Презентація до уроку "Права споживачів та їх захист"

Про матеріал
Розробка уроку "Права споживачів та їх захист" містить план уроку, презентацію, роздатковий матеріал та відеоматериали.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Права споживачів та їх захист”

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

План уроку. Які права мають споживачі?Які права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості?Права споживача у разі заміни товару. Що робити, якщо змінилася ціна товару, який необхідно замінить?Придбання споживачем непридатного харчового продукту. Усунення недоліків товарів. Які права споживача при придбанні товару належної якості?Обов’язки споживачів. Що робити якщо порушені права споживача?

Номер слайду 6

Щороку 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.

Номер слайду 7

Історія починається з цього дня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді видав спеціальну постанову, що проголошувала «Чотири права споживачів»на безпеку, якість товарів і послуг; на достовірну інформацію про них; право бути почутим у разі висунення споживацьких претензій; право захищати свої споживацькі претензії в суді.

Номер слайду 8

У 1973 році XXV сесія Консультативної Асамблеї Ради Європи затвердила «Хартію захисту споживачів», а в 1985 Генеральна Асамблея ООН затвердила «Керівні принципи захисту інтересів і прав споживачів».

Номер слайду 9

Основний Закон України  проголошує: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів». Спеціальним законом, який регулює відносини між споживачами та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг, – є Закон України «Про захист прав споживачів».

Номер слайду 10

Споживачфізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника

Номер слайду 11

Які права мають споживачі?

Номер слайду 12

Які права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості?

Номер слайду 13

Права споживача у разі заміни товару. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред’явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги.

Номер слайду 14

Кабінетом Міністрів України затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну або поверненню Продовольчі товари. Лікарські засоби. Предмети сангігієни. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір. Корсетні товари. Парфумерно-косметичні вироби. Перо-пухові вироби. Дитячі іграшки м'які. Дитячі іграшки гумові надувні. Зубні щітки. Мундштуки. Апарати для гоління. Лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, лиштва), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником). Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки). Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.). Помазки для гоління. Гребінці, гребені та щітки масажні. Сурдини (для духових музичних інструментів). Скрипкові підборідники. Рукавички. Тканини. Тюлегардинні і мереживні полотна. Килимові вироби метражні. Білизна натільна. Білизна постільна. Панчішно-шкарпеткові вироби. Товари в аерозольній упаковці. Друковані видання.Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки і т. д.). Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Номер слайду 15

Що робити, якщо змінилася ціна?Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі. При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Номер слайду 16

У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.

Номер слайду 17

Усунення недоліків. При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки . За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Вимоги щодо товарівза рахунок продавця (імпортера, виготовлених за межами України, задовольняються). Вимоги споживача не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Номер слайду 18

 Які права споживача при придбанні товару належної якості?Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Номер слайду 19

Увага! Перелічені права споживачів не є вичерпними. Розглядалися ті, які найчастіше порушуються. Права споживача вважаються в будь-якому разі порушеними, якщо:

Номер слайду 20

Обов’язки споживачів1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником документації на товар;2) в разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару – до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов встановлених виробником товару в експлуатаційній документації;4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару – застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації – дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

Номер слайду 21

Що робити якщо порушені права споживача?1. Відразу після виявлення факту порушення прав необхідно звернутися до продавця  із письмовою заявою про поновлення свого права. Заяву слід підготувати у двох примірниках та вимагати щоб на другому примірнику (вашому) проставили відмітку про отримання заяви. До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги.

Номер слайду 22

2. Якщо продавець відмовляє у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Інспекції з питань захисту прав споживачів. У зверненні потрібно вказати: -    куди і до кого ви звертаєтеся: назва, адреса органу, посадова особа, в повноваження якої входить вирішення вашого питання; -    ваше прізвище, ім’я, по-батькові; -    місце вашого проживання; -    суть питання, конкретні пропозиції, прохання чи вимоги; -    підпис і дата. До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги.Інспекція повинна надати відповідь  в чітко встановлені терміни до 15 днів (якщо питання не потребує додаткового вивчення); на протязі місяця або до 45 днів (якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо) – про це вам зобов’язані повідомити.

Номер слайду 23

3. Якщо звернення до Інспекції не дали результатів, але ви впевнені, що праві, то потрібнозвертатися до суду. Споживачі мають право подати позов до суду за місцем свого проживання; за місцем знаходження відповідача; за місцем завдання шкоди; за місцем виконання договору (якщо він укладався). Увага! Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.   При задоволенні ваших вимог суд одночасно вирішує питання про відшкодовування моральної (немайнової) шкоди, завданої Вам товаром, якщо такі вимоги будуть зазначені в заяві.

Номер слайду 24

Домашнє завдання: заповнити записничок, вивчити матеріал.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Галіцька Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Барабанчук Віра Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
10084
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку