Навчання впродовж життя є однією з ключових компетентностей сучасної людини. В Україні за останні роки сформовано та впроваджено нову систему підвищення кваліфікації, яка значно розширює можливості для професійного розвитку та вдосконалення педагогічної майстерності вчителів.
Відповідно до чинного законодавства, педагоги мають право самостійно обирати суб’єктів, тематику, форми та методи підвищення кваліфікації. Це закріплено, зокрема, у Постанові КМУ від 21.08.2019 №800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»:
- Пункт 6. Педагогічні і науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.
- Пункт 7. Педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб’єкти підвищення кваліфікації).
- Пункт 9. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.
- Пункт 13. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним та науково-педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації.
«На Урок» як суб'єкт підвищення кваліфікації працює відповідно до вимог чинного законодавства, надаючи послуги, спрямовані на професійне зростання педагогів за різноманітними напрямами та всебічний розвиток учасників освітнього процесу.
За понад 7 років діяльності Освітній проєкт «На Урок» організував сотні вебінарів, десятки конференцій та курсів для вчителів. Для того, аби педагогам, які працюють в 8 класах НУШ, було простіше зорієнтуватися в навчальному матеріалі, підготували перелік заходів, які можна переглянути та навчатися в межах підвищення кваліфікації.
Згідно зі ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» підвищення кваліфікації педагогів у частині вдосконалення компетентностей у роботі з дітьми з ООП та надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу є обов'язковими напрямами. Кожен із них має становити не менше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації за 5 років. У цих статтях представлено перелік освітніх заходів «На Урок», які можна переглянути та навчатися:
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу».
Пріоритетні напрями підвищення кваліфікації, які визначені МОН:
1) «Сучасні підходи до навчання в Новій українській школі на рівні базової середньої освіти»:
2) «Оцінювання навчальних досягнень учнів у НУШ»
3) «Розвиток цифрової компетентності педагогів»:
Онлайн-курси для вчителів НУШ (цикл базового предметного навчання):
Онлайн-курси для вчителів – комплекс навчальних матеріалів на актуальні для освітян теми, авторами яких є викладачі-практики та спеціалісти із різних сфер освіти, науки, культури.
Переваги онлайн-курсів «На Урок»:
- Різноманітні теми. Курси охоплюють ключові напрями: НУШ, інклюзивне навчання, цифрові інструменти, формувальне оцінювання, методику викладання предметів, медіаграмотність, психологію та використання ШІ в освіті.
- Практична спрямованість. Кожен курс містить конкретні приклади, інструкції та вправи, які можна одразу застосувати на уроках.
- Гнучкий графік. Навчатися можна у будь-який зручний час, у власному темпі.
- Досвідчені автори. Курси створюють педагоги-практики, методисти та експерти з багаторічним досвідом.
- Матеріали та доступ. Учасники отримують презентації, конспекти, посилання на корисні ресурси та необмежений доступ до відео.
- Свідоцтва. Після завершення курсу вчитель отримує електронний документ, який підтверджує підвищення кваліфікації.
Кому підходять онлайн-курси?
- учителям початкової, базової та старшої школи;
- вихователям і методистам закладів дошкільної освіти;
- практичним психологам і соціальним педагогам;
- керівникам освітніх установ.
Особливості участі: всі курси дистанційні, кожен, хто зареєструється, має необмежений доступ до навчальних матеріалів, спілкування в коментарях, додаткових матеріалів. За потреби учасник курсу може придбати повний доступ до курсу, що передбачає доступ до фінального іспиту та завантаження свідоцтва підвищення кваліфікації.
- Інструменти виявлення та надолуження освітніх втрат при вивченні математики (30 годин)
- Active Reading: від навички до навчального курсу (30 годин)
- Створення привабливого освітнього простору: практика застосування цифрових інструментів (30 годин)
- Використання SMART-технології на уроках в освітньому просторі НУШ (30 годин)
- Компетентнісний підхід до вивчення предметів мовно-літературної галузі: проблеми, особливості, реалізація (30 годин)
- Організація вивчення української мови та літератури у середній ланці НУШ із компенсацією освітніх втрат (30 годин)
- Організація ефективного навчання у Новій українській школі (30 години ПК)
- Компетентнісно орієнтований потенціал уроку: реалізація сучасних інноваційних практик у навчальному процесі (на прикладі громадянської та історичної галузі) (30 годин ПК)
- Викладання предметів природничого циклу в НУШ (20 години ПК)
- Класне керівництво: загальні принципи і робота в умовах дистанційного навчання (30 годин)
Пошук інших курсів: перейдіть за посиланням.
Інтернет-конференції для вчителів НУШ (цикл базового предметного навчання):
Онлайн-конференції для вчителів – це масштабний, зручний, ефективний формат підвищення кваліфікації, коли протягом дня глядачі у прямому ефірі спілкуються із фахівцями на задану конференцією тему та діляться досвідом.
Особливості конференцій «На Урок»:
- Широка тематика. Учасники дізнаються про нові підходи в навчанні, інклюзії, цифровій грамотності, психологічній підтримці, STEM та STEAM-освіті, впровадженні ШІ у навчальний процес, формувальному оцінюванні, медіаграмотності тощо.
- Відомі спікери. Серед доповідачів — викладачі-практики, науковці, освітні експерти, психологи та керівники успішних освітніх проєктів.
- Зручний онлайн-формат. Долучитися можна з будь-якого місця, потрібен лише доступ до Інтернету.
- Практична користь. Кожен учасник отримує не тільки теоретичні знання, а й реальні інструменти, приклади та методики для своєї роботи.
- Свідоцтва. За участь у конференції педагоги отримують свідоцтва про підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам МОН.
Для кого конференції?
- учителів усіх предметів і рівнів освіти;
- вихователів та методистів;
- практичних психологів і соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти;
- усіх, хто прагне йти в ногу з освітніми трендами.
Особливості участі: конференції проходять в онлайн-форматі та доступні для перегляду в запису; відбуваються відкриті трансляції, долучитись до яких може кожен педагог. За потреби учасники можуть замовити свідоцтво про підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Професійне зростання педагога: ключові питання атестації та підвищення кваліфікації
- Створення навчальних відео: для уроків НУШ: від сценарію до результату
- Інструменти для оцінювання навчальних досягнень
- Гейміфікація в освіті: ігрові технології навчання
- Формувальне оцінювання в НУШ на практиці
- Практикум із цифрової грамотності для освітян
- Серпнева педагогічна конференція: ключові акценти 2025/2026 навчального року
- Підготовка до викладання у 8 класі НУШ: акценти та інновації
- 8 клас НУШ: стратегії організації ефективного навчання
- Природнича освітня галузь: практики, що працюють
- Комунікація з батьками здобувачів освіти: налагодження ефективної взаємодії
- Мотивація в освіті: підходи та практика
- Розвиток критичного мислення: сучасні підходи та практичні рішення
- Підсумкове оцінювання в умовах НУШ
- Використання цифрових інструментів у навчальному процесі
- Інтерактивне навчання: практичний інтенсив
- Діяльнісний підхід в НУШ: ідеї та практика
- Сучасні інтернет-ресурси в роботі педагога
- Підсумкове оцінювання в НУШ: нові вимоги та практика
- Сприятливе освітнє середовище: шляхи організації
- Здійснення формувального оцінювання в НУШ
- Компетентнісне навчання в НУШ: поради та практика
- Математична освітня галузь: ідеї та досвід
- Практичний інтенсив: Формувальне оцінювання в НУШ
Пошук інших конференцій за темою: перейдіть за посиланням.
Вебінари для вчителів НУШ (цикл базового предметного навчання):
Вебінари для вчителів – це онлайн-заходи на визначену тему, які дозволяють у зручний спосіб підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителів у дистанційному форматі. Виступи охоплюють максимально широкий перелік тем і дисциплін, які відповідають професійному запиту вчителів англійської мови.
Особливості вебінарів «На Урок»:
- Актуальні теми. У центрі уваги — нова українська школа, цифровізація освіти, використання ШІ, формувальне оцінювання, інклюзія, медіаграмотність, STEM, психологічна підтримка тощо.
- Зручний формат. Усі заходи відбуваються онлайн, тому до них можна долучитися з будь-якого куточка України та світу.
- Досвідчені спікери. У вебінарах беруть участь практики: учителі, науковці, психологи, методисти.
- Матеріали та записи. Після участі педагоги мають змогу переглянути записи у зручний час та скористатися додатковими матеріалами.
- Свідоцтва. Учасники отримують документи, що підтверджують підвищення кваліфікації (від 2 до 10 годин).
Для кого підходять вебінари?
- учителів початкової, середньої та старшої школи;
- вихователів і методистів закладів дошкільної освіти;
- практичних психологів, соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти.
Особливості участі: вебінари перебувають у відкритому доступі та пропонують безкоштовне навчання. Педагоги, які мають акаунт на сайті, можуть вільно реєструватися на захід та переглядати його запис. Трансляція та запис знаходяться на Ютуб-каналі проєкту у відкритому доступі. За потреби педагоги можуть замовити свідоцтво підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Google Форми для оцінювання навчальних досягнень учнів і студентів
- Подолання прогалин: інструменти для ефективної роботи на уроці та в позанавчальний час
- Стратегії оцінювання результатів навчальних досягнень учнів 8 класів громадянської та історичної освітньої галузі
- Атестація без стресу: аналіз норм Положення, поради для вчителів та керівників
- Розвиток компетентностей в умовах НУШ: навчання через дію
- Компетентнісний підхід у громадянській та історичній галузі: шлях від Блума до НУШ
- Використання елементів формувального оцінювання під час проведення підсумкових робіт
- Компетентнісно орієнтований урок української мови: ідеї, прийоми, завдання
- Розвиток риторичної компетенції: традиційні й новітні форми роботи
- Компетентнісний підхід до вивчення математики: теоретичні ідеї та їх практичне застосування
- Проєктна діяльність на уроках природничих дисциплін
- Викладання технологій у 8 класі НУШ: рекомендації та практичний досвід
- Ефективний початок навчального року: цифрові інструменти на допомогу вчителю
- Компетентнісний підхід до вивчення математики: теоретичні ідеї та їх практичне застосування
- Новий Державний стандарт базової середньої освіти у 8 класі: оновлення та продовження впровадження
- Українська мова у 8 класі НУШ: як перетворити виклики на можливості
- Курс «Підприємництво і фінансова грамотність» – перші кроки викладання
- Стратегії та підходи викладання курсів громадянської та історичної освітньої галузі у 8 класах НУШ
- Підготовка до навчального року 2025/2026: нормативні зміни, освітні пріоритети, управлінська стійкість
- Особливості викладання біології у 8 класі НУШ: завдання та перспективи
- Англійська мова у 8 класі НУШ: обираємо та впроваджуємо модельні програми
- Учитель нового часу: як не загубити себе у світі технологій і трендів
- Медіаграмотність у НУШ: дієві прийоми на щодень
- Цифрова скарбничка вчителя: кращі сервіси на базі штучного інтелекту, які працюють
- Оновлений Gemini від Google: ваш універсальний ШІ-помічник
- Розвиток комунікативної компетентності школярів: методи та підходи
- Списування чи співпраця? Як залучити мовні моделі ШІ до роботи учнів на уроках
- Як зацікавити біографією письменника: 5 кроків до активного навчання
- Використання умовно-графічної наочності на уроках історії
- Чекліст для STEM-проєкту: від ідеї до реалізації
- Формування навичок планування у підлітків: методики та інструменти для класного керівника
- Практикум для вчителів історії: оцінюємо вміння орієнтуватися в історичному часі та просторі
- Інтерактивні технології на уроках: універсальні рішення для освітян
- STEM-освіта на уроках природничо-математичного циклу: ціннісний потенціал та практичні рішення
- Інтерактивні уроки географії: ідеї та практика
- Як навчити учнів не тільки говорити, а й слухати: мовленнєва взаємодія в освітньому просторі
- Анімаційна педагогіка: ілюстровані історії в навчанні
- Освітній мистецький простір: платформа Art and Culture для навчання
- Зміни до Положення про атестацію педагогічних працівників
- Інтерактивна онлайн-дошка як інструмент забезпечення спільної активності учнів
- Штучний інтелект для освіти: сервіси для створення навчальних тестів
- Практикум для вчителів: як і навіщо створювати ефективну інфографіку
- Методична скарбничка вчительства: математичні та логічні вправи в умовах онлайн-навчання
- Реалізація проєктної діяльності на уроках технологій
- Інноваційні методи навчання на уроках літератури: використання елементів плейбек-театру
- Інтегральні ігри в освітньому процесі: скарбничка вчителя НУШ
- Хімія: долаємо освітні втрати
- Усні методи навчання в НУШ: переваги, недоліки та практичні поради
- Сторітелінг на уроці: як історії допомагають вивчати природничі науки
- Освіта з прав людини як засіб формування та розвитку громадянської та соціальної компетентності НУШ
- Підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів з використанням Google Forms
- Як креативно та цікаво вивчати біографію письменників і письменниць на уроках літератури
- Формувальне оцінювання в НУШ: поради та практика
- Формування ключових компетентностей на уроках природничих дисциплін
- Формування лексичної компетентності учнів на уроках англійської мови в умовах НУШ
- Інтеграційний підхід у НУШ
- Технології візуалізації як засіб формування компетентностей у НУШ
- Формувальне оцінювання на уроках технологій: практичні поради та прийоми
- Здійснення формувального оцінювання в НУШ за допомогою штучного інтелекту
- Формування м'яких навичок під час викладання дисциплін мовно-літературної галузі
- Формувальне оцінювання під час дистанційного та змішаного навчання
- Ефективне навчання через розваги в умовах НУШ: інтерактивні платформи та їх застосування
- Форми та інструменти оцінювання на уроці фізкультури в НУШ
- Виховання на цінностях: використання метаповідомлень у роботі класного керівника НУШ
Пошук інших вебінарів за темою: перейдіть за посиланням.
Нагадаємо, що для педагогів, які працюють і навчаються на сайті Освітнього проєкту «На Урок», діє Служба підтримки, до якої ви можете звернутися за потреби та отримати детальну консультацію щодо підвищення кваліфікації.


Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.