Презентація до уроку "Дієприслівник як особлива форма дієслова"

Про матеріал
Розширити поняття про дієприслівник як особливу форму дієслова; формувати вміння розпізнавати дієприслівники в реченнях, визначати їхні граматичні ознаки; формувати вміння визначати орфограму "Буква и в суфіксах дієприслівників”; виховувати повагу до усної народної творчості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДІЄПРИСЛІВНИК ЯК ОСОБЛИВА ФОРМА ДІЄСЛОВА

Номер слайду 2

Мета: Розширити поняття про дієприслівник як особливу форму дієслова; формувати вміння розпізнавати дієприслівники в реченнях, визначати їхні граматичні ознаки; формувати вміння визначати орфограму "Буква и в суфіксах дієприслівників”; виховувати повагу до наусної народної творчості як засобу передачі мудрості попередніх поколінь наступним; розвивати увагу, мовне чуття, логічне мислення. Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу.

Номер слайду 3

Цифровий диктант 1- дієслова , 2 –інфінітив, 3 –дієприкметник, 4-дієприслівник. Писати, говорити, надихаючи, читають, розказавши, зачарований, стоячи, налетівши, проводячи, оголосити, заквітчаний, шануючи, потерпівши, вилито, зриваючи, зберегти, несучи, потерпівши, прикріпивши. Зробити словотвірний розбір підкреслених слів. Скласти 2 речення, використовуючи дієприслівники.

Номер слайду 4

Дослідження-характеристика. Прочитати прислів’я і приказки. Визначити, які з виділених слів означають основну дію, а які — додаткову. Визначити синтаксичну роль. Хто слухає, а хто окунів ловить слухаючи. Скінчивши діло, гуляй сміло. Ледачий ївши гріється, а робивши мерзне. Упоравшись з роботою, можна відпочивати.

Номер слайду 5

ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛЗначення. Відповідає на. Морфологічні ознаки прислівникадієслова      ОзначаєЩо роблячи?Не змінюється,Буває доконаного і недокона- додаткову. Що зробивши?в реченні висту-ного виду, теперішнього і ми- дію до головної  пає обставиноюнулого часу. Властиві перехід-    ність і неперехідність, може    мати залежні слова (іменник,    займенник, прислівник) 

Номер слайду 6

РОБОТ А З ПІДРУЧНИКОМВправв 268 стор. 98 (виписати дієприкметник із залежними словами)+визначити граматичні категорії.. Вправа 269 стор. 99 (за варіантами: І –й-3 слово, ІІ – 4-6 слово)+розібрати за будовою дієприслівники.

Номер слайду 7

Словниковий диктант  У записаних словосполученнях вказати дієприкметники та дієприслівники. Даленіюч.. в долині села; пригадуюч… дитинство; умліваюч.. від захоплення серця; вгадуюч.. чужі наміри; переважаюч.. серед людей настрої; переважаюч.. силу розумом. 

Номер слайду 8

Словниковий диктант Даленіючі в долині села; пригадуючи дитинство; умліваючі від захоплення серця; вгадуючи чужі наміри; переважаючі серед людей настрої; переважаючи силу розумом.

Номер слайду 9

ТВОРЧА РОБОТАНаписати роздум «Яким повинен бути громадянин України», використовуючи дієприслівники.

Номер слайду 10

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯВивчити схему у довіднику + стор. 98. Написати розповідь про улюбленого друга, використовуючи дієприслівники. Визначити синтаксичну роль, вид, час, перехідність (у дужках після вжитого дієприслвника).

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біда Софія Дмитрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
28 липня 2019
Переглядів
9066
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку