Мета: дати учням поняття многокутника, розкрити його зміст, проаналізувати його елементи, сформолювати формулу для обчислення суми кутів многокутника, довести її та показати як її використовувати; розвиток логічного мислення, інтелекту учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити висновки за аналогією; виховання інтересу до вивчення математики, дисципліни, звички до систематичної розумової праці. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Ламана — зв'язна послідовність відрізків. В даному випадку: А1 А2 А2 А3 А3 А4 відрізки ламаної, А1,А2, А3, А4, А5, А6 – її вершини. А4 А5 А5 А6 Ламана називається простою, якщо вона не має самоперетинів і ніякі сусідні ланки не лежать на одній прямій. Ламана (проста) Ламана з самоперетином. Довжина ламаної – сума довжин всіх її відрізків. Якщо перша та остання точка збігаються, то така ламана називається замкненою. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Многокутники. Замкнену ламану без перетинів називають многокутником . Найменше чисто сторін – 3. Вершини і ланки ламаної, яка утворює многокутник відповідно називають вершинами і сторонами многокутника . Сторони, що є сусідніми відрізками, називають сусідніми сторонами многокутника. Вершини, які є кінцями однієї сторони, називають сусідніми вершинами многокутника. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Опуклий многокутник має такі властивості:1) опуклий многокутник розташований в одній півплощині відносно будь–якої прямої, що містить його сторону(Рис.2)2) опуклий многокутник, відмінний від трикутника, містить будь-яку свою діагональ . Якщо многокутник не є опуклим, то він таких властивостей не має (Рис.1). Рис.1 Рис.2 Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Дві сусідні сторони многокутника задають кут многокутника.∠NMQ, ∠NPQ, ∠MQP- кути многокутника. Многокутник називають за кількістю його кутів: чотирикутник, п’ятикутник тощо. Відрізок, який сполучає несусідні вершини многокутника, називають діагоналлю. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна