«Мозковий штурм» Прочитати речення, правильно їх інтонуючи. Визначити тип складних речень. Указати групу сполучників. Розказати про сполучники сурядності. 1. І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатинці — він, біля віконця сидить, рибку стереже. 2. Потім лелекам стало глибоко, і вони злетіли. 3. Тоді дядько Марко ухопив мене на руки, й ми побігли попід тинами за валкою. 4. Лише собаки валують та заграва поза хатами повільно росте, підсвічуючи низькі снігові хмари (за творами Г. Тютюнника).
Виконання тестових завдань Визначте, який розділовий знак ставиться між частинами ССР ( розділові знаки пропущено). А) , Б) В) - Г) ; 1. Все зраділо стрічаючи день і день зрадів розцвітаючи ясний теплий погожий. 2. Хай не згаса калинове намисто а колос наливає повне зерно. 3. По степовій дорозі зрізка пробігали вантажні машини й смугами зривалася пилюка. 4. На Дніпрі тремтіли окремі вогники і від кожного з них тягнулася блискуча доріжка. 5. Дощ пройшов і Київ зеленіє. 6. Подекуди з-поміж верб та садків виринають білі хати та чорніють покрівлі високих клунь.
«Створи пейзаж» Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж. 1.Грім помалу стихає, і … 2.Неподалік чулося дзюрчання води, а … 3.Від дороги тягнуться рівно поля … 4.За селом росте пшениця, і … 5.Вже й каштани розквітають навкруги, але …