План-конспект з математики уроку № 98 у 4класі
Тема: Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей.
Мета:
-
Навчальна: повторити множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння і нерівності.
-
Розвивальна: розвивати мислення.
-
Виховна: виховувати інтерес до предмета.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Обладнання та матеріали: презентація до уроку, аудіо запис до фізкультхвилинки, картки з вправою для парної роботи, веселковы таблички для кожного учня.
Література: Богданович М.В. Математика: підр. для 4кл. загальноосвіт. навч. закл./ М.В.Богданович, Г.П. Лишенко. – 2-е вид. Київ: Генеза, 2016. – 176с.
Хронометраж уроку:
-
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(1хв)
-
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(2хв)
-
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ, ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ)(15хв)
-
Перевірка домашнього завдання. Робота в парах(5хв)
-
Усні обчислення(10хв)
2.1. Задачі на кмітливість(3хв)
-
Читання виразів(3 хв)
-
Розв’язування задач за схемами( 4хв)
-
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ(2хв)
-
РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ(24хв)
1. Робота за підручником (с. 137–138). Письмове виконання завдань з поясненням на дошці(16хв)
2. Фізкультхвилинка (1хв)
3. Веселкові завдання (6хв)
4. Самоперевірка ( 2хв)
-
ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ(2хв)
-
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(1хв)
Хід уроку
-
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(1хв)
1. Вітання(1хв)
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він весняний і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовимо: «Добрий день!»
( слайд 2)
-
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(2хв)
- Діти, сьогодні у нас не звичайний урок математики. У нас дворі вже весна, а в королівстві Математики ще досі зима. Тож давайте разом розбудимо весну в цьому королівстві, а допоможуть нам ваші знання. Для цього вам потрібно бути уважними, кмітливими та винахідливими.
- Діти, над якою темою ми працювали на минулому уроці? (множення багатоцифрових чисел на круглі числа).У кожного з вас є щоденник пробудження весни – це ваш робочий зошит. Тому відкриваємо щоденник пробудження весни, записуємо дату та класна робота.
(слайд 3)
-
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ, ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ)(15хв)
-
Щоб з’ясувати чи готові ви будити весну в королівстві Математики, перевіримо домашнє завдання.
-
Перевірка домашнього завдання. Робота в парах(5хв)
Завдання 847
Розв’язання
1) 2 + 3 = 5 (сп.) — пошила швачка;
2) 10 : 5 = 2 (м) — на одну спідницю;
3) 2 · 2 = 4 (м) — за перший день.
Відповідь: 4 м тканини витратила швачка за перший день.
-
По працюйте в парах і встановіть порядок дій у домашній задачі.
-
Скажіть мені, будь-ласка, яку відповідь ви отримали у задачі?(Відповідь: 4 м тканини витратила швачка за перший день) Перевірте ваше розв’язання із слайдом на екрані.
(слайд 4)
Завдання 848
-
Назвіть відповіді до прикладів.
620 · 600 = 372 000; 70 070 – 9000 = 61 070;
870 · 90 = 78 300; 4900 · 20 = 98 000;
570 · 60 : 5 = 34 200 : 5 = 6840; 49 544 : 8 = 6193.
-
Молодці, із домашнім завдання всі впоралися. Тепер можемо будити весну у королівстві Математики.
(слайд 5)
-
Усні обчислення(10хв)
- Тільки кмітливі учні зможуть розігнати сірі хмари та випустити на волю яскраве сонечко, щоб почав танути сніг!
2.1. Задачі на кмітливість(3хв)
-
Один чоловік купив три кози і заплатив 3 гривні. Запитання: по чому коза пішла? (По землі)
-
Троє людей чекали потяг три години. Скільки чекав потяг кожен? (Три години)
-
На земній кулі нараховується 2800 видів птахів і 1600 видів павукоподібних. Якщо кожен з видів птахів знищить один вид павукоподібних, чи залишаться ті на Землі? (Ні)
-
Отже, важкі сірі хмари повтікали і сонечко щедро кинуло своє тепле проміння на землю!
(слайд 6)
-
Читання виразів(3 хв)
-
Діти, прочитайте вираз, який зображений на екрані, усіма способами що знаєте!
(слайд 7)
-
Суму чисел 250 і 20 поділити на добуток чисел 90·3.
-
Частка чисел виражена сумою чисел 250 і 20 та добутком чисел 90 і 3.
-
Ділене виражене сумою чисел 250 і 20, дільник – добутком чисел 90 і 3.
-
Молодці! Ось тепер ми бачимо перші блакитні хмаринки, які пливуть весняним небом!
(слайд 8)
-
Розв’язування задач за схемами( 4хв)
-
В небі яскраво світить сонечко, але щоб з’явилися проталини, Зима пропонує вам подарувати їй та всій її рідні квіти. Скільки потрібно квітів ви дізнаєтесь склавши та розв’язавши задачу за схемою.
( слайд 9)
(слайд 10)
-
Отже, діти ви вірно розв’язали задачу. Зимова рідня отримавши квіти дуже розчулилась і потекли дзвінки струмочки і з’явились перші проталинки, які вказують шлях не тільки весні, а й нам до теми нашого уроку.
(слайд 11)
-
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ(2хв)
-
Діти, зважаючи на те, які завдання ми виконували, чи можете ви сформулювати тему сьогоднішнього уроку. Будемо повторювати множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа та готуватися ДПА.
(слайд 12)
-
РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ(24хв)
-
Діти, на наших проталинках дуже хочуть зацвісти перші весняні квіти. Але нічний мороз заважає їм, давайте його проженемо далеко на північ. Мороз дуже боїться всього невідомого, тому будемо розв’язувати рівняння.
(слайд 13)
-
Робота за підручником (с. 137–138). Письмове виконання завдань з поясненням на дошці(16хв)
Завдання 852
x : 20 = 240 x · 20 = 200
x = 240 · 20 x = 200 : 20
x = 4800 x = 10
840 : x = 20 30 · x = 960
x = 840 : 20 x = 960 : 30
х = 42 x = 32
-
Молодці! Мороз утік і на проталинках зявилися перші весняні квіти. Гарно стало довкола, от тільки співу птахів не вистачає. (слайд 14)
-
Для того щоб указати шлях птахам, мешканці математичного королівства придбали гас для вуличних ліхтарів і склали про це для вас задачу.
Задача 849
Розв’язання
1) 72 : 4 = 18 (кг) — в одній каністрі;
2) 54 : 18 = 3 (кан.) — потрібно.
Відповідь: 3 каністри потрібно, щоб розлити 54 кг гасу.
- І ось прилетіли пташки.
(слайд 15)
2. Фізкультхвилинка (пісня з рухами «Ой, минула вже зима») (1хв)
3. Веселкові завдання (6хв)
-
І так гарно стало довкола у королівстві Математики, що його мешканці надіслали вам математичні веселкові завдання. Взяли картки і самостійно виконуйте завдання.
A
|
в
|
S
|
5 см
|
2 см
|
|
|
3см
|
12 см2
|
t
|
V
|
S
|
3 год
|
км/год
|
120 км
|
2 год
|
10 км/год
|
|
600·40 21000
|
800·500 24000
|
30·700 40 000
|
4. Самоперевірка ( 2хв)
-
А тепер звірте свої відповіді зі слайдом, що зображений на екрані. Чи всі так виконали?
(слайд 16)
( слайд 17)
(слайд 18)
-
ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ(2хв)
-
Діти, ви на уроці працювали старанно і наполегливо тому і розбудили весну в королівстві Математики. Що сподобалося вам на уроці? Які вміння вдосконалили?
-
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(1хв)
Завдання 856; 857 (с. 138).
(слайд 19)