Розробка виховного заходу
вчителя фізики і математики
Покровської ЗОШ I-III ступенів,
Корюківського району,
Чернігівської області,
Шевченко Людмили Володимирівної.
Математична гра «Холостяк».
Мета:Навчити використовувати свої знання з математики, систематизувати їх і думати логічно, розвивати інтерес до вивчення математики, виховувати вміння працювати в колективі, активність і повагу до інших.
Обладнання: дошка, програвач, картки.
Хід заходу.
Жил да был Иван-дурак,
Простофиля и чудак.
На него народ дивится:
Всё он делает не так!
Ведучий. Жив Ванька ну не дуже розумний хлопець. В школі вчитись не хотів, матеріал не вчив, а з математикою зовсім не товаришував. Виріс і проблеми…….. Продукти вірно ми не порахуєм. То не докупим, то зайвого наберемо. Якщо ремонт, то це біда !!!!! Як вирахувати потрібну кількість шпалер, а фарбу? Хоть сідай та плач. Один розумний чоловік йому пораду дав. Дружину потрібно знайти, щоб гарно рахувала.
Ванька:
Жил себе ни так, ни сяк,
Весельчак Иван-дурак.
Жил себе забот не зная,
На конюшне помогая.
Почему он был дурак?
Значит дело было так:
В детстве с яселек свалился,
И из дома в сад скатился.
Ваня:Що ми робити ? Як на світі далі жити?
Ведучий:Ваня, може тобі одружитися? Жінку розумну знайти. Вона тобі допомагати буде.
Ваня: Оце ідея! Вона вирішить всі мої проблеми. А як знайти розумну дружину?
Ведучий: Давай проведем конкурс. Яка найкраще пройде всі випробування , та і буде тобі за дружину.
Ваня: Чудово!!! Але є проблема, як конкурс провести і правильно оцінити , якщо я не дуже тямучий?
Ведучий: Ну із завданнями я тобі допоможу, а от відповіді нехай оцінює журі .Ми його зараз оберемо.(Обираємо журі).
Ваня: Давай розпочинати.
Ведучий: Розпочинаєм конкурс.
Ваня: А де взяти конкурсанток?
Ведучий: Це не складно. Дали оголошення на Фейсбуці і вже за дверима чекают учасниці.
Ваня: То клич негайно!
Ведучий: Розпочинаєм конкурс «Холостяк.» Яка учасниця найкраще пройде всі випробування матиме можливість стати дружиною Вані.
Ведучий: Перший конкурс привітання. Кожна конкурсантка повинна розповісти про себе, свої вподобання, про успіхи в навчанні , захоплення.
Учасниці презентують себе.( Максимальна оцінка конкурсу 5 балів.)
Ваня : Які гарні дівчата. Оці розбігаються. Але знань з математики я поки не помітив.
Ведучий: Не поспішай. Ще всі конкурси попереду.
Ваня:Чекаю з нетерпінням.
Ведучий:Наступний конкурс « Українська страва.» Кожна з учасниць Отримає картку з назваю страви і через деякий час воно повинні назвати всі необхідні продукти в точних одиницях маси і об`єму.
(Учасниці отримують картки і готуються. В чей час звучить пісня « А мій милий вареничків хоче.»)
Учасниці відповідають, які продукти потрібні і скільки. Журі виставляють оцінки.)
Ваня: Я в захваті. Аж їсти захотів. Оце дівчата!
Ведучий: Недаремно кажуть, що шлях до серця чоловіка лежиь через шлунок.
Ваня: А що далі?
Ведучий: Зараз трішки розважимось. До вашої уваги будуть звучати мелодії пісень з математичними термінами. Учасниці повинні впізнати пісню і наспівати її.
( Звучать мелодії пісень Журі за кожну правильну пісню виставляють 1 чи 2 бали. Враховується вгадання пісні і її відтворення).
Ваня: Мені танцювати захотілось. Так розважили мене дівчата.
Ведучий: Це добре. Але дискотеку відкладемо. На весіллі Ваню натанцюєшся. Продовжимо конкурс.
Ваня: Що ще чакає на дівчат?
Ведучий: А зараз завдання на кмітливісь.( За кожну правильну відповідь дівчата отримують 1 бал).
(Помістити один мішок в інший)
(Це було троє осіб: дід, батько і син)
(Кожна пройшла 60 верств)
(8, 10, 12)
(609, 888, 6969, 69869, …)
(Перевернути число, отримаємо 99)
(188)
Учні розпилюють колоду на метрові куски Відпилювання займає одну хвилину. За скільки хвилин вони розпиляють колоду довжиною 5 метрів?
(за 4 хвилини)
(Кінь з довшим хвостом зїв більше, так як він мав змогу відганяти мух і оводів, котрі заважали коням пастися)
9.Один чоловік купив три кози і заплатив 300 гривень. Запитується: по чому пішла кожна коза?
(По землі)
10.Що це може бути: дві голови, дві руки і шість ніг, а в ходьбі лише чотири?
(Вершник на коні)
11. Зобразіть число 31 шістьма трійками.
(3*3*3+3+3:3; 33-3+3:3; 33-(3+3):3)
12. Зобразіть число 100 чотирма однаковими цифрами.
(99+9:9)
Ваня: Які розумні дівчата. Мені соромно. Я на ці запитання не знав відповіді.
Ведучий: А зараз ми перевіримо вміння дівчат вести господарство. Кожна з учасниць отримає картку з розміром кімнати. Потрібно порахувати кількість фарби і шпалер, якщо на 1 квадратний метр йде 300 грамів фарби і рулон шпалер мвє довжину 10 метрів і ширину 50 сантиметрів. І вирахувати потрібну кількість коштів. Отримуєм завдання.
Ваня: Ці навики потрібні моїй дружині. Я цього робити не вмію.
Ведучий: От і добре. То ж уважно слідкуй за змаганням.
(Учасниці готуються. Звучить пісня «Вчать у школі». Журі оцінюють конкурс.)
Ведучий: Ось і завершилось наше змагання. Зараз журі оголосять результат і Ваня зможе вибрати собі дружину.
Ваня : Чекаю і дуже хвилююсь.
Ведучий:Слово надається журі.
Журі:(Оголошують результати конкурсу).
Переможниця: Приємно отримати перемогу, але бути дружиною Вані я не хочу. Чоловік повинен вміти рахувати й вести господарство, а не надіятись на дружину.
Дівчата:(Разом).Йди вчися,поки не нізно.
Підсумок: Потрібно вчитись і не буде соромне ні перед дружиною, ні перед друзями.