Повторення вивченого в початкових класах. Узагальнення та систематизація вивченого.

Про матеріал
Тема: Повторення вивченого в початкових класах. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета: повторити та узагальнити вивчене про частини мови, формувати вміння розпізнавати в реченнях вивчені частини мови, розрізняти самостійні та службові частини мови; формувати вміння бачити, відчувати й цінувати красу природи; розвивати увагу та спостережливість, культуру усного й писемного мовлення. Тип уроку: урок повторення, узагальнення і систематизації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення вивченого в початкових класах. Узагальнення та систематизація вивченого

Номер слайду 2

Словникова робота. Вставити пропущену голосну (е чи и ): Вер…сень, віт…рець, кр…вавий, кр…шити, шел…стіти, в…селка, вел…ч, прор…вати, хвил…чка, зл…патися, дзв…нить.

Номер слайду 3

Вибери смайлик за настроєм

Номер слайду 4

БліцвікторинаІменник — це частина мови, що... Прикметник — це частина мови, що... Дієслово — це частина мови, що... Займенник — це частина мови, що... Числівник — це частина мови, що... Дієслова мають три часи — ... Числівники відповідають на питання... Не з дієсловами... Займенники вживаються замість...Іменник має три роди — ... Дієслова в неозначеній формі відповідають на питання... Власні назви пишуться з... Слова — назви істот відповідають на питання... Слова — назви неістот відповідають на питання...Іменники змінюються за...

Номер слайду 5

Дослідження-класифікація. Визначити частини мови, вказати серед них самостійні та службові. У двох останніх реченнях підкреслити члени речення. Як вересніє, то дощик сіє. Земля смутніє, коли листя жовтіє. Осінь усьому рахунок веде. У листопаді зима з осінню бореться.

Номер слайду 6

Гра «Четверте зайве»Знайдіть «четверте зайве». Визначте, до якої частини мови належать інші слова рядка. Школа, вересень, друзі, п’ять. Зустрітися, зрадіти, весело, веселитися. Привітний, зелень, урочистий, світлий. Він, шість, десять, вісімнадцять. Радо, доброзичливий, уважно, сьогодні.

Номер слайду 7

Вправа 1 Визначте дієвідміну поданих дієслів та їх граматичні ознаки. Говорити, малювати, сидіти, співати, спати, читати, фарбувати, лежати, мовчати.

Номер слайду 8

Вправа 2 Знайдіть речення, що складається тільки з іменників. Визначте відмінок цих іменників. Ледачого всі обминають, а роботящого шанобливо вітають. Праці — життя, дозвіллю — година.

Номер слайду 9

Вправа 3 З’ясувати, якими частинами мови є подані слова. Визначити частини  мови - самостійні та службові. П’ять-шість слів (за власним вибором) увести до самостійно складених речень. Дерево, вбрання, одягатися, золотий, усміхатися, сонце, не гріти, захмаритися, небо, між, хмара, сумно, воно, світити, але.

Номер слайду 10

Вправа 4 Закінчіть фразеологізми. Визначте, до якої частини мови належить останнє слово. Зарубати на... Куй залізо, поки... Як кіт... Вийти з... Зрозуміло, як 2 на 2 — ...

Номер слайду 11

Коментований диктант. Вибрати правильний варіант написання слів. Надписати над іменниками, де загальна, а де власна назва. Без верби й калини нема У(у)країни. Чого І(і)вась не навчився, того І(і)ван не буде знати. Найбільші церковні свята – Р(р)іздво й В(в)еликдень. На схилах сивого Д(д)ніпра стоїть столиця наша – К(к)иїв. 

Номер слайду 12

РЕФЛЕКСІЯ—  Чи сподобався вам урок?—  Що було цікавого?—  Які відкриття ви зробили для себе на уроці?—  З яким настроєм завершуєте урок?

pptx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку