Складне речення. Сурядний зв`язок. ССРСполучникове. Підрядний зв’язок СПРОзначальне. З`ясувальне. Обставинне. Ступеня і способу дії як? наскільки?Порівняльні як? подібно до чого?Місця де? куди? звідки?Часу коли? відколи?Умови за якої умови?Причини чому?Мети навіщо?Допустові незважаючи на що?Наслідкові -------------Безсполучникове. З різнимитипами зв’язку
СПІЙМАЙТЕ ПОМИЛКУ СПР- це таке речення у якому прості речення незалежні. Підрядні речення з'єднуються з головним сполучниками підрядності? У СПР на питання відповідає головне речення? Є два види підрядних речень- це означальні й з'ясувальні? Підрядні речення завжди стоять після головного?
Прочитайте. Який заголовок ви б дібрали? Доведіть, що це текст. Визначте тип речень, з яких він складається. 1. Нік Вуйчич став першою дитиною з особливими потребами у звичайній австралійській школі, бо він народився з рідкісним захворюванням — без рук і без ніг. 2. Була лише одна стопа з двома пальцями. 3. Але хлопчик довго й наполегливо працював, щоб навчитися ходити, плавати, працювати на комп’ютері й писати в зошиті. 4. Дев’ятнадцятирічним Нік вступив до університету, аби отримати вищу економічну освіту. 5. Якось його запросили виступити перед студентами. 6. Для виступу відвели сім хвилин. 7. Нік говорив довго, але його ніхто не зупиняв. 8. Слухачі піднімалися на сцену обійняти хлопця, бо хотіли подякувати за силу волі, мужність. 9. Вони не шкодували слів, щоб висловити своє захоплення. 10. Нік Вуйчич виступав у п’ятдесяти семи країнах, де його слухали понад три мільйони людей. 12 Щоб переконати їх у незламності духу, він виступає близько 250 разів на рік. 13. Нік став професійним оратором, тому що хоче бути корисним людям.
Знайдіть складнопідрядне речення, прочитайте вголос, дотримуючись правильної інтонації, визначте його вид, накресліть його схему. Одному панові дуже тяжко жилося, тому що він не мав душевного спокою . Сковорода приніс цьому панові лопату, граблі, вила, поклав перед ним і сказав: «Працюй – і будеш веселий та щасливий». Завдання: обговоріть у парі і запишіть відповідь Сковороди, вживаючи речення з підрядними причини, мети .