Інклюзія – це те, чого має прагнути сучасна освіта. Включення всіх без винятку дітей в освітній процес допоможе побудувати успішне суспільство, в якому є місце для кожної людини. Але оскільки інклюзивне навчання – це, певною мірою, новинка для України, з особливостями його запровадження та функціонування знайомі ще не всі вчителі. Саме тому ми організували та провели 13 червня масштабну інтернет-конференцію «Інклюзивна освіта: рівні умови для всіх». Ми торкнулися надзвичайно важливої теми: конференція зібрала велику аудиторію слухачів.
Ми зібрали досвідчених спікерів, готових поділитися власним досвідом із аудиторією, та розкрили найцікавіші й найактуальніші теми.
Людмила Жукова говорила про те, як підготуватися до приходу дітей з особливими освітніми потребами у клас, як зробити процес навчання комфортними для них, для інших учнів та для самих учителів. Слухачі отримали корисні практичні поради щодо створення інклюзивного простору та розроблення стратегій навчання.
Олексій Яценко, директор інклюзивної школи (Мелітопольська ЗОШ №22), поділився досвідом своєї роботи і розповів про створення простору полікультурної освіти. Він окремо наголосив на тому, що кожен заклад освіти за своєю філософією має бути інклюзивним та готовим прийняти до себе будь-яку дитину.
Сергій Зайцев говорив про інклюзивно-ресурсні центри, які покликані допомогти дітям з особливими освітніми потребами влитися в навчання. Слухачі дізналися про завдання ІРЦ та нові стратегії педагогічної співпраці, про те, як і коли краще звернутися до ІРЦ та яку допомогу можуть надати його фахівці.
Лариса Самсонова торкнулася питання, яке хвилювало багатьох: державного регулювання питань інклюзивної освіти. Учасники конференції почули багато нового про формування державної політики у галузі інклюзивної освіти, створення ІРЦ, забезпечення фінансування, менеджмент на рівні закладу, динаміку та зміну підходів до впровадження інклюзії.
Тетяна Цюрмаста розказала про свій досвід роботи тифлопедагога. Вона говорила про особливості роботи із дітьми, які мають порушення зору, надала корисні рекомендації щодо використання наочності та розповіла про корекційно-санітарні вимоги до організації навчального процесу. Родзинкою виступу стала демонстрація наочних матеріалів, які пані Тетяна використовує в роботі.
Катерина Скрипка поділилася досвідом діяльності управління освіти Дергачівського району в галузі впровадження інклюзивної освіти. Також вона розказала про особливості впровадження та реалізації соціально-інклюзивних проектів «Без меж» та «Бумеранг добра» у районних закладах загальної середньої освіти.
Марія Унтіна, мама дівчинки з особливими освітніми потребами, говорила про власний досвід взаємодії із навчальними закладами, про те, як бачать проблеми інклюзивної освіти батьки дітей з ООП, чого вони чекають від школи і позашкільної освіти.
Завершувала конференцію панельна дискусія, під час якої спікери обговорили проблеми впровадження інклюзивного навчання, зокрема, такі:
- як допомогти батькам зрозуміти, що їхня дитина потребує спеціалізованого навчання;
- як діяти вчителю та асистенту, як приділити увагу всім учням;
- як краще розробити програму для дитини з ООП;
- як складати ЗНО та ДПА дітям з ООП;
- якими мають бути ресурсні кімнати.
І це ще не все. Експерти відповіли на найгарячіші запитання, а висока активність та схвальні відгуки вчителів підтвердили, що ми торкнулися важливої теми, яка не має лишитися без обговорення. Кращі лектори та актуальні теми – ми працюємо для того, аби надавати освітянам лише корисну та цікаву інформацію, яка не просто стане у пригоді під час роботи, а допоможе докорінно змінити підходи до навчання!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.