що чортяка мене не вхопить, бо я вночі ні разу не бухикнув.
в) Аж ось вигулькнула з кущів світла коса на спині.
г) В той день пізнє сонце ще розливало повітрям червоні та жовті фарби.
7. Застарілі слова, що називають предмети, явища, дії, які в процесі розвитку мови набули нових назв: а) архаїзми; б) історизми; в) пуризми; г) застарілі слова.
8. Нульове закінчення мають усі слова рядка
а) шимпанзе, відповідь, зараз; б) совість, ніяк, провесінь; в) монітор, відгомін, фосфор;
г) нині, кратер, мандрівник; д) заповідь, пальто, кремезно.
9. Спільнокореневими до слова ЛІТАТИ є всі слова, ОКРІМ
а) літній; б) перелітний; в) політ; г) летіти; д) льотчик.
10. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
А) по-ллється; б) крає-знавець; в) відз-нака; г) роз-рісся; д) си-джу.
11. Літеру Ї пишемо в слові
А) по..хали; б) до..сторичний; в) во..стину; г) аж..отаж; д) пр..ори тет.
12. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів:
а) гордіїв; 1) горб;
б) дамоклів; 2) вузол;
в) прометеїв; 3) ковчег;
г) ноїв; 4) меч;
5) вогонь.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ІІІ варіант
1. Чергування приголосних звуків можливі в усіх словах рядка:
а) ріг, бік, осінь; б) муха, смуга, вухо; в) рак, мох, ворона; г) велетень, сон, пень.
2. Усі слова пишуться з префіксом з- у рядку:
а) …питати, …кинути, …пекти; б) …летіти, …молоти, …жувати;
в) …находити, …кликати, …давати; г) …в'язати, …фабрикувати, …непритомніти.
3. Звук [оу] наявний в усіх словах рядка:
а) голуб, голка, соловей; б) тобі, холодно, мода; в) кожух, голубка, зозуля; г) молоко, ворота, корито.
4. Звук [ г ]наявний в усіх словах рядка:
а) …олуб, …олка, …ава; б) …удзик, дзи…а, …рунт;
в) ма…азин, ва..он, …азда; г) …ород, інтелі…ент, …ерой.
5. Другий склад наголошений в усіх словах рядка:
а) олень, звисока, навпіл; б) загадка, приказка, ознака;
в) п'ятнадцять, нові, рішуче; г) протокол, дипломат, впоперек.
6.Позначте рядок, у котрому сполучення слів не є фразеологізмом:
а) туманити голову; б) присолоджувати язика; в) співати лазаря; г) викинути з хати; д) м'яти боки.
7. Застарілі слова, що вийшли з ужитку разом із реаліями, які називали, - це:
а) архаїзми; б) історизми; в) пуризми; г) застарілі слова.
8. Не мають закінчення всі слова рядка
а) мадам, метро, спересердя; б) зараз, працюючи, учень; в) календар, зазвичай, івасі;
г) факсиміле, пальто, швидко; д) магістраль, авеню, просто.
9. Спільнокореневими до слова ВОЛЯ є всі слова, ОКРІМ
А) вільний; б) визволити; в) воловий; г) вольовий; д) воленька.
10. Правильно поділено для переносу слово рядка
а) суд-дя; б) землет-рус; в) водой-ма; г) прек-расний; д) дж-міль.
11. Літеру І пишемо у слові
А) пр…віт; б) ма..с; в) симпоз..ум; г) б..нт; д) к..парис.
12. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами:
а) гнути кирпу; 1) спопеляти очима;
б) влазити в душу; 2) на гречку переганяти;
в) вставляти клепки; 3) втиратися в довіру;
г) годувати бебехами; 4) задирати носа;
5) вибивати дур.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ІV варіант
1.Передача звучання слова за допомогою графічних знаків – це:
а) дикція; б) орфоепія; в) артикуляція; г) транскрипція
2. Фонема /о/ реалізується як /оу/ в позиції:
а) наголошеній; б) перед складом із наголошеними [а], [е];
в) перед складом із наголошеними [ і], [ у]; г) у жодній позиції;
3. За допомогою суфікса –зьк- творяться прикметники від усіх слів рядка:
а) Прага, Устилуг, Воронеж; б) Сиваш, Черкаси, Лейпциг;
в) Запоріжжя, Тернопіль, латиш; г) Харків, Водолага, Несвіж.
4. Усі слова не зазнають спрощення приголосних у рядку:
а) проїз…ний, балас…ний, тиж…невий; б) хвас…ливий, безчес…ний, радіс…ний;
в) сер…цевий, кіс…лявий, студен…ський; г) пес…ливий, шіс…надцять, компос…ний.
5. Подовження приголосних в українській мові відбувається в позиції:
а) між двома голосними; б) між двома приголосними;
в) між голосним і приголосним; г) між приголосним і голосним.
6.Укажіть рядок, у якому сполучення слів не є фразеологізмом:
а) важка рука; б) набита рука; в) міцна рука; г) надійна рука; д) права рука.
7. До пасивної лексики не відносять:
а) терміни; б) архаїзми; в) історизми; г) неологізми.
8. Літеру О замість пропуску треба писати у слові
а) сам..вчитель; б) земл..трус; в) прац..здатний; г) житт..пис; д) вищ..згаданий.
9. Спільнокореневими до слова БЕЗЛІЧ є сві слова, ОКРІМ
а) перелік; б) лічити; в) лікувати; г) лічба; д) полічений.
10. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
А) куль-ка; б) тума-нний; в) буль-йон; г) від-дати; д) зу-стріч.
11. Літеру И пишемо у слові
А) в..тамін; б) пар..; в) скип..дар; г) Ка..р; д) б..зон.
12. Установіть відповідність між фразеологізмами і їхніми значеннями:
а) до нових віників; 1) дуже холодно;
б) хоч вовків ганяй; 2) дуже душно;
в) хоч сокиру вішай; 3) дуже багато;
г) хоч греблю гати; 4) дуже швидко;
5) дуже довго.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
V варіант
1. Правильно записана транскрипція слова льотчик у рядку:
а)[ л ‘о т ч и к]; б) [ л’ о ч : и к]; в) [л’ о ч: е к].
2. Фонема /о/ реалізується як [оу] у слові:
а) молоко; б) волосся; в) горішок; г) порося.
3. Голосні [и] та [е] вимовляються чітко:
а) ніколи; б) завжди; в) в ненаголошеній позиції; г) в наголошеній позиції.
4. Звук [ г ] наявний в усіх словах рядка:
а) …олуб, …олка, …ава; б) …удзик, дзи…а, …рунт;
в) ма…азин, ва..он, …азда; г) …ород, інтелі…ент, …ерой.
5. Назвіть букви, які позначають м’якість або пом’якшення приголосних на письмі:
а) ь, і; б) і, ь, я, ю, є; в) ь, і, ї; г) я, ю, є.
6. Подвійний наголос мають усі слова рядка:
а) зокрема, глядач, спина; б) довідник, звисока, сімдесят;
в) усмішка, мабуть, байдуже; г) тонкий, вести, рішуче.
7.Визначте рядок, у якому записані лише фразеологізми:
а) розводити руками, кидати в піт, дивитися крізь окуляри;
б) намозолити ногу, перевертати душу, валити через пень колоду;
в) розводити вогонь, берегти як зіницю ока, носити воду коромислом;
г) мати голову на в'язах, гладити по ручці, пороти гарячку;
д) тинятися по білому світу, читати між рядками, правити теревені.
8. Синоніми записано в рядку
А духмяний, запашний; Б ефектний, ефективний; В максимум, мінімум; Г Ізюм, ізюм
9. Літеру Е замість пропуску треба писати в слові
а) кра..знавство; б) смагляв..лиций; в) житт..дайний; г) сніг..затримання; д) вугл…видобуток.
10. Спільнокореневими є всі слова, ОКРІМ А) лисуватий; б) лисий; в) лисина; г) лисячий; д) полисіти.
11. Правильно поділено для переносу слово рядка
а) олі-я; б) при-казка; в) вод-жу; г) безі-менний; д) воль-овий.
12. Літеру И пишемо у слові
А) пр…оритет; б) сандв..ч; в) лаб..ринт; г) Ч..лі; д) п..церія.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
VІ варіант
1.Усі приголосні губні в рядку:
а) г, к, х, г; б) к, п, т, ф, х; в) б, п, в, м, ф; г) д, т, з, с, л, н
2. У сучасній українській мові фонем:
а) 33; б)37; в)38; г) 42.
3. Чергування голосних звуків можливі в усіх словах рядка:
а) сон, вода, брови, сила: б) береза, розпис, сім, небо;
в) робота, село, віз , шостий; г) Київ, Львів, Водолага, Харків.
4. З префіксом с- пишуться всі слова рядка:
а) …питати, …кинути, …пекти; б) …брати, …творити, …цідити;
в) …находити, …кликати, …давати; г) …в'язати, …фабрикувати, …непритомніти.
5. Уподібнення приголосних звуків спостерігаємо в усіх словах рядка:
а) берег, урок, сонце; б) вогкий, пісня, земний;
в) безшумний, сорочці, сонце; в) смієшся, молотьба, книжці.
6.Знайдіть фразеологічний зворот, який є синонімом до слова хизуватися:
а) впадати у вічі; б) розв'язати губу; в) лити воду на млин; г) гнути кирпу; д) за пояс заткнути.
7. Правильно перекладено словосполучення повестка дня (рос.)
А повістка дня; Б повістка денна; В порядок денний; Г порядок дня.
8. Літеру О треба писати в усіх словах, ОКРІМ
А) вод..свяття; б) щир..сердний; в) брон..двері; г) свіж..вмитиий; д) бетон..змішувач.
9. Зайве за морфемною будовою слово є в рядку
А) прохід, заміс, прадід; б) свіжо, весело, зелено; в) жалюзі, пончо, рандеву;
Г) зріжу, помию, декому; д) вікно, кіно, бюро.
10. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
а) сльо-зи; б) сер-йозний; в) че-сть; г) ясе-ни; д) жит-тєвий.
11. Літеру Ї пишемо у слові
А) Ра..са; б) ліценз..я; в) старо..ндійський; г) ч..пси; д) дез..нфекція.
12. Установіть відповідність між фразеологізмами і їхніми значеннями:
а) хоч обіддя гни; 1) вродливий;
б) самі вуха та губи; 2) дуже стомлений;
в) як викручена ганчірка; 3) дуже товстий, дебелий;
г) очі вбирає; 4) неприємний;
5) дуже худий.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
VІІ варіант
1. Від усіх слів прикметники творяться за допомогою суфікса –цьк- у рядку:
а) Кременчук, ткач , Случ; б) Права, Волга, Кривий Ріг;
в) Париж, Устилуг, Воронеж; г) Сиваш, Водолага, Лейпциг.
2. Усі слова зазнають спрощення приголосних у рядку:
а) совіс…ний, безчес…ний, радіс…ний; б) проїз…ний, балас…ний, тиж…невий;
в) студен…сякий, мас…ний, хвас…ливий; г) пес…ливий, шіс…надцять, компос…ний.
3. Розділ мовознавчої науки, що вивчає правильну вимову слів, називається:
а) орфоепією; б) фонетикою; в) фонологією; г) фонематикою.
4. Назвіть букви, які завжди позначають два звуки:
а) я, ю, є; б) ї, щ; в) я, ю, є, ї; г) я, ю, ї.
5.Знайдіть зворот, який є антонімом до фразеологізму влучити в саме око:
а) вилетіти з голови; б) тягнути за язик; в) душі не чути; г) розв'язати руки; д) дати маху.
6. Літеру Є замість пропуску треба писати у слові
а) воч..видь; б) дощ..мір; в) бур..лом; г) смітт..збиральний; д) нижч..зазаначений.
7. Спільнокореневими є всі слова, ОКРІМ
а) вранці; б) ранковий; в) ранок; г) ранити; д) зранку.
8. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
А) са-джає; б) тінь-овий; в) чорно-зем; г) музей-ний; д) остан-ній.
9. Літеру І пишемо в слові
а) к..ргиз; б) д..ван; в) пр…рва; г) с..мпозіум; д) сп..рт.
10. Визначити сполучення слів, що НЕ потребує редагування
а) піти за хлібом; б) мандрувати по лісам; в) згідно до наказу; г) відповідно з рішенням; д) дякувати вам.
11. Визначити рядок зі словами, у яких літери З,С позначають частину кореня
А) спілка, снігур, смуток; б) звіт, збігати, збіжжя; в) зрубати, сталь, звинуватити; г) здобний, зграя, звання; д) зректися, ставок, здобич.
12.Визначити відповідність, за якої фразеологічні звороти антонімічні:
1. від горшка два вершка А. кипить у руках;
2. як мокре горить Б. як у воду дивитися;
3. як кіт наплакав В. як за гріш маку;
4. викинути з голови Г. верства келебердянська;
Д. зарубати на носі.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
VІІІ варіант
1. У коренях слів допущено орфографічні помилки в рядках:
А помережити, кажан, паперовий, криниченька, пором;
Б велетень, глибочінь, президент, погарячитись, серпневий;
В щебетати, левада, котушка, грибники, узбережжя;
Г технічний, блищати, христоносець, козуля, слав’янський.
2. Позначте рядок, у якому є помилки у вживанні подовжених та подвосних приголосних.
А Осінній, вихований, лються, відзеркалювати;
Б сказаний, молоддю, розрісся, старанний;
В лляний, тінню, розкішшю, бовваніти;
Г статей, шалений, істинний, піввідра.
3. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
А Влас..ний, безвиїз..ний, зліс..ний, гігант..ський, кіс..лявий;
Б тріс..нути, пес..ливий, хворос..няк, облас..ний, зас..нути;
В ліс..ник, зап’яс..ний, хвас..нути, провіс..ник, шіс..адцять.
Г сер..це, шелес..нути, гус..нути, ціліс..ний, радіс..ний.
4. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних.
А Чернігова, річний, доріжці, більшості;
Б хлібороб, розгін, новобудова, ночі;
В роковини, газопровід, опік, подорожувати;
Г пішохід, будівля, обпікти, ніжностю.
5. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних.
А Кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;
Б латишський, поштовий, мангишлацький, воронежський;
В бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;
Г сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.
6. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно.
А Гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт;
Б імітація, іподром, зуммер, ірреальний, тонна;
В інтер’єр, вар’єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є;
Г інтермецо, піца, брутто, бравіссимо, кармапйола.
7.Укажіть рядок, у якому фразеологічні звороти синонімічні:
а) гратися з вогнем - грім би мене вдарив; б) як з клоччя батіг - як із дишла гармата;
в) каламутити воду - виводити з ладу; г) глузд за розум завертає - заговорити іншою мовою;
д) туман застелив очі - з кам'яним лицем.
8. Позначте рядок словосполучень, кожне з яких містить слово в переносному значенні:
а) м'який характер, золоте серце, оксамитові брови; б) казкова краса, залізний характер, спокійний сон;
в) глухий ліс, стіна хати, море квітів; г) шовкове волосся, вишневий сік, срібний голос;
д) очі горять, ліс росте, гори димлять.
9. Літеру О замість пропуску треба писати в усіх словах, ОКРІМ а) груш..подібний; б) жовч..камяний; в) вантаж..підйомник; г) кав..молка; д) вітр..вій.
10. Спільнокореневими є всі слова рядка
А) уночі, ночувати, ночви; б) водянистий, привід, водичка; в) косити, закосичити, косоиця;
Г) м’ята, пом’якшений, м’яко; д) книжник, книгозбірня, книга.
11. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
а) пі-джак; б) гай-овий; в) пре-святий; г) урожай-ний; д) вагон-ний.
12. Літеру И пишемо у слові
А) станц..я; б) шп..нат; в) кол..брі; г) Та..сія; д) к..моно.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ІХ варіант
1. Тільки перше слово пишуть із великої літери у всіх рядках, окрім:
А (к)римський (п)івострів, (с)офійський (с)обор, (д)ень (н)езалежності;
Б (н)нобелівська (п)ремія, (є)вропейська (п)лоща, (г)олосіївський парк;
В (ф)ранківські (с)онети, (з)асдужений (а)ртист, (д)амоклів (м)еч;
Г (ч)ернеча (г)ора, (м)арійчин (в)інок, (о)лімпійські (і)гри.
2. Усі слова пишуть із корневою літерою о в рядку:
А к..лосистий, ч..рнило, марм..р, х..зяйство, к..жан;
Б л..пух, зд..буток, газопров..д, с..бака, п..рхати;
В р..зумний, зл..мити, репр..дукція, ж..лудь, ..таман;
Г г..лубонька, ж.втий, бор..дка, пам..розь, к..лач.
3. Позначте рядок, у якому є помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних.
А Тонна, уссурійський, буддизм, розп’яття; Б бездоріжжя, пана, стаття, судею;
В панно, Вінниччина, невблаганний, священик; Г контрреформація, статей, здоровенний, Будда.
4. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення?
А Форпос..ний, корис..ний, щас..ливий, улес..ливий, звіс..но;
Б рис..нути, провіс..ник, вис..нути, свис..нути, гус..нути;
В безвиїз..ний, влас..ний, зліс..ний, кіс..лявий, тиж..невий;
Г ненавис..ний, якіс..ний, ціліс..ний, мес..ник, очис..ний.
5. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних.
А Свіжісті, пня, щирісті, пиріга; Б наперу, щоки, вічності, потоку;
В словечко, щічки, вечори, потік; Г козеріг, моху, меншості, потоп.
6. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних.
А Солдатський, парубоцький, витріщений, ткацький; Б Черкашчина, товариський, паризький, сиріцький;
В казахський, нижчий, витрушений, вощина; Г меккський, важчий, одеський, братство.
7. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно.
А Монтеск’є, Пасьянс, бароко, інтерв’ю; Б бюро, ін’єкція, кавалерія, шин’йон;
В кавалькада, Ньютон, ришел’є, круп’є; Г суб’єктивізм, порт’єра, трюк, ласо.
8.Укажіть рядок, у котрому фразеологічні звороти антонімічні:
а) зціпивши зуби - і пальцем не поворухнувши; б) витати в хмарах - лічити піщинки на долівці;
в) заганяти голки в серце - солодити душу; г) не видавиш слова - язик без кісток;
д) хоч до рани приклади - ні риба ні м’ясо.
9. Позначте речення, яке потребує редагування:
а) Я брав участь у спортивних змаганнях.
б) Геологи йшли майже півдоби.
в) Я не хотів вас образити.
г) Один день на тиждень ми говоримо англійською мовою.
д) Мама подякувала нас за допомогу.
10. Префіксальним способом утворено слово рядка
а) учитель; б) неправда; в) білосніжний; г) синь; д) подорожній.
11. Нульове закінчення мають усі слова рядка
А) дуб, степ, беж; б) день, ніч, колись; в) фосфор, простір, ніяк; г) дід, він, край; д) син, зараз, сум.
12. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
А) поя-ва; б) заме-тіль; в) сиві-ють; г) ате-льє; д) водо-йма.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
Х варіант
1. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
А Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила
присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею.
Б Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко.
В Минуло кілька днів, як Озивайло не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало.
Г Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах.
2. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
А Піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
Б розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;
В плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа — одержати листа;
Г материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал.
3. Визначте речення, у якому використано перифразу.
А Над бистротечим Дніпром западав вечір.
Б Он хмари повільно бредуть одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів.
В І диво дивнеє сталось: з ним совість заговорила.
Г І вкриє мудрість голову сріблом.
4. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
А П'ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
Б ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
В стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;
Г сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.
5.Продовжте речення: "Словотвір вивчає...".
А ...правила вимови слів. Б ...звукову будову мови. В ...способи творення слів.
Г ...слова, їх значення, походження, використання. Д ...правила написання слів.
6. У якому рядку всі слова непохідні?
А Білити, зачарований, хід, братський, радість. Б Бігати, весна, білий, стіл, хата.
В Темрява, глибина, сіруватий, знаходити, пустеля. Г Біг, ходити, неспокій, дівчинонька, ручка.
Д Біліти, темніти, радіти, посміхатися, кричати.
7. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах на місці крапок треба ставити м’який знак:
А брун..ка. п’ят..десят. в’яз..кість, ц..вірін..кає, у мас..ці;
Б дівчин..ці, учотир..ох, нян..чити, с..вятковий, Хар..ків;
В близ..кість, бат..ківщина, у кишен..ці, міл..йон, приз..ба;
Г молот..ба. майбут..нє, рибал..ці, рибал..с..кий, кін..чик.
8. Визначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку:
А ближчий, дужчий, сміється, піщаний, у шапочці; Б стомишся, дуб, казка, нігті, легкий;
В боротьба, вишчий, зцідити, книжці, дочці; Г молотьба, легший, дорожчий, нижчий, річці.
9. Відбувається спрощення в групах приголосних на письмі в усіх словах рядка:
А проїз..на, безжаліс..но, гіган..ський; Б доблес..ний, захис..ник, студен..ський;
В безжаліс..ний, тріс..нути, форпос..ний; Г блис..нути, сутніс..ний, благовіс..ний.
10. Усі слова пишуть із кореневою літерою О в рядку:
А к..лосистий, ч..рнило, марм..р, х..зяйство, к..жан; Б л..пух, зд..буток, газопров..д, с..бака, п..рхати; В р..зумний, зл..мити, репр..дукція, ж..лудь, ..таман; Г г..лубонька, ж..натий, бор..дка, пам..розь, к..лач.
11. Апостроф не ставиться після букв, що позначають губні приголосні, перед буквами я, ю, є, ї в таких словах:
А сузір..я, міжгір..я, повір..я, пір..я; Б черв..як, верб..я, арф..яр, верф..ю;
В медв..яний, рутв..яний, мавп..ячий, цв..ях; Г без..ядерний, під..їхати, двох..ярусний.
12. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно:
а) гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт;
б) імітація, іподром, зуммер, ірреальний, тоннаж;
в) інтер’єр, вар’єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є;
г) інтермецо, піцца, брутто, бравісимо, карманйола.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ХІ варіант
1. Позначте рядок, у якому є контекстуальні синоніми.
А Минуло кілька днів, як Озиваймо не чув і не бачив вовка. З його володінь принаймні сіроманець зник. Лісовичок навіть хвилюватися почав — все-таки живе створіння пропало.
Б Було, як почують хуторяни, що йде татарва, то ховаються по байраках і котловинах .
В Шлях лежав на вододілі Дніпра й Бугу, лежав високо і рівно. Турчанська могила присядькувато чапіла над чорним шляхом прибіленою копицею.
Г Тут було створено Кирило-Мефодіївське товариство, революційне крило якого очолив Т. Г. Шевченко.
2.У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?
А Зуби з'їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі; Б горло драти, криком кричати, милити шию;
В кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру; Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.
3.Визначте, яке сполучення слів не є фразеологізмом:
а) бити різками; б) спопелити очима; в) кривити душею; г) сипати дотепами; д) читати між рядками.
4. Як називається спосіб творення нового слова шляхом відкидання значущих частин?
А суфіксальним; Б складанням; В префіксальним; Г безафіксним.
5. Як називається основа, від якої утворюється нове слово?
А твірною основою; Б похідною основою; В непохідною основою; Г твірним словом.
6. Назвіть рядок, у якому допущено орфографічну помилку:
А кур’єр, дев’ять, з’явитися, Лук’ян, двох’ярусний; Б з’єднаний, рум’яний, дзвякнути, свято, цвях;
В вітряк, духм’яний, різдвяний, торф’яний, моркв’яний; Г без’ядерний, надвечір’я, п’явка, міжбрів’я.
7. Укажіть рядок, у якому в усіх словах слід вписати літеру и:
А пр..блуда, пр..білий, пр..білений, пр..віз; Б пр..хороший, пр.хорошений, пр..спокійний, пр..мерзання;
В пр..знатися, пр..їхати, пр..вітність, пр..кидатися; Г пр..бічник, пр..дорогий, пр..жорстоко,пр..землити.
8. Правильно написано всі слова іншомовного походження в рядку:
А інтермецо, оппонент, бравісимо, бароко; Б лібрето, вар’єте, досьє, Вірджинія, імміграція;
ВСирія, сольфеджіо, беладона, мадона; Г Джульетта, сюрреалізм, голандський, акомпанемент.
9. У коренях слів допущено орфографічні помилки в рядках:
А помирежити, кажан, паперовий, криниченька, паром;
Б велетень, глибочінь, президент, погарячитись, серпневий;
В щебетати, левада, котушка, грибники, узбережжя;
Г технічний, блищати, хрестоносець, козуля, слов’янський.
10. М’який знак не пишеться
А перед буквою о; Б після букв, що позначають губні та шиплячі приголосні, а також після букви р; В перед буквосполученням йо; Г у дієсловах на –ть, -ться.
11. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
А влас..ний, безвиїз..ний, зліс..ний, кіс..лявий; Б тріс..нути, хворос..няк, облас..ний, зас..нути;
В ліс..ник, зап’яс..ний, провіс..ник, шіс..надцять; Г сер..це, шелес..нути, ціліс..ний, радіс..ний.
12. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних:
А Чернігіва, річний, дорожці, більшості; Б хлібороб, розгін, новобудова, ночі;
В роковини, газопровід, опік, подорожувати; Г пішохід, будівля, обпекти, ніжності.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ХІІ варіант
1. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:
а) смородина, термометр, спальня, тиша; б) тюльпан, чайник, ягоди, міський;
в) місток, сільський, курорт, лижі; г) ярок, сумно, пролісок, чистенький.
2. Укажіть рядок слів, у яких усі приголосні тверді:
а) ваза, ковдра, сіяти, крити; б) береза, паста, шафа, вазон;
в) берег, дорога, кріт, краяти; г) зимівля, сонячно, добре, корисно.
3. Виділіть рядок слів, у яких всі приголосні дзвінкі.
а) книга, літо, морози, грози; б) межа, юпітер, косовиця, хліб;
в) дорога, гора, здоровий, димова; г) крига, суниця, лимон, апельсин.
4. Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:
а) шматок, постіль, голосний, корабель; б) паштет, сік, кошик, хотіти;
в) ложка, праска, юшка, ватра; г) сімнадцять, королівство, золото, ліс.
5. Укажіть рядок слів, у яких буква Ю позначає два звуки:
а) любити, юшка, юхт, бюст; б) юрта, в’юн, матір'ю, розумію;
в) крицю, юність, солов'ю, милістю; г) заздрістю, країною, мишею, радістю.
6.Визначте речення, що містить фразеологізм:
а) Гаптує вечір жовтим шовком блакитні килими, а чорний пень зробився вовком, повившись у дими.
б) Настає вечір, і лізе на небо червоний місяць.
в) Студений вітер б'є в холодні вікна, і олов'яний важко дише став.
г) Андрій зійшов на ґанок і, завмираючи серцем, натиснув на клямку.
7. Позначте речення, яке потребує редагування:
а) Я приймав участь у спортивних змаганнях.
б) Геологи йшли майже півдоби.
в) Я не хотів вас образити.
г) Один день на тиждень ми говоримо англійською мовою.
д) Мама подякувала нам за допомогу.
8. Спільнокореневими є всі слова, ОКРІМ
а) горіх; б) горішній; в) горішник; г) горішок; д) горіховий.
9. Суфіксальним способом утворено слово рядка
А) недогарок; б) мореплавець; в) пісняр; г) нічия; д) безлюддя.
10. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
А) Ки-їв; б) перед-звін; в) крає-вид; г) су-джу; д) люд-ський.
11. Літеру И пишемо у слові
А) м..шень; б) с..нус; в) д..аграма; г) пр..сумно; д) Д..зель.
12. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами:
а) як у карася вовни; 1) як листу на дереві;
б) як зірок на небі; 2) як хап ухопив;
в) як водою змило; 3) як рак на мілині;
г) як Сіркові муху з’їсти; 4) як дурному з гори бігти;
5) як з цапа молока.
Підсумкова контрольна робота з української мови. 10 клас
ХІІІ варіант
1. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:
а) садиба, гайок, веселощі, коромисло; б) білочка, крашанка, степ, колиска;
в) малюк, синь, люлька, ялинка; г) персик, світло, тигреня, тисяча.
2. Укажіть рядок слів, у яких усі приголосні тверді:
а) дорога, книга, ручка, мости; б) міст, яма, зелений, техніка;
в) соняшник, хлопчик, хутірець, поле; г) яблуня, єнот, їжак, їжа.
3. Виділіть рядок слів, у яких всі приголосні дзвінкі.
а) будівля, джем, джміль, нога; б) кладка, ложка, лізти, празький;
в) голуб, обсадити, різкий, солодкий; г) хлів, сад, клуб, приповідка.
4. Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:
а) пушок, суп, схопити, коса; б) кухлик, порох, сніжинка, крига;
в) порошинка, сніг, криголам, бігти; г) зблизька, соняшник, дуб, салат.
5. Укажіть рядок слів, у яких буква Я позначає два звуки:
а) п’явка, яструб, ясний, Лук’яненко; б) рішення, тигреня, рілля, ясочка;
в) заряд, ялівець, тихоня, краля; г) Ярослав, В’ячеслав, Святослав, Яків.
6. Позначте рядок, у котрому всі сполучення слів є фразеологізмами:
а) гострий язик, твердий горішок, світла голова; б) чорна година, уторована дорога, французька вимова;
в) осине гніздо, смертна година, варений рак; г) жовта пляма, друге дихання, глупа північ;
д) битий козир, царський дім, наріжний камінь.
7. Спільнокореневими є всі слова, ОКРІМ
а) дорога; б) дорожити; в) подорожній; г) доріжка; д) дороговказ.
8. Префіксально-суфіксальним способом утворено слово рядка
а) рівноправ’я; б) невідомий; в) ніжність; г) прадід; д) прикордонник.
9. Правильно поділено для переносу слово рядка
а) сид-жу; б) але-я; в) бадь-орий; г) при-свячений; д) пі-дказка.
10. Літеру Ї пишемо у всіх словах, ОКРІМ
а) мо..ми; б) бо..шся; в) по..дьте; г) го..ти; д) пор..жте.
11. Укажіть відповідність між неологізмом іншомовного походження та його тлумаченням:
а) субсидія 1. Одноразова грошова допомога
б) імідж 2. Допомога держави малозабезпеченим
в) бартер 3.Обмін
г) індексація 4 Перерахунок
5. Образ
12. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів:
а) адамові; 1) стовпи;
б) авгієві; 2) ложе;
в) геркулесові; 3) стайні;
г) прокрустове; 4) діти;