Цікаві завдання для роботи з учнями.

Період після зимових свят – чудовий час для активної роботи та інтенсивного навчання. У перші дні, коли діти тільки-но повернулися з канікул, перед учителями стоїть непросте завдання – підбадьорити школярів та налаштувати їх на роботу після плідного відпочинку. Як це зробити? Звісно, застосовуючи цікаві вправи та проєкти!

Мінімалістична скульптура з пластиліну

Діти обожнюють ліпити – це заняття пробуджує креатив та розвиває дрібну моторику. Утім, чи відомо малюкам, що пластилінові фігурки – це мініскульптури? Розкажіть їм, що чимало відомих статуй спочатку з’явилися як невеличкі вироби з глини, адже вона дозволяє змінювати деякі нюанси у скульптурі, після чого можна братися за мармур чи камінь.

Запропонуйте учням створити заготовку для власної скульптури та продемонструйте відеоролики, які допоможуть зрозуміти принципи роботи з пластиліном чи глиною. 





Нехай діти звернуть увагу на наступне:

  • Перш ніж почати роботу, варто створити ескіз виробу (як це показано у відео).
  • Скульптура є об'ємною, тож глядач може покрутити її в руках і роздивитися з усіх боків. По це варто пам’ятати, адже виріб має виглядати динамічно.
  • Аби фігурка була міцнішою, варто використовувати каркас із дроту або фольги.
  • Використовуйте кінчики ручок, олівців або пензлів, аби формувати дрібні деталі виробу.
  • Аби зберегти форму готового виробу (актуально для пластиліну), його можна покрити прозорим лаком.

Основи аналізу сюжетів

Вибагливість до якості літератури та продуманості сюжетів формується з часом і досвідом. Читаючи все більше книг і переглядаючи фільми, діти починають помічати повтори сюжетів і клішовані образи, що майже без змін кочують із картини в картину. Аби перевірити, наскільки учні чутливі до подібних повторів, запропонуйте їм челендж із пошуку клонів серед сюжетів і героїв. Матеріалом можуть бути прочитані книжки або переглянуті мультфільми. 

Запропонуйте дітям переглянути (або заздалегідь перегляньте самі та підготуйте короткий огляд) один чи два випуски блогу Влада Сторітелера за темами:

На основі наведених Владом прикладів діти мають виділити кліше, які бачили в мультиках. Наприклад: персонаж був поганим/неоднозначним на початку, але стає добрим у кінці («Моана», «Історія іграшок»); головний герой вступає у двобій із лиходієм («Король лев», «Холодне серце»); персонажі-помічники створені виключно для комічного ефекту («Нікчемний я»); головні герої сваряться чи зазнають невдачі, аби помиритися під час кульмінації («Моана»); один із позитивних героїв гине, аби мотивувати протагоніста вступити у протистояння («Малефісента 2», «Король Лев»).

Які ще персонажі та сюжетні ходи кочують з одного фільму до іншого? Що більше прикладів наведуть діти, то краще.

Загадковий світ фольклору

Усі знають про ельфів, гномів, драконів чи тролів. Ці персонажі прийшли до нас зі скандинавської міфології та стали популярними завдяки кінотрилогії «Володар перснів». Але в українському фольклорі є чудові персонажі, які мають не менш цікаву історію та зовнішність. 

Розкажіть учням, що авторам відеогри «Відьмак» вдалося подати персонажів слов’янської міфології настільки привабливо, що вони захопили весь світ. Спираючися на цей приклад, запропонуйте дослідити українських фольклорних персонажів: чугайстра, мавку (персонажей «Лісової пісні» Лесі Українки), відьму, вія, чорта, бабая, водяника тощо. Нехай діти відшукають в інтернеті описи їхньої зовнішності та зроблять доповідь у класі. А можна написати казку з їхньою участю.

Гра-експеримент «Як поширюється вірус?»

Віруси невидимі – тож про їхню присутність в організмі ми дізнаємося лише тоді, коли горло вже починає боліти, а температура підвищується. Аби продемонструвати учням принцип, за яким поширюється хвороба, та спонукати їх бути обережнішими, зіграйте у гру. Її правила та перебіг наступні:

  1. Учитель таємно обирає двох учнів, які гратимуть роль «носіїв коронавірусу».
  2. Вони отримують папірці, на яких написано «Привіт, я коронавірус». Кожен папірець згортається таким чином, аби напис не можна було прочитати одразу.
  3. Решта учнів теж отримують папірці, на яких написані їхні імена (діти можуть підготувати їх вдома власноруч).
  4. У класі ви розпочинаєте гру. Протягом двох хвилин діти ходять класом та спілкуються одне з одним. Під час контакту учні мають обмінятись папірцями (4-5 штук). Один із них дитина лишає собі, а решту має віддати наступним контактам.
  5. Діти, які грають роль «носіїв інфекції», ховають папірці, отримані від інших папірці та продовжують роздавати лише власні.
  6. Якщо контакт відбувається між 3-4 учнями, то папірці передаються не всім, а лише 1-2 учням.
  7. Коли дві хвилини спливуть, усі сідають на місця та розгортають отримані папірці. Тепер стане зрозумілим, скільки дітей отримали папірці з написом «Привіт, я коронавірус».

Скільки дітей отримали коронавірус від тих, хто грає «першоносіїв»? А скільки отримали папірець від друзів, які ні про що не підозрювали? Підрахуйте загальну кількість «заражених» у класі та спробуйте намалювати схему розповсюдження небезпечних папірців під час спілкування.

Мікроорганізми вже переробляють пластик. А як впливаємо на довкілля ми?

У грудні 2021 року вчені Технологічного університету Чалмерса у Швеції оприлюднили результати дослідження, згідно з якими мікроорганізми у всьому світі еволюціонують, щоби почати поїдати пластик. Кожен четвертий із проаналізованих організмів містить відповідний фермент. Науковці виявили 30000 різних ферментів, які можуть руйнувати 10 різних типів пластику. 

Це дослідження ще раз доводить, що майже кожен організм може пристосовуватися до довкілля, а шлях цей може бути тривалим і, на перший погляд, невидимим. Людина ж здатна не лише пристосуватися до обставин, але і впливати на них. А також впливати на екологічну ситуацію у світі! Але варто розуміти: результати дослідження не закликають нас «розслабитися» та продовжувати надмірне споживання пластику. 

Запропонуйте учням розробити стратегії скорочення використання пластику в межах всієї планети, країни, вашого міста чи селища, власної родини. Почати можна з найдоступніших та найзрозуміліших змін, із родини. Попросіть дітей провести власне дослідження-аудит у родині. Для цього потрібно провести розрахунки та дати відповіді на такі запитання:

  1. Скільки пластику використовує ваша родина на день?
  2. Скільки часу потрібно для розкладання кожного виду пластику: пляшок з-під йогурту, поліетиленових пакетів, баночок з-під гірчиці, кетчупу тощо?
  3. Як можна оптимізувати споживання? Від чого відмовитися, яку альтернативу обрати, що застосовувати декілька разів?
  4. Чи може бути відмова від пластику фінансово вигідною для вашої родини? Скільки коштів ви заощадите, якщо відвідуватимете магазин із багаторазовими екоторбинками? За 1 похід, за місяць, за рік? Куди доцільніше вкласти ці кошти?
  5. Чи є пункти перероблення пластику неподалік від вашого будинку? Куди потрапляє сміття далі? 
  6. Що з сортування «родинного» пластику не потребує багато часу та зусиль? Запропонуйте сім'ї почати екологічний шлях із цього, або ж візьміться за сортування самостійно, погоджуючи свої дії з іншими.

Запропонуйте дітям пошити екоторбинки для походу в магазин, а також зробити невеличкі багаторазові мішечки для зважування овочів і фруктів. Попросіть їх аргументувати важливість цього заняття. 




Корисні матеріали для п’ятого місяця навчання у 4 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: Діагностична робота з математики для 4 класу «Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Площа»
Авторка: Козленко Олена Володимирівна
Про матеріал: Діагностична робота містить два типи завдань: множення багатоцифрових чисел на одноцифрове, а також завдання на пошук площі. Робота розроблена за підручником Мирослави Козак та Ольги Корчевської. Авторка пропонує працювати в окремих зошитах.


Тема: Презентація «Природа – мудрий винахідник»
Авторка: Рєзнік Катерина Іванівна
Про матеріал: Презентація містить винаходи, зроблені за допомогою спостереження за живою природою. Матеріал може бути використаний на уроках ЯДС під час вивчення теми «Винаходи». 


Тема: Квест-гра «Розкажемо Європі про себе» (початкова школа)
Авторка: Котляр Людмила Миколаївна
Про матеріал: Матеріал допоможе дати дітям загальні відомості про країни Європи, а також – відчути себе частиною загальноєвропейського простору. Також він спонукає учнів побудувати чіткий образ власної держави, який буде легко презентувати гостям із інших країн.


Тема: Діагностична робота з української мови для 4 класу. Тема: «Прикметник»
Авторка: Матвійчук Ольга
Про матеріал: Діагностична робота складається з 8 тестових завдань. Її можна використовувати як для закріплення матеріалу, так і для контролю знань із теми. 


Тема: Мої домашні улюбленці
Авторка: Волкова Ірина
Про матеріал: Пропонований матеріал ставить на меті розширити та поглибити знання дітей про домашніх тварин і їхню поведінку. Виховує гуманне ставлення, чуйність, відповідальність. Також матеріал містить правила безпечної поведінки з домашніми улюбленцями та особливості догляду за ними. Вчить піклуватися про тварин, розуміти їхні потреби, адекватно на них реагувати. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter