Однорідні та неоднорідні означення. Підготувала вчитель української мови та літератури. Симончук А. В.
Номер слайду 2
Повторення вивченого1. Однорідні члени речення – це…2. Види однорідних членів: …3. Для зв’язку однорідних членів у реченні використовуємо….4. Типи зв’язку між однорідними членами речення:…5. Типи смислових відношень між однорідними членами:…6. Не є однорідними членами:…Дайте відповіді на питання
Номер слайду 3
Однорідні означення. Характеризують предмет в одному плані (при переліку особливостей або якостей предмета): білі, червоні, сині троянди. Указують на різні споріднені ознаки предмета (позитивні, негативні риси, колір, розмір…): світле, безхмарне небо. Стоять після означуваного слова: степ тривожний, темний. Друге й подальші означення підсилюють, уточнюють або пояснюють перше: тиха, місячна, літня ніч. Виступають художніми означеннями (епітетами): Іде гроза дзвінка і кучерява…З двох означень першим стоїть непоширене, а другим – поширене: рівний, залитий сонцем степ.
Номер слайду 4
Неоднорідні означення. Виражені сполученням якісного й присвійного прикметників: улюблена мамина сукня. Виражені сполученням займенника й прикметника: моя найкраща подруга. Характеризують предмет із різних боків: теплий літній вечір. Виражені сполученням якісного й відносного прикметників: високий дніпровський берег. Кожне неоднорідне означення стосується не одного означуваного слова, а всього словосполучення: яка?стара дика груша яка?здорова стара дика груша
Номер слайду 5
Поміркуймо!
Номер слайду 6
Домашня робота1) вивчити правила з параграфів 22-23; 2) зробити короткий конспект;3) побудувати 2 речення з неоднорідними означеннями (надписати частини мови над кожним словом) та 2 речення з однорідними означеннями (підкреслити всі члени речення);.