Презентація до уроку Т.Г.Шевченко "І мертвим, і живим...". Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови.

Про матеріал
Матеріал презентації допоможе: - усвідомити художньо-ідейний зміст твору та його моральних настанов, зв’язку з національною історією; - удосконалити навички виразного читання, коментування, критичного аналізу ліро-епічних творів; - розвивати вміння висловлювати власні думки, проводити аналогії з реальним життям; - виховувати патріотизм, формувати переконання, що за будь-яких обставин необхідно розділяти, шанувати та зберігати цінності свого народу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Одинадцяте березня. Класна робота. Тарас ШЕВЧЕНКО. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови. Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього

Номер слайду 2

Мета: - усвідомити художньо-ідейний зміст твору та його моральних настанов, зв’язку з національною історією;- удосконалити навички виразного читання, коментування, критичного аналізу ліро-епічних творів;- розвивати вміння висловлювати власні думки, проводити аналогії з реальним життям;- виховувати патріотизм, формувати переконання, що за будь-яких обставин необхідно розділяти, шанувати та зберігати цінності свого народу.

Номер слайду 3

Емоційна готовність учнів до уроку.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

КРИЛАТІ ВИСЛОВИ Й АФОРИЗМИ З ПОЕЗІЇ Т. Г. ШЕВЧЕНКА «І мертвим, і живим…»Розкуйтеся, братайтеся,У чужому краю. Не шукайте, не питайте. Того, що немає. Якби ви вчились так, як треба,То й мудрость би була своя. Учітесь, читайте,І чужому научайтесь,Й свого не цурайтесь. Бо хто матір забуває,Того Бог карає,Того діти цураються,      В хату не пускають. В своїй хаті своя й правда,І сила, і воляІ премудрих немудрі одурять

Номер слайду 6

Обговорення змісту заголовка поеми «І мертвим, і живим, і ненарожденним землякам моїм в Украйні і не в Украйні моє дружнєє посланіє».1. Що вражає вас у назві твору?2. Кому адресований твір?3. Кого має на увазі автор, звертаючись до своїх земляків, які мертві, живій ненароджені? Чи має назва поеми алегоричний зміст?4. Ви прочитали твір, тому скажіть, будь ласка, чи дійсно послання Т. Шевченка є дружнім, як це написано у заголовку?

Номер слайду 7

Кластер-схема. У наше сьогодення Інтелігентність — це якість, яку може виховати в собі кожен. І не просто може, а мусить виховати для того, щобзбудувати своє життя гідно й чесно та принести користь Батьківщині. Отже, послання адресоване й нам, адже кожен з нас прагне виростидостойним громадянином, патріотом, інтелігентом.

Номер слайду 8

Проблемне питання. Тарас Шевченко – Інтелігент?Т. Шевченко – кріпак, виріс у селі, сирота, та доля йому всміхнулась, бо, як писав Іван Франко, він став володарем у царстві духу. Особливо наголошуємо, що Шевченко не тільки став освіченою людиною, але й чесним, порядним патріотом-громадянином.

Номер слайду 9

Робота з епіграфом твору. Твір адресований не абстрактним людям, а конкретним українцям, а, точніше сказати, кожному з нас, тому звернемось до змісту поеми. Що ж написав у своєму посланні Кобзар? Перше, що ми читаємо, звернувшись до твору, - це епіграф. Звідки Шевченко взяв ці рядки?(1) Зачитайте його, як ви розумієте його зміст? (2)2. Автор вказує на лицемірство інтелігенції, якачасто-густо хизувалась своєю освіченістю, прогресивністю, лібералізмом, називала себе християнами, будувала храми, а ближнього нещадно експлуатувала.1. Із Святого письма. Аще кто речетъ, яко люблю Бога, а брата своего ненавидитъ,ложь есть. Соборно[е] послание Иоанна. Глава 4, с. 20

Номер слайду 10

Спростувати або підтвердити твердження:1. Поема «І мертвим, і живим...» була написана у 1845 році.2. Поема «І мертвим, і живим...» - це перший твір політичної сатири вукраїнській літературі.3. Т. Шевченко стверджує, що в основі української душі є любов до людини іпотрібно розвивати в собі це почуття. 4. Постать автора (ліричного героя) у творі не змінна. 5. У поемі Т. Шевченко засуджує українських гетьманів за те, що Українастала «руїною». 6. В уривку «І потече сторіками кров у синє море» використано художнійзасіб – гіпербола.

Номер слайду 11

Метод «Мікрофон. Незакінчені речення»Тема поеми «І мертвим, і живим...» - ...Ідея (головна думка) твору - ... На уроці я зрозумів, що.... Ознайомившись із поемою «»І мертвим, і живим... , я переконався, що ...

Номер слайду 12

Основна думка твору. Нема на світі України,Немає другого Дніпра,А ви претеся на чужину. Шукати доброго добра. Подивіться на рай тихий,На свою країну,Полюбіте усім серцем. Велику руїну, Розкуйтеся, братайтеся!Не дуріте дітей ваших,Що вони на світіНа те тілько, щоб шанувать…Обніміться ж,брати мої,Молю вас,благаю!

Номер слайду 13

Домашнє завдання1. Вивчити напам’ять уривок із поеми (на вибір).2. Прочитати вірш «Катерина» Т. Г. Шевченка.

pptx
Додано
11 березня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку