Презентація до уроку "Гамлет як світова метафора вибору"
Можливе використання: 8 клас: як урок виразного читання монологу Гамлета або урок розвитку зв'язного мовлення з компаративним аналізом творів, запропонованих нижче за вибором учителя або учнів;
11 клас: як урок розвитку зв'язного мовлення та як урок узагальнення вивченого за курс світової літератури 8-11 класів. Такий урок пропоную провести після теми А.Камю «Чума» або після вивчення теми Е.Хемінгуей. У такому разі учитель акцентує увагу й на цих творах.
Б. Пастернак. ГАМЛЕТ Что случится на моем веку. На меня наставлен сумрак ночи. Тысячью биноклей на оси. Я люблю твой замысел упрямый. И играть согласен эту роль. Но сейчас идет другая драма,И на этот раз меня уволь. Но продуман распорядок действий,И неотвратим конец пути. Я один, все тонет в фарисействе. Жизнь прожить - не поле перейти. 10.05.2018 Бак Світлана Костянтинівна
Мой Гамлет. Я только малость объясню в стихе,Был терпелив к насилью слов и книжек. А тайный взгляд, когда он зол и горек,Умел скрывать, воспитанный шутом. Но отказался я от дележа. Наград, добычи, славы, привилегий: Возненавидел и борзых, и гончих. Я видел: наши игры с каждым днем. Все больше походили на бесчинства. Я отмывался от дневного свинства. Я прозревал, глупея с каждым днем,Не нравился мне век, и люди в нем. А мы все ставим каверзный ответ. И не находим нужного вопроса.10.05.2018 Бак Світлана Костянтинівна
А. Камю, Е. Хемінгуей. Боротись, навіть тоді, коли зло вічне, любов до людей, діяльність для людей змусить зло відступити Боротись, навіть тоді, коли доля чи ворог залишить тебе без «риби», але залишиться повага до себе – гідність знищити неможливо10.05.2018 Бак Світлана Костянтинівна
Висновок. У всі часи питання Гамлета поставало перед людьми. Вибрати шлях може тільки сама людина. Відповіддю найчастіше є – БУТИБути Людиною, боротись зі злом, любити людей, діяти, не йти на зговір зі своєю совістю. Отже, запитання вічного образу Гамлета є також вічним10.05.2018 Бак Світлана Костянтинівна
Приклад виконаного домашнього завдання. Шукайло Владислав, учень 10 класу Троянської ЗШ, тепер студент філологічного факультету, відділення журналістики. Бути чи не бути ?Що благородніше? Жити й далі так: Вбивати природу і не чути,І не бачити цей знак?Антропогенний вплив міняє світ,Дихати стає нам важче,Проживаємо все менший вік. Ну що, хіба так краще ?Звихнувся час... зло в нас прогресує,Використовуємо весь земний запас,І ніхто й не думає, що людство деградує. Живемо лише сьогодні й для нас. Зупинись, людино, послухай спів пташок,Подивись на їхню вроду. Світе, та ти з розуму зійшов!?Людство, не вбивай природу!10.05.2018 Бак Світлана Костянтинівна