21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Позакласний захід з української мови "Ми славного роду нащадки!"

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про красу і багатство української мови; показати її мелодійність за допомогою поетичного слова, українського фольклору; розвивати мовлення учнів; ознайомити з українськими обрядами і звичаями; пробудити почуття національної гідності; викликати бажання розмовляти рідною мовою; виховувати любов до рідного краю, його традицій, почуття поваги до свого, українського.

Перегляд файлу

Ми славного роду нащадки!

Мета: Розширити знання учнів про красу і багатство української мови; показати її мелодійність за допомогою поетичного слова, українського фольклору; розвивати мовлення учнів; ознайомити з українськими обрядами і звичаями; пробудити почуття національної гідності; викликати бажання розмовляти рідною мовою; виховувати любов до рідного краю, його традицій, почуття поваги до свого, українського.

Форма проведення: пізнавально-розважальне шоу.

Обладнання: вислови про українську мову, українські народні пісні, презентація; ТЗН: комп’ютер, проектор.

Хід заходу

Захід розпочинається піснею «Одна калина» в супроводі відео про мову.

Учень.

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

- Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

- Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

Учениця.

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти,

А у нас усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Учень.

На росах, на водах,

На всіх переходах

Курличеш мені в журавлиних ключах,

Моя Україно, країно,

Ясні небеса в материнських очах.

Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос,

У душу мені засіває зерно.

Моя Україно, колиско-калино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

Звучить пісня про Україну

Ведучий 1

Шановні діти, гості, сьогодні наша зустріч присвячена рідній українській мові.

Адже 21 лютого – Міжнародний день рідної мови.

Мова – це великий дар природи. У світі налічується близько 3 тисяч мов. У кожного народу вона своя. І серед них – ніби запашна квітка в чудовому букеті – українська мова.

Ми зібралися сьогодні для того, щоб краще пізнати свою Україну, свій рідний

край. Це ми зробимо у вигляді пізнавально-розважального шоу.

Ведучий 2

 Із прадідівських  часів до нас прийшли пісні, думи, легенди, прислів’я, приказки, народні обряди, звичаї, традиції. Багато  століть ми чуємо їх відгомін над нашою землею, як живий голос далеких предків.

Були часи, коли Україна втратила волю. Забороняли український друк, мову, українську пісню, нищили народні звичаї і обряди – всю культуру народу. Та народ вижив, об’єднався в Українську державу, відновив традиції та обряди.

Нехай же сьогоднішні українські вечорниці відкриють перед вами віковий розум, доброзичливий гумор і щедрість нашого талановитого розуму.

Ведучий 1

З давніх-давен вечорниці неодмінно асоціювались з веселощами, вечірнім парубочим співом, іграми та відпочинком… Це елемент української обрядовості згідно якого українці відпочивали від важкого, стомленого дня і збиралися разом заради спілкування, зближення, знайомства та пізнання. В той час це було чи не єдиною можливістю молодечого відпочинку… Вечорниці завжди уособлювали в собі активний, веселий, а подекуди й пікантний відпочинок зі співами, танцями, конкурсами та розіграшами. Часто-густо вони були приурочені до певних церковних свят, як то вечорниці на Катерини, на Варвари, і, звичайно, на Андрія. І це було не просто таке собі зібрання, а кожна з вечорниць мала свої особливі ігрові обряди, конкурси та пісні.

Ведучий 2

Тож, продовжуючи славні традиції наших предків, розпочинаємо наші сучасні вечорниці, де учасники спробують довести, що вони справжні нащадки славного українського роду. Команди наші також незвичайні – це парне змагання. Зустрічайте учасників.

Наш конкурс судитиме журі у складі:... Оцінки виставляються після кожного конкурсу.

1-й конкурс «Будьмо знайомі»   (5 балів)

Давайте познайомимось з нашими конкурсантами ближче. Кожна пара розповідає про себе в будь-якій формі: віршованій, гумористичній, в прозі (пари представляються). 

2-й конкурс «Найкращий декламатор» (12 балів)

Ведучий 1. Із сивої глибини віків бере початок наша мова. Шлях її розвитку – це тернистий шлях боротьби. Дуже багато жорстоких літ пережила наша мова, мужньо витерпівши знущання, заборони. Подібного не знає історія жодної мови, жодної держави. Тепер вона – державна мова України.

    Наступний конкурс «Найкращий декламатор» виявить наскільки добре наші конкурсанти знають вірші про українську мову та вміють виразно їх розповідати.

3 конкурс «Пізнай історичних осіб» (3 бали)

Ведучий 2.Українці завжди високо цінували людей, які присвячували власне життя Батьківщині, своєму народові, оспівуючи їх героїчні діяння у піснях, думах, баладах, створюючи народні легенди, які передавалися від покоління до покоління. 

Звучить історична пісня.

Кожній парі демонструється по 3 портрета українських історичних діячів, письменників, завдання учасників – назвати чий це портрет.

4 конкурс «Ой, який я козак»

Ведучий 1. З незапам'ятних часів юнаки славились своєю силою, спритністю, мали гостре несхибне око, розумні, подеколи гарячі голови, з честю виходили з будь-якої ситуації. Претендували на високе звання козака. Ось і сьогодні ми з вами можемо судити, хто із наших юнаків з честю вийде переможцем із будь-яких ситуацій. Завдання для юнаків:

  1.               Влучити в ціль.
  2.               Перенести дівчину на руках через перешкоди.
  3.               Вижати гирю, відштовхнутися від землі.

5 конкурс «Славна господиня» (10 балів)

Ведучий 2. Український рушник! Як багато промовляє до нас це слово, яке воно рідне і миле нам! Скільки зворушливих спогадів та образів з народного родинного життя пов’язано з рушником! Чи можна знайти в нас на Україні — в минулому та й нині — більш опоетизовану і популярну мистецько-побутову реліквію? Хіба що наша українська чарівна пісня. Власне рушник — це та ж сама задушевна пісня чи дума, заспівана розмаїтими засобами ткання, вишивання, вибійкою, безмежно-буйною фантазією орнаменту, в який наш народ вклав свою поетичну душу.

Ведучий 1. З давніх-давен дівчата довгими зимовими вечорами займалися рукоділлям, готували собі одяг та рушники на весілля. Оскільки сьогодні дівчата не зможуть за браком часу показати своє вміння в рукоділлі, пропонуємо їм за 5 хв. з кольорового паперу зробити аплікацію візерунків на "рушнику". По закінченню роботи свої "рушники" вручають кавалерам, а ті підносять журі для оцінки.

Лунає «Пісня про рушник»

6-й конкурс «Народ скаже, як завяже». (1 бал за правильну відповідь)

Ведучий 1. Українські народні прислів’я та приказки – це багатющий та потужний внесок української нації до скарбниці світової цивілізації. Ця мудрість пройшла крізь віки і зараз є непохитним дороговказом у житті для кожної людини. Маємо всяк час бути гідними продовжувачами добрих та великих справ наших предків та донести їхній спадок-скарб до прийдешніх поколінь.

Ведучий 2. Кожна людина в душі актор. У одних краще виражені акторські здібності, в інших - менше. За 1 хв. за допомогою міміки та жестів необхідно пояснити вираз, щоб другий учасник команди відгадав прислів’я чи фразеологізм. Кількість балів визначаємо за кількістю вгаданих виразів.

Завдання для команд

  1. Одна голова – добре, а дві – краще.
  2. Дивитися крізь пальці.
  3. Гребти гроші лопатою.
  4. Більше діла — менше слів.
  5. Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.
  6. Не кидай слова на вітер.
  7. Шабля ранить тіло, а слово — душу.
  8. Пташка красна своїм пір’ям, а людина знанням.
  9. Гризти граніт науки.
  10. Купити кота в мішку.
  11. Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
  12. Язик до Києва доведе.
  13. Вивести на чисту воду.
  14. Втерти носа.
  15. На лобі написано.
  16.  Боятися вовка – в ліс не ходити.
  17. Наламати дров.
  18.  Моя хата скраю.
  19.  Язик без кісток.
  20.  Крутиться як білка в колесі.
  21.  Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

7-й конкурс «Юний перукар» (10 балів)

Ведучий 1. В українців особливо шанобливе ставлення до волосся, коси. З давніх-давен коса була символом дівочої честі, працьовитостi, охайностi. З дівочою косою пов’язано багато легенд, переказiв, пісень, влучних прислів’їв.

Дiвчина з косою, як трава з росою.

Нема коси — нема краси.

Дiвчина без коси, як  кiнь без гриви.

Де дiвка з косою, там хлопцi юрбою.

Коса — дiвоча краса.

Ведучий 2. Усi цi прислiв’я пов’язанi з дiвочою красою, волоссям, яке символiзувало красу дiвчини. А красу цю пильно доглядали. Дiвчатам пiсля року заборонялося стригти волосся, його мили в пахучих травах любистку, м’яти, розчiсували, плекали косу, щоб була найкращою вiд усiх iнших, прикрашали стрiчками.

   Сьогодні ми трішки відійдемо від традицій, і перукарями будуть наші юнаки. Пропонуємо хлопцям зробити модну гарну зачіску в українському стилі своїй дівчині, назвати її і представити на суд журі.

Лунає пісня «Ой, не ріж косу», демонструється презентація про дівочу косу.

8-й конкурс «Ерудит» (10 балів)

Ведучий 1.  За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання для 1 команди

  1. Державна мова України (українська)
  2. Частина мови, що вказує на ознаку предмета (прикметник)
  3. Знак у кінці питального речення (знак питання)
  4. Яким знаком починається діалог? (тире)
  5. Слова з протилежним значенням. (антоніми)
  6. Наука про звуки мови (фонетика)
  7. Розмальоване яйце (писанка)
  8. Скільки Н у слові незрівнянний? (три)
  9. Головні члени речення (підмет і присудок)
  10. Документ про середню освіту (атестат)

 

Ведучий 2.                   Запитання для 2 команди

  1. Де знаходилась Запорізька Січ? (На Хортиці)
  2. Знак у слові Вячеслав (апостроф)
  3. Символ українців, що оберігає (оберіг)
  4. Народна назва Пасхи (Великдень)
  5. Речення з другорядними членами (поширене)
  6. Документ, що містить прохання (заява)
  7. Префікс у слові прекрасний (пре)
  8. Стиль художньої літератури (художній)
  9. Хто автор слів Гімну України? (П. Чубинський)
  10. Займенник з однієї букви (я)

 

Ведучий 1.                       Запитання для 3 команди

  1. Речення з однією граматичною основою (просте)
  2. Слово з багатьма значеннями (багатозначне)
  3. Опис природи (пейзаж)
  4. Остання буква у слові шістдесят (Т)
  5. Документ, за яким людина доручає щось виконати (доручення)
  6. Як по-іншому сказати 9 десятків? (90)
  7. Слова зі спільним коренем (спільнокореневі)
  8. Знак у кінці розповідного речення (крапка)
  9. Продовжте речення «Нема України без верби і …» (калини)

10. Третій відмінок нашої мови (давальний)

 

Ведучий 2.                         Запитання для 4 команди

  1. Опис свого життя (автобіографія)
  2. Хто є автором вірша «Любіть Україну»? (В.Сосюра)
  3. Знак у слові пів-Європи (дефіс)
  4. Сьомий відмінок нашої мови (кличний)
  5. Остання частина слова (закінчення)
  6. Розмова двох осіб (діалог)
  7. Без якої святині зникає народ? (без мови)
  8. Назва Гімну України («Ще не вмерла України..»)
  9. Частина мови, що вказує на кількість (числівник)

10 Скільки є Божих заповідей? (10)

 

Ведучий 1.                         Запитання для 5 команди

  1. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)

     2.  Що вивчає графіка? (Знаки письма)

     3.  Скільки букв «О» в слові «молоко»?(Три)

     4.  Остання буква у слові «сім» (Ем)

     5. Назвіть одним словом нерозривні словосполучення. (Фразеологізми)

     6.Словниковий склад мови.(Лексика)

     7. Скільки звуків у слові «джміль»?(Чотири)

8.  Як називалося козацьке судно? (Чайка)

9.  Яка буква не має звука? (М’який знак)  

10. Назвіть атрибут влади гетьмана.(Булава) 

 

Ведучий 2.                         Запитання для 6 команди

  1. На які запитання відповідають дієслова? (що робити?, що зробити?)

2. Слова, однакові за звучання, але різні за лексичним значенням. (Омоніми)

3. Скільки букв в алфавіті української мови? (33)

4. Опис зовнішності людини. (Портрет)

5. Які букви українського алфавіту завжди позначають два звуки? (щ,ї)

6. Чуже мовлення передане дослівно, без будь-яких змін (Пряма мова)

7.  Змінна частина слова. (Закінчення)

8. Рід іменника  кенгуру. (Чоловічий)

9. Застарілі слова, які вийшли з ужитку.  (Архаїзми)

10. Що означає фразеологізм «ніде й голці впасти»? (Тісно)

 

Ведучий 2. Слово надається журі.

Ведучий 1. Привітаймо команду з перемогою і побажаймо всім нам нових досягнень у царині рідної мови. На такій веселій ноті ми завершуємо наш сьогоднішній конкурс знавців рідної мови, справжніх патріотів.

Ведучий 2. А хто такий патріот?

Ведучий 1. Патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей, готова завжди прийти на допомогу тим, кому вона потрібна, готова служити інтересам держави, а державі потрібні розумні, духовно багаті громадяни.

Ведучий 2. Так, наші учасники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином, вони можуть стати гідними громадянами України.

(по одному виходять учасники всіх команд і читають слова. На екрані зявляється мультимедійна презентація «Я – патріот України»)

1) Я народився і живу на своїй, Богом даній землі. Це — моя країна, Батьківщина, яку не обирають. Я – українець.

2)  Я люблю свою країну. Всю — від Донбасу до Галичини, від Полісся й до Чорного моря. Я — українець.

3)  Я — патріот. Я завжди боронитиму свою країну до останньої краплі крові, до останнього подиху. Я - українець.

4) Я — представник сильної, волелюбної нації, єдиній для мене в усьому світі. Ми толерантні, ми поважаємо інші народи, але Україна — понад усе. Я — українець.

5) У мене перехоплює подих, коли підіймається синьо-жовтий прапор, і лунає державний гімн. Я знаю, це — те, що може і має обєднувати всю мою країну. Я — українець.

6) У що б я не був вдягнений, в моїх грудях б'ється серце у вишиванці. Моя кров — кров козацького роду. Мій дух — дух вікової боротьби за Україну. Я — українець.

7) Мені може не подобатися наша влада, але ж це не є моя країна. Влада змінюється, країна — назавжди. Я- українець.

8) Я не присягаюся у любові і вірності до своєї Батьківщини. Мені це не потрібно, адже я — українець!

Ведучий 1. Дорогі друзі! Маймо сміливість серцем і душею впевнено сказати «Ми – українці!» хай усіх нас єднає належність до великого народу. Плекаймо всі разом ту мову, яка дісталася нам у спадок від наших пращурів.

 

doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку