Календарне планування складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.1–4 класи» (з урахуванням змін, затверджених Наказом МОН України
від 05.08.2016№948)
Тематичне планування уроків літературного читання підручник О.Я.Савченко І семестр 3 години на тиждень -48 год., ІІ семестр 4 години на тиждень – 71 год., всього – 119 год
Тема №1. Цікава книга природи(10год) Урок позакласного читання №1 Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) Тема№2. Від слова – до книги (17 год) Позакласне читання №2. Позакласне читання №3 Позакласне читання №4 Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) Тема №3. З чистого джерела народної творчості (8 год) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) Позакласне читання №5 Позакласне читання №6 Тема №4 Літературні казки. (11 год) Позакласне читання №7 Тема №5 Байки (6 год) Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) Позакласне читання №8 Тема№6 Світ дитинства у поезії (12год) Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово) Позакласне читання №9 Тема № 7 Світ дитинства у прозі (10год) Позакласне читання №10 Позакласне читання №11 Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) Тема №8 Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості (8 год) Позакласне читання №12 Тема №9 Із скарбниці казкарів світу (10год) Позакласне читання №13 Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) Тема №10 Прийди, весно, з радістю!(12год) Позакласне читання №14 Позакласне читання №15 Тема № 11 Візьму перо і спробую...(15год) Позакласне читання №16 Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) Позакласне читання №17 |
Календарне планування уроків літературного читання
підручник О.Я.Савченко
І семестр 3 години на тиждень -48 год., ІІ семестр 4 години на тиждень – 71 год.,
Всього – 119 год
№ |
К-сть |
Тема уроку |
Ст. |
Дата |
|
Тема №1. Цікава книга природи(10год)
|
|||||
1 |
1 |
Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) |
5-6 |
|
|
2 |
2 |
Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». |
7-8 |
|
|
3 |
3 |
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять) |
9 |
|
|
4 |
4 |
Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». |
10-11 |
|
|
5 |
5 |
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» |
12-13 |
|
|
6 |
6 |
Позакласне читання №1. У золото вбралася земля |
23-33 п.ч |
|
|
7 |
7 |
Як же гарно, чудово, привітно, ніби в казці, в осінньому лісі.О. Донченко «Лісовою стежкою» |
13-15 |
|
|
8 |
8 |
Образи природних явищ.«Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою |
15-16 |
|
|
9 |
9 |
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) |
|
|
|
10 |
10 |
Аналіз контрольної роботи. Урок узагальнення за темою |
17 |
|
|
Тема№2. Від слова – до книги (17 год)
|
|||||
11 |
1 |
Вступ до розділу «Від слова — до книги». Мова-дивний скарб «Наша мова» (за А. Коваль) |
18-21 |
|
|
12 |
2 |
«Наша мова» (за А. Коваль)(продовження) |
21-22 |
|
|
13 |
3 |
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» |
22-25 |
|
|
14 |
4 |
Позакласне читання №2. Книги, газети, журнали читай — розуму набирай. |
|
|
|
15 |
5 |
Привчайтеся працювати зі словникам О.Савченко «Привчайтеся працювати із словниками». |
25-26 |
|
|
16 |
6 |
Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». |
26-28 |
|
|
17 |
7 |
«Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . |
29-31 |
|
|
18 |
8 |
Позакласне читання №3. Книги – морська глибина |
14-18 п.ч |
|
|
19 |
9 |
Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) |
32-33 |
|
|
20 |
10 |
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим небачених»за О. Єфімовим) |
33-35 |
|
|
21 |
11 |
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! |
36-37 |
|
|
22 |
12 |
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «бібліотеці»
|
38-39 |
|
|
23 |
13 |
Позакласне читання №4. Практичне ознайомлення із поняттям «прикнижкова анотація», «відомості про письменника» |
19-24 П.ч |
|
|
24 |
14 |
Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» |
39-41 |
|
|
25 |
15 |
Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей) |
42-44 |
|
|
26 |
16 |
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
|
|
27 |
17 |
Аналіз контрольної роботи. Урок узагальнення за темою |
45 |
|
|
Тема №3. З чистого джерела народної творчості (8 год)
|
|||||
28 |
1 |
Позакласне читання №5. «Казка — це диво, сповнене краси» (українські чарівні казки) |
50-51 П.ч |
|
|
29 |
2 |
Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості». Народний герой. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) |
46-50 |
|
|
30 |
3 |
Дивовижні перетворення. «Кривенька качечка» (українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
50-53 |
|
|
31 |
4 |
Народні пісні «Два півники» |
54-55 |
|
|
32 |
5 |
«Грицю,Грицю». (напам’ять). «Пісенька житнього віночка» |
55-56 |
|
|
33 |
6 |
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. |
56-58 |
|
|
34 |
7 |
Загадки. Урок узагальнення за темою |
58-60 |
|
|
35 |
8 |
Позакласне читання №6. До джерел народної мудрості |
44-51 п.ч |
|
|
Тема №4 Літературні казки. (11 год)
|
|||||
36 |
1 |
Вступ до розділу. Валентин Бичко «Казка вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» |
61-64 |
|
|
37 |
2 |
Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»( продовження) |
64-66 |
|
|
38 |
3 |
Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» |
67-70 |
|
|
39 |
4 |
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» |
71-74 |
|
|
40 |
5 |
Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) |
74-77 |
|
|
41 |
6 |
Позакласне читання №7. Літературні казки. |
52-65 п.ч |
|
|
42 |
7 |
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» |
77-79 |
|
|
43 |
8 |
Всеволод Нестайко «Суд у цирку»(продовження) |
79-82 |
|
|
44 |
9 |
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог» Олександр Олесь «Бабусина пригода» |
83-86 |
|
|
45 |
10 |
Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження) |
87-90 |
|
|
46 |
11 |
Ми в театрі. Наталя Забіла «У дитячому театрі» |
90-91 |
|
|
Тема№5 Байки (6 год) |
|||||
47 |
1 |
Позакласне читання №8.Зима. Колядування. Щедрування. |
66-74 п.ч |
|
|
48 |
2 |
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) |
|
|
|
49 |
3 |
Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова. Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»(напам’ять)Не смійся з другого, щоб тобі не було того. |
93-94 |
|
|
50 |
4 |
Л.Глібов «Коник-стрибунець» |
95-96 |
|
|
51 |
5 |
Леонід Глібов «Чиж та Голуб» |
97 |
|
|
52 |
6 |
Урок узагальнення за темою |
98 |
|
|
Тема№6 Світ дитинства у поезії (12год)
|
|||||
53 |
1 |
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною, бувало…», |
99-100 |
|
|
54 |
2 |
«Мамо, іде вже зима…» Леся Українка |
101-102 |
|
|
55 |
3 |
Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси» |
102-103 |
|
|
56 |
4 |
Позакласне читання №9. Наталя Забіла (казки) |
108-122 П.ч |
|
|
57 |
5 |
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!», «Гном» |
104-105 |
|
|
58 |
6 |
.Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». |
106-107 |
|
|
59 |
7 |
Грицько Бойко Веселинки, скоромовки |
107 |
|
|
60 |
8 |
Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». |
108-109 |
|
|
61 |
9 |
Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю» |
109-110 |
|
|
62 |
10 |
Життєвий і творчий шлях С.Жупанина. Степан Жупанин «Оленчині вишивки» (напам’ять). |
110-111 |
|
|
63 |
11 |
Степан Жупанин «Сім вітрів». |
112-113 |
|
|
64 |
12 |
Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово) |
|
|
|
Тема № 7 Світ дитинства у прозі (10год) |
|||||
65 |
1 |
Аналіз контрольної роботи. Позакласне читання №10 Школа добрих вчинків |
128-135 П.ч |
|
|
66 |
2 |
Вступ до теми «Прозові твори». Людина красна не словами, а добрими ділами.Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». |
114-115 |
|
|
67 |
3 |
Приятеля легше знайти,ніж зберегти. Василь Сухомлинський «Кінь утік». |
115-116 |
|
|
68 |
4 |
Смішне і повчальне – поряд. О.Буцень «Наше відкриття» |
117-118 |
|
|
69 |
5 |
О.Буцень «Наше відкриття» (продовження) |
118-120 |
|
|
70 |
6 |
Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!» |
121-125 |
|
|
71 |
7 |
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!» (продовження) |
125-128 |
|
|
72 |
8 |
Позакласне читання №11. Хочеш бути щасливим, не будь лінивим |
123-127 «Поз.ч.» |
|
|
73 |
9 |
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
|
|
74 |
10 |
Аналіз контрольної роботи. Урок узагальнення за темою |
129 |
|
|
Тема №8 Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості (8 год)
|
|||||
75 |
1 |
Вступ до розділу .Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує» |
130-133 |
|
|
76 |
2 |
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко «Тарас у наймах» . |
134-135 |
|
|
77 |
3 |
Позакласне читання №12 Тарас Шевченко ― великий співець України. |
90-98 «Поз.ч.» |
|
|
78 |
4 |
Шевченкове слово. Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...» |
135 |
|
|
79 |
5 |
Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою» |
136 |
|
|
80 |
6 |
Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять) |
137 |
|
|
81 |
7 |
Головна думка . В.Сухомлинський «Сонце заходить». |
138-139 |
|
|
82 |
8 |
Урок узагальнення за темою |
140 |
|
|
Тема №9 Із скарбниці казкарів світу (10год)
|
|||||
83 |
1 |
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів Грімм «Шипшинка» (скорочено). |
141-144 |
|
|
84 |
2 |
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини.План. Стислий переказ) Напам’ять уривок |
144-146 Напам. |
|
|
85 |
3 |
Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» |
146-149 |
|
|
86 |
4 |
Пригоди дерев’яного чоловічка. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». (Поділ тексту на частини.План. Стислий переказ) |
149-152 |
|
|
87 |
5 |
Позакласне читання №13. Із скарбниці казкарів світу |
136-14 «Поз.ч.» |
|
|
88 |
6 |
Джанні Родарі. «Палац із морозива»Чудеса поруч. |
П.ч |
|
|
89 |
7 |
Дональд Біссет. «Малюк Пінгвінін» |
П.ч |
|
|
90 |
8 |
Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» |
153-156 |
|
|
91 |
9 |
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово) |
|
|
|
92 |
10 |
Аналіз контрольної роботи. Урок узагальнення за темою |
158 |
|
|
Тема №10 Прийди, весно, з радістю!(12год)
|
|||||
93 |
1 |
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським) |
159-161 |
|
|
94 |
2 |
Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень». |
162 |
|
|
95 |
3 |
Позакласне читання №14. Весну-красну зустрічаймо! |
|
|
|
96 |
4 |
Несуть птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». |
163-164 |
|
|
97 |
5 |
Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень» |
165 |
|
|
98 |
6 |
Андрій М’ястківський «Розмова з одудом» Леся Українка «Уже весняне сонце припікає» |
166 |
|
|
99 |
7 |
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу» |
167 |
|
|
100 |
8 |
Микола Сингаївський «На врожай». |
168 |
|
|
101 |
9 |
Марія Познанська «Співай, соловейку!» |
169 |
|
|
102 |
10 |
Позакласне читання №15. Візьму перо і спробую |
144-151 «Поз.ч.» |
|
|
103 |
11 |
Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...» |
170 |
|
|
104 |
12 |
Урок узагальнення за темою |
171 |
|
|
Тема № 11 Візьму перо і спробую...(15год)
|
|||||
105 |
1 |
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую». Анатолій Костецький «Імена». |
172-173 |
|
|
106 |
2 |
Анатолій Костецький «Дивна звичка» |
174-175 |
|
|
107 |
3 |
Чи легко стати поетом. Микола Носов «Як Незнайко складав вірші» |
175-177 |
|
|
108 |
4 |
Микола Носов «Як Незнайко складав вірші» (продовження) |
177-179 |
|
|
109 |
5 |
Іван Світличний «Слухала Лисичка Солов’я». Андрій М’ястківський «Біла хмарка, біла». |
180 |
|
|
110 |
6 |
Позакласне читання №16 Сторінками улюблених книг |
152-15 «Поз.ч.» |
|
|
111 |
7 |
Умій у звичайному побачити незвичайне Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». |
182-183 |
|
|
112 |
8 |
В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»
|
183-185 |
|
|
113 |
9 |
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила уяви. Марфа Тимченко. |
185-186 |
|
|
114 |
10 |
Розповідь за картиною М.Тимченко «Я хотіла побачити місто» |
186 |
|
|
115 |
11 |
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
|
|
|
116 |
12 |
Позакласне читання №17. Літо красне зустрічаймо! |
|
|
|
117 |
13 |
Пригадай і поміркуй… Що читати влітку? |
|
|
|
118 |
14 |
Урок узагальнення за темою |
|
|
|
119 |
15 |
Підсумковий урок за рік |
|
|
|