20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Презентація "Наростання політичної боротьби в Україні ( липень –жовтень 1917 р.) Проголошення УНР"

Про матеріал
Електронний конспект є мультимедійним супроводом до четвертого уроку розділу 2 «Українська революція» з курсу історії України у 10 класі за підручником Власов В. Історія України. 10 кл. Рівень стандарту -К.: Генеза,2018. Розробка уроку дає змогу вчителеві охарактеризувати відносини між ЦР та більшовицьким урядом наприкінці 1917 — на початку 1918 рр.; визначити передумови, зміст та наслідки ІІІ та ІV Універсалів Центральної Ради; формувати навички роботи з джерелами інформації - візуальними та текстовими
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наростання політичної боротьби в Україні( липень –жовтень 1917 р.)Проголошення УНР.

Номер слайду 2

Поміркуйте“…Ми – всі дитяча нація… Ми щойно вилупилися… А з Півночі… розбитий, безсилий , нікчемний паралітик люто вчепився задубілими централістичними пальцями за “єдіную та нєділімую” власть і з тупою злістю не пускає… Мало того, ще й плюється , ще силкується здискредитувати нас, ще пускається на провокації” В. Винниченко. Як складалася ситуація в Україні у 1917 р.?Які події підтверджують слова В. Винниченка?

Номер слайду 3

Мета охарактеризувати відносини між ЦР та більшовицьким урядом наприкінці 1917 — на початку 1918 рр.; визначити передумови, зміст та наслідки ІІІ та ІV Універсалів Центральної Ради; продовжувати розвивати вміння працювати з джерелами інформації, аналізувати матеріал, робити висновки

Номер слайду 4

Після цього уроку ви зможете визначати хронологічну послідовність подій періоду визвольних змагань; на основі аналізу різних джерел інформації:а) визначати причинно-наслідкові зв’язки між подіями, явищами та процесами періоду визвольних змагань;б) описувати соціально-економічне становище, повсякденне життя, настрої населення та психологічний клімат у суспільстві за часів визвольних змагань;в) складати політичні портрети видатних діячів Української революції.

Номер слайду 5

Випереджувальні завдання. Дати характеристику лідеру УНП М. Міхновському. З якими його вчинками ви погоджуєтесь, а які - викликають нерозуміння?Оцініть здобутки і втрати української влади у справі українізації армії. Робота з документом, с. 15 запитальника.

Номер слайду 6

Пригадайте. Поясніть поняття «революція», «Універсал», «автономія», «республіка», «федерація», «унітарна республіка», «Генеральний Секретаріат».

Номер слайду 7

Поміркуйте. Наскільки радикальними були вимоги українців? Чому переговори з Тимчасовим урядом не мали успіху?Чому зміст ІІ Універсалу викликав такі бурхливі оцінки з боку сучасників?Який з двох Універсалів був більш революційним?Чи згодні ви з Т. Гунчаком, що ІІ Універсал був кроком назад у національному русі?( с. 117 п-ка)У червні 1917 р. В. Винниченко очолив Генеральний Секретаріат. Які позитивні і негативні наслідки того, що письменник, а не юрист чи економіст очолив виконавчий орган?

Номер слайду 8

Про які події говорить історик Ю. Семененко : “ Ця перемога над ними стала однією з найтрагічніших помилок Центральної Ради ”?Визначте прорахунки Центральної Ради на першому етапі державотворення.

Номер слайду 9

1. Тимчасова Інструкція Генеральному Секретаріату( 4 серпня 1917 р.){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Статут Вищого управління України. Тимчасова Інструкція Генеральному Секретаріату14 секретарів. Вищий орган виконавчої влади, що відповідальний перед Радою,передає закони Центральної Ради на затвердження уряду. Статус Генерального Секретаріату7 секретарів. Передавальний орган Тимчасового уряду, розглядає пропозиції Центральної Ради і передає на затвердження уряду Законодавчий органи влади, видає закони, затверджені Тимчасовим урядом, призначає Генеральний Секретаріат. Статус Центральної Ради. Представницький крайовий орган9 губерній. Територія України5 губерній16 липня 1917 Дата4 серпня

Номер слайду 10

Номер слайду 11

“ Таким способом замість Конституції ми мали Інструкцію, основним завданням якої було звести нанівець інститут окремої національної влади на Україні, нічим іншим , як цинічне, безсоромне одверте бажання видерти з рук українства усі його революційні здобутки”( В. Винниченко)“ Вона являється реальним здобутком українського руху, великою побідою реальної української сили над супротивним централістичним напрямом міністрів кадетів”(М. Грушевський)Яку оцінку ви підтримуєте? Як би ви вчинили з Тимчасовою Інструкцією, голосуючи у Центральній Раді?( Вправа “Мікрофон”)

Номер слайду 12

2. Наростання кризи у серпні - жовтні 1917 р. в Росії та вплив подій на Україну. Пригадайте події російської революції липня - жовтня 1917 р. Складіть ланцюжок подій.

Номер слайду 13

Жовтневий переворот в РосіїЯкі перетворення були здійснені більшовиками?

Номер слайду 14

Як ці обіцянки більшовиків могли вплинути на ситуацію в Україні?«Декрет про мир» проголошував революційний вихід Росії з війни, висував гасло термінового укладення миру без анексій та контрибуцій, фіксував базові принципи зовнішньої політики Радянської держави — принцип пролетарського інтернаціоналізму і принцип мирного співіснування держав.«Декрет про землю» констатував ліквідацію поміщицького землеволодіння, скасування приватної і встановлення всенародної державної власності на землю, передачу землі у розпорядження селянських організацій, зрівняльне землекористування.

Номер слайду 15

зв`язку з більшовицьким переворотом?Які проблеми для Центральної Ради зникли , а які виникли у звязку з

Номер слайду 16

Реакцією на які події став ІІІ Універсал?Робота з документом. Чому Центральна Рада продовжувала зберігати зв’язок з Тимчасовим урядом, не зважаючи ні на що? Чому тільки Третім Універсалом було проголошено програму соціально - економічних перетворень?Виходячи з національної програми більшовиків, спрогнозуйте можливий розвиток подій в Україні

Номер слайду 17

Підведемо підсумок. Більшовики прийшли до влади під гаслами: земля - селянам, фабрики - робітникам, 8-год. робочий день, вся влада Радам. Чи реальним було здійснення цих гасел? Чого в них було більше - нерозуміння ситуації, бажання догодити запитам і смакам народних мас, практичного розрахунку, щоб закріпитись при владі?У Центральній Раді переважали соціалістичні партії, більшовики ж бачили свою мету в побудові соціалізму. Чому між ними виникали протиріччя?

Номер слайду 18

Знайдіть 3 помилки в тексті: У ІІІ Універсалі ЦР вітала та підтримувала жовтневу революцію, проголошувала УНР у складі Російської федерації, підтверджувала право приватної власності на землю, встановлювала контроль над продукцією, вводила 10-год. робочий день, проголошувала демократичні свободи. Домашнє завдання: п-ф 16.

pptx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
6 серпня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку