18 червня о 18:00Вебінар: Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів
Довіра вдома, волонтерство та інші способи залучення батьків до освітнього процесу.

Активна участь батьків в освітньому процесі позитивно впливає на навчальні досягнення та загальну поведінку школярів. Але на шляху до цього є багато перепон – насамперед негативних упереджень.

Наприклад, батьки можуть помилково сприймати школу суто як заклад, який діти відвідують як роботу. У такому випадку педагоги постають виключно як надавачі освітніх послуг, а не партнери батьків, які допомагають дитині здобути знання, навички та компетентності.

А від партнерських взаємин між батьками та вчителями виграють усі! Особливо учні, навчальні досягнення яких тільки покращуються.

Тож важливо всіляко залучати батьків до навчального процесу. Для цього можна скористатися способами, про які писав у своїй науковій праці «Parental Involvment» відомий доктор Джойс Епштейн:

  1. Довірлива атмосфера вдома.
  2. Засвоєння знань поза школою та допомога дитині з навчанням.
  3. Неперервний контакт зі школою.
  4. Волонтерство.

Довірлива атмосфера вдома

На жаль, не всі батьки беруть активну участь у шкільному житті дитини. Часто це справа звички: в родині не заведено ділитися почуттями, обговорювати життя та підтримувати один одного. Якщо ж у сім’ї панує атмосфера прийняття, підтримки та довіри, ймовірно, батьки активно цікавляться і шкільним життям дитини.

Звісно, вчителі не можуть диктувати, як родинам школярів будувати взаємини. І не повинні! Однак, можна підштовхнути дітей до налагодження спілкування з батьками: 

Допомога дітям із уроками

Участь батьків у шкільному житті дитини не обмежується залученням до активностей безпосередньо у закладі. Всі учні часом потребують допомоги, настанов та підказок, наприклад, під час виконання домашнього завдання. Інколи від цього залежить не тільки якість виконаної роботи, а й закріплення знань, здобутих на уроці.

Допомога дітям із уроками безпосередньо залучає батьків до освітнього процесу. Так вони дізнаються, що саме вивчає дитина, який має рівень знань, чи є якісь проблеми. У такий спосіб батьки на власні очі бачать те, у що б могли не повірити зі слів викладача. І це робить стосунки між батьками та вчителем більш довірливими!

Як заохотити батьків допомагати учневі з уроками?

  1. Розповідайте батькам, про те, що допомогу дитині з уроками можна органічно вплести у власний розклад (наприклад, витрачати по 15 хвилин на день або одна година на три дні).
  2. Тримайте персональний зв’язок із батьками школярів, розповідайте їм про дитячі досягнення та прогалини внавчанні.

Постійний контакт зі школою

Батьки різні: хтось тисне на дітей гіперопікою, а хтось може зовсім забути, в якому класі навчається дитина. Тут варто дотримуватися золотої середини: цікавитися шкільним життям, але не перегинати палицю. Погодьтеся, це зовсім непросто! Тож поставтеся до цього з розумінням.

А чи можна бути залученим в освітній процес, не спілкуючися з учителями та не знаючи про те, що відбувається у школі? Навряд. 

Як цьому запобігти?

  1. Створіть спеціальний чат, де обговорюватимуться не тільки батьківські збори, але й шкільні події;
  2. Створіть шкільну сторінку в соцмережі, де публікуватиметься інформація про активності, до яких батьки можуть долучитися;
  3. Щомісяця ініціюйте події у школі, у яких батьки можуть брати участь (ярмарки, збір речей на благодійність, концерти, родинні проєкти та поробки тощо);
  4. Домовтеся з батьками, що вони з певною періодичністю ініціюватимуть шкільні активності (кожен місяць закріплений за родиною тощо). 

Шкільне волонтерство

Часто школярі беруть участь у колективних прибираннях, суботниках та благодійних активностях. І батьки не завжди долучаються до цих ініціатив: через нестачу часу, незацікавленість або просто через те, що не знали про таку можливість.

Спільні волонтерські проєкти зближують учасників освітнього процесу. Тож залучення батьків не проста примха, а реальна необхідність!

Ось кілька ідей для волонтерських ініціатив у межах школи:

  • посадка дерев, кущів та квітів на території школи та у приміщенні (наприклад, у межах екопроєкту з фінансуванням);
  • сортування шкільної вторсировини (скористайтеся нашими матеріалами з теми);
  • організація збору речей для дитячих будинків, продуктів харчування для учасників бойових дій тощо;
  • організація міського благодійного ярмарку зі збору коштів (на прикладі ярмарки «Сила Добра»).

Учителі мають бути особисто зацікавлені в залученні родин школярів до освітнього процесу. Дійсно, активна участь батьків у шкільній діяльності позитивно впливає на поведінку дитини, порозуміння з учителем та психологічну атмосферу в школі.

Досі не розібралися, як активізувати батьків та покращити взаємини батьки-вчителі-учні? У вас є чудова нагода навчитися на прикладі школи «Британніка» у Будапешті! Реєструйтеся на вебінар «Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)», який відбудеться 14 травня о 18:00 (п’ятниця).

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter