"Подорож Морфологією" Конспект майстер-класу

Про матеріал

Українська мова. 7 клас

  • -Шановні гості! До Вашої уваги майстер-клас інтерактивної технології кооперативного навчання - робота в малих групах «Спільний проект» із використанням методу укрупнення блоків. Чому саме цей метод, бо він допомагає засвоїти головні, істотні поняття розділу, зв'язки між ними, зменшити навантаження на учнів. А спільний проект ефективний на етапі повторення вивченого у 7 класі з «Морфології».

Я роблю так.

  • -Дорогі діти, сьогодні я запрошую вас у подорож по Морфології. Уявімо себе мандрівниками - першовідкривачами. Перед вами стоїть завдання: завантажити контури ( кожен своєї країни ) певною інформацією, важливою для знань про неї.
Перегляд файлу

                           Конспект  майстер-класу

                        «Подорож  по  Морфології»

                           Українська  мова. 7 клас

  • Шановні гості!  До Вашої  уваги   майстер-клас інтерактивної  технології  кооперативного  навчання  -  робота  в  малих  групах «Спільний  проект»  із  використанням  методу   укрупнення  блоків.  Чому   саме  цей  метод,  бо він  допомагає  засвоїти  головні,  істотні  поняття  розділу,   зв’язки  між  ними,  зменшити   навантаження   на учнів.  А   спільний  проект  ефективний  на  етапі  повторення  вивченого  у  7  класі  з «Морфології».

    Я   роблю так. 

  • Дорогі  діти,  сьогодні  я  запрошую  вас  у  подорож  по  Морфології. Уявімо  себе  мандрівниками -  першовідкривачами.  Перед  вами  стоїть  завдання:  завантажити  контури ( кожен  своєї  країни ) певною  інформацією,  важливою  для  знань  про неї.

   Ця  гра   називається  «Топограф». Топограф,діти,  - це  спеціаліст  із  топографії. А  топографія – це  наукова  дисципліна,  що  займається  географічним  вивченням  місцевості  із  наступним  створенням  топографічних  карт. Ці  карти  допомагають  мандрівникам  орієнтуватися  на  місцевості,   а в  нашому випадку  по  материках  і  континентах  планети  Знань.

Для цієї   роботи  я  пропоную  об’єднатися  у  групи по двоє (метод  підходить  для  підгрупи класу) і  розібрати  кожен  свій  контур,   прикладаючи  на загальну  велику карту Морфології. (На контурі  підказка:  І -  іменник, П- прикметник і т.д.,  С- означає  службові  частини  мови і вигук). Отже,  у  нас утворилося  7  малих  груп. (Діти  знають,  що  самостійних   частин  мови  6 і 3 службових,  об’єднаних   окремим  словом +  вигуки). Для  прискорення  роботи  і  швидкого  результату  у кожній  із груп  діти  обирають  між  собою:  провідника(навігатора) і  безпосередньо топографа,   а  також одержують  підказки у експерта (у даному  випадку це вчитель,  а  може  бути  і  сильний учень,   який  заздалегідь  готує  ці  підказки і потім  підсумує  результати  спільного проекту.) 

  • Сьогодні  підказки  «заховані»  у  трюмах  ваших  корабликів. Знайдіть  їх  і  починайте  роботу.  Часу на ваших  бортових  годинниках  залишилося  5  хвилин. (Діти  розгортають  паперові  кораблики.  На   листочках  записані  основні  знання  з  теми. Якщо  у  групі  є творчі і  сильні  діти,   вони  можуть  доповнити  матеріал  своїми  знаннями).

 

Через 5 хвилин  експерт  просить  групи  прозвітувати  про  відкриті  країни  і  прикріпити  свій контур  на  загальну  карту. Починати  свою  презентацію пропонує  словами:  «Ми довго блукали материком   і  натрапили  на країну, яку  назвали  «Іменник»».   Прозвітувавши,  кожна  група прикріпляє  на  загальну  карту свій  контур і таким  чином  ми отримуємо карту  Морфології. А оскільки  у  7-му   класі  продовжуємо вивчення  даного  розділу, то експерт, підводячи  підсумки,  наголошує  про  білі плями на  карті,  які   ми  відкриємо  до  кінця  вивчення розділу  «Морфологія»  у  7-му   класі.

   Таким  чином,   ми повторимо  вивчене у 6-му  класі,  підготуємо  учнів  до  сприйняття  нового  матеріалу. Заохотимо  їх  швидше  заповнити   цю  карту, розфарбувати  моря, річки,  ліси,  степи і т.д.,  доповнювати  її з уроку  в урок.  Ця  технологія  дає  можливість   поєднувати  різні  навчальні  предмети,  проводити  профорієнтацію,  розвиває  пам’ять, увагу, логічне  мислення,  дає  дитині  самореалізуватися.

 

 

 

 

                            Підказки   для  груп

 

  1. Іменник

            - Столиця:  Ім’я.

     - Корисні  копалини:  Що? Хто?

     - Річка: Відміна .    Притоки: I - відміна

                                                    II- відміна

                                                    III- відміна

                                                    IV- відміна

   -  Озера  :   Власні  назви   і загальні  назви.

           -   Міста: Називне. Давальне. Родове. Знахідне.

                                    Орудне. Місцеве. Кличне.

 

  • Гори:  Тверда.   М’яка.  Мішана.
  • Племена :  Жіночий  рід.   Чоловічий   рід.  Середній  рід. Спільний  рід.
  • Етнічні  групи:  Множина  і  однина.
  • Емігранти:  Іншомовні   слова.

 

 

  1. Прикметник.

 

  • Столиця: Ознака.
  • Корисні  копалини:  Який?  Яка?  Яке?  Які?
  • Річки:  Якісна.   Відносна.  Присвійна.
  • Рівнина:  Вища і  найвища.

 

  1. Числівник.

 

  • Столиця:  Число.
  • Корисні  копалини:  Скільки?  Котрий?
  • Ліси:  Кількісні  і  порядкові.
  • Населення  кількісних: ціле  число,  дробове  число, збірне число і  неозначене.

 

 

  1. Займенник.
  • Столиця:   Займи.
  • Міста: Особове.  Зворотне. Питальне. Відносне. Означальне. 

                     Неозначене. Вказівне. Присвійне. Заперечне.

 

  1. Дієслово.
  • Столиця:  Дія.
  • Корисні   копалини:  Що робити? Що  зробити? Що  роблять?
  • Річки: I – дієвідміна.  II -  дієвідміна.
  • Озера   часу:   Минуле.  Теперішнє.  Майбутнє.
  • Два  великі   промислові  центри:  Завершені  дії  і  незавершені  дії.

Білі  плями.

 

 

  1. Прислівник.

 

  • Столиця:  Незмінність.
  • Корисні  копалини: Як?  Де?  Коли?  Звідки? 

 

Білі  плями.

 

  1. Службові  частини   мови   і   вигук.

 

  • Чотири   області:  Сполучник . Прийменник.   Частка.    Вигуки.
  • Обласні   центри ( відповідно):  Сполучуваність.  Відношення. Утворення. Почуття.

У кожному   обласному   центрі   є  свої   обласні   особливості.  Найвідоміші   мешканці    центрів (відповідно):         Що, а, але, і,й.

У, в, з, із, на, по,до.     Не, ні, ані.     Ой, ох, ура,  гав-гав, ку-ку.

 

Білі  плями   у   кожній   області.

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

 

 

 Конспект  майстер-класу

                        «Подорож  по  Морфології»

                           Українська  мова. 7 клас

 

 

 

 

                                             Підготувала   учитель   укр.мови      

                                                                     та  л-ри ЛСШ   I-III ст. №7

                                                                                        Утка  Л. В.

 

docx
Додано
7 червня 2018
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку