Мета: Розширити поняття про дієприслівник як особливу форму дієслова; формувати вміння розпізнавати дієприслівники в реченнях, визначати їхні граматичні ознаки; формувати вміння визначати орфограму "Буква и в суфіксах дієприслівників”; виховувати повагу до наусної народної творчості як засобу передачі мудрості попередніх поколінь наступним; розвивати увагу, мовне чуття, логічне мислення. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Цифровий диктант 1- дієслова , 2 –інфінітив, 3 –дієприкметник, 4-дієприслівник. Писати, говорити, надихаючи, читають, розказавши, зачарований, стоячи, налетівши, проводячи, оголосити, заквітчаний, шануючи, потерпівши, вилито, зриваючи, зберегти, несучи, потерпівши, прикріпивши. Зробити словотвірний розбір підкреслених слів. Скласти 2 речення, використовуючи дієприслівники.
Дослідження-характеристика. Прочитати прислів’я і приказки. Визначити, які з виділених слів означають основну дію, а які — додаткову. Визначити синтаксичну роль. Хто слухає, а хто окунів ловить слухаючи. Скінчивши діло, гуляй сміло. Ледачий ївши гріється, а робивши мерзне. Упоравшись з роботою, можна відпочивати.
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛЗначення. Відповідає на. Морфологічні ознаки прислівникадієслова ОзначаєЩо роблячи?Не змінюється,Буває доконаного і недокона- додаткову. Що зробивши?в реченні висту-ного виду, теперішнього і ми- дію до головної пає обставиноюнулого часу. Властиві перехід- ність і неперехідність, може мати залежні слова (іменник, займенник, прислівник)