НУШ має сприяти особистісному зростанню учнів, їхньому академічному успіху, отриманню максимально корисного навчального досвіду та одночасному розвитку різних видів мислення. І все це можна досягти за допомогою поєднання передових технологій з традиційними методами навчання. STEM-освіта є одним із з найкращих світових освітніх трендів, який сприяє підвищенню інтересу учнів до навчання, стимулює їхню увагу та знімає психологічне напруження. Аби ви могли урізноманітнити вивчення предметів природничої освітньої галузі, зокрема і в 7-х класах НУШ, ми підготували для вас добірку корисних матеріалів із нашої Бібліотеки, присвячених STEM-освіті.
Бажаєте отримати практичні поради для реалізації Держстандарту у 7-х класах та дізнатися про секрети ефективного навчання на уроках предметів природничого циклу? Долучайтеся до учасників Всеукраїнської інтернет-конференції «7 клас НУШ: природнича освітня галузь», яка відбудеться 04 квітня 2024 року о 17.00!
Тема: Інтегрований підхід у природничій освіті: STREAM, STEAM, STEM – навчання
Автор: Толстюк Тетяна Миколаївна
Про матеріал: Ця розробка допоможе вчителям початкової та середньої школи здійснювати інтеграцію шкільних предметів, використовувати дослідницько-проєктну діяльність, творчий підхід до викладання предметів природничого циклу, вчити учнів самостійно спостерігати та робити висновки, формуючи в них критичне мислення. Навчальну розробку можна використовувати на уроках природничої освітньої галузі, а також в STEM – тижнях та в інших позакласних заходах.
Тема: Впровадження елементів STEAM-освіти у процесі навчання природничих дисциплін в умовах НУШ
Автор: Бубир Олександр Олександрович
Про матеріал: STEM-компетенції/компетентності і навички (competencies & skills) – динамічна система знань і умінь, навичок і способу мислення, цінностей і особистісних якостей, які визначають здатність до інноваційної діяльності. З цієї презентації ви дізнаєтеся багато цікавого про STEM у НУШ.
Тема: Використання елементів STEM – освіти на уроках біології та екології: методичні лайфхаки
Автор: Горбачова Юлія Валеріївна
Про матеріал: Одним із напрямків інноваційного розвитку природничої освіти є система навчання STEM, завдяки якій діти розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. У цьому матеріалі представлено декілька прикладів використання елементів STEM-освіти на уроках біології, екології та хімії, запропоновано ідеї для проєктного навчання та дослідницької роботи учнів.
Тема: Структура та особливості STEM-уроку
Автор: Хромчихіна Олена Олексіївна
Про матеріал: Для планування успішної роботи зі STEM-технологіями вчитель має володіти інформацією щодо її навчально-методичного супроводу. У цьому матеріалі ви знайдете узагальнені рекомендації та поради щодо підготовки змістовного уроку STEM на конкретному прикладі. Також у розробці розглянуто структурні елементи уроку та способи організації роботи школярів.
Автор: Терещенко Ніна Андріївна
Про матеріал: У посібнику описані основні ідеї, принципи та переваги STEM-освіти в початковій школі. Представлено реалізацію компетентнісного підходу, наведено приклади бінарних уроків, використання методу проєктів та впровадження елементів STEM-освіти в позакласній роботі.
Тема: Впровадження елементів STEM-освіти у навчання природничо-математичних дисциплін
Автор: Ночевчук Марія Володимирівна
Про матеріал: У цій розробці систематизовано та узагальнено теоретичну інформацію щодо використання STEM-освіти в середній школі. Представлена практична реалізація елементів STEM стане у пригоді вчителям фізики, природознавства, хімії, географії та біології під час викладання навчального матеріалу та в позакласній роботі.
Тема: Методичний посібник розробок STEM-проєктів
Автор: Іваніна Олена Вікторівна
Про матеріал: Методично-практичний посібник містить матеріали щодо досвіду роботи вчителів стосовно впровадження STEM-освіти під час викладання фізики, біології, математики, історії, образотворчого мистецтва та технологій.
Тема: Інтеграційний підхід до навчання фізики як елемент STEM-освіти
Автор: Тичківська Тетяна Михайлівна
Про матеріал: Збірка містить конспекти уроків із фізики та природознавства з використанням інноваційних технологій як одного із елементів STEM-освіти. Рекомендовано для творчого використання вчителями фізики та природознавства, керівниками гуртків.
Тема: Пізнаємо навколишній світ через STEM-знання
Автор: Шмотолоха Олександр Романович
Про матеріал: У пропонованій розробці ви знайдете матеріали про STEM-освіту та отримаєте інформацію щодо практичного застосування STEM-знань при викладанні природничих наук. Посібник адресовано педагогічним працівникам природничого освітнього циклу.
Тема: STEM-освіта як механізм формування успішної особистості в умовах впровадження Нової української школи
Автор: Михайленко Василь Володимирович
Про матеріал: У розробці розглянуто етапи реалізації навчальних проєктів на прикладах задач конструкторського типу розділу «Магнітні явища» з фізики. Під час заняття використовується апаратно-обчислювальна платформа ARDUINO, елементи радіоелектронного конструювання та заводські конструктори. Інтеграція дослідницьких методик та методу проєктів сприяє розвитку конструкторського та критичного мислення й ключових компетентностей школярів.
Тема: Пізнаємо навколишній світ через STEM-знання
Автор: Шмотолоха Олександр Романович
Про матеріал: У пропонованій розробці ви знайдете матеріали про STEM-освіту та отримаєте інформацію щодо практичного застосування STEM-знань при викладанні природничих наук. Посібник адресовано педагогічним працівникам природничої освітньої галузі.
Тема: Презентація з теми «Учнівські STEM-проєкти: мейкерський підхід»
Автор: Дегтяренко Євгенія Геннадіївна
Про матеріал: Презентація, що розповідає про використання в практичній діяльності вчителя хімії учнівських STEM-проєктів та мейкерського підходу. Розробка стане у пригоді педагогам, які планують реалізувати цікаві STEM-проєкти зі своїми учнями.
Автор: Пірус Вікторія Михайлівна
Про матеріал: Нестандартний урок з формуванням експериментальних навичок учнів, з розвитком логічного мислення та вміння робити висновки з експерименту. На уроці опановуються: основні компетентності у природничих науках і технологіях; математична компетентність; ініціативність і підприємливість; професійна компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя. Урок проводиться за межами класної аудиторії.
Тема: STEM-проєкт «Дослідження зміни складу повітря в класній кімнаті під час занять»
Автор: Войченко Катерина Іванівна
Про матеріал: У шкільних приміщеннях надлишок вуглекислого газу, що негативно впливає на самопочуття дітей та вчителів, тож за складом повітря варто слідкувати. І допоможе у цьому запропонований проєкт, у межах якого школярі обчислюватимуть концентрацію CO2 в кабінеті. Також учні отримають практичні поради щодо покращення повітря у класі.
Автор: Крекотень Наталія Олексіївна
Про матеріал: Авторка пропонує учням дослідити найважливіші органічні речовини за допомогою STEM-технологій. Урок передбачає інтеграцію кількох предметів та співучителювання викладачок і викладачів хімії, біології та інформатики. Це допоможе всебічно вивчити питання і провести незабутній урок!
Ще більше розробок ви можете знайти в Бібліотеці за посиланням, де педагоги-практики додали понад 500 тематичних матеріалів, які допоможуть в організації уроку.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.