Презентація до уроку

Про матеріал
поглибити знання про родинно-побутові пісні, проаналізувати тексти програмових творів, визначити їх мотиви, тематику, художньо-поетичні засоби; розвивати культуру зв’язного мовлення, пам’ять, увагу, спостережливість, уміння виразно читати і виконувати пісні, висловлювати судження про їх зміст; виховувати повагу до родини як осередку суспільства, давньої культурної спадщини свого народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

У чому полягають особливості написання пісень? Яким чином вони розповсюджувалися? Хто такі кобзарі? Що вам відомо про пісню як жанр народної творчості? Які види пісень ви знаєте? Хто були творцями пісень, з якою метою вони складалися?

Номер слайду 3

Міні-дискусія «Від чого залежить щастя в родині?»

Номер слайду 4

«Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен». Види родинно-побутових пісень. Культ романтизованих почуттів.

Номер слайду 5

Пісня — душа моя, вона і серце звеселяє, і жалю завдає, і до помсти кличе Т. Шевченко

Номер слайду 6

В пісні те лиш живе, що життя дало… І. Франко

Номер слайду 7

«Лірична пісня супроводжує людину все життя, вона органічно злилась з народним життям, щедро насичена побутовими фактами» (Михайло Грицай)

Номер слайду 8

ЛІРИ́ЧНІ ПІСНІ́– вид народнопоетичної і музичної творчості, який об’єднує різні за змістом і жанрами групи пісень, де переважає почуттєве, особистісне сприйняття світу.

Номер слайду 9

Родинно-побутові пісні – це ліричні поетично­музичні твори, у яких відображено почуття, переживання, думки окремої людини, пов’язані з її особистим життям, сімейними проблемами й подіями, родинними стосунками.

Номер слайду 10

Тематично родинно-побутові пісні поділяють на чотири групи: пісні про кохання; пісні про сімейне життя, родинні стосунки; пісні про трагічні сімейні обставини; жартівливі пісні.

Номер слайду 11

Пісні про кохання – це, як правило, тексти, у яких ліричні герої ще не побралися, а тільки мріють про спільне щасливе життя, тому цю підгрупу також іменують піснями про дошлюбні взаємини.

Номер слайду 12

Мотиви, притаманні пісням про кохання: зародження почуттів; взаємне кохання; нещасливе кохання; розлука; батьківські перешкоди закоханим; втручання ворогів­розлучників; зрада. Пісням про кохання притаманні такі ознаки: романтичний характер зображення дійсності; гіперболізація душевних драм; сентиментальність (надмірна чутливість).

Номер слайду 13

«Місяць на небі, зіроньки сяють»

Номер слайду 14

Тема: оспівування палкого кохання козака до дівчини. Ідея: возвеличення щирого почуття, яке не розлучить героїв за будь-яких обставин. Основна думка: Як ми любились та й розійшлися, / Тепер зійшлися навіки знов.

Номер слайду 15

«Місяць на небі, зіроньки сяють...» у виконанні Анатолія Солов’яненка та капели бандуристів (запис 1985)

Номер слайду 16

«Цвіте терен, цвіте терен».

Номер слайду 17

Тема: оспівування страждань дівчини через те, що «миленький поїхав іншої шукати». Ідея: засудження зради у палкому коханні. Основна думка: Хто з любов’ю не знається, / Той горя не знає.

Номер слайду 18

«Цвіте терен, цвіте терен». Пісня у виконанні Надії Бурлаки та Аліни Паш

Номер слайду 19

Проведення тестового опитування 1. Якої пори відбуваються події у творі? а) Нічної і місячної; б) зимової і зоряної; в) осінньої і ранньої; г) сонячної і спекотної. 2. Дівчина співала пісню, перебуваючи: а) у вишневому садочку; б) у човні; в) на узбережжі моря; г) на житньому полі. 3. Як у творі характеризується пісня коханої? Вона: а) мелодійна і хвилююча; б) зворушлива; в) мила та люба; г) сумна і вражаюча.

Номер слайду 20

«Цвіте терен, цвіте терен» 1. Чого зазнала героїня твору? а) Радості і щастя; б) горя і зради; в) голоду і страждання; г) гноблення і приниження. 2. Куди поїхав милий дівчини? а) У місто торгувати; б) на війну з турками; в) до своїх батьків на відвідини; г) іншої коханої шукати. 3. У своїх стражданнях героїня звинувачує: а) власні очі; б) Господа; в) батьків козака; г) дружок.

Номер слайду 21

Домашнє завдання Вивчити пісню напам’ять (на вибір), підготуватися до аналізу наступних програмових пісень, визначити в них художньопоетичні засоби..

Номер слайду 22

Підсумок уроку Народні прислів’я про парубків і дівчат У нас така приповідінка: де парубок, там і дівка. Поганий на вроду, та гарний на вдачу. Ще молоко на губах не обсохло, а він женитися задумав! Тоді він буде женитися, коли бики почнуть телитися! У дівчини стільки ласки, як на тихім ставу ряски Горобець — молодець, а ластівка краща.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бурамбаєва Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кілєва Оксана Анатоліївна
    Дякую! Ваша презентація - подарунок долі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додав(-ла)
Сачук Світлана
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
22848
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку