Презентація до уроку позакласного читання у 3 класі за темою "Повчання байок"

Про матеріал
Презентація до уроку позакласного читання за посібником І.А. Бикової, Н.О Косовцевої у 3 класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повчання байок

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Завдання до теми «А вже зима не за горами»С. 82-84

Номер слайду 3

Рак у річечку пірнув,раптом рибку ущипнув. Раче, раче-небораче,ти пограв, а рибка плаче.скоромовка

Номер слайду 4

ребус. Відповідь: байка. Й,,,,

Номер слайду 5

Жанри художніх творів казка - фольклорний художній твір про вигадані події, яких не може бути насправдіоповідання як невеликий розповідний художній твір про справжні події із життявірш – рима, ритм, настрій, особлива форма запису малі фольклорні жанри (прислів’я, приказки, загадки, скоромовки, лічилки)твори науково – пізнавального змісту п’єса – твір, основна частина якого складається з реплік героїв

Номер слайду 6

Байка – невеликий, найчастіше віршованийтвір повчального змісту. Дійовими особами байок найчастіше є тварини, іноді – людські істоти чи неживі предмети. Байка служить зразком життєвої мудрості. ПЧ Стор.57ppt_x

Номер слайду 7

ПОЕЗІЯ – ПОЕТПРОЗА – ПРОЗАЇКБАЙКА - БАЙКАР

Номер слайду 8

Літературна ігротека. Доповнимо речення назвами професій, утворених за допомогою суфіксу –ар. У бібліотеці працює бібліотекар. У лікарні працюєлікар. У пекарні працюєпекар. У друкарні працює друкар.

Номер слайду 9

Біографічна довідка Відомий український байкар: Леонід Глібов. Народився 5 березня 1827 рокув заможній родині на Полтавщині. Полюбляв природу, з радістю доглядав за квітами. З дитячих років проявив хист до літератури. Знайомтесь:

Номер слайду 10

Протягом 1890-1893 років байкар написав понад 50 віршованих загадок, жартівливих пісеньок та акровіршів для дітей. Ці твори друкувалися під псевдонімом Дідусь Кенир. Твори Л. Глібова для дітей відрізняються дотепністю, щирістю, досконалістю художньої форми.20.12.202310

Номер слайду 11

Леонід Глібов. МУХА І БДЖОЛА

Номер слайду 12

20.12.202312 МУХА І БДЖОЛАВесною Муха-ледащиця. Майнула у садок. На ряст, на квіти подивиться,Почуть Зозулин голосок. От примостилась на красоліТа й думає про те,Що як то гарно жить на волі,Коли усе цвіте. Сидить, спесиво поглядає,Що робиться в садку;Вітрець тихесенько гойдає,Мов панночку яку... Побачила Бджола близенько:— Добридень! — каже їй. —

Номер слайду 13

Оддиш хоч трохи, моя ненько,Сідай отут мерщій.— Та ніколи мені сидіти, —Одвітує Бджола, —Вже час до пасіки летіти: Далеко від села.— Яка погана, — Муха каже, —На світі доленька твоя: Раненько встане, пізно ляже... Мені б отак — змарніла б я,За тиждень би головоньку схилила.20.12.202313 Моє життя, голубко мила, —Талан як слід: Чи де бенкет, чи де обід. Або весіллячко, родини, —Такої гарної години. Ніколи не втеряю я:І їм, і ласую доволі, —Не те що клопоти у поліІ праця бідная твоя! –

Номер слайду 14

Словникова робота. Спесиво – зарозуміло, гордовито. Одвітує – відповідає. Оддиш – відпочинь. Красоля – рослина із запашними квітами, перважно жовтогарячого кольору. Ряст – весняна рослина20.12.202314

Номер слайду 15

Щоденні 5 Читаю з другом ПЧ с 57-58 Що запропонувала муха бджілці?Чому бджілка не погодилась?- Чи засмутилась муха?Дати відповіді на запитання рядками з тексту. Що в байці схвалюється? А що засуджується?

Номер слайду 16

Коли про людину кажуть , що вона як бджілка?

Номер слайду 17

Леонід Глібов«ЩУКА»20.12.202317

Номер слайду 18

ЩУКАНа Щуку хтось бомагу в суд подав,Що буцім би вона такеє виробляла,Що у ставку ніхто життя не мав: Того заїла в смерть, другого обідрала. Піймали Щуку молодціТа в шаплиціГуртом до суду притаскали,Хоча чуби й мокренькі стали.20.12.202318

Номер слайду 19

То сотеньку карасиків живеньких. Або линів гарненьких... Чи справді так було, чи, може, хто збрехав(Хто ворогів не мав!),-А все-таки катюзі,Як кажуть, буде по заслузі. На той раз суддями були. Якіїсь два Осли,Одна нікчемна Шкапа. Та два стареньких Цапа,-Усе народ, як бачите, такий. Добрячий та плохий. За стряпчого, як завсігди годиться,Була приставлена Лисиця... А чутка у гаю була така,Що ніби Щука та частенько,Як тільки зробиться темненько,Лисиці й шле — то щупачка,20.12.202319

Номер слайду 20

Зійшлися судді, стали розбирать: Коли, і як воно, і що їй присудити?Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна поховать... Не довго думали — рішили —І Щуку на вербі повісити звеліли.— Дозвольте і мені, панове, річ держать,-Тут обізвалася Лисиця.-20.12.202320

Номер слайду 21

Розбійницю таку не так судить годиться: Щоб більше жаху їй завдатьІ щоб усяк боявся так робити, —У річці вражу Щуку утопити!— Розумна річ! — всі зачали гукать. Послухали ЛисичкуІ Щуку кинули — у річку. 185820.12.202321

Номер слайду 22

Словникова робота. Бомага – скарга. Шаплик – невелика дерев’яна посудина для перенесення рідини. Стряпчий – особа в суді, яка захищає звинуваченого (суч. адвокат)20.12.202322

Номер слайду 23

ПОМІРКУЙ НАД ПРОЧИТАНИМЗа які провини на Щуку подали до суду? …у ставку ніхто життя не мав: Того заїла в смерть, другого обідрала.2. Розкажи, що ти дізнався про стосунки Щуки і Лисиці? Виразно прочитай у творі відповідний епізод. А чутка у гаю була така,Що ніби Щука та частенько,Як тільки зробиться темненько,Лисиці й шле — то щупачка,То сотеньку карасиків живеньких. Або линів гарненьких...

Номер слайду 24

3. Якщо Лисиця брала подарунки від Щуки, чи могла вона в суді її захищати?4. Як автор описує суддів? Які якості людей вони уособлюють?5. Чи можна сподіватись, що суд у такому складі буде справедлимим?6. Розкажи, до яких хитрощів удалася Лисиця, щоб визволити Щуку?7. Чи здогадалися судді, що їх безсоромно обмануто?8. Яка мораль цієї байки?Судді зобов’язані діяти відповідно до законодавства, а не підтримувати зацікавлену особу (Лисицю). Глібов засуджує несправедливість, лицемірство.20.12.202324

Номер слайду 25

Щоденні 5 СЛУХАННЯ ПЧСтор.61-63 Собака та м’ясо Езоп

Номер слайду 26

дружбіпрацьовитостічесності добротічуйностіблагородствувдячностіЧому вчать байки:

Номер слайду 27

лицемірство кривдудурість ліньнеосвіченістьхвалькуватість. Байки висміюють:

Номер слайду 28

Запам'ятай ОЗНАКИ БАЙКИНевеликий обсяг. Часто - віршована форма. Повчальний зміст. Наявність мораліІдеться про звірів, рослини, які поводяться як люди. Автором висміюються людські вади

Номер слайду 29

Рефлексія. Ніколи не хвались,Поки гаразд не зробиш діла.    Леонід ГЛІБОВМені було цікаво. Мені було не цікаво

Номер слайду 30

Завдання додому. Опрацювати ст. 57-65, записати твори в читацький щоденник

pptx
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку