Опорний заклад «Торецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 6» військово-цивільної адміністрації м.Торецьк Донецької обл. Лабораторна робота як форма самоосвітньої дослідницької діяльності учнів Із досвіду роботи вчителя української мови й літератури Садової Ірини Сергіївни м. Торецьк 2021
Особливості Дослідження тем, що потребують поглибленого опрацювання. Оптимально поєднано індивідуальні, групові, фронтальні види робіт. Максимально індивідуалізовані завдання. Можливість застосування на різних етапах уроку. Стимулювання успіху обмеженням часу виконання (бонуси за швидкість) або удаваною недовірою (акцент на складності завдання та низькій імовірності виконання).
Українська мова. 9 клас Тема. Правопис частки НЕ з різними частинами мови. Етап уроку: Узагальнення й систематизація здобутих знань. Форма: Лабораторна робота з метою проведення мовних спостережень, аналізу лінгвістичних явищ, встановлення між ними структурних зв’язків. Дослідницька робота. Обладнання: картки.
Рушієм і мірою життя є добро, а (не) зло, дружба, а (не) зненависть і (не)поневолення. Прийдешнє осяває наші лиця, (не) спокій творчий з вічністю єдна. Хід роботи 1. Уважно прочитати речення. 2. Визначити частину мови слова, з яким уживається НЕ. 3. Обгрунтувати правильне написання НЕ зі словами.
Спостереження. У досліджених реченнях НЕ вживається при іменниках. У першому реченні НЕ пишемо окремо, бо іменники, перед якими стоїть НЕ протиставляється іншим: добро, а не зло, дружба, а не зненависть і не поневолення. У другому реченні ми пишемо разом, бо іменник з префіксом НЕ- становить єдину назву предмета, яку можна передати синонімом: неспокій - рух.