Урок "Микола Верещака "Калина". Дмитро Добровольський "Червона калина"

Про матеріал
Урок літературного читання у 3 класі. Тема: " Микола Вербицький "Калина". Дмитро Добровольський "Червона калина". Порівняння вірша з репродукцією картини. Мета: ознайомити учнів з новим розділом, з віршем Миколи Верещаки "Калина". Вчити виділяти головне, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення, мовлення. Виховувати патріотичні почуття, гордість за свою країну.
Перегляд файлу

 Тема. Микола Верещака «Калина». Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини.

Мета. Ознайомити учнів з новим розділом, його структурою, з віршем Миколи Верещаки «Калина», вчити виділяти головне, удосконалювати  навички          свідомого, виразного читання поетичних творів, порівнювати вірш із репродукцією, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати патріотичні почуття, гордість за свою країну, бажання вивчати її традиції.

Обладнання. Репродукції ікон Покрови Пресвятої Богородиці та картини Дмитра Добровольського «Червона калина». Ілюстрації рослин, символів

     України, наочність до вправи «Очікування».

          Хід уроку

І Вступна частина

  1. Ознайомлення з новим розділом (виставка фотографій церков)

Без названия (6).jpgБез названия (7).jpgБез названия (8).jpg

Покрова Пресвятої Богордиці – християнське і народне свято, відзначається церквами східного обряду (православними та греко-католицькими) 14 жовтня.

images (6).jpgimages (7).jpgБез названия (3).jpg

З 1999 року свято Покрови в Україні відзначається як День українського козацтва.

maxresdefault.jpg

1942 року у цей день було офіційно утворено Українську повстанську армію (УПА).

Без названия (4).jpg

14 жовтня 2014 року запроваджено державне свято – День захисника України.

Без названия (5).jpg

  1. Вправа «Очікування»

       (Орнамент з кетягів калини та окремі червоні ягідки калини для демонстрації очікувань)

       images (3).jpg 397323_1574682701.jpg

ІІ Основна частину уроку.

  1. Робота над репродукцією Д. Добровольського «Червона калина»

А) Розглядаємо репродукцію картини українського художника Д. Добровольського «Червона калина».

 – Яку пору року зобразив художник?

  •    Який час доби?
  •    Що допомогло відзначити пору року і час доби?
  •    Яку рослину зображено на полотні?
  •    Що видно за кущами?
  •    Які кольори переважають на полотні?

Krasnaya-kalina.jpg

  1. Вправа «Асоціативний кущ»
  •    Обговорення ілюстрації із зображенням калини.
  •    Пригадуємо приказки, прислів’я про калину.

Прислів’я, приказки.

  • Який кущ, така й калина, яка мати така й дитина.
  • Весною калина білим цвітом квітує, а восени червоним.
  • Без верби і калини нема України.

Загадки

А) За хатою у садочку,     Б) У вінку зеленолистім

У зеленому віночку У червоному намисті

Та в червоних намистах Задивляється у воду

Стала пава молода На свою чарівну вроду. (Калина)

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти

За намисто кожен – смик

Та й укине на язик. (Калина)

В) Навесні – білим цвітом     Г) Стоїть дід над водою

Восени – червоним плодом. (Калина) З білою бородою

     Тільки сонечко пригріє

 Борода почервоніє. (Калина)

 

Лікарська рослина

                                                                                                        Народний символ              КАЛИНА             прикраса

Символ дівочої краси

 

  1. Робота над віршем М. Верещака «Калина»

«Щоденні 5» Слухаю і розумію.

  • виразне читання вірша вчителем
  • почуття після слухання вірша (смайлик)
  1. «Щоденні 5» Читаю для себе.
  • самостійне читання вірша (напівголосом)
  • з якою інтонацією потрібно читати кожну строфу?
  • Відповіді на запитання в кінці вірша

А) Які почуття виникли в тебе після читання вірша?

Б) Що хотів донести своїм віршем до школярів автор?

В) Чому про калину складають пісні?

Г) Знаходження і читання виділеного речення.

Д) Пояснити зміст останнього речення.

Е) Підбираємо синоніми до слова звитяжець – воїн, боєць, переможець. (Звертаємо увагу учнів на необхідність користування словниками синонімів).

  1. Вправа «Хвости»

        (Учитель читає початок речення, а учні відшукують та дочитують його повністю).

  • На битву за волю і … (честь Батьківщини кожен воювати далеко іде, а вдома калина і мила дівчина, що довго і вірно коханого жде.)
  • Стоїть над водою … (червона калина.)
  • Калино, калино, квітуй у … (долині, пишайся рямяно над синню води.)
  • І кров їх гаряча … (горіла багряно, мов грона калини, на білім снігу.)
  • Виразне читання вірша учнями.

      6. Порівняння вірша та репродукції картини

Микола Верещака «Калина»

Дмитро Добровольський «Червона калина»

Відмінне

Спільне

Відмінне

Весна

Розповідь про козака

Розповідь про захисника

Де садили калину?

Калина

Біля будинку росте кущ калини, він червоний

 

Осінь

  1. Розвиток мовлення
  • Учні по черзі пригадують інші рослини, які є символами України.

Без названия.jpgБез названия (2).jpg

images (1).jpgimages (2).jpgimages (4).jpgimages (5).jpgimages.jpg

ІІІ Заключна частина

  1. Рефлексія

Вправа «Продовж речення»

  • На уроці я працював/працювала …
  • На уроці мені було …
  • Мої очікування …
  1. Домашнє завдання

А) Дібрати прислів’я про рослини народні символи України.

Б) Виразно читати вірш М. Верещаки «Калина».

 

 

 

 

     

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
2051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку