Попередня підготовка товарів до продажу – це комплекс операцій, які виконуються з товаром у магазині перед подання його у торговий зал (до місць продажу) і спрямовані на доведення його до повної готовності для продажу покупцям. Своєчасна підготовка товарів до продажу — це:підвищення культури обслуговування покупців;збереження якості товарів;поліпшення товарного вигляду товарів;поліпшення оформлення товарної викладки;поліпшення художнього оформлення інтер’єру магазину.
Виконання операцій попередньої підготовки товарів до продажув невеликих магазинах покладається на продавців, які здійснюють їх до відкриття магазину; у великих магазинах ці операції виконують спеціально визначені працівники. Важливою умовою ефективного здійснення цих операцій є наявність у магазині відповідного обладнання, інструментів і матеріалів.
Підготовка товарів до продажу охоплює дві групи операцій:1) загальні, яких потребує будь який товар: Розпакуйте (вивільнення товарів від транспортної тари,основною вимогою є збереження кількості та якості товарів, тари й упакувань),Розсортуйте (групування товарів за товарними групами, видами, розмірами, сортами, іншими асортиментними ознаками, а також перевірка відповідності ціни й сортності, зазначених на маркуванні та в супровідних документах, прейскурантах чи договорах),промаркуйте,приведіть до належного вигляду,скомплектуйте набори;2) специфічні, що зумовлені з окремими товарами залежно від їх виду; вони включають:усунення дрібних дефектів,підготовку зразків до показу,фасування дрібних товарів,прасування,намотування метраж них товарів,комплектування подарунків і наборів,перевірку товарів у дії.
Маркування на непродовольчих товарах містить:• повну або скорочену назву підприємства-виробника, його адресу;• назву й артикул товару;• дані про сировину, матеріал, з якого він виготовлений;• відомості про наявність шкідливих для здоров’я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами;• ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;• дату виготовлення;• відомості про умови зберігання;• гарантійні зобов’язання виробника;• правила й умови ефективного та безпечного використання продукції;• термін використання товару, відомості про необхідні дії для покупців після його закінчення, а також можливі наслідки в разі невиконання цих дій.
МАРКУВАННЯ ТАРИРозрізняють два види маркування тари:тарне маркування наносять у лівому верхньому куті незмивною фарбою; у чисельнику вказують номер стандарту, а у знаменнику — індекс прейскуранта та порядковий номер таритоварне маркування містить найменування підприємства-виробника, найменування товару, ціну, дату випуску тощо.