Як працюють археологи. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України(урок – подорож)
Номер слайду 2
Після цього уроку ви зможете: Називати стоянки первісних людей на території України та показувати їх на карті;Розповідати про працю археологів та важливість її результатів;Визначати за знахідками, чим займалися первісні люди на території України та якими навичками вони володіли
Номер слайду 3
План уроку. Зупинка перша. Археологічні розкопки. Зупинка друга. Стоянки раннього палеоліту. Зупинка третя. Стоянки середнього палеоліту. Зупинка четверта. Стоянки пізнього палеоліту. Зупинка п’ята. Музейні експонати.
Номер слайду 4
Актуалізація опорних знань. Завдання: Вставте в текст пропущені слова«Батьківщиною» людства називають ________. Первісні люди з’явилися більше _____________________. Вони не могли вижити поодинці, тому об'єднувалися у невеликі групи – _____________. Люди не знали металів: необхідні їм ножі, сокири, рубила – примітивні знаряддя праці – виготовляли з _____________________________, тому час, коли вони жили, називають _________________. Черговим винаходом людей були __________. Це уможливило впольовувати тварин і птахів з великої відстані, завдяки чому у людей з'явилося більше їжі. Приблизно _______________людина стала схожою на сучасну. Вчені називають її ___________________.
Номер слайду 5
Зупинка перша. Археологічні розкопки. Завдання:1. Переглянувши відео зробіть висновки про працю археологів.2. Якими інструментами користуються під час рзкопок?3. Яке значення мають їхні знахідки?
Номер слайду 6
Робота з картою
Номер слайду 7
Зупинка друга. Стоянки раннього палеолітусело Королевемісто Амвросіївка. Лука - Врублівецька
Номер слайду 8
Стоянки раннього палеоліту1 - кам’яні знаряддя праці зі стоянки Королеве;2 - зовнішній вигляд пітекантропа (сучасна історична реконструкція)Рештки знарядь праці, що були знайдені на Амвросіївській стоянціЗавдання: на основі ілюстрацій поясніть, чим могли займатися і як жили предки людини на цих стоянках
Номер слайду 9
Робота з картою
Номер слайду 10
Зупинка третя. Стоянки середнього палеоліту. Киїк - Кобасело Молодово
Номер слайду 11
Стоянки середнього палеоліту. Завдання: на основі ілюстрацій поясніть, чим зумовлено використання печер для життя первісними людьми1 - діорама «Стоянка неандертальців у печері Киїк-Коба»; 2 - знаряддя праці людини середнього палеоліту. Грот Киїк – Коба, сучасний вигляд
Номер слайду 12
Зупинка четверта. Стоянки пізнього палеолітум. Мізин Кирилівська стоянка
Номер слайду 13
Робота з картою
Номер слайду 14
Стоянки пізнього палеоліту. Завдання: на основі ілюстрацій поясніть, які нові навички отримали люди в період пізнього палеоліту, які нові заняття у них виникли?Залишки житла з мамонта, Мізинська стоянка. Мізинська стоянка, реконструкція Мізинська стоянка, браслет з меандром
Номер слайду 15
Зупинка п’ята. Музейні експозиціїЗавдання: на основі ілюстрацій поясніть, в чому цінність даних експонатів для сучасників. Мізинська стоянка, вироби з кісток мамонта. Мізинська стоянка, «музичні» кістки
Номер слайду 16
Зупинка п’ята. Музейні експонати. Завдання: на основі ілюстрацій поясніть, в чому цінність даних експонатів для сучасників. Мізинська стоянка, гарпун для рибальства. Мізинська стоянка, реконструкціяжитла
Номер слайду 17
Рефлексія. На сьогоднішньому уроці я: Побачив…Дізнався…Зрозумів…Мені було цікаво…
Номер слайду 18
Домашнє завдання:1. Опрацювати відповідний параграф підручника.2. Виконати завдання у контурних картах.
Номер слайду 19
Джерела:1. Всесвітня історія. Історія України (підручник). /Бандровський О. Г., Власов В. С. – Генеза.2. Всесвітня історія. Історія України (підручник). /Пометун О.І., Мороз П. В., 3. Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). Практичні заняття. /Скирда І. М. – «Весна».Інтернет-ресурсиhttp://mon.gov.ua http://uk.wikipedia.org/ http://oipopp.ed-sp.net/