Гра розрахована на учнів 7-9 класів. Складається з 4-х турів. Переможець отримує 12 балів. учні показують свої знання з алгебри, геометрії та історії математики.
Гра «Перша дванадцятка»
(для учнів 7-9 класів)
Мета: розвивати в учнів стійкий інтерес до математики; розширити знання з історії математики, закріпити розуміння математичних термінів.
Умови гри
У грі беруть участь 1 учень з 7 класу, 1 учень з 8 класу, 1 учень з 9 класу. Гра проводиться в 4 тури:
Учасникам пропонується 12 запитань. За вірну відповідь учасник отримує 1 бал, причому 4-е та 9-е запитання – спалимі. Кожен гравець має право на три підказки:
Гравець не має права, якщо відповідь невірна, покидати гру і грає до кінця. Підказку вчителя не можна брати, відповідаючи на 4 та 9 запитання. Переможець отримує «Першу дванадцяту» - 12 балів.
І тур – Відбірковий
Вчитель по черзі задає запитання учням і вибирає по одному учаснику.
Запитання:
7 клас – розташуйте одиниці вимірювання довжини, починаючи з найменшої (1 м, 1 км, 1 дм, 1 см)
8 клас – розташуйте одиниці маси, починаючи з найбільшої (1 кг, 1 ц, 1 г, 1 т)
9 клас – розмістіть у порядку спадання числа (2,
ІІ тур – запитання з алгебри (для учня 7 класу)
Гумореска
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає – Скільки буде
Десять поділить на три?
Розв’язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить…
Вчитель каже: - Так не гоже,
Прості дроби треба вчить!
Хай картоплі є десяток, -
Вчитель далі річ веде. –
Розділи на трьох дівчаток,
То по скільки припаде?
Люда каже – Зайвий клопіт
І на що мені це знать?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу – і хай їдять!
ІІІ тур – запитання з геометрії (для учнів 8 класу)
Запитання:
Сценка «Важка задача»
Мати: Досить тобі сидіти, час лягати спати. У тебе вже очі самі заплющуються, а ти все сидиш.
Син: (плаксиво) Як же я з нерозв’язаною задачею завтра до школи піду?
Мати: Вдень треба вчитися. Нічого привчатися ночами сидіти. Від таких занять ніякої користі. Ти все одно нічого не тямиш.
Батько: Ну і нехай сидить. Знатиме, як уроки на ніч відкладати.
Син: Тобі добре говорити, тобі не треба задачок розв’язувати. І нікому ця математика не потрібна!
Батько: А ось і помиляєшся, сину. Саме мені математика дуже потрібна. Ти знаєш, що я працюю на заводі модельником. Щоб відлити якусь деталь для машини із сталі, треба спочатку зробити таку саму деталь з дерева. Якщо хоч трохи помилишся в розрахунках, модель зробиш неточну, отже і деталь буде зіпсована. Ні, сину, математика всюди потрібна.
Мати: Допоможи краще йому задачу розв’язати, час пізній. Спати йому пора.
Батько: Ну, що там у тебе не виходить?
Син: Та ось, задача якась випала погана.
Батько: Поганих задач не буває. Це учні погані (читає про себе задачу). Невже вам у школі не пояснювали як розв’язувати такі задачі?
Син: Ні, не пояснювали.
Батько: Дивно, коли я вчився, нам учителька спочатку пояснювала, а потім задавала додому.
Син: Так це коли ти вчився, а нам Галина Юріївна нічого не пояснює. Лише запитує…
IV тур – з історії математики (для учнів 9 класу)
Запитання:
Музична пауза – математичні частівки
Знають Ігор, Коля й Вася
Іспит наближається,
А в них з алгебри у класі
Двійки прибавляються.
Отака в усіх нас доля:
Іспити – страждання.
Вже не спишете у школі
З алгебри завдання.
Розв’язав Петрусь задачу
Тільки мінуса не бачив,
От і сталось, що лимон
Важить майже вісім тонн.
Біля дошки він стояв
І придумав чудо –
В теоремі прирівняв
До квадрата куба.
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка –
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка!
Проведення підсумків гри. Нагородження переможця.