Портфоліо вчителя зарубіжної літератури

Про матеріал
Інтеграція на уроках зарубіжної літератури. Роботаз художнім текстом на уроках зарубіжної літератури. Написання есе у 7 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтеграція на уроках зарубіжної літератури. Роботаз художнім текстом на уроках зарубіжної літератури. Написання есе у 7 класі.

Номер слайду 2

Досвід учителя зарубіжної літератури Юрченко Ольги Олександрівни. КОРОБОЧКИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

Номер слайду 3

Інтеграція на уроках зарубіжної літератури. У сучасних умовах освіта не може залишатися осторонь від стрімких процесів науково-технічного прогресу, посилення інтеграційних функцій у розвитку науки. Наше суспільство перебуває в постійному розвитку і через систему утворень висуває і реалізує все нові вимоги до людини, а, отже, і до якості освіти. Однією з найважливіших проблем сучасної освіти, на мій погляд, являється помітне зниження зацікавленості учнів до навчання, і тому молодь потребує вміння розв’язувати складні проблеми, критично ставитися до обставин, порівнювати альтернативні точки зору та приймати зважені рішення

Номер слайду 4

Усі мистецтва, злившись разом,Красу та Істину несуть. Добро, Чарівність, Мир і ПравдаЇх неодмінна вічна суть.Інтеграція (від лат. integer – повний, цілісний) – об'єднання в ціле будь-яких окремих частин.

Номер слайду 5

Головна мета інтеграції - створення у школяра цілісного уявлення про навколишній світ, тобто формування світогляду. Розглянемо деякі можливості при інтегрованій побудові навчального процесу, що дозволяють якісно вирішувати завдання навчання і виховання учнів:1. Перехід від внутрішньопредметних зв'язків до міжпредметних дозволяє учневі переносити способи дій з одних об'єктів на інші, що полегшує навчання і формує уявлення про цілісність світу. 2. Збільшення частки проблемних ситуацій у структурі інтеграції предметів активізує розумову діяльність школяра, змушує шукати нові способи пізнання навчального матеріалу, формує дослідний тип особистості.

Номер слайду 6

3. Інтеграція веде до збільшення частки узагальнюючих знань, що дозволяють школяреві одночасно простежити весь процес виконання дій від мети до результату, осмислено сприймати кожен етап роботи.4. Інтеграція збільшує інформативну ємність уроку.5. Інтеграція дозволяє знаходити нові фактори, які підтверджують чи поглиблюють певні спостереження, висновки учнів при вивченні різних предметів.6. Інтеграція є засобом мотивації навчання школярів, допомагає активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів, сприяє зняттю перенапруги та втоми.7. Інтеграція навчального матеріалу сприяє розвитку творчого мислення учнів, дозволяє їм застосовувати отримані знання у реальних умовах

Номер слайду 7

Що таке інтегрований урок? Новий тип уроку, у якому навколо однієї теми поєднано знання різних навчальних предметів

Номер слайду 8

Які є види інтеграції?Розрізняють інтеграцію. За змістом. Залучення матеріалу інших предметів. За способом пізнавальної діяльності: - спостереження - мислення - мовлення. В інтегрованому уроці застосовують обидва способи

Номер слайду 9

Що дає вчителю?Формує новий рівень мислення. Економить час. Виключає дублювання навчального матеріалу. Розширює міжпредметні зв҆язки

Номер слайду 10

Що дає учневі?Активізується мисленнєва діяльність. Посилюється мотивація до навчання. Дозволяє уникнути перевантажень. Пожвавлює навчальний процес. Сприяє формуванню інформаційної компетенції учнів. Дає можливість застосовувати набуті знання з різних предметів у майбутньому житті

Номер слайду 11

Таким чином,інтегровані уроки дозволяють урізноманітнити форми й методи роботи, позбавлені шаблонів, створюють умови для виховання творчих здібностей школяра, розширюють функції вчителя, дають змогу врахувати специфіку певного матеріалу та індивідуальні особливості кожної дитини.

Номер слайду 12

Роботаз художнім текстом на уроках зарубіжної літератури. Прийоми шкільного аналізу художнього твору. Визначаючи своєрідність шкільного аналізу літературного твору, важливо врахувати три його аспекти:– емоційний (аналіз має викликати в учнів безпосередній інтерес до твору, емоційне враження, сприяти створенню атмосфери зацікавленості тощо);– пізнавальний (з допомогою аналізу твору вчитель знайомить учнів з особливостями життя, культури, літератури того чи іншого народу, творчою манерою митця, художньою своєрідністю тексту та інше ); – виховний ( будь-який аналіз має сприяти формуванню моральних якостей учнів, їх естетичного смаку, розвитку творчих здібностей, забезпечувати особистісне зорієнтоване навчання).

Номер слайду 13

На уроках зарубіжної літератури постійно використовую різноманітні методи і прийоми,складаю схеми,графічно відображаю систему образів твору,пропоную створювати схеми-характеристики героїв за допомогою умовних позначок.

Номер слайду 14

Арсенал шкільних прийомів роботи з літературним твором– постановка запитань для тексту;– уміння виділяти головне і другорядне;– складання плану, конспекту, тез;– уміння підбирати цитати;– різні види коментарів;– переказ тексту;– зіставлення різних редакцій твору;– порівняння головних героїв з прототипами;– усне словесне малювання;– інсценування;– виразне читання;– складання кіносценаріїв;– зіставлення текстів з творами інших видів мистецтва

Номер слайду 15

РОБОТА З ХУДОЖНЬОЮ ДЕТАЛЛЮ ПІД ЧАС АНАЛІЗУ ТВОРУ

Номер слайду 16

Учити учнів аналізувати художній твірозначає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити висновки; синтезувати окремі частини , щоб побачити твір у цілому, відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обґрунтовану оцінку. В процесі аналізу твору користуюсь паспортом,або схемою яку учні можуть скласти самостійно. Паспорт: План аналізу твору1. Назва твору 1. Назва твору. Автор2. Автор. Рік написання. 2. Тема.Ідея3. Рід літератури. Жанр. 3. Художні особливості твору (лірика, 4.  Тема.Ідея епос,драма)5. Проблематика 4. Авторська позиція6. Композиція 5. Власне ставлення до прочитанного

Номер слайду 17

Франц Кафка.11 клас. Новела «Перевтілення». Образ Замзи як автопортрет письменника й уособлення «маленької людини». Відображення аналізу художнього твору у схемах.Інтерактивний прийом гронування «Гронування »

Номер слайду 18

Грегор Замза –людина чи комаха?(Домашня робота)

Номер слайду 19

Добрі люди і не підозрюють, скільки треба праці, щоб навчитися читати… Я сам на це витратив вісімдесят років і все ж не можу сказати, що досяг мети. Й. В. Гете

Номер слайду 20

Есе Есе – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу. Види есе: вільне і формальне Вільне Ознаки: невеликий обсяг (7-10 речень); довільна форма і стиль викладу зі збереженням структурованості тексту (вступ, основна частина, висновок); наявність позиції автора. Формальне Ознаки. обсяг 120-200 слів логічна організація структури: наявність відповідних компонентів (теза, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновок); ґрунтовність викладу; наявність позиції автора.

Номер слайду 21

Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв.). До нього доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних етапах його: цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо. Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до 45 хвилин. Види формального есе: інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис); критичне; есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причининаслідку, есе-аналіз).

Номер слайду 22

Побудова вільного есе1)​ вступ, у якому необхідно обґрунтувати вибір теми, правильно сформулювати тезу;2)​ основна частина, у якій відбувається розгортання думки щодо порушеної проблеми та подається її аргументація;3)​ узагальнення висновків відповідно до теми.

Номер слайду 23

Орієнтовний план формального есе1. ВСТУП – один абзац Використовуйте «пастки» для залучення уваги, такі як: цитата, вірш, питання, роздуми, незвичайні факти, ідей або смішні історії. Немає необхідності висловлювати в першій пропозиції основну думку. Уникайте таких фраз, як «Це есе про ...» або «Я збираюся поговорити про...».

Номер слайду 24

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА – 2-3 абзаци. Виражайте свої думки зрозуміло. Підкріплюйте основні ідеї фактами, роздумами, ідеями, яскравими описами, цитатами або іншою інформацією чи матеріалами, які інтригують і захоплюють увагу читача. Використовуйте довідкові матеріали, щоб усунути тавтологію.3. ВИСНОВОК – один абзац. Продемонструйте вашу позицію щодо порушеної проблеми. Зробіть узагальнення та аргументацію, яка підсумовує викладене в основній частині.

Номер слайду 25

Хронологія есе – послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період.• Оповідання — дія або історія, що триває до самого кінця есе, в якій підкреслюються якості, можливості або знання, пов’язані з темою вашого есе.• Опис – характерною рисою такого есе є яскрава образність твору, що підтверджується багатою мовою, і цікаві деталі, які залишають читача довгий час під враженням.• Порівняння – в основному цей прийом використовується щодо питання, за яким потрібно описати, наприклад, досвід або невдачу.• Фінальні компоненти – останні абзаци (абзац) мають завершувати вашу думку і залишити в пам’яті читача яскравий слід.

Номер слайду 26

Дев’ять правил написання креативного есе1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).3. Різна структура речень. (Читати речення правильної структури нудно. Додайте кілька інверсій. Пишіть різні за довжиною речення.)4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоб уразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)5. Різні слова (синонімія.)6. Лаконічність.7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення повинне нести унікальний зміст).8. Активна життєва позиція.9. Книги про есе — це здорово.

Номер слайду 27

Орієнтовні теми:7 клас. Гармонія людини і природи як велика духовна цінність. Земле барвінкова, дай мені здоров’я!

Номер слайду 28

Дякую за увагу!

pptx
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку