12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю
Новини

Інклюзивна освіта: три практичні поради для педагогів, батьків й асистентів учителя

Другий день інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах» дав відповіді на важливі питання. 
Сьогодні ми проаналізували розвиток інклюзивної освіти в України, обговорили досвід батьків і педагогів-практиків, які працюють в системі інклюзивної освіти. Неймовірні лектори освітнього проєкту «На Урок» поділилися, як адаптувати навчальні програми для дітей з ООП, які фішки має у своїй скарбничці сучасний андрагог та як налаштувати НУШ на успішні зміни.

Марія Унтіна: «Взаємна підтримка батьків і школи – запорука успішної адаптації дитини»

Адаптувати шкільну програму для навчання дітей з ООП часом буває непросто. Але Марія Унтіна, мама дівчинки з особливими освітніми потребами, знає, як це зробити, та ділиться власним досвідом.

Як підготувати дитину з ООП до школи?

  1. Попередньо познайомитися з учителями та школою. До початку навчального року приходьте до класу разом із дитиною, аби вона сприймала кабінет, коридори, їдальню як знайомі місця.
  2. Вивчити висновок ІРЦ. На основі цього документа складається програма навчання. 
  3. Рухатися від звичайної програми до індивідуальної, а не навпаки. Коли буде визначене коло труднощів, стане зрозуміло, як їх долати. Тому не намагайтеся йти шляхом найменшого спротиву.
  4. Писати через велику клітинку та збільшену лінію. Так дитині легше навчитися писати, і робити це охайно.
  5. Адаптувати середовище. Подбайте про оформлення класу, уникайте гучних ігор та звуків, стежте за індивідуальними реакціями дитини на незвичні подразники.
  6. Усталити звичний порядок. Діти почуваються захищеними, коли розуміють розклад і залучені до планування. Використовуйте блокноти, додатки, щоденники тощо. 
  7. Проводити збори команди супроводу якомога раніше та частіше. Кожен учитель може бачити навчання дитини по-своєму. Що більше думок професіоналів ми проаналізуємо, то ефективнішим буде процес.

Лекторка наголошує, що небайдужість дорослих і правильна адаптація допомагає дітям засвоїти той же обсяг і ту ж програму, що й однокласники. Як реалізувати це на практиці? Відповіді у виступі!

Сергій Зайцев:  «Для того, щоб зробити неможливе, треба вийти за межі усталеного»

Що таке імерсивні технології та як вони допомагають дітям з особливими освітніми потребами бути на одній хвилі з однолітками та соціумом? На перший погляд, це питання здається незрозумілим та заскладним, але Сергій Зайцев дав вичерпні відповіді та поділився власним досвідом. Виявляється, ми залучаємо імерсивні технології та занурюємося до віртуальної реальності щоденно! Наприклад, коли поринаємо в сон. Як використати ці процеси на користь навчання дітей з ООП? Дізнайтеся, переглянувши виступ.  

Імерсивні технології – технології повного або часткового занурення у віртуальний світ або різні види змішування реальності та віртуальності. Змішана реальність сприяє соціальному та емоційному навчанню. Вона ламає емоційні бар’єри, щоб діти з ООП могли знайомитися з життям з нового ракурсу. За допомогою імерсивних технологій можна створити умови для співпраці здобувачів освіти та дати їм нові можливості, які раніше були недоступними.

Основні переваги застосування VR технологій в освіті:

  1. Безпека. За допомогою технологій VR можна відчути себе астронавтом і вийти у відкритий космос, поплавати з акулами у Тихому океані та не отримати ушкоджень.
  2. Фокусування. Ця технологія дозволяє повністю зануритися в предмет дослідження і не відволікатися на зовнішні подразники.
  3. Наочність. Віртуальна реальність здатна не тільки дати відомості про саме явище, а й продемонструвати його детально.
  4. Залучення. Віртуальна реальність дозволяє змінювати сценарії, впливати на хід експерименту або вирішувати задачу в ігровій та доступній для розуміння формі.
  5. Віртуальні уроки. Відчуття своєї присутності в намальованому світі.

Тетяна Цюрмаста: «Любов і повне прийняття дитини – головні риси вчителя»

Перший урок – найголовніший, запевняє Тетяна Цюрмаста. Успішність подальшого навчання та позитивних змін багато в чому залежить від учителя початкових класів. Ми можемо допомогти дитині розквітнути, повірити в себе та навчитися вчитися. Важливо пам'ятати, що школа – не підготовка до життя, це і є саме життя. Сучасний педагог власним прикладом показує, наскільки захопливим і дружним є шкільне життя.

Учитель НУШ має навчити дітей бути гнучкими та вміти адаптуватися до змін. Для дітей з особливими освітніми потребами ця навичка надзвичано важлива, вони мають контактувати зі світом, який сьогодні є цікавим, мінливим та щедрим на виклики для кожного. 

Перетворіть кожен урок у школі на урок мислення-спілкування, де істина постає через діалог. Під час такого діалогу важливо навчити кожну дитину розмірковувати, творчо підходити до розв’язання проблем, знаходити нові, оригінальні рішення, для того, щоб відчути задоволення від навчання. Як організувати урок мислення-спілкування у вашій школі? Дізнайтеся з виступу.

Завершилася інтернет-конференція вже традиційною панельною дискусію, під час якої спікери обговорили практичні питання навчання дітей з ООП та проаналізували розвиток інклюзивної освіти в України. Тож неодмінно перегляньте панельну дискусію, буде цікаво!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter