План уроку на тему: "Страви українсько та британської кухні"

Про матеріал
Мета уроку: перевірка рівня засвоєних знань та сформованих навичок здобувачів освіти з теми; розвивати у здобувачів освіти естетичний смак, вміння аналізувати, критичне мислення під час уроку; виховувати у здобувачів освіти повагу до праці, обраної професії, сумлінність, ініціативу, культуру спілкування, відповідальність. Тип уроку:урок контролю і корекції знань, умінь та навичок. Вид уроку: бінарний урок - залік. Методи навчання: 1.Інформаційно-рецептивний - словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда); - наочний (ілюстрація, демонстрація). Прийоми навчання: виклад інформації, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань. 2. Репродуктивний. Прийоми навчання: конкретизація і закріплення вже набутих знань. 3. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання. Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань. 4. Інтерактивні прийоми: вправи (інтернет-сервіс інтерактивних дидактичних вправ https://wordwall.net, LearningApps.org). Дидактичне забезпечення: презентація, інтерактивна гра. Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в групах.
Перегляд файлу

План уроку

 

Тема уроку: Страви української і британської кухні

Мета уроку:  перевірка рівня засвоєних знань та сформованих навичок здобувачів освіти з теми; розвивати у здобувачів освіти естетичний смак, вміння аналізувати, критичне мислення під час уроку; виховувати у здобувачів освіти повагу до праці, обраної професії, сумлінність, ініціативу, культуру спілкування, відповідальність.

Тип уроку:урок контролю і корекції знань, умінь та навичок.

Вид уроку: бінарний урок - залік.

Методи навчання:

1.Інформаційно-рецептивний

- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда);

- наочний (ілюстрація, демонстрація).

Прийоми навчання: виклад інформації, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань.

2. Репродуктивний.

Прийоми навчання: конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань.

4. Інтерактивні прийоми: вправи (інтернет-сервіс інтерактивних дидактичних вправ https://wordwall.net, LearningApps.org).

Дидактичне забезпечення: презентація, інтерактивна гра.

Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в групах.

Список основної та додаткової літератури:  В.С. Доцяк «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», В.В. Архіпов «Організація обслуговування в у закладах ресторанного господарства».

Міжпредметний зв'язок: «Іноземна мова в галузі», «Кулінарна характеристика страв», «Організація обслуговування в у закладах ресторанного господарства».

Хід уроку

І.Організаційна частина :

- перевірка наявності здобувачів освіти та їх готовності до уроку.

2.Мотивація.

- повідомлення теми програми і мети уроку.

Українські та англійські страви відрізняються у складі, способі приготування та смакових вподобаннях.

Кожна країна має свої власні традиції та підходи до прийому їжі, які відображаються у їхніх культурних цінностях та способах життя.

 

 

 

3. Психологічне налаштування на урок.

Історія української кухні налічує декілька тисячоліть. За цей час гастрономічні вподобання українців докорінно змінилися. Що ж цікавого може розповісти історія українських традиційних наїдків?

  •                 Страви з борошна почали готувати ще 5000 років тому. Предки вирощували просо, пшеницю і ячмінь. Жито з’явилося трохи пізніше – близько тисячоліття тому.
  •                   Для українців сало не лише цінний продукт, а й символ національної культури. За даними істориків, свинарство популяризували на вітчизняних просторах у ХІІ–ХІІІ століттях. За іншими записами, при виборі релігії на Русі одним з аргументів на користь християнства було те, що мусульманам приписано «свинини не їсти, вина не пити».
  •                   Слов’яни називали гречку «гречею», «гречухою», бо сіяли її грецькі монахи. До нас ця буденна для сучасних людей страва потрапила приблизно в ІІ столітті з Візантії.
  •                   Традиційні соняшники з’явилися на території України тільки в XVIII столітті.
  •                   Квас вважають найстародавнішим українським напоєм. Першу згадку про нього знайдено в документі, датованому 989 роком.
  •                   Картопля з’явилася в Україні лише 300 років тому. А цибулю, часник, капусту, ріпу й огірки наші предки їли ще 2500 років тому.
  •                   Хоч як дивно, але найбільшу славу українській кухні принесли не борщ, вареники та пампушки із салом, а котлети по-київськи! За звання батьківщини цієї страви борються Україна, Німеччина, Франція та навіть США!
  •                   Найулюбленішою українською стравою співгромадяни назвали саме борщ, згідно з опитуванням, проведеним у 2013 році. У список також увійшли вареники (18%), шашлик (10%), холодець (7%), котлети (6%) і відбивні (5%).
  •                   Про звання першої кавової столиці України сперечається відразу кілька міст – Кам’янець-Подільський, Хотин (які були форпостами слов’янського світу у війні з турками) та Львів. Львів став кавовою столицею України завдяки талановитому підприємцю Юрію-Францу Кульчицькому, Саме завдяки українському шляхтичу каву оцінили не тільки у Львові, а й по всій Європі. Ще в 1683 році Кульчицький активно брав участь і прославився в Віденській кавовій битві.

Британська кухня не вважається особливо цікавою, смак її блюд не назвеш витонченим. Її часто називають однією з найпростіших і найнудніших. Найчастіше для приготування страв англійської кухні застосовуються продукти власного виробництва, вирощені в цій країні. Заморська екзотика там не вітається. Через те, що британські страви не славляться особливо смачними і вишуканими, у світі практично не існує ресторанів англійської кухні.

Найчастіше британці їдять м'ясні страви, рибу, смажену картоплю, пюре, картопляну запіканку з м'ясом. Британці звикли харчуватися скромно і без зайвих вишукувань, тому висока ймовірність, що, прийшовши в гості до корінного мешканця Туманного Альбіону, на обід ви отримаєте картопляне пюре, боби та трохи овочів.

Також британська кухня майже не знає соусів (на відміну, наприклад від французької кулінарії, де їх існує величезна кількість). Єдина широко поширена приправа — це гірчиця.

З англійських кулінарних традицій найбільш відомими вважаються типовий британський сніданок, а також традиційний Різдвяний обід. Ну і, звичайно, чай, який подають о 17 годині, так званою файв-о-клок. Правда, зараз ця традиція все рідше дотримується.

British cuisine is not very interesting, the taste of its dishes cannot be called refined. British cuisine is often called one of the simplest and most boring. Most often, products of own production, grown in this country, are used to prepare dishes of English cuisine. Foreign exotics are not welcome there. Since British dishes are not very tasty and refined, there are practically no restaurants of English cuisine in the world.

Most often, the British eat meat dishes, fish, fried potatoes, mashed potatoes, potato casserole with meat. The British are used to eating modestly and without extra frills, so there is a high probability that when you visit a native for lunch you will get mashed potatoes, beans and some vegetables.

Also, British cuisine almost does not know sauces (unlike, for example, French cooking, where there are a huge number of them). The only widespread seasoning is mustard.

Among the English culinary traditions, the most famous are the typical British breakfast, as well as the traditional Christmas dinner., Tea, which is served at 5 o'clock, the so-called five o'clock. True, now this tradition is observed less and less.

 

ІІ. Основна частина уроку.

  1.     Представлення домашнього завдання здобувачами освіти (демонстрація творчих проектів з тем, які були дана здобувачам для самостійного опрацювання кооперативно. А саме:

     Віртуальний ресторан української кухні.

     Віртуальний ресторан британської кухні.

  1. Виконання інтерактивних вправ:

        Інтерактивна вправа «Розгадай кросворд» з використанням програми Wordwall - предмет «Організація обслуговування в ресторанах» (здобувачі освіти мають розв’язати кросворд) https://wordwall.net/ru/resource/67264098/%d1%80%d0%be%d0%b7%d0%b3%d0%b0%d0%b4%d0%b0%d0%b9%d0%ba%d1%80%d0%be%d1%81%d0%b2%d0%be%d1%80%d0%b4

     Інтерактивна вправа «Знайди слово» з використанням програми Wordwall – англійська мова за професійним спрямуванням (здобувачі освіти мають знайти слова англійської лексики, які сховані у таблиці букв)

(https://wordwall.net/ru/resource/67265113/%d0%b7%d0%bd%d0%b0%d0%b9%d0%b4%d0%b8-%d1%81%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%be)

                 письмова вправа «Знайди відповідність» - англійська мова за професійним спрямуванням (здобувачі повинні підібрати інгредієнти до українських страв).

                 Інтерактивно - ігрова вправа «Відкрий картинку» з використанням програми Learningapps - «Кулінарна характеристика страв», англійська мова за професійним спрямуванням (здобувачі повинні відкрити картинку за допомогою пазлів).

                 Інтерактивно - ігрова вправа «Знайди пару» з використанням програми Learningapps - англійська мова за професійним спрямуванням «Організація обслуговування в ресторанах» (здобувачі повинні знайти посуд та прибори відповідно до назви.)

  1. Ігрова вправа «Вгадайте страву» . Здобувачі освіти повинні вгадати страву з набору продуктів.

 

ІІІ. Рефлексія (з використанням прийому «Випадкове колесо»)

       Виконання яких завдань вам сподобалось найбільше?

       Що нового ви дізналися  сьогодні?

       Як ви використаєте отримані знання на уроках в майбутньому?

       Що не сподобалось на уроці?

Уявіть, що у лівій долоні ви тримаєте  те, що знали і уміли раніше,  а в правій те, чого навчилися   сьогодні. Давайте з’єднаємо  наші долоні, нехай  ця сукупність знань допоможе вам у майбутньому.

 Дякую всім за урок.

 

IV. Підведення підсумку уроку.

-                     роз’яснення незрозумілих питань;

-                     оголошення оцінок.

 

Домашнє завдання: пройти тестування на платформі «На урок» https://naurok.com.ua/test/serviruvannya-stolu-286636.html

Написати покроковий рецепт та спосіб приготування відгаданої страви.

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку