Презентація. Інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" "Трипільська культура"

Про матеріал
Запропонований ресурс буде корисним під час вивчення теми "Життя людей за первісних часів"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Трипільська археологічна культура(гра «Що? Де? Коли?»)

Номер слайду 2

Після цього уроку ви зможете: Показувати на карті територію розселення представників Трипільської культури;Розповідати про заняття трипільців;Пояснювати зміст понять «археологічна культура», «трипільська культура», «територія розселення».

Номер слайду 3

Гра «Що? Де? Коли?»Умови гри: клас поділяється на 2-3 команди; вчитель дає випереджальне завдання командам зібрати якомога більше інформації про представників Трипільської культури; на дошці вивішуються запитання гри; перемагає та команда, що відповість на найбільшу кількість запитань.

Номер слайду 4

Що таке «археологічна культура»?Археологічна культура – сукупність пам’яток (поселень, могильників тощо) певної території та часу, які мають спільні ознаки

Номер слайду 5

Чому археологічну культуру назвали Трипільською?Трипілля – селище в Київській області, де у 1896-1897 роках було знайдено рештки поселення давніх хліборобів

Номер слайду 6

Хто першим знайшов рештки Трипільської культури?Вікентій Хвойка – видатний український археолог, який вперше об’єднав окремі знахідки в одну культуру. Вікентій Хвойка

Номер слайду 7

Де ще були зроблені знахідки трипільської культури?В печері Вертеба на Тернопільщині ще у 1822 році було знайдено трипільські старожитностіПечера Вертеба на Тернопільщині

Номер слайду 8

Коли жили трипільці ?Під такими рештками будинків вчені знаходили дерево, кістки, за якими встановили час існування Трипільської культури – 5400-2600 рр. до н. е. Розкопки Трипільської культури

Номер слайду 9

Територія розселення трипільців. Культура виникла в Наддністрянщині, Буковині,звідси поширилась на величезні площі від Дністра до Дніпра й Чорного моря

Номер слайду 10

На території яких країн вчені знаходять пам’ятки Трипільської культури?Україна;Молдова;Румунія

Номер слайду 11

Чим займалися трипільці?

Номер слайду 12

Чим займалися трипільці?Мотики з рогу оленя. Кістяний серп з крем’яними вкладками. Велика посудина – зерновик

Номер слайду 13

Чим займалися трипільці?Землеробство

Номер слайду 14

Чим займалися трипільці?Фігурка свиніФігурка вівціФігурки биків

Номер слайду 15

Чим займалися трипільці?Скотарство

Номер слайду 16

Чим займалися трипільці?Фігурка оленятка. Фігурка ведмедів

Номер слайду 17

Чим займалися трипільці?Мисливство

Номер слайду 18

Вертикальний ткацький верстат. Чим займалися трипільці?Мідні сокири та ножіГлиняний посуд

Номер слайду 19

Чим займалися трипільці?Ремесла

Номер слайду 20

Чому трипільську культуру ще називають культурою мальованої кераміки?Більшість глиняних виробів трипільців прикрашені складними візерунками. Трипільський глиняний посуд

Номер слайду 21

Якими були умови життя трипільців?Реконструкція трипільського «мегаполісу»Мали чітке планування, будівлі розташовані по колу навколо майдану; поселення були від невеликих до таких які займали площу 400 гектарів і проживало до 25 000 мешканців - це протоміста;Через кожні 50-80 років поселення спалювали, засновуючи нові

Номер слайду 22

Як представники Трипільської культури облаштовували свої житла?Житло трипільців«Трипільська хата стояла на слупах, і на 1-му поверсі, мабуть, розміщувалися господарські приміщення - для худоби, зберігання якихось запасів. А для проживання відводився 2-й поверх. Саме там ми знаходимо жертовники, печі, лави, робочі місця. Житло ж трипільців було досить великих розмірів: завширшки 4,5 - 5 м, а завдовжки від 10 до 20 м. Штукатурка прогладжена, стіни пофарбовані в теракотовий (цегляний) колір, вікна круглі» (Археолог Владислав Чабанюк)

Номер слайду 23

Яким був духовний світ трипільців?Фігура матері-земліФігура для проведення ритуалу напування ЗемліФігура для жертвоприношень

Номер слайду 24

Підведення підсумків гри на нагородження переможців. Кераміка трипільців. Обробка землі трипільцями. Візерунки трипільців

Номер слайду 25

Рефлексія. На сьогоднішньому уроці я: Побачив…Дізнався…Зрозумів…Мені було цікаво…

Номер слайду 26

Домашнє завдання:1. Опрацювати відповідний параграф підручника.2. Виконати завдання у контурних картах.

Номер слайду 27

Джерела:1. Всесвітня історія. Історія України (підручник). /Бандровський О. Г., Власов В. С. – Генеза.2. Всесвітня історія. Історія України (підручник). /Пометун О.І., Мороз П. В.,  3. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). Практичні заняття. /Скирда І. М. – «Весна».Інтернет-ресурсиhttp://www.vesna.org.ua/txt/yakovenkon/znaid/r1.html Праісторія та передісторія Україниhttp://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=146 Надія Боднар. Початок людства - це Трипілляgumilevica.kulichki.net/ История Европы с древнейших времен до наших дней. Гл. 2. Неолит и энеолитhttp://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=59, http://ukrmuseum.info/ua/main/personalii/show/2613.html публікації про В. Хвойку

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондаренко Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
2706
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку