Ключові тези з виступу Вікторії Богданової.

Як втілювати творчі задуми на уроках хімії та фізики? Адже це точні науки, де вивчаються сталі закономірності та використовуються чіткі методи перевірки гіпотез. Водночас це науки геніальних відкриттів! Як розвивати логічне, креативне та критичне мислення учнів на уроках хімії та фізики? Відповіді на ці запитання дала Вікторія Богданова в межах інтернет-конференції «Розвиток критичного, логічного та креативного мислення».

Логічне мислення – фундамент творчості

Дехто вважає, що на уроках природничого циклу розвивається лише логічне мислення. Чи можна нестандартно розглянути атом чи хімічну реакцію? А креативно розрахувати площу трикутника? На перший погляд, ні. Але учні дивують незвичним підходом до фундаментальних речей! Цілком можливо, що дівчинка, яка цікавиться питанням «чому сонце не кипить», у майбутньому зробить революційне наукове відкриття.

Тож логіка може стати основою для розвитку критичного та креативного мислення. Заохочуйте учнів виконувати завдання на уважність або самостійно створювати тести. Також у пригоді стануть таблиці Шульте та головоломки від угорського художника Гергалі Дудаша.

Предметні знання – запорука креативності та критичного мислення

Для будь-якого відкриття необхідні знання з теми. Адже без них неможливо створити та реалізувати креативні ідеї. Тому предметні знання є головною умовою для створення оригінальних концепцій. Але як визначити, до чого в дитини більший хист? Адже хтось вільно орієнтується у світі цифр, а хтось майстерно володіє словом. Спікерка поділилася цікавими завданнями для тренування різних типів мислення.

Як розвивати креативні здібності на уроках фізики та хімії? 

Плануйте творчі домашні завдання – нехай це будуть безпечні експерименти! Наприклад, дослідити електризацію тіл за допомогою рушника чи повітряної кульки. А якщо відеооператорами чи учасниками експерименту будуть батьки – це просто чудово! Такі завдання мають дві великі переваги: учні зможуть пояснити хімічні та фізичні процеси у повсякденні, а наочність та практичність мотивуватиме їх до навчання. 

Також для розвитку креативу залучайте творчі завдання на уроках. Де їх шукати? Скористайтеся посібником «Органічна хімія. Задачі у бразильському стилі» та «Співоча хімія. Цікаві задачі у бразильському стилі». Фізика та хімія – це науки цікавих відкриттів!

Як формуються нові креативні ідеї?

Креативна ідея не народжується самостійно – це дивовижний багатоетапний процес! Ідея формується з викликів нашого повсякденного життя. Спочатку ми можемо шукати стандартні рішення для розв'язання ситуації, але інколи виникають неймовірні. Золота середина між стандартним та неймовірним і є креативною ідеєю! 

Що ще сприяє розвитку креативності? Систематичне опанування нового. Наприклад, якщо щодня вивчати одне іноземне слово, то за рік словниковий запас складатиме 364. Нові знання спонукають до нових ідей!

Бажаєте дізнатися більше про цікаві практичні кейси та отримати корисні лайфхаки для викладання природничих наук? Подивиться виступ Вікторії Богданової!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter