Зимові свята наближаються, відчуваєте? Тож проведемо останній місяць цього року незабутньо! Так, щоби четвертокласники повірили в диво та справді закохалися у навчальні предмети. 

Як я з’явився/з’явилася на світ?

Сексуальна просвіта критично важлива, адже вона допомагає знизити рівень ризикованої сексуальної поведінки та запобігти ранній вагітності. Варто розуміти, що розповідати дітям про те, як вони з’явилися на світ, необхідно ще змалечку. На жаль, не всі батьки готові говорити зі своєю малечею на таку тему.  Але ми маємо зрозуміти: запитання все одно виникнуть, тож краще дати на них відповіді, а не чекати, доки діти щось вигадають самостійно. 

Тож запропонуйте школярам переглянути інформативне відео:

Завдання після перегляду відео:

  1. Запропонуйте дітям написати відгук до відео. 
  2. Попросіть школярів переказати основні моменти з відео. Школярі можуть записати їх, використовуючи слова «Не», «І» та «Або», конструкцію «Якщо…, то…». Наприклад, «Якщо мама й тато мене народили, то я маю із ними спільні риси характеру та схожу зовнішність». 
  3. Запропонуйте школярам скласти план до відео. Після цього діти можуть написати твір про маму й тата (або одного з батьків, якщо сім’я неповна). 
  4. Розкажіть школярам, що родини бувають різними. Наприклад, дітей може виховувати лише мама або лише тато, або взагалі бабуся з дідусем. 
  5. Попросіть дітей створити презентацію про різні типи сімей.

Чи робить нас різними колір шкіри?

Чи знають діти про існування різних рас? А як вони гадають, наскільки сильно ми відрізняємося одне від одного та чому?  

1. Покажіть школярам наступні світлини та запитайте: які емоції викликає кожне із зображень? Якщо негативні, то чому? 

2. Наступне запитання до дітей: як вони гадають, чому люди мають різний колір шкіри? Чим це обумовлено? Нехай діти спробують пофантазувати на цю тему, не обмежуйте їх! І лише потім надайте правильне пояснення.

3. Запропонуйте дітям подумати над тим, чи варто ставитися до людей з іншим кольором шкіри якось інакше. А чи можуть вони навести приклади такого відмінного ставлення? А чому воно неправильне?

Як створити стильні зимові прикраси?

У нашому Журналі ви знайдете багато цікавих матеріалів, з допомогою яких ви зможет створити непересічні зимові поробки. Обирайте найцікавіше:

  1. Зимові поробки: зустрічаємо зиму яскраво.
  2. Еко-школа: ефектні прикраси з пакетів, картону і пластику.
  3. Ідеї прикрас для новорічного оформлення класу: від простого до складного.
  4. Свято наближається: добірка ідей для адвент-календаря.
  5. 18 ідей для створення паперових сніжинок.
  6. 36 ідей для створення паперових новорічних поробок.

А ще четвертокласникам можна запропонувати створити лепбук, присвячений:

  • цілям на наступний рік (як-от «хочу навчитися гарно танцювати», «хочу отримати у наступному році вищу оцінку з математики» тощо);
  • мріям («хочу мати новий портфель», «хочу побувати на морі» тощо);
  • здобуткам за цей рік («навчився сідати на поздовжній шпагат», «навчилася швидше читати книжки» тощо). 

Нагадуємо, що завершення нового року – це важлива подія не тільки для дітей, а й для педагогів. Ми вже писали про те, як проаналізувати свої професійні здобутки та поставити нові цілі!

Новорічні пісні з усього світу 

Як відзначають зимові свята в різних країнах? Відповідь проста: по-різному! Чому так? Відповідь ховається в деталях: тут є важливим і географічне розташуванням країни, її історія та навіть менталітет її мешканців. Запропонуйте учням познайомитися зі святкуванням Нового року в різних країнах. І виконати цікаві завдання з української мови, інформатики та мистецтва!

Виконайте наступні завдання до кожного тексту:

  1. Здійсніть пошукову роботу в Інтернеті, щоби дізнатися, які факти з запропонованих текстів про Новий рік є правдивими, а які можна піддати сумнівам. 
  2. Позначте іменники та визначте їхні відмінки. Знайдіть іменники чоловічого роду в родовому відмінку однини та проаналізуйте їхній правопис. 
  3. Позначте закінчення іменників чоловічого роду, закінчення іменників у множині. Зробіть морфологічний розбір одного з іменників у тексті.
  4. Випишіть загальні назви, визначте їхнє число та рід. 

Виконайте наступні завдання до кожного відео з новорічною піснею відповідної країни:

Якими прикметниками можна охарактеризувати пісні різних країн? Спробуйте до кожної пісні дібрати унікальні ознаки. Наприклад, пісня може бути веселою, душевною, мінорною, спокійною, тою, яка надихає тощо. Запропонуйте учням подумати, що можна намалювати, слухаючи цю пісню? А які музичні інструменти тут використовують?

Італія

Італійці на Новий рік, рівно о дванадцятій годині ночі, відчиняють вікна своїх помешкань та викидають на вулицю старі речі. Це символізує початок Нового року без думок, ситуацій та взаємин, які віджили своє та більше не приносять радості. І ще цікава традиція: якщо в новому році італійці першим зустрінуть старенького дідуся, це принесе щастя в майбутньому. 

Японія

У новорічну ніч японські дітлахи кладуть під подушку картинку із  зображенням кораблика, на якому пливуть сім чарівників, що несуть щастя. Замість бою годинника японці чують дзвін із усіх храмів, останній звук якого символізує зникнення всіх проблем. У цей час люди виходять на вулиці, щоби зустріти сімох богів щастя, які зі сходом сонця мають відвідати Японію на чарівному човні.

Шотландія

Охарактеризувати Новий рік у Шотландії можна як «свято з вогником»! У населення цієї країни є цікава традиція: підпалювати бочки з дьогтем, а потім катати їх вулицями. Це символізує проводи старого року, «очищення» місця для нового. 

Китай

Новий рік у Китаї – Свято весни. Адже він починається у квітні, символізуючи завершення холодної пори року. Китайський Новий рік надзвичайно яскравий! Населення готує традиційні постановки і виступи: Танець Дракона, Танець Лева, а також вистави часів Китайської Імперії, як-от Весілля Імператора.

Україна 

Чи можете ви уявити, що українці не завжди прикрашали ялинку на Новий рік? Ми перейняли цю традицію від римлян: прикрашати дерево, вітати один одного та дарувати приємні подарунки. Наприклад, у давнину римляни дарували святково прикрашені фрукти та овочі. Можливо, саме тому на теренах України був поширений звичай «лякати дерева». Тоді господар ходив з сокирою фруктовим садом поміж деревами та погрожував їх зрубати, якщо не дадуть щедрого врожаю – смачних яблук та соковитих груш. 

Корисні матеріали для четвертого місяця навчання у 4 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: Презентація «Нервова система»
Авторка: Демидова Ірина Юхимівна
Про матеріал: Проблемне питання цього місяця для четвертокласників НУШ – нервова система. Авторка пропонує ознайомити дітей з будовою нервової системи, захворюваннями та їхньою профілактикою за допомогою цікавої презентації. 


Тема: Цикли повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови
Авторка: Максимчук Юлія Леонідівна
Про матеріал: Протягом четвертого місяця НУШ потрібно допомогти дітям розібратися у достатньо складній темі – алгоритми з повторенням. Щоби донести дітям інформацію цікаво та переконатися у її засвоєнні, варто ознайомитися із запропонованим розкладом уроку з інформатики. 


Тема: За Всеволодом Нестайком «Чи роблять так друзі ?» (Презентація)
Авторка: Свірепова Ірина Анатоліївна
Про матеріал: Візуальна презентація містить цікаві вправи за твором. Це допоможе школярам краще дізнатися однокласників, навчитися екологічного спілкування та попрактикувати використання конструкції «Якщо…, то…». 


Тема: Майстер-клас про ігри
Авторка: Бусел Ірина Станіславівна
Про матеріал: Авторка пропонує вчителям запроваджувати в освітній процес різні ігри, які посилюватимуть мотивацію школярів учитися та дізнаватися нове з будь-якого предмету. Також ігри передбачають інтеграцію з мистецтвом. 


Тема: Презентація. Мовні вправи з LEGO «Подарунки від Святого Миколая»
Авторка: Шульська Лариса Анатоліївна
Про матеріал: Презентація до уроку передбачає проходження дітьми веселої гри. У межах уроку школярі відповідатимуть на запитання з теми «Будова слова» та по завершенню отримають цікаві «подарунки» від Святого Миколая. 


Тема: Урок природознавства 4 класу: дізнаємося більше про Землю
Авторка: Цепін Ольга Володимирівна
Про матеріал: У межах уроку школярі дізнаються більше про географію Землі та людей із різними кольорами шкіри, поговорять про расу та національність. Також авторка пропонує заохочувати дітей до рівного ставлення до вразливих і дискримінованих соціальних груп.  

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter