Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Що може бути краще, ніж підвищення професійної майстерності? Особливо коли це цікаво! Тож ми пропонуємо вам підвищувати кваліфікацію в цікавий спосіб та запрошуємо на 4 неймовірних вебінари.

Просто зараз ви дізнаєтеся:

  • як обрати проблемне питання для проєкту;
  • яка відповідальність за булінг у школі (для булерів, батьків, адміністрації тощо);
  • план проведення Zoom-квесту;
  • 4 способи покращити фізичну активність дітей.

10 ідей для проєктування на уроках української мови та літератури

Метод проєктів – усесвітньо відома освітня технологія, яка полягає в індивідуальній або груповій діяльності школярів із розв’язання конкретної навчальної проблеми. Наприклад, під час вивчення біографії Кобзаря діти часто не звертають особливої уваги на творчість Шевченка-художника. Щоб уникнути такої несправедливості, запропонуйте дітям груповий проєкт: як твори письменника пов'язані з його картинами?

Учителі української мови та літератури дійсно активно застосовують проєктний метод. І його ефект та результат цілком залежать від вибору проблеми, яку вирішуватимуть діти у проєкті!

Поради, які допоможуть визначитися з проблемним питанням проєкту:

  1. Попередньо визначте головну проблему проєкту та протестуйте її за допомогою Дерева проблем. Помістіть проблемне питання у центр «дерева».
  2. Далі дерево ділиться на два рівні – верхній і нижній. Верхній рівень – це негативні наслідки вашої ключової проблеми. Щоб визначити їх, дайте відповідь на запитання: «До чого негативного призводить наявність цієї проблеми, які наслідки її існування?».
  3. Нижній рівень – це причини. Дайте відповідь на запитання: «Чому проблема існує, що до неї призвело?». До кожної причини ви можете поставити те саме запитання: «Що до неї призвело, чому ця причина існує?». 
  4. Таким чином, ваше дерево ростиме причинами та підпричинами. Їх, як і наслідків, варто прописати якомога більше! У такий спосіб ви перевірите проблемне питання: чи багато по ньому інформації? Можливо воно занадто вузьке або, навпроти, широке тощо?

Окрім проблемного питання, потрібно навчитися стратегії розробки навчального проєкту та дізнатися сучасні сервіси для її реалізації. На вебінарі, присвяченому проєктам з української мови та літератури, ми розглянемо всі ці питання та навіть більше!

Де? Освітній проєкт «На Урок»
Коли? 5 квітня о 18:00 (понеділок)

Протидія булінгу в школі: рекомендації юриста

Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) підрахував, що за 2017 рік чверть (24%) дітей в Україні зіштовхувалася зі цькуванням у школі, при цьому майже половина (40%) потерпілих нікому не розповіли про це. Тобто повна картина булінгу залишається невідомою: діти бояться говорити про це через сором, страх посилення агресії із боку булерів, недовіри та неприйняття вчителів тощо.

А з 2019 року вступив у силу закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». Це закріпило поняття булінгу на законодавчому рівні та наділило додатковою відповідальністю школи. Зараз заклади освіти повинні особливо уважно слідкувати за психологічним кліматом та проявами булінгу. Адже освітяни можуть зіштовхнутися з неприємними наслідками!

 

Яка відповідальність за булінг у школі?

  • Якщо директор школи не повідомить органи Національної поліції України про відомі йому випадки цькування серед учнів, він має виплатити штраф (850-1700 грн) або пройти виправні роботи до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.
  • Булінг стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи карається штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин. 
  • Якщо ж булером є учень до 16 років, його батьки або опікуни повинні виплатити штраф від 850 до 1700 грн або пройти громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Під час вебінару обговоримо основні алгоритми дій адміністрації, вчителів та працівників закладів дошкільної або загальної середньої освіти під час підтвердження випадків булінгу. А також розглядатимемо унікальні практичні кейси, тож приходьте!

Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 6 квітня о 19:00 (вівторок)

Zoom-квести в навчальній та позаурочній роботі: принципи організації та цікаві ідеї

Навчальний квест (від англ. quest «пошук», «пошуки пригод») – гра, що полягає у покроковому виконанні завдань, де школярі дізнаються нову інформацію та миттєво отримують позитивне підкріплення у вигляді знайдених артефактів, підказок тощо. І квест може бути як в офлайн, так і в онлайн форматі!

А продуманий вебквест допомагає учням розглянути тему уроку з різних сторін, змушує замислитися та застосувати критичне мислення. Про переваги методу можна говорити нескінченно, тож розгляньмо, як створити вебквест.


За матеріалами розробки з Бібліотеки «На Урок»

Хочете створити вебквест та не знаєте з чого почати?

  1. Продумайте ідею квесту. Варто мислити ширше теми уроку, адже інтерес школярів найлегше запалити особливо цікавою для них темою, як-от улюблені фільми, ігри тощо.
  2. Оберіть інструменти вебквесту, як-от ребуси, пазли, кросворди та ін.
  3. Придумайте систему заохочення, щоб після кожної правильної відповіді, учень або учениця отримували «приз».
  4. Оберіть платформу, на якій проходитиме навчальний квест.

Такою платформою може слугувати Zoom, а про те, як саме організувати взаємодію, ми говоритимемо на вебінарі. Ви дізнаєтеся, як створити індивідуальні Zoom-квести для синхронного та асинхронного режиму гри!

Де? Освітній проєкт «На Урок»
Коли? 7 квітня о 18:00 (середа)

Руханки для кожної дитини: вимоги, ідеї, особливості проведення

Тільки-но уявіть, часом учні проводять більше часу сидячи, ніж сплять! Це призводить до страшних наслідків, серед яких погіршення когнітивних функцій мозку та гіподинамія. А стійке погіршення розумових здібностей якщо і відбудеться, то не одразу, то гіподинамію бачимо моментально. Можливо, ви спостерігали втомлених, роздратованих учнів із поганим настроєм?

Це є симптомами гіподинамії, тобто наслідками малорухливого образу життя! Тож турбота про фізичне здоров’я учнів точно не буде зайвою. І опікуватися цим має не тільки викладач фізкультури, але й класні керівники, вчителі-предметники та навіть адміністрація школи.

 

За матеріалами розробки з Бібліотеки «На Урок»

4 гарантовані способи покращити фізичну активність школярів:

  • Кожного уроку виділяйте час на руханки: це не забере багато часу і тільки покращить концентрацію уваги та швидкість думок учнів.
  • У кожному класі призначте відповідального за фізичну активність учня. Його завдання – щоуроку нагадувати про проведення руханок.
  • Створіть трекер звичок вашого класу та повісьте його у класному куточку або на шкільній дошці. Щоуроку робіть відповідну позначку або хрестик навпроти руханок.
  • Постійно дізнавайтеся про нові фізичні вправи, які можна зробити в умовах класу. Діти обожнюють нове!

Уже зараз ви можете дізнатися про нові руханки, зареєструвавшися на вебінар. Окрім цього, Тетяна Цюрмаста розповість про правила організації руханок та санітарно-гігієнічні вимоги до їх проведення.

Де? Освітній проєкт «На Урок»
Коли? 9 квітня о 18:00 (п’ятниця)

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter