Учителю, який працює з дітьми з синдромом Дауна, необхідно пам’ятати про те, що вони сприймають інформацію не так, як інші школярі. Їм буває складно запам’ятовувати нові поняття та навички, встановлювати послідовності дій та робити узагальнення. Але це зовсім не означає, що вони не можуть досягти успіху у вивченні англійської!
Із якими складнощами може зіштовхнутися вчитель, як їх подолати? Чи можливо отримати позитивні результати? Відповіді на ці запитання надала засновниця благодійного фонду «Призма» Катерина Стоян під час Всеукраїнської інтернет-конференції «Професійний розвиток вчителів англійської мови».
З економічної точки зору кожна людина займає своє місце у трикутнику взаємовідносин «особистість – соціальний інститут – суспільство». А як реалізуватися людям із порушеннями розвитку? Лекторка вважає, що їхній ресурс можна розкрити за умови постійної підтримки та адаптації до соціального життя. Саме тому в 2019 році було створено благодійний фонд «Призма», ключовим напрямом діяльності якого є робота з дітьми та підлітками з синдромом Дауна (освіта, розвиток, соціалізація). Чому саме з ними? Бо це унікальні діти, які можуть справді добре навчатися. З ними можна працювати на принципах загальної педагогіки, але вони мають певні особливості:
1. Індивідуальні: фізіологічні, психологічні, поведінкові, які формуються під впливом звичного оточення.
2. Загальні:
- труднощі зі сприйняттям аудіальної інформації без візуального підкріплення;
- відсутність абстрактного мислення;
- відсутність логічного мислення;
- проблеми з концентрацією;
- проблеми з письмом, читанням, лічбою.
Підтримка вивчення іноземних мов
На жаль, існує стереотип, що дітям з синдромом Дауна не потрібно вивчати англійську. Проте іноземні мови – це потужний ресурс для інтелектуального розвитку дітей з ООП та профілактики їхнього психофізіологічного здоров’я. А ще це чудова можливість додаткового соціального розвитку! Ось 5 переваг вивчення іноземних мов дітьми з ООП:
- Підвищення рівня соціалізації.
- Подолання зневіри у власних можливостях.
- Підвищення мотивації до навчання.
- Профілактика Альцгеймера.
- Перспектива працевлаштування в дорослому житті у сфері гостинності (ресторанно-готельний та туристичний бізнес).
А ще англійська є чудовим інструментом для розвитку артикуляції!
Складнощі в навчанні та шляхи їх вирішення
Метою інклюзивного навчання є залучення дітей з ООП до освітнього процесу в максимально можливому обсязі. Звісно, є деякі нюанси. Лекторка зазначила, що найчастіше виникають труднощі з дисципліною, письмом та вивченням граматики. Це пов'язано з певними психологічними та психічними особливостями: автоматичним запам'ятовуванням без змістовного розуміння, високою втомлюваністю під час уроку, нестриманістю.
Що допоможе подолати складнощі? Наполегливість та гнучкість учителя, визначення мети та чітких орієнтирів у навчанні (спільно з батьками).
Вивчення іноземних мов сприяє:
- підвищенню рівня зацікавленості навчанням та мотивації до відвідування уроків;
- застосуванню нових знань у побуті чи школі;
- відкриттю батьками нових здібностей у дітей;
- соціалізації;
- налагодженню комунікації в колективі;
- готовності виходити за межі «зони комфорту»;
- інтелектуальному прогресу.
Кожна дитина заслуговує на якісну освіту! Бажаєте дізнатися більше про навчання англійської дітей з синдромом Дауна? Перегляньте виступ!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.