Як організувати інтегрований урок у початковій школі.

Поєднання тем різних предметів чи навчальних курсів – це завжди цікаво, а у початковій школи – особливо. Таким чином діти вже змалечку розуміють, що навчання нерозривно пов’язане із життям, а знання, отримані у школі, точно знадобляться у майбутньому. 

Які предмети можна інтегрувати у початковій школі? Фактично будь-які! І це дійсно чудово.

  • Читання – «Я у світі», Українська мова, Трудове навчання, Образотворче мистецтво;
  • Українська мова – Читання, «Я у світі», Образотворче мистецтво, Основи здоров’я, Трудове навчання;
  • «Я у світі» – Українська мова, Читання, Образотворче мистецтво, Основи здоров’я, Математика;
  • Образотворче мистецтво – Читання, «Я у світі», Українська мова, Трудове навчання;
  • Основи здоров’я – Українська мова, математика, «Я у світі»;
  • Математика – Основи здоров’я, Трудове навчання;
  • Трудове навчання – Математика, Основи здоров’я, Читання, Українська мова, Образотворче мистецтво.

І цим переліком можливості для інтеграції не обмежуються - все залежить лише від вашої фантазії та бажання. Якщо підійти до процесу творчо, можна вдало та ефективно поєднати речі, які, здавалося б, зовсім не схожі. До речі, якщо ви все вже спробували, або якщо ідеї тимчасово закінчилися, спробуйте запитати самих учнів, про що вони хотіли дізнатися. Можливо, дітлахи одразу підкинуть вам кілька ідей. І тоді їм точно буде цікаво на уроці. 

Яким має бути інтегрований урок у початковій школі? Цікавим! Діти не мають нудьгувати, тому найпростіший та найдієвіший варіант – заняття в ігровій формі. Учні звикнуть до такої форми навчання, а у майбутньому в них буде менше проблем із переходом до більш складних занять. Тож що ми робимо на інтегрованих уроках у початковій школі?

1. Досліджуємо

Світ такий великий, у ньому стільки всього цікавого, стільки всього треба дізнатися! То чому б не задовольнити дитячу жагу пізнання за допомогою цікавих дослідів? Робити їх нескладно, а учні будуть просто у захваті й від дослідів, і від учителя.

Вивчаючи властивості води, діти можуть виконати кілька дослідів: опустити у склянку ложку чи камінець (вода прозора), засипати у воду цукор чи сіль (деякі речовини розчиняються у воді), засипати у воду пісок чи землю (не всі речовини розчиняються у воді). А під час виконання досліду учні можуть пригадати прислів’я, приказки чи загадки про воду, а також подумати над тим, яка ж вона – вода? І потім намалювати океан, річку чи озеро.

2. Змагаємося

Діти люблять змагатися та перемагати, адже це не тільки цікаво, а ще й захопливо. Тож чому б не урізноманітнити ваші інтегровані уроки невеликим змаганням? Влаштуйте тематичний брейн-ринг чи вікторину, запитання яких охоплюють матеріал інтегрованих предметів. Або ж запропонуйте учням виконати проект, використовуючи знання, отримані на інтегрованому уроці, наприклад, створити лепбук, присвячений космосу.

3. Граємо

А як же ж без гри? Адже саме завдяки їй діти менше втомлюються та краще сприймають нову інформацію. А на інтегрованих уроках її буде дуже багато! Тож підготуйте кілька дидактичних ігор, які будуть актуальні під час вивчення будь-якої теми. Наприклад, роздайте дітям кольоровий папір та дайте завдання: намалювати і вирізати квіти. Діти працюють рівно дві хвилини, після чого лунає певний сигнал й вони, залишивши все приладдя, міняються місцями з іншою групою. Це дозволить перепочити та відволіктися. 

4. Творимо

Інтеграція – це завжди щось незвичайне та цікаве, це те, що дає величезний простір для творчості та можливість поглянути на звичні речі з іншого боку. Говоримо про народну творчість? Запитайте у дітей, чому, на їхню думку, виникли приказки, чому вони важливі та коли доречні. А потім запропонуйте вигадати власні.

5. Стаємо ближче до учнів

Інтегроване навчання дозволяє поглянути на навчальний матеріал по-новому, допомагає побачити зв’язок шкільних предметів із реальним життям. А ще саме на інтегрованих уроках ви можете показати учням, наскільки для вас важлива їхня думка. Запропонуйте дітям самим обрати цікаву тему  та вибрати форми роботи, які їм подобаються найбільше. Адже інколи достатньо просто м’яко скеровувати учнів у потрібному напрямку.

І обов’язково поговоріть із учнями, підбийте підсумки заняття. Найкраще – наступного дня, коли вони вже обдумають інформацію та зроблять висновки. Занотуйте думки дітей і використайте їх під час підготовки до наступного уроку!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter