Новини

Оприлюднено результати всеукраїнського дослідження про перспективи ШІ у шкільній освіті

Завершилось масштабне дослідження щодо місця ШІ в освіті

Щоб зрозуміти, як використовують штучний інтелект в українських школах сьогодні та які перспективи мають відповідні інструменти в майбутньому, Projector Creative & Tech Institute та Мала академія наук України за підтримки дослідницької компанії Factum Group Ukraine провели всеукраїнське дослідження. До опитувань долучилися освітяни й учні з усіх регіонів, окрім окупованих росією територій. Інформаційну підтримку дослідження надало Міністерство освіти і науки України.

В опитуванні, яке тривало протягом вересня-жовтня 2023 року, взяли участь більше 3 тисяч українців. Серед них 1747 учителів та 1443 школярі (учні 8-11 класів).

Анкети учасники заповнювали онлайн. Форми із опитувальниками поширювалися через базу розсилки Малої академії наук України та партнерських освітніх організацій, а також на сторінках організаторів дослідження і Міністерства освіти та науки України у соцмережах.

Усі отримані результати спираються на досвід використання ШІ в освітньому процесі або його відсутність серед опитаних учасників. Так, практично всі опитані вчителі чули про сервіси ШІ. При цьому 7 із 10 користувались принаймні одним з них за останні 6 місяців. Загалом 76% опитаних учителів хоча б раз користувалися ШІ і половина з них мала позитивний досвід взаємодії. Кожен другий вчитель вважає, що ШІ змінить освітній процес у найближчі роки.

Найпопулярнішим сервісом штучного інтелекту (ШІ), з яким добре знайомі обидві аудиторії, очікувано став ChatGPT. Рівень обізнаності серед учнів дещо вищий, ніж серед вчителів (76% проти 68% відповідно).

На другому місці за рівнем популярності серед опитаних є інструмент ШІ від проєкту «На Урок». Про цей сервіс знають 49% опитаних вчителів, рівень обізнаності серед учнів – 35%.

І вчителі, і учні значно менше обізнані про такі відомі міжнародні сервіси сервіси ШІ як Grammarly, Bard Google, Midjourney, Notion AI та Stable Diffusion.

Щодо школярів, які взяли участь в опитуванні, то вони показали вищий рівень обізнаності про ШІ та його використання в освітньому процесі, ніж учителі. 91% опитаних школярів знають про ШІ-сервіси, а 85% — хоча би раз їх використовували; третина з них робить це мінімум щотижня. 6 із 10 учнів вже використовували сервіси ШІ для підготовки домашнього завдання. Також близько 40% зазначають, що використовували ШІ в роботі на уроках (зокрема, для виконання самостійних робіт).

У майбутньому організатори дослідження планують використати отримані результати для втілення матеріалів у медіа, а також освітніх проєктів на тему ШІ в освіті та Україні.

Для отримання повного звіту можна звернутися до організаторів дослідження. Контакти для комунікації:

  • Вікторія Покатілова, проєктна менеджерка МАН +380677319690, v.pokatilova@man.gov.ua
  • Антоніна Чундак, комунікаційна менеджерка Projector +380950486957 tonia.chundak@prjctr.com.ua 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter