План - конспект заняття гуртка одного дня.
Керівник: Хіменко І.В
Дата: 12.02.2019 р
Тема: Повільний Вальс - експрес урок..
Мета : навчити дітей випускного класу основним рухам Повільного Вальсу, ознайомити з роботою в парі .
Завдання : підготувати доступні рухи, які діти зможуть вивчити на одному занятті ,врахувавши те що вони не мають відношення до занять хореографією.
Кількість присутніх: 18 чол. (11-А КЗОШ №8)
16 чол. (11-Б КЗОШ №8)
Вступ.
Говорячи про бальні танці, перша асоціація виникає з чарівним, магічно привабливим , Повільним, інакше кажучи - Англійським вальсом.
Місце народження вальсу – Відень. Перша хвиля популярності припадає на початок XIX століття. Танець поступово перейшов до інших країн, набував власні національні риси в кожній державі. Таким чином з'явилося безліч різновидів – Угорський Вальс, Вальс-мазурка та інші.
Спочатку виконувався в досить швидкому темпі. Але з приходом танцю в Англію, з освітою в 70-х роках XIX століття «Бостонського клубу», утворився новий стиль – Вальс-бостон. Темп музики для цього танцю значно відрізнявся від темпу свого батька і був повільнішим.
Незабаром новий танець придбав нове ім'я Повільний, або Англійський Вальс.
З 1921 року змінюються рухи Вальсу. Основним рухом стає фігура крок-приставка-крок. Але через п'ять років танець вдосконалюється. Імперське Товариство Вчителів Танцю стандартизує руху, включаючи до Вальсу фігури з повільного фокстроту.
Сучасний Англійський вальс є обов'язковим до виконання на змаганнях зі спортивних бальних танців і входить в європейську програму. Музичний розмір – 3/4, акцент – на перший рахунок, темп – 29-30 тактів в хвилину.
Практична частина.
Партнери створюють мінімальну відстань в нижній частині тіла, вище – партнерка зміщується вправо відносно партнера.
Сумарно за перші два кроки пара повинна зробити оберт 180 градусів. Перший крок здійснюється партнером з правої ноги, що стоїть обличчям за напрямком танцю. Другий крок полягає не тільки в обході навколо партнерки і розвороті пари, але і відбувається з підняттям щодо першого і третього кроків.
Рух назад починається партнером лівою ногою. Перший крок другого такту відповідає кроку партнерки і навпаки. Другий крок другого такту також повинен бути виконаний з необхідністю зробити оберт на 180 градусів. Третій крок в кожному такті – приставляння ноги.
У загальному вигляді основний рух Повільного Вальсу полягає у здійсненні найбільш довгого першого кроку, поворотного другого і допоміжного третього. Різниця в рухах між партнером і партнеркою становить один такт. Найважливішою є «скручування» обома партнерами, завдяки якій виконавці не стикаються один з одним і зберігають контакт.
Надзвичайна краса Повільного Вальсу, елегантність, струмуюча музика поглинають танцюристів і глядачів, занурює у надзвичайну атмосферу краси і розкоші. Недарма Вальс є, мабуть, самим знаменитим танцем у світі протягом сторіч.
Працюючи з учнями одинадцятого класу на занятті одного дня по вивченню Повільного Вальсу, виробили такий підхід в роботі.
1. Обов'язкова історична довідка.
2. Роз'яснення музичного темпу та ритму,
3. Вивчення вальсового кроку обличчям до глядача, по напряму вперед і назад. Далі виконуємо цей рух ,але по чотирьом крапкам зали 1,3,5,7. В кожну з цих крапок робимо два кроки - один крок вперед правою ногою(рахуючи раз,два ,три), другий крок назад лівою ногою (рахуючи раз, два, три) , таким чино ми зробимо одне коло на вісім тактів,в кожну з крапок по два кроки вперед і назад,на два такти Далі робимо ускладненні - оберт залишаться по тих самих крапках, але в кожну з яких повинні зробити лише один крок,другий вже з поворотом в іншу крапку. Таким чином на одну вісімку ви зробите два кола.
4. Далі партнери становляться в пари і робимо все з третього пункту, партнерша, яка стоїть спиною до глядача і починає рух з лівої ноги назад.
Коли діти вже добре засвоїли матеріал в простому виконанні вальсу,переходимо до комбінації вже з обертами по колу спільному та своєму.
Висновок: На уроку учні ознайомилися з історією Повільного Вальсу, вивчили основні кроки в парі. Завдяки вдало підібраному матеріалу ,вдалось за короткий проміжок часу навчити дітей танцювати під музичний супровід, вивчити оберт повільного вальсу в парі, а головне те що це вийшло засвоїти матеріал дітям, які не мали ніякої танцювальної підготовки.
1