План-конспект з математики "Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей."

Про матеріал
Тема: Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей. Мета:  Навчальна: повторити множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння і нерівності.  Розвивальна: розвивати мислення.  Виховна: виховувати інтерес до предмета. Тип уроку: урок узагальнення знань.
Перегляд файлу

План-конспект  з математики уроку № 98 у 4класі

Тема: Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей.

 

Мета:

  • Навчальна: повторити множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння і нерівності.
  • Розвивальна: розвивати мислення.
  • Виховна: виховувати інтерес до предмета.

 

Тип уроку: урок узагальнення знань.

 

Обладнання та матеріали: презентація до уроку, аудіо запис до фізкультхвилинки, картки з вправою для парної роботи, веселковы таблички для кожного учня.

Література: Богданович М.В. Математика: підр. для 4кл. загальноосвіт. навч. закл./ М.В.Богданович, Г.П. Лишенко. – 2-е вид. Київ: Генеза, 2016. – 176с.

Хронометраж уроку:

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(1хв)
  2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(2хв)
  3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ, ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ)(15хв)
  1. Перевірка домашнього завдання. Робота в парах(5хв)
  2. Усні обчислення(10хв)

2.1. Задачі на кмітливість(3хв)

  1. Читання виразів(3 хв)
  2. Розв’язування задач за схемами( 4хв)
  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ(2хв)
  2. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ(24хв)

1. Робота за підручником (с. 137–138). Письмове виконання завдань з поясненням на дошці(16хв)

2. Фізкультхвилинка (1хв)

3. Веселкові завдання (6хв)

4. Самоперевірка ( 2хв)

  1. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ(2хв)
  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(1хв)

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(1хв)
    1. Вітання(1хв)


Встаньте, діти, всі рівненько, 
Посміхніться всі гарненько. 
Продзвенів уже дзвінок, 
Починається урок. 
Він весняний і цікавий, 
Тож гостей зібрав чимало. 
Повернімося обличчям до гостей 
І лагідно промовимо: «Добрий день!» 

 

( слайд 2)

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(2хв)

 

- Діти, сьогодні у нас не звичайний урок математики. У нас дворі вже весна, а в королівстві Математики ще досі зима. Тож давайте разом розбудимо весну в цьому королівстві, а допоможуть нам  ваші знання.  Для цього вам потрібно бути уважними, кмітливими та винахідливими.

- Діти, над якою темою ми працювали на минулому уроці? (множення багатоцифрових чисел на круглі числа).У кожного з вас є щоденник пробудження весни – це ваш робочий зошит. Тому відкриваємо щоденник пробудження весни, записуємо дату та класна робота.

(слайд 3)

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ, ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ)(15хв)

 

  • Щоб з’ясувати чи готові ви будити весну в королівстві Математики, перевіримо домашнє завдання.

 

  1. Перевірка домашнього завдання. Робота в парах(5хв)

Завдання 847

Розв’язання

1) 2 + 3 = 5 (сп.) — пошила швачка;

2) 10 : 5 = 2 (м) — на одну спідницю;

3) 2 · 2 = 4 (м) — за перший день.

Відповідь: 4 м тканини витратила швачка за перший день.

 

  • По працюйте в парах і встановіть порядок дій у домашній задачі.
  • Скажіть мені, будь-ласка, яку відповідь ви отримали у задачі?(Відповідь: 4 м тканини витратила швачка за перший день) Перевірте ваше розв’язання із слайдом на екрані.

(слайд 4)

 

Завдання 848

  • Назвіть відповіді до прикладів.

620 · 600 = 372 000;    70 070 – 9000 = 61 070;

870 · 90 = 78 300;    4900 · 20 = 98 000;

570 · 60 : 5 = 34 200 : 5 = 6840;   49 544 : 8 = 6193.

 

  • Молодці, із домашнім завдання всі впоралися. Тепер можемо будити весну у королівстві Математики.

(слайд 5)

 

  1. Усні обчислення(10хв)

- Тільки кмітливі учні зможуть розігнати сірі хмари та випустити на волю яскраве сонечко, щоб почав танути сніг!

2.1. Задачі на кмітливість(3хв)

  • Один чоловік купив три кози і заплатив 3 гривні. Запитання: по чому коза пішла? (По землі)
  • Троє людей чекали потяг три години. Скільки чекав потяг кожен? (Три години)
  • На земній кулі нараховується 2800 видів птахів і 1600 видів павукоподібних. Якщо кожен з видів птахів знищить один вид павукоподібних, чи залишаться ті на Землі? (Ні)

 

  • Отже, важкі сірі хмари повтікали і сонечко щедро кинуло своє тепле проміння на землю!

(слайд 6)

  1. Читання виразів(3 хв)
  • Діти, прочитайте вираз, який зображений на екрані, усіма способами що знаєте!

(слайд 7)

 

  1. Суму чисел 250 і 20 поділити на добуток чисел 90·3.
  2. Частка чисел виражена сумою чисел 250 і 20 та добутком чисел 90 і 3.
  3. Ділене виражене сумою чисел 250 і 20, дільник – добутком чисел 90 і 3.

 

  • Молодці! Ось тепер ми бачимо перші блакитні хмаринки, які пливуть весняним небом!

(слайд 8)

 

  1. Розв’язування задач за схемами( 4хв)

 

  • В небі яскраво світить сонечко, але щоб з’явилися проталини, Зима пропонує вам подарувати їй та всій її рідні квіти. Скільки потрібно квітів ви дізнаєтесь склавши та розв’язавши задачу за схемою.

( слайд 9)

(слайд 10)

  • Отже, діти ви вірно розв’язали задачу. Зимова рідня отримавши квіти дуже розчулилась і потекли дзвінки струмочки і з’явились перші проталинки, які вказують шлях не тільки весні, а й нам до теми нашого уроку.

(слайд 11)

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ(2хв)
  • Діти, зважаючи на те, які завдання ми виконували, чи можете ви сформулювати тему сьогоднішнього уроку. Будемо повторювати  множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа та готуватися ДПА.

(слайд 12)

  1.     РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ(24хв)
  • Діти, на наших проталинках дуже хочуть зацвісти перші весняні квіти. Але нічний мороз заважає їм, давайте його проженемо далеко на північ. Мороз дуже боїться всього невідомого, тому будемо розв’язувати рівняння.

(слайд 13)

 

  1. Робота за підручником (с. 137–138). Письмове виконання завдань з поясненням на дошці(16хв)

Завдання 852

x : 20 = 240     x · 20 = 200

x = 240 · 20     x = 200 : 20

x = 4800      x = 10

 

840 : x = 20     30 · x = 960

x = 840 : 20     x = 960 : 30

х = 42      x = 32

  • Молодці! Мороз утік і на проталинках зявилися перші весняні квіти. Гарно стало довкола, от тільки співу птахів не вистачає. (слайд 14)
  • Для того щоб указати шлях птахам, мешканці математичного королівства придбали гас для вуличних ліхтарів і склали про це для вас задачу.  

Задача 849

Розв’язання

1) 72 : 4 = 18 (кг) — в одній каністрі;

2) 54 : 18 = 3 (кан.) — потрібно.

Відповідь: 3 каністри потрібно, щоб розлити 54 кг гасу. 

 

- І ось прилетіли пташки.

(слайд 15)

 

2. Фізкультхвилинка (пісня з рухами «Ой, минула вже зима») (1хв)

 

3. Веселкові завдання (6хв)

  • І так гарно стало довкола у королівстві Математики, що його мешканці надіслали вам математичні веселкові завдання. Взяли картки і самостійно виконуйте завдання.

 

 

A

в

S

5 см

2 см

 

 

3см

12 см2

 

 

t

V

S

3 год

км/год

120 км

2 год

10 км/год

 

 

 

600·40                 21000

800·500               24000

30·700                 40 000

 

4. Самоперевірка ( 2хв)

 

  • А тепер звірте свої відповіді зі слайдом, що зображений на екрані. Чи всі так виконали?

(слайд 16)

( слайд 17)

(слайд 18)

  1. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ(2хв)
  • Діти, ви на уроці працювали старанно і наполегливо тому і розбудили весну в королівстві Математики.  Що сподобалося вам на уроці? Які вміння вдосконалили?
  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(1хв)

Завдання 856; 857 (с. 138).

(слайд 19)

docx
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
1981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку